Eind januari 2018 uitgerekend

14-05-2017 17:00 251 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Ben er dit weekend achter gekomen dat ik zwanger ben😊. Eerste ronde "raak" en dat met jaren het slikken van de pil en het feit dat ik 36 jaar ben! Heel fijn dus en nog wat onwerkelijk!
Er zijn veel topics, maar veel zijn al langere tijd aan het schrijven. Iemand zin om zijn ervaringen te delen? Lijkt mij erg leuk!
Wahaki dat scheelt inderdaad dat is een goed excuus! Tot nu toe doe ik alsof ik niet kan of hoofdpijn heb. Pff vind het moeilijk hoor om te moeten liegen.

Ik heb me ook aangemeld voor moeder voor moeders. Wist niet dat je met uring kon helpen, dank voor de tip!
Ik doe ook mee met moeders voor moeders. Dinsdagavond intake en ben woensdag 6 weken dus kan direct starten denk ik!

Fijn om te lezen dat jullie kwaaltjes ook meevallen! Maakte me er toch wel zorgen om.
Wij gaan het zo aan mijn zussen/broer vertellen. Heel spannend! Heb gisteren met beste vriendin een baby-taart gemaakt (was voor haar ook nog een verrassing). Onze ouders hebben we het ook vrij snel verteld, 2 dagen na de positieve test.

Delen jullie het al met naasten?
Ik wil ook graag meeschrijven ben wel iets eerder uitgerekend. 13 januari. En het is de eerste. Ben 23 jaar.
Aankomende dinsdag eerste afspraak bij de verloskundige voor kennismakingsgesprek en bloed prikken. Helaas nog geen echo.
Vind het zo spannend allemaal.
Shadowfaxx, doordat een hoop mensen wisten dat ik weer een iui poging had gedaan kon ik het voor hen niet verborgen houden.. ik kan echt niet liegen als ze dan aan me vragen hoe het gaat! Voor de anderen probeer ik het zo lang mogelijk verborgen te houden. Ik ben wel benieuwd of dat echt gaat lukken. Mijn buik is best opgezet door mijn darmen dus ben erg benieuwd wanneer ik de eerste vraag ga krijgen haha.. probeer het tot nu toe te verhullen met wijde shirts. Al kan het natuurlijk ook zo zijn dat ik de enige ben waarbij het opvalt dat mijn buik opgezet is, misschien zien anderen het niet eens!

Gefeliciteerd phlee!
Ik drink wisselend wel/niet dus kan dat wel verborgen houden..
Nu heb ik over 2 weken met een groep meiden afgesproken om sushi te gaan eten, dat wordt ook nog een interessante! Nu kan je gelukkig een hoop nog wel eten..

Ik ben ook blij om te lezen dat ik niet de enige ben met de bekende "menstruatie klachten".. hoop dat we het allemaal gaan volhouden tot januari!

Ik doe dus bewust mee met moeders voor moeders omdat ik zwanger ben geworden dankzij het hormoon dat zij uit de urine halen van zwangere vrouwen, dan is dit het minste wat ik terug kan doen!
Hallo allemaal,

Mij lijkt het ook leuk om mee te schrijven. Dit weekend twee positieve tests in handen gehad (ik kon het pas na de 2e geloven, haha). Het voelt nog heel onwerkelijk allemaal en kan het nog niet helemaal geloven. Voor mij wordt het ook de 1e.
Hoe is het met iedereen?
Hier goed. Al voel ik nu mijn bekken al. Tijdens mijn eerste zwangerschap erge bekkeninstabiliteit gehad en dat zal nu wel niet minder worden 😩

Wij hebben het nog aan niemand verteld. Willen de eerste echo even afwachten. Al vind ik dat niet makkelijk...
Wij hebben het nog aan niemand verteld. Ik vind het ook nog wel bijzonder dat het ons geheimpje is. Vanmiddag een afspraak bij de verloskundige gemaakt en op 15 juni de eerste echo.
Ik heb nog nauwelijks kwalen, wat heel fijn is, maar ook onzeker maakt.
Ik alleen heb het aan een vriendin verteld omdat het nogal verdacht was dat ik op een feestje geen bier wilde haha. De rest vertel ik het pas na de 12 weken. Eerst kijken of de zwangerschap doorzet.
He meiden!
Ik heb het gisteren op advies van de verloskundige al aan een paar vriendinnen verteld.. dit omdat zij mij dan door deze spannende periode heen kunnen helpen.. ivm mn eerdere miskraam.. 9 juni met 7 weken de eerste echo!

Hier nog geen kwaaltjes ofzo! Borsten worden al wel groter!

Belangrijke tip voor de komende dagen:
Goed insmeren!! Als zwangere vrouw heb je veel meer kans op allerlei lelijke vlekken en verbrandingen met deze zon.
Gaan jullie meedoen met moeders voor moeders? Ik heb me aangemeld en vrijdag komen ze langs, vanaf die dag zou ik ook mogen starten omdat ik dan 6 weken ben.
[/quote]

Wat een goeie idd, ga ik me ook voor aanmelden.

Morgen ga ik ook even de dokter bellen om een eerste afspraak te maken. Durf het zelf nog bijna niet te geloven dat het nu echt raak is!!

De klachten van vermoeidheid herken ik ook. Na een dag werken zou ik t liefst gaan slapen haha..
En vorige week had ik krampen in mijn onderbuik. Nu heb ik weer last van gevoelige borsten.. Moet eerlijk zeggen dat ik die klachtjes ook wel prettig vind, heb het er iig maar al te graag voor over!

Van t weekend heb ik m'n ouders verteld dat ik zwanger ben, maar wel met klem gezegd dat ze t nog ff stil moeten houden hoor.. mijn moeder straalde en liet een traantje hihi ze wil al jaren oma worden.

Mijn vriend is extra voorzichtig en hij vindt t erg spannend. Wel heel begrijpelijk want hij heeft in zijn vorige relatie een doodgeboren kindje gekregen. Gelukkig kunnen we er samen goed over praten.

Hoe reageren jullie partners? Zijn jullie getrouwd of wonen jullie samen of zijn er single dames? Ben benieuwd :)
Goedemorgen dames!

Gefeliciteerd nieuwe schrijfsters! Spannend he. Ik vind het nog wat onwerkelijk. Komt mede omdat mijn vorige zwangerschap al fout was gegaan en mijn lichaam dat signaal niet doorkreeg. Pas na de 2e slechte echo een miskraam moeten opwekken dmv pillen. Ik
ben pas gerust als ik een kloppend hartje heb gezien.

Leuk al die positieve reacties al om jullie heen! Wel vervelend van de kwaaltjes. Hopelijk valt het allemaal mee. Bekkenpijn lijkt me wel vervelend. Zeker als je nog een kindje hebt.

Hier trouwens samenwonend en 1 kind. Niet getrouwd. Jullie?
Bij mij komt er vanavond een vrouw van moeders voor moeders. Ben benieuwd.

Stellarules ik kan me voorstellen dat het voor jou extra spannend is als het de vorige keer zo mis ging. Hoe ver was je toen? Ik ben ook steeds bang dat het weer misgaat, heb vannacht gedroomd dat ik weer een miskraam kreeg.

Ook heftig Noor dat jouw vriend een doodgeboren kindje heeft gekregen. Kan me voorstellen dat hij het moeilijk vind zich meteen helemaal emotioneel te geven.

Wij wonen samen, gaan volgend jaar trouwen.
Hallo dames,

Ik zou ook graag mee willen schrijven. Ik zal me even kort voorstellen; ik ben Adaline, 29 jaar oud, mijn man is 31. Wij zijn in oktober 2015 getrouwd. Sinds afgelopen zaterdag weten we dat ik zwanger ben. Ik kan het nog steeds nauwelijks geloven en vind het superspannend. We zijn ruim 1,5 jaar bezig geweest en hebben uiteindelijk 2x IUI met hormoonstimulatie gehad. En nu dus voor het eerst in al die maanden 2x een positieve test in handen gehad!

Ik lees al dat een aantal van jullie je hebben opgegeven voor moeders voor moeders. Dit wil ik ook heel graag, zeker omdat de hormonen die wij hebben gebruikt oa door hen geleverd zijn. Ik durf me alleen nog niet goed aan te melden, bang om het te jinxen :facepalm:
Hoi,

Ik heb gisteren positief getest... Wel nog een heel licht streepje. Als het goed is, ben ik dan 28 januari uitgerekend. Ik schrijf graag met jullie mee :-)

Ik heb al een zoontje en net als een andere schrijfster hier was dat een positieve verrassing waar ik pas na twee maanden achter kwam. Hij is nu 2 jaar en 2 maanden en kletst echt de oren van m'n kop.

Vermoedelijk ben ik de oma van de club met 38 jaar. Na het stoppen met de pil ben ik een keer ongesteld geweest op 24 april en nu dus zwanger. Kei spannend, want ik heb net op m'n werk gezegd voor mezelf te willen beginnen... Goede timing he. :-D
Leuk, nog meer mensen!
Wij hebben het ook nog aan niemand verteld, vriend wil graag wachten tot de eerste echo, dus dat doen we dan maar. Vandaag bellen en hopelijk kan ik dan half juni terecht.

Moeilijke verhalen hoor, van alle miskramen etc. Ik duim voor iedereen dat het goed mag gaan!

Bouvrie: goede timing van je werk inderdaad! :P Ga je nu twijfelen of toch lekker voor jezelf beginnen? Zelf ben ik op zoek naar een baan, ook niet de ideale timing. Maar ik ben er wel van overtuigd dat het toch altijd wel goed komt, linksom of rechtsom.
Wij hebben het ook nog niemand verteld. Ik krijg 8 juni de eerste echo, denk dat ik het daarna aan mijn ouders en beste vriendin vertel. Schoonouders zullen dan ook wel snel volgen, maar mn schoonmoeder is niet zo goed in geheimen bewaren haha.
Gefeliciteerd Adaline en Bouvrie!

Heftig Noor. Lijkt me afschuwelijk om mee te maken.

Die ene en Bouvrie tja, misschien niet de ideale situatie. Maar wanneer is die wel ideaal. Het komt vast goed hoor.

Phlee ik had een slechte echo bij 7 weken en moest een week later terugkomen. Toen bleek dat de hartactie was gestopt. Mijn lichaam deed nog wel alsof het zwanger was (misselijk, enorme borsten) dus het voelde heel gek om die pillen te nemen. Maar er is geen reden waarom het nogmaals mis zou gaan dus ik ben voorzichtig positief. Alhoewel vandaag nog maar 4 weken dus heeeel pril.
Ik heb het aan mijn moeder en stiefvader verteld en vorige week op moederdag aan mijn schoonouders.
Heb vanmiddag een kennismakingsgesprek bij de verloskundige helaas nog geen echo.
Vind het vet spannend!
Heb alleen last van hele pijnlijke borsten. Omdraaien in bed doet hartstikke pijn.
Verder nergens last van nog.
Szia!

Hopelijk mag ik nog meeschrijven? Sinds vrijdag heb ik al 5 testen van 3 verschillende merken gedaan. Allemaal vinden ze dat ik zwanger ben. Mijn borsten zijn het daarmee eens, al muiten die ook tijdens mijn menstruatie, mijn humeur gelooft het, maar ik (wij) eigenlijk nog steeds niet helemaal.
Het helpt niet dat ik wat (licht) bloedverlies heb. Niet te vergelijken met mijn normale menstruatie, da's een heuse zondvloed, maar toch genoeg om me onrustig te maken. Daarbij heb ik voor het eerst in mijn leven een vaginale schimmelinfectie, vermoed ik, maar dat schijnt vaker voor te komen tijdens een zwangerschap. We willen zo snel mogelijk een afspraak maken met de dokter om te bekijken of alles goed is.

In het kort over mij: 35 jaar. Dit zou voor mijn vriend en mij de eerste worden en ik ben rond 24 januari 2018 uitgerekend.

Veelzijdig groepje hier, zo te lezen. Leuk! Hoe voelen jullie je vandaag? Één van jullie is erg misselijk, had ik gelezen. Is het nog steeds zo erg? En de anderen, zijn jullie misselijk?
Ik heb 's ochtends een beetje wee gevoel in mijn maag, maar verder geen last gelukkig. Wel krampjes in m'n buik en ook wel wat steken bij hoesten of niezen. Normaal gesproken kan ik uren achter elkaar in de moestuin wroeten, water sjouwen en stallen mesten, nu moet ik toch wat vaker gaan zitten. Best wat tekenen die erop wijzen dat ik echt écht zwanger ben, maar het blijft moeilijk te geloven...
anoniem_347195 wijzigde dit bericht op 01-06-2017 23:51
Reden: Te herkenbaar
4.16% gewijzigd
Hoi daar was ik weer. :)

Welkom en gefeliciteerd alle nieuwe schrijfsters!

Wahaki ai wat naar dat je bij je vorige zwangerschap zware bekkeninstabiliteit hebt gehad en dat je je bekken nu alweer voelt. Lijkt me echt vreselijk pijnlijk.

Noor1807 wat onwijs heftig zeg. :(

Succes vandaag Elenax94!

Aan moeders&moeders kan ik helaas niet meedoen, ik woon in het buitenland en hier hebben we dat niet. :( Had het graag geprobeerd.
Drinken doe ik sowieso al nooit, dus ik hoef gelukkig geen smoesjes te verzinnen. Lijkt me inderdaad erg lastig als je het nog niet wilt vertellen en het nu juist weer wordt voor terrasjes e.d.
Hier getrouwd en het wordt dus de derde. Man was wel blij maar reageerde niet heel enthousiast, maar zo is hij altijd haha. Ziet meer de zakelijke kant van wat er de komende maanden allemaal geregeld moet worden dan dat hij emotie toont. Zal misschien deels ook wel de angst zijn. Gelukkig kunnen we daar wel goed over praten.
Kwaaltjes: vanmorgen heel misselijk, dacht even dat ik naar de wc moest rennen maar toen trok het weer weg, nu gaat het weer prima. Denk wel dat het niet lang meer duurt. Verder als ik snel opsta of me omdraai in bed soms m'n banden en ik ben een enorme jankerd (ik heb gister tijdens een film 6x gehuild :$ ).
Misselijkheid geen last van gelukkig! Maar moe.. menn!! Ik kan echt dagen slapen (al zou ik er de tijd voor hebben zou ik t echt doen). En pijn aan de boobies hahaha.. Mijn vriend vindt volgens mij dat ik me daarin aanstel, hij zei dat het door t slapen kwam. Is voor hem nog erg onwerkelijk en ook eng denk ik, na wat hij heeft meegemaakt.

Het wel of niet vertellen vind ik ook een lastig iets hoor. Mijn ouders weten het nu, maar mijn vriendinnen nog niet. Ze weten wel dat we al een tijdje bezig zijn (nu bij de 9e ronde zwanger) en ik krijg dus ook regelmatig de vraag of het al raak is. Hoe gaan jullie daar mee om? Wachten op de eerste echo en een kloppend hartje is misschien wel t beste, las ik hier ook al terug.

Kort over mij: 30 jaar, samenwonend, werk fulltime en 3 jaar samen met mijn vriend (36 jaar).
Het zevende geitje, hoe oud zijn je eerste twee kinderen?

Terhes, grote stap om naar Hongarije te verhuizen. Wat liefde ons toch allemaal laat doen, haha!

Bouvrie, jij bent misschien de oma van de club, dan ben ik het 'jonkie' :lol: ben 22, had dat nog niet vermeld volgens mij.

zijn overigens bewust vroeg begonnen met kinderen, en ook bewust snel achter elkaar. De eerste is nu 10 maanden en het zal 1,5 jaar.
Wij wonen ook samen, niet getrouwd en ook geen intentie om te trouwen.

Hier beginnen de klachten een klein beetje te komen. Word met de dag misselijker in de avond, moet vaker plassen als normaal en heb met vlagen last van mijn borsten. Eigenlijk allemaal minimaal nog. Heb vandaag 'voor de zekerheid' nog een test gedaan omdat ik niet heb doorgetest tot een knalstreep, maar dat was het dus nu wel haha. Dat testen durf ik dus voortaan achterwege te laten!

Proficiat voor iedereen nogmaals!
Hetzevendegeitje: Jij ook in het buitenland, toevallig! Woon je al lang over de grens? Wellicht wordt het voor veel mannen pas echt realistisch als het duidelijk aan je te zien is dat je zwanger bent? Of is het meer uit zelfbescherming denk je?

Rowiee_17: Ik heb mijn vriend hier in Hongarije leren kennen. Het hierheen verhuizen was puur en alleen voor mezelf, haha!
En een knalstreep voor jou: joepie! Voelt het nu (nog) echter?

Het vertellen en aan wie vind ik ook lastig. Het liefst wil ik het van de daken schreeuwen, maar ik ben toch ook wel bang dat het misgaat en dan vind ik het niet fijn dat aan iedereen te moeten vertellen. M'n schoonouders vertellen we het aanstaand weekend. Moet wel vrij snel, want we komen dagelijks bij elkaar over de vloer en ineens drink en rook (ja, ik weet het: foei! Maar het was nog niet helemaal gepland, wel heel welkom) ik niet meer, daar komen vragen van. Bij glashard liegen voel ik me niet prettig. Mijn ouders komen volgende maand hierheen, dan vertellen we het hen. Daarnaast nog 1 vriendin hier in het dorp die ik het graag snel wil vertellen.

Geen van jullie heeft last van bloedverlies? Of ervaring ermee uit eerdere zwangerschappen?
Vorige zwangerschap had ik een 'normale' menstruatie... Wel heel weinig en bleek dus innesteling. Wij kwamen er na onze reis achter dat ik zwanger was. M'n vriend dacht het al eerder, vanwege grote borsten en hard tepels continu.

Ook heb ik toen wel wat bloed verloren tussentijds. Even twee berichten want mobiel (drama!).
Iemand vroeg of ik twijfelde qua werk. Nou, dat gaat niet meer, want m'n vaste aanstelling heb ik al deels aan de wilgen gehangen haha. Ik ga ervoor. En 'dingen hebben de neiging goed te komen' wordt mijn mantra. Meer uitdaging nog, want ons huis heeft maar twee slaapkamers. Nou ja, we zien het wel! Wanneer hebben jullie de vk gebeld voor het eerst?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven