Gezondheid alle pijlers

Gestopt met roken

09-06-2017 19:03 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag precies een week gestopt met roken. Het is erg zwaar, maar dat is maar goed ook want zo weet ik dat ik dit nooit meer wil meemaken!

Nog anderen in hetzelfde schuitje?
Alle reacties Link kopieren
Doorlopen en niet omkijken! :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Goed van je! Ik ben sinds maandag gestopt en het gaat met vlagen. Het ene uur sacherijnig en de neiging een pakje te gaan kopen en een uur daarna blij dat ik van die troep af ben.
Ben benieuwd wanneer dit makkelijker wordt :)
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op ruim 5 maanden en heel eerlijk.....nog geen moeilijk moment gehad.
Ik heb ook niet nagedacht over stoppen. Ik heb mijn peuk destijds uitgedrukt en gezegd en nu ben ik er klaar mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu op 9 weken. Moet wel zeggen dat ik een zeer goede reden had en dat dat erg helpt, vorige keren vond ik het veel lastiger.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op 5+ jaar. Heerlijk om gestopt te zijn, ik wens je er veel plezier van.
Bijna een jaar fulltime gestopt :) (was een 'gezelligheids roker). Taal er niet meer naar, ook niet als ik drink. En dat is zoooo fijn! Dus, hou vol!! Het is het waard!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gestopt toen ik ongeveer eenentwintig was. Toen ik 28 of 29 was ben ik weer begonnen (dat was één sigaret onder stress) en daarna was ik weer gewoon weer een roker die wou stoppen. Na een halfjaar volgde een geslaagde poging. Dat is weer heel lang geleden en na ongeveer tien jaar kon ik sigaretten voor anderen rollen en aansteken zonder dat ik er iets bij voelde.
retrostar wijzigde dit bericht op 09-06-2017 20:30
0.54% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Bijna 8 maanden hier!

Onthoud: De gemiddelde 'zin' duurt 3 minuten. Wanneer je het moeilijk hebt; wacht die 3 minuten! Bel iemand, loop een rondje, praat jezelf er doorheen... En na 3 minuten ben je weer bij zinnen & weet je dat je wil stoppen ipv wil roken!

Houd vol, je kunt het!
Ik was in januari 2016 gestopt maar rook nu weer wel elke dag sinds kort een paar sigaretjes.
Alle reacties Link kopieren
Ben nu 18 jaar rookvrij. En superblij dat ik van die slof sigaretten in de week af ben.
Al denk ik met enige regelmaat na het eten.mmmmmm lekker sigaretje.
Maar ik begin nooit weer.het stinkt.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
chrisjoh schreef:
09-06-2017 21:13
Ben nu 18 jaar rookvrij. En superblij dat ik van die slof sigaretten in de week af ben.
Al denk ik met enige regelmaat na het eten.mmmmmm lekker sigaretje.
Maar ik begin nooit weer.het stinkt.
Ik vond sigaretten van kinds af aan al heerlijk ruiken. Toen ik een jaar of 14 was rookten leraren nog in de klas. Dan kreeg ik er zo'n zin in dat ik even op de wc een paar trekjes nam.
Alle reacties Link kopieren
Wat een fijne reacties allemaal! Super motiverend. Ik ben gestopt dankzij het boek van Allen Carr, en heb een enorm motiverend netwerk dat mij onvoorwaardelijk steunt. Kan me niet voorstellen dat er een moment komt dat ik niet meer aan sigaretten denk maar ik vertrouw er op dat dat kan en dat dit proces het helemaal waard is.

Roken brengt je niks en neemt je alleen heel veel dingen af. Heel veel succes voor mede-stoppers!
Alle reacties Link kopieren
chrisjoh schreef:
09-06-2017 21:13
Ben nu 18 jaar rookvrij. En superblij dat ik van die slof sigaretten in de week af ben.
Al denk ik met enige regelmaat na het eten.mmmmmm lekker sigaretje.
Maar ik begin nooit weer.het stinkt.
Een stuk chocola is nog lekkerder.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
nvt
anoniem_317895 wijzigde dit bericht op 15-06-2017 09:13
Reden: poef!
99.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wipse schreef:
09-06-2017 21:17
Wat een fijne reacties allemaal! Super motiverend. Ik ben gestopt dankzij het boek van Allen Carr, en heb een enorm motiverend netwerk dat mij onvoorwaardelijk steunt. Kan me niet voorstellen dat er een moment komt dat ik niet meer aan sigaretten denk maar ik vertrouw er op dat dat kan en dat dit proces het helemaal waard is.

Roken brengt je niks en neemt je alleen heel veel dingen af. Heel veel succes voor mede-stoppers!
Goed gezegd !
Ik doe stage in het ziekenhuis en het is vreselijk te zien hoeveel roken kapot maakt ...
Er zijn zoooo veel meer gevolgen dan enkel ter hoogte van de longen.

DUS heel veel succes ! Je kan het !
Alle reacties Link kopieren
TO Houd je het nog vol, je reageert niet meer....
Alle reacties Link kopieren
Wat goed! Ik sta met 1 been in het schuitje, ik ben nu 10 maanden gestopt maar sinds een week of 6 steeds zin in een sigaret, en dat wordt alleen maar frequenter. Nu is het zo erg dat ik gisteravond voortdurend aan een sigaret dacht..afleiding helpt eventjes maar als de afleiding weg is komt de sigaret meteen terug in beeld.. heel frustrerend.
Alle reacties Link kopieren
Jeanine84 schreef:
17-06-2017 08:06
Wat goed! Ik sta met 1 been in het schuitje, ik ben nu 10 maanden gestopt maar sinds een week of 6 steeds zin in een sigaret, en dat wordt alleen maar frequenter. Nu is het zo erg dat ik gisteravond voortdurend aan een sigaret dacht..afleiding helpt eventjes maar als de afleiding weg is komt de sigaret meteen terug in beeld.. heel frustrerend.
Hier hetzelfde probleem en ik ben nog maar 2 weken gestopt. Ik houd mezelf maar voor als ik trek krijg in een sigaret dat ik dan gedwongen ben om een heel pakje te kopen en dan weer helemaal terug bij af ben.
Alle reacties Link kopieren
truusperenat schreef:
15-06-2017 11:36
TO Houd je het nog vol, je reageert niet meer....
Sorry dat ik niet meer heb gereageerd! Ja nog steeds gestopt!

Met mezelf afgesproken dat ik alles mag voelen en denken (zin hebben in een sigaret) maar dat ik nooit tot handelen overga. Dat scheelt, en zo kan ik rustig alles toelaten en daarna weer verder gaan met waar ik mee bezig was.

Hoe is het met de rest die gestopt is?
Alle reacties Link kopieren
Over 12 dagen precies 4 jaar geleden gestopt en ik heb nog regelmatig (zeker wekelijks) dat ik denk: Zo, en nu een shaggie.
Niet geschoten is altijd mis
Ik ben er nog steeds heel erg blij mee. Heerlijk om niet meer afhankelijk te voelen.
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
05-07-2017 10:56
Over 12 dagen precies 4 jaar geleden gestopt en ik heb nog regelmatig (zeker wekelijks) dat ik denk: Zo, en nu een shaggie.
Dat heb ik ook nog elke dag! Dacht dat het op een gegeven moment wel weer over gaat. Wordt het niet steeds minder?
Alle reacties Link kopieren
Saz schreef:
05-07-2017 11:04
Ik ben er nog steeds heel erg blij mee. Heerlijk om niet meer afhankelijk te voelen.
Absoluut! Dat is ook het enige wat ik denk als ik iemand als een gek zie zuigen aan dat ding.
Alle reacties Link kopieren
Goed van jullie! Ik haak even aan als dat mag. Alweer 8 jaar geleden gestopt met echt roken, maar ook alweer 4 jaar regelmatig aan het meeroken/bietsen/toch een keer een pakje kopen en ik heb het gewoon niet onder controle. Thuis geen enkele moeite met niet roken, en in bepaalde situaties met bepaalde mensen word ik één grote glijdende schaal.. en het is nergens voor nodig, dat stomme gerook.
Peer pressure werkt goed voor mij, dus ik kom regelmatig melden hoe het gaat ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven