Eind januari 2018 uitgerekend

14-05-2017 17:00 251 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Ben er dit weekend achter gekomen dat ik zwanger ben😊. Eerste ronde "raak" en dat met jaren het slikken van de pil en het feit dat ik 36 jaar ben! Heel fijn dus en nog wat onwerkelijk!
Er zijn veel topics, maar veel zijn al langere tijd aan het schrijven. Iemand zin om zijn ervaringen te delen? Lijkt mij erg leuk!
Oh enneh... Ahum, wij gaan deze zomer vier weken backpacken in Azië met mini.
Whoehoee backpacken in Azië, super gaaf! Hebben wij afgelopen januari en vorig jaar februari ook gedaan :thumbsup:

Heb net de verloskundige gebeld en zij rekenen vanaf de laatste dag van menstruatie. Dat zou dan betekenen dat ik nu 6 weken zwanger ben. We hebben de eerste echo gepland op dinsdag 6 juni. De verloskundige gaf wel aan dat het kan zijn dat we dan het hartje nog niet kunnen horen, omdat het mogelijk nog te vroeg is.
Ohja, de verloskundige vroeg ook of ik me alvast wilde inlezen op de NIPT test. Ik weet niet of ik dat wil doen, vind zoiets erg moeilijk. Hoe staan jullie daar in?
Bouvrie, wat gaaf dat jullie gaan backpacken in de zomer! Wij wilden eigenlijk ook heel graag naar Azie dit jaar, maar vanwege het IUI-traject en hevige zwangerschapsmisselijkheid in de familie durf ik maar niet te boeken. Heb namelijk geen zin om ziek, zwak en misselijk in een hete, vochtige jungle te zitten... Ach ja, dat komt wel weer. Komende week maar eens lekker een weekje vakantie binnen Europa, ook heerlijk!

Noor, fijn dat de eerste afspraken met de VL gepland zijn.
Eh, VK moest dat dus zijn (grr, dat mobiel forummen is echt een ramp momenteel :bonk:
Vanmiddag verloskundige geweest en 19 juni pas de echo. Dat gaat heeeeel lang duren
Dat duurt zeker nog wel even. Hoe lang denk je dat je nu zwanger bent (ik ben het overzicht een beetje kwijt, sorry!)?
He dames,

Ik merk dat ik veel minder post omdat het gewoon zon gedoe is via m'n mobiel nu.

Lijkt het jullie een idee om een geheime Facebook pagina aan te maken? Kunnen we ook veel makkelijker foto's posten van knaltesten, eerste echo's en beginnende buikjes straks ;-)
Ik ben voor! Facebook is zoveel makkelijker...

Ook voor foto's en andere dingen. Moet een iemand ons allemaal uitnodigen en toevoegen aan de geheime groep.

Ik wil dat best doen, maar ga zo trainen... Ben onder andere mom in balance trainer voor zwangeren. Hahahaha.
Oh wauw! Wat een reisplannen allemaal! Ik was tijdens mijn eerste zwangerschap al blij als ik 100 meter naar de winkel kon lopen. En de meeste dagen ging dat zelfs al niet met m'n bekkeninstabiliteit.
Noor; wij doen zelf geen NIPT. Ook omdat de uitslag voor ons geen verschil zou maken.
Ik denk dat je goed moet bedenken wat je met de uitslag zou willen. Het kan natuurlijk wel een beetje zekerheid geven. Maar ook meer onzekerheid terwijl wel alles goed is. Keuzes, keuzes. Lastig he
Over Facebook; ik pas. Vind het juist fijn om anoniem te zijn.
Als de rest dat wel wil, moeten jullie dat doen.

Ik typ in delen, omdat ik na een regel of 12, niet meer kan zien wat ik typ
Facebook vind ik ook prima. Ik vind dat mobiel forummen ook niets... ik zou het graag aan willen maken maar zo gruwelijk technisch ben ik helaas niet. Wie oh wie bied zich aan? Dan stuurt iedereen even de naam/link naar diegene via pb. Dan staat het hier niet zo open en bloot op het forum.
Leuk weer nieuwe zwangere dames erbij.. gefeliciteerd allemaal!

Bouvrie, je bent echt niet de enige oma hier hoor, ik ben ook al 37!

Ik zie dat er een paar hebben geschreven over bloedverlies. Nu had ik dit vandaag ineens en het maakt me ontzettend onzeker en chagerijnig pff.. het was oud bloed en echt heel weinig maar toch, zo begint mijn ongesteldheid ook vaak.
Heb wel het ziekenhuis gebeld en ze gaf aan dat ik me geen zorgen hoef te maken zolang het oud bloed is en ik geen krampen heb, maar het maakt me helemaal gek op dit moment! Weet echt niet of ik het ga volhouden om nog 2 weken te wachten op de echo!

Ik vind het nieuwe forum echt een drama en merk dat ik er steeds minder vaak op kijk. Een facebook site zou ik niet erg vinden maar dan moet het wel zo prive zijn dat mijn vrienden niet zien dat ik er lid van ben of iets post😉
Wahaki schreef:
23-05-2017 18:45
Over Facebook; ik pas. Vind het juist fijn om anoniem te zijn.
Als de rest dat wel wil, moeten jullie dat doen.

Ik typ in delen, omdat ik na een regel of 12, niet meer kan zien wat ik typ
Ik heb dezelfde mening als jij, ik vind ook de anonimiteit van hier juist fijn. Maar ik snap het wel, het forumt niet echt lekker hier.
Volgende week heb ik de eerste afspraak met de verloskundige. Geen idee wat ik daarvan moet verwachten. Maar dat gaat ze me vast vertellen. :D Wel weet ik dat de echo pas later komt.

NIPT-test weet ik nog niet, ook omdat ik niet weet wat we zouden doen als de uitslag negatief blijkt. Maar ook daar kunnen we nog even over na denken.

Bouvrie: ik vroeg dat over je werk. En ik ben het helemaal met je eens, linksom of rechtsom komt het toch wel goed. Er zijn altijd wel beren op de weg, maar om de meeste kun je heen rijden.

Hope: Wat naar zeg! Kan me goed voorstellen dat je dan in de spanning zit. Ik duim voor je!
die ene wijzigde dit bericht op 23-05-2017 20:43
8.12% gewijzigd
Ik ben vandaag voor het eerst bij de verloskundige geweest. De echo komt pas 19 juni dat duurt dus nog ff helaas.

Wij twijfelen ook heel erg of we de nipt wel of niet moeten doen. Vind het zo lastig
Facebook hoeft voor mij (nog) niet. Benieuwd met hoeveel we hier over blijven haha. Ik kan in mijn tekstveld nu naar beneden scrollen (op mobiel).

Wij laten wel de nipt doen trouwens.

Klachten eigenlijk nog nauwelijks behalve erg moe. Morgen de gyn maar eens bellen voor een datum voor een eerste echo. Ik durf nog niet echt blij te zijn merk ik.

Leuk om te lezen hoe jullie die eerste weken ervaren!
Gezellig dat hier zoveel geschreven wordt.

Bouvrie, volgens mij zitten wij al samen in een groep maar ik vind het ook leuk om met jullie in een groep te gaan omdat we toch ongeveer even ver zijn qua zwangerschap!

Ik wil de groep we aanmaken, stuur mij paar een PB met je naam dna voeg ik je toe
Elenax94 schreef:
23-05-2017 20:42
Ik ben vandaag voor het eerst bij de verloskundige geweest. De echo komt pas 19 juni dat duurt dus nog ff helaas.

Wij twijfelen ook heel erg of we de nipt wel of niet moeten doen. Vind het zo lastig
Dat duurt nog even inderdaad. Is het bij jouw verloskundige niet gewoon om er 1 bij 8 weken te doen?

Ik vind het ook lastig.. wel of geen Nipt test. Ik moet me er ook gewoon nog in verdiepen
Bouvrie schreef:
23-05-2017 13:48
Oh enneh... Ahum, wij gaan deze zomer vier weken backpacken in Azië met mini.
Oooooh wat gaaf. Ik ben zelf 1x 3 weken door Thailand getrokken En verliefd geworden op dat land, de cultuur en vooral het eten.

Wat leuk dat jullie mini mee nemen op deze trip. Nano gaat dus ook lekker mee in jouw buik :lol:
Als jij mij net hebt toegevoegd op fb,
dan is dat helemaal waar ja. Haha! Thanks meis!
shadowfaxx schreef:
23-05-2017 21:17
Gezellig dat hier zoveel geschreven wordt.

Bouvrie, volgens mij zitten wij al samen in een groep maar ik vind het ook leuk om met jullie in een groep te gaan omdat we toch ongeveer even ver zijn qua zwangerschap!

Ik wil de groep we aanmaken, stuur mij paar een PB met je naam dna voeg ik je toe
Bouvrie schreef:
23-05-2017 21:47
Als jij mij net hebt toegevoegd op fb,
dan is dat helemaal waar ja. Haha! Thanks meis!
Haha Jaa dat ben ik :lol:
Anders kon ik de groep nog niet aanmaken
Noor1807: Wij krijgen gelukkig geen vragen of het al gelukt is, ik vind dat ook nooit zo netjes eigenlijk (al is het heel lief bedoeld). :$ Lastig zeg!

Terhes: Ja grappig zeg nog iemand in het buitenland. Ik woon hier inmiddels vier jaar. Denk dat het beide klopt wat je zegt, zowel dat ze er pas later echt wat van meekrijgen als dat hij zichzelf beschermt. Hij zei ook: 'Ik ben blij, maar ik ben pas gelukkig als hij of zij eruit is en veilig in je armen ligt.'

Ik heb vorige zwangerschap wel wat bloedverlies gehad maar dat was altijd na de seks en maar heel weinig, dus denk niet dat je daar iets aan hebt. :(

Rowiee: Mijn zoon is anderhalf.

Bouvrie: Wat gaaf zeg backpacken in Azië!

NIPT test doen wij niet.
Ik wil ook wel in een groepje op Facebook schrijven, doe het dan wel met een anoniem account, ben even te bang dat ik ga zitten prutsen en dat het dan toch te zien is. :$
@adaline ben nu 7 week als het goed is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven