Zwanger worden vanaf juni 2017

19-05-2017 16:14 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op het forum maar heb dit topic nog niet voorbij zien komen.

Mijn vriend en ik willen vanaf juni proberen zwanger te worden van ons eerste kindje.

Ik ben 31, mijn vriend 34 en we zijn 2 jaar samen. 31 mei wordt mijn Mirena verwijderd.

Ik hook dat er nog meer meidentiteit zijn die ervaringen willen delen.
anoniem_190771 wijzigde dit bericht op 23-05-2017 08:34
3.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf graag mee. Ik heb afgelopen woensdag (17 mei dus) mijn mirena laten verwijderen.

Plaatsen vond ik echt heel heftig. Verwijderen viel echt alles mee. Ik heb sinds vandaag een lichte bloeding. Zou dit al een menstruatie zijn?

Wij gaan voor een eerste kindje. Super spannend!
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,

Ook ik zou graag mee willen schrijven.

Mijn man en ik zijn beide 26 jaar, Ik ben eind januari gestopt met de pil, en wij willen vanaf juni/juli proberen zwanger te raken.
Of dat al gaat lukken is de vraag, mijn cyclus is namelijk helaas nog niet regelmatig.
Maar we gaan het zien :)
Alle reacties Link kopieren
Gezellig! Hebben jullie al veel familie, kennissen en/of vrienden in de familie met kindjes?
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat jullie ook bezig zijn! Ik hoop dat het verwijderen van de Mirena voor mij ook mee valt. Ik was altijd regelmatig ongesteld dus hoop dat dat snel weer terug komt.

Mijn zus heeft een kindje van 7 maanden, verder eigenlijk nog niet veel kindjes in de omgeving. Jullie?
Wij gaan pas over ongeveer een jaar beginnen, maar als hier over mirena verwijderen en ik heb de mijne dit jaar ook laten verwijderen . Moanaa, zou prima menstruatie kunnen zijn! Ik heb zeven jaar Mirena gebruikt. Vier weken na verwijderen had ik vier dagen lichte menstruatie. Drie weken later had ik een hele zware menstruatie van zes dagen. En toen weer ongeveer vier weken later een normale menstruatie. Bij veel vrouwen is er na verwijdering gewoon direct een cyclus met eisprong.
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Ik zou ook graag hier mee willen schrijven :) schrijf ook al in een ander topic mee, alleen daar ligt de bemiddelde leeftijd ietsje lager dan ik ben (29). Man is ook 29, we gaan voor ons eerste kindje. Ik heb gisteren n negatieve zwangerschapstest gedaan, dus ga door naar de 2e ronde! Hopelijk brengt die meer geluk!
Alle reacties Link kopieren
Ben al een klein jaar gestopt met anticonceptie. Helaas een onregelmatige cyclus (tussen de 36 en 42 dgn) dus eisprong zoeken is wat lastig. Denk dat ik komende mnd ovulatietesten ga proberen zodat ik n beetje weet wanneer ie is...
Alle reacties Link kopieren
Bij ons overigens redelijk wat kindjes in de fam/bij vrienden. Mijn broer heeft er al 2. Dus nu vind ik het wel onze tijd :)!
Alle reacties Link kopieren
Bij ons vrij veel kinderen in de omgeving. Mijn zus heeft 2 kinderen, de zus van mijn man heeft 1 kindje en ook hebben redelijk wat vrienden al een kindje of zijn zwanger op dit moment.
Alle reacties Link kopieren
Centerfielder: is het een idee om een tabel te maken zodat we t overzicht n beetje kunnen houden?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een tabel een goed idee. Ga vanavond even puzzelen!

Zijn jullie je ook al zo aan het verdiepen in voeding en vitamines enzo?
Alle reacties Link kopieren
Jaa ik zit in m'n 2e ronde, dus slik al een tijdje foliumzuur! Eten deed ik altijd al gezond 😉
Alle reacties Link kopieren
Eten is voor mij ook geen grote aanpassing en met foliumzuur ben ik net begonnen. Ik geloof niet dat er andere vitamines nodig zijn toch?
Alle reacties Link kopieren
Nee volgens mij niet.. ik slik wel nog gewone multivitamines maar dat heeft een andere reden!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Spannende tijden..!
Ik zou graag mee schrijven met jullie om de ervaringen te delen.
Ik ben eind maart met de pil gestopt en heb nu 1 menstruatie achter de rug.
De volgende staat voor as woensdag gepland..
We gaan voor een 1e kindje en hopen dat het ons gegund is
centerfielder8 schreef:
22-05-2017 17:23
Eten is voor mij ook geen grote aanpassing en met foliumzuur ben ik net begonnen. Ik geloof niet dat er andere vitamines nodig zijn toch?
Als je zwanger bent, moet je alleen uitkijken met vitamine A. Een teveel daarvan kan schadelijk zijn voor kinderen. Als je multivitamines slikt kan je daarom het beste eentje speciaal voor zwangeren slikken.
Alle reacties Link kopieren
Dat klopt Luna. Vitamine A zit ook veel in lever(pastei/paté).. je kunt dat beter niet eten als je zwanger bent (of max 1 boterham per dag).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een beetje met een tabel zitten klooien maar ben er nog niet uitgekomen. Is een van jullie er handig in? Zo niet, doe ik later vandaag nog een poging :winkie:
Alle reacties Link kopieren
Ik ook niet echt.. misschien kun je een TO van een ander topic benaderen? 😬
Alle reacties Link kopieren
Goede avond dames, mag ik hier ook mer schrijven ook al willen wij voor ons tweede kindje gaan? Of is dit topic alleen voor eerste kindjes?
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,
Wij gaan ook voor ons eerste kindje! Mijn cyclus is niet regelmatig maar ik hoop dat dat nog komt! We gaan er gewoon voor :)

In februari gestopt met de pil en mijn vriend en ik zijn alle twee 27.

Leuk om er over te kletsen zo :) Ik slik sinds deze maand foliumzuur.
Omdat ik dus geen idee heb hoe mijn cyclus is, ga ik deze maand wel ovulatietesten gebruiken om in ieder geval te kijken of ik een ovulatie heb!

Wij hebben al wel wat nichtjes en neefjes maar nog geen kinderen in de vriendengroep..
anoniem_347245 wijzigde dit bericht op 23-05-2017 23:49
10.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je een berichtje gestuurd Centerfielder, met de code voor de tabel!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ook ik zou graag mee willen schrijven in deze groep! Vriend en ik hebben al een langere tijd een kinderwens maar wilde graag wachten tot we ons huis hebben. We krijgen 1 juni de sleutel en willen dan ook proberen een kindje te krijgen! Ik ben 27 en vriend 28, ik ben al een half jaar gestopt met anticonceptie, maar sinds deze maand bewust bezig met mijn cyclus leren kennen mbv maya app en temperatuur opmeten.
Alle reacties Link kopieren
Jinthe, leuk als je meeschrijft! Hebben we een ervaringsdeskundige in het midden 😉

Welkom Jacky en Roola! Wat zijn jullie al druk bezig met temperaturen/ovutesten. Ik heb toch besloten om t de eerste maanden even op z'n beloop te laten en gewoon veel 'bezig zijn' rond xe vruchtbare periode! Wil er niet te dramatisch veel mee bezig zijn.. ben wel benieuwd of het jullie meer inzicht geeft, je hoort verschillende verhalen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven