Gezondheid alle pijlers

Kind blauwe lippen en nagels

19-05-2017 13:16 34 berichten
Even een korte vraag over mijn dochter. Zij is anderhalf en vandaag had ze na het eten paarsblauwe nageltjes en lippen. Ze had het niet koud en ze klonk niet benauwd, ze is wel stevig verkouden en hoest wat.

Ik heb even gekeken op dr. Google en daar staat: meteen contact opnemen met de huisarts. Dus dat deed ik. Huisartsassistente heeft mij geadviseerd om maandagochtend meteen langs te komen en als het dit weekend erger of vaker voorkomt de HAP te contacteren.

Nu is mijn vraag: wie heeft er ervaring mee en waar moet ik naar vragen en op letten? Ik schrik namelijk wel van de reacties op internet en van de ha-assistente. :|
Hap bellen als het erger wordt dus.
Ik zou op het advies van de assistente afgaan en niet op een forum.
Alle reacties Link kopieren
Hou het inderdaad goed in de gaten!

Ik heb niet echt een antwoord op je vraag, maar ik weet van mezelf als baby dat ik regelmatig blauwe lippen en nagels had. Ook in bad werd ik héél snel koud en kon ik er ook niet zonder toezicht in blijven liggen. Wellicht dus ook met het badderen even opletten? Ik weet niet alle details natuurlijk meer.

Uiteindelijk bleek op latere leeftijd bij mij dat ik een slechte bloedcirculatie heb, nu ook last van wintertenen en als ik me in alpine gebieden bevind moet ik uitkijken voor bevriezingsverschijnselen (helaas door ervaring moeten leren)
Naar de hap, als je het niet vertrouwt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongste heeft dat ook wel eens. Eerst dacht de ha zuurstoftekort. Maar dat was het niet bij hem
Ze dacht daarna een wat lage bloeddruk.
Hij is nu vier en heeft het soms nog. Ik weet ook dat het soms heel gevaarlijk kan zijn. Maar het lijkt hier vrij onschuldig.

Hopelijk blijft het bij een keer en inderdaad de hap bellen of je ha. Hij is hier ook binnenste buiten gekeerd uiteindelijk
Knuffelheks schreef:
19-05-2017 13:21
Hap bellen als het erger wordt dus.
Ik zou op het advies van de assistente afgaan en niet op een forum.

Zeker. Maar het gaat me ook niet om advies over hoe te handelen,maar meer: moet ik nog specifieke dingen vragen of opperen maandag bij de huisarts? Dat staat er mogelijk niet duidelijk genoeg
Oké, bloeddruk en bloedcirculatie ga ik maandag naar vragen, bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Blauwe lippen en nagels kan een teken zijn dat de bloedsomloop, door wat voor reden dan ook, niet in orde is.
Wat ze misschien maandag gaan doen, is naar het hartje luisteren of ze daar wat vreemds horen.
Bij onze dochter bleken de blauwe nagels toch een symptoom van een hartafwijking te zijn, die pas opgemerkt werd toen ze een hartruisje hoorden. Maar het was in haar geval uitermate uitzonderlijk dat ze daar zo lang mee had rondgelopen, dus daar zou ik zeker niet meteen van uit gaan.

Er kan dus van alles aan de hand zijn, maar dat hoeft niet. Daar schiet je wel wat mee op zeker? :-D
Ik zou haar dit weekend in de gaten houden, en als je het echt niet vertrouwt, de HAP bellen. Daar zijn ze voor. Maar ze zijn er niet voor om jou gerust te stellen op basis van wat jij dit weekend allemaal leest, dus pas bellen als je dochter daar zelf aanleiding toe geeft.
JonathanStrange schreef:
19-05-2017 13:24
Zeker. Maar het gaat me ook niet om advies over hoe te handelen,maar meer: moet ik nog specifieke dingen vragen of opperen maandag bij de huisarts? Dat staat er mogelijk niet duidelijk genoeg
Ah, dat is duidelijker inderdaad.
Ik vind het wel een beetje gek dat ze je tot maandag laten wachten, dus als je het niet vertrouwd toch aan de bel trekken dit weekend.
Ga af op je eigen gevoel. Ik zou nooit het weekend afwachten.
Kun je niet vanmiddag nog even bij de huisarts terecht?
Ik maak me niet echt zorgen omdat ze niet echt ziek lijkt. Ik trek absoluut aan de bel als dit weekend niet lekker gaat. Maar jullie zeggen toch vandaag gaan? Ze hadden geen plek en de assistente klonk niet echt bezorgd. Hm, even nadenken dan maar.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de ha toch even terug bellen en vragen om een afspraak voor vanmiddag.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Als ze niet ziek lijkt zou ik me ook geen grote zorgen maken.
Maar ik snap niet zo goed waarom gezegd is wel meteen op maandagochtend moet komen, of eventueel in het weekend de hap te bellen. Dan zou ik graag vanmiddag nog gezien worden. Het is tenslotte nog geen weekend.
Heeft ze die blauwe lippen trouwens nog steeds of is het bijgetrokken?
Kirikou schreef:
19-05-2017 13:58
Als ze niet ziek lijkt zou ik me ook geen grote zorgen maken.
Maar ik snap niet zo goed waarom gezegd is wel meteen op maandagochtend moet komen, of eventueel in het weekend de hap te bellen. Dan zou ik graag vanmiddag nog gezien worden. Het is tenslotte nog geen weekend.

Vooral omdat er vandaag geen plek was. De assistente maakte zich ook geen zorgen, leek het, maar vond wel dat het gecheckt moest worden. Vandaar meteen maandag. Ik vond het niet onlogisch klinken.
JonathanStrange schreef:
19-05-2017 13:54
Ik maak me niet echt zorgen omdat ze niet echt ziek lijkt. Ik trek absoluut aan de bel als dit weekend niet lekker gaat. Maar jullie zeggen toch vandaag gaan? Ze hadden geen plek en de assistente klonk niet echt bezorgd. Hm, even nadenken dan maar.
Als het nog steeds blauw is zou ik hier zeker het weekend niet mee in willen en vragen om nog een spoedafspraak vanmiddag.
gizzmo-returns schreef:
19-05-2017 14:00
Als het nog steeds blauw is zou ik hier zeker het weekend niet mee in willen en vragen om nog een spoedafspraak vanmiddag.

Het is niet blauw nu, ze is net wakker. Ze is mooi roze en vrolijk.
Oh gelukkig. VOlg je gevoel zou ik zeggen. En anders heb je altijd de HAP achter de hand natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
19-05-2017 13:54
Ik maak me niet echt zorgen omdat ze niet echt ziek lijkt. Ik trek absoluut aan de bel als dit weekend niet lekker gaat. Maar jullie zeggen toch vandaag gaan? Ze hadden geen plek en de assistente klonk niet echt bezorgd. Hm, even nadenken dan maar.
Ik wil je niet ongerust maken maar mocht het een hart probleem zijn zal ze hoogstwaarschijnlijk geen zieke indruk gaan maken.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Zoon tot z'n derde ook gehad.
Blauwe gezicht, onderste helft. Blauwe armen en benen.
Nachtje aan de monitor gelegen. Maar niks...nooit ziek, suf of wat dan ook, slechte doorbloeding bij kou.

Als je t niet vertrouwd bel je de HAP
Alle reacties Link kopieren
Misschien ben ik wel een zeikerd, maar ik denk dat ik er op zou staan dat mijn kind vandaag gezien zou worden. Ik vind het eng en zou me niet prettig voelen om zo het weekend in te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook aan kijken en je gevoel volgen. Als je nu toch twijfelt even terug bellen met de assistente en vragen waarom zij nu een afspraak niet nodig vind (afgezien van geen plek). Misschien kan die heel goed vertellen waarom het niet alarmerend klinkt en waarop je moet letten.
Nog even gebeld met de huisarts maar omdat ze niet ziek is, willen ze het nog even aankijken. Maandag gaan ze luisteren naar longen en hartje en even wat dingen uitsluiten.

Ze was net wat warm maar dat is weer bijgetrokken. Ik houd het goed in gaten!

Dank jullie allemaal voor de tips. Ik neem alle
Alle reacties Link kopieren
Wanneer het weer blauw wordt vraag dan of je even langs de dokterspost mag om het te laten zien. Het kan een virus zijn (RS virus), kan duiden op slechte doorbloeding bij kou maar ook op zuurstof te kort.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven