Uitgerekend eind januari 2018 (deel 2)
donderdag 1 juni 2017 om 19:31
Hier is deel 2 (als vervolg op ons oude topic: zwanger/eind-januari-2018-uitgerekend/l ... #p27149399) Nu met tabel!
Iedereen die zwanger is en eind januari is uitgerekend, kan hier meeschrijven
= kloppend hartje
= goede 20-weken echo!
.
Jufjenn, Masjeel, Adaline, Rowiee_17. Bouvrie. Noor1807. Lin1402, Baby-nummer3, Fannetje, Knorretje2 & Viva-vida: jullie zijn zo stil dat we jullie uit de tabel hebben gehaald. Mochten jullie nog meelezen/-schrijven kunnen jullie jezelf altijd weer toevoegen.
Iedereen die zwanger is en eind januari is uitgerekend, kan hier meeschrijven
| Naam (leeftijd v/m) |
Kindje | Uitgerekend | Geslacht | Bijzonderheden |
| stellarules (32/26) |
Tweede | 28 januari | Meisje! | |
| Januari-2018 (22/27) |
Eerste | 25 januari | Jongen! | |
| Sophie (26/32) |
Eerste | 23 januari | Meisje! | |
| Die-ene (29/31) |
Eerste | 29 januari | Meisje! | |
| wahaki (33/34) |
Tweede | 21 januari | Jongen! | |
| Duikmuis87 (30/33) |
Eerste | 23 januari | Jongen! | |
| Huismussie (33/35) |
Tweede | 23 januari | Jongen! | |
| flower29 (33/39) |
Tweede | 22 januari | Jongen! | |
| Bibi30 (?/?) |
Eerste | 29 januari | Meisje! | |
| Phlee87 (27/30) |
Eerste | 17 januari | Jongen! | |
| sammie81 (36/33) |
Eerste | 31 januari | Meisje! |
Jufjenn, Masjeel, Adaline, Rowiee_17. Bouvrie. Noor1807. Lin1402, Baby-nummer3, Fannetje, Knorretje2 & Viva-vida: jullie zijn zo stil dat we jullie uit de tabel hebben gehaald. Mochten jullie nog meelezen/-schrijven kunnen jullie jezelf altijd weer toevoegen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:28
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
92.61% gewijzigd
woensdag 14 juni 2017 om 19:53
Ik dender even overal overheen, de volgende keer reageer ik weer op anderen.
Bloedonderzoek was helaas niet goed. Volgens de test had ik Hepatitis. Lijkt mij erg sterk omdat ik gevaccineerd ben en bloed doneer dus de kans dat ik het heb is nihil, en dan zou het ook eerder ontdekt moeten zijn. Uitslag kan vals positief zijn (en dat verwachtte de verloskundige ook), maar ik moet wel een medisch circus door om het zeker te weten.
Bloedonderzoek was helaas niet goed. Volgens de test had ik Hepatitis. Lijkt mij erg sterk omdat ik gevaccineerd ben en bloed doneer dus de kans dat ik het heb is nihil, en dan zou het ook eerder ontdekt moeten zijn. Uitslag kan vals positief zijn (en dat verwachtte de verloskundige ook), maar ik moet wel een medisch circus door om het zeker te weten.
woensdag 14 juni 2017 om 21:38
Jeetje Die ene, wat gek! Kan bíjna niet anders dan vals positief zijn toch? Wel vervelend dat je nu door de hele molen moet. Anderzijds als het echt zo is dan maar beter meteen handelen. Succes en hopelijk vals alarm!
Nee Fannetje mn oudste is een jongen. En ik vermoed nu dus een meid vanwege de verschillen. We zullen zien. Heb je een voorkeur voor een van beide?
Nee Fannetje mn oudste is een jongen. En ik vermoed nu dus een meid vanwege de verschillen. We zullen zien. Heb je een voorkeur voor een van beide?
donderdag 15 juni 2017 om 07:47
Bedankt, doet goed om het even van me af te kunnen schrijven. Volgende stappen zijn een doorverwijzing naar het ziekenhuis en daarnaast wordt mijn bloed nog een keer getest. Verder dus gewoon afwachten. Voordeel is dat als ik het op een rare manier toch blijk te hebben, de baby het niet krijgt.
Januari: fijn dat je een middeltje mee hebt gekregen tegen de misselijkheid!
Flower: Wat vervelend zeg. dat huilen en moe zijn! Kun je in de avonden en weekenden wel een beetje bijtanken?
Volgens de tabel krijgen deze week weer 2 een echo, ben benieuwd naar de uitslagen!
Januari: fijn dat je een middeltje mee hebt gekregen tegen de misselijkheid!
Flower: Wat vervelend zeg. dat huilen en moe zijn! Kun je in de avonden en weekenden wel een beetje bijtanken?
Volgens de tabel krijgen deze week weer 2 een echo, ben benieuwd naar de uitslagen!
donderdag 15 juni 2017 om 08:27
Meiden, sorry voor de radiostilte vanuit hier. Ik ben sinds vorige week zo ontzettend misselijk en aan het overgeven. Bijna iedere inspanning (als in de deur opendoen voor de postbode) leidt alweer tot overgeven, ik lig dus al dagen heel stil op de bank. Heb van de gynaecoloog ook emesafene voorgeschreven gekregen, maar doordat ik niet zelf naar de apotheek kan, gaat er weer extra levertijd overheen
Hopelijk komt het vandaag binnen en kan ik daarmee weer een klein beetje vooruit!
donderdag 15 juni 2017 om 09:07
@ Adaline Oh wat vervelend voor je ik weet hoe je je voelt; iets om naar uit te kijken die emesafene werkt oprecht goed (bij mij dan)
@ die ene Dat klopt gelukkig kunnen ze tegenwoordig zo veel op medisch gebied, je kunt zelf veilig een babytje krijgen als je HIV positief bent (dan wel met medicatie) Het zou wel enorm vervelend zijn als je het blijkt te hebben natuurlijk maar het is een schrale troost dat je babytje veilig is
@Flower heel veel plezier bij je echo morgen
Hier is het een stuk beter zoals hierboven al gezegt doet de emesafene goed werk, ik ben het niet helemaal kwijt maar het verzacht het gelukkig wel heel erg goed
@ die ene Dat klopt gelukkig kunnen ze tegenwoordig zo veel op medisch gebied, je kunt zelf veilig een babytje krijgen als je HIV positief bent (dan wel met medicatie) Het zou wel enorm vervelend zijn als je het blijkt te hebben natuurlijk maar het is een schrale troost dat je babytje veilig is
@Flower heel veel plezier bij je echo morgen
Hier is het een stuk beter zoals hierboven al gezegt doet de emesafene goed werk, ik ben het niet helemaal kwijt maar het verzacht het gelukkig wel heel erg goed
donderdag 15 juni 2017 om 18:38
Hoi dames, mag ik met jullie meeschrijven?
Ik ben zwanger van ons derde kindje. Ik ben 25, manlief is 32. Vandaag de eerste echo gehad en ik ben 8 weken en 6 dagen zwanger, uitgerekende datum voor nu is 19 januari!
Gelijk de doorverwijzing geregeld voor de gynaecoloog, ik heb een bijnierziekte waardoor ik bij mijn zwangerschappen streng gevolgd word door de gyn ivm mijn medicijnen.
Ik heb bij mijn vorige twee zwangerschappen ook meegeschreven in zulke groepjes en vond dat beide keren erg gezellig, vandaar dat ik nu graag met jullie mee kom kletsen. Als jullie dat goed vinden natuurlijk...
Ik ben zwanger van ons derde kindje. Ik ben 25, manlief is 32. Vandaag de eerste echo gehad en ik ben 8 weken en 6 dagen zwanger, uitgerekende datum voor nu is 19 januari!
Gelijk de doorverwijzing geregeld voor de gynaecoloog, ik heb een bijnierziekte waardoor ik bij mijn zwangerschappen streng gevolgd word door de gyn ivm mijn medicijnen.
Ik heb bij mijn vorige twee zwangerschappen ook meegeschreven in zulke groepjes en vond dat beide keren erg gezellig, vandaar dat ik nu graag met jullie mee kom kletsen. Als jullie dat goed vinden natuurlijk...
donderdag 15 juni 2017 om 19:49
@ die ene, het vast vals-positief, ook met vaccinatie en zo. Ik test altijd vals-positief voor Hepatitis, is bij mij in de loop der jaren wel 4x opnieuw bekeken en altijd vals positief. Ik ben ook ingeent overigens, vraag me ook af of het daar mee te maken heeft (omdat ze testen of je antistoffen hebt die ik natuurlijk heb door de vaccinatie). Zoals ze het mij uitlegde bij Sanquin is dat ze een goedkope test gebruiken die wel gevoelig is maar niet zo specifiek (oftewel je krijgt er vals-positieven van) en dan in de tweede ronde een duurdere test waarmee je die vals-positieve dan kan uitsluiten.
vrijdag 16 juni 2017 om 05:35
Is je medicatie binnengekomen Adaline? Hopelijk voel je je gauw wat minder beroerd!
Fijn dat het jou ook zo goed helpt Januari. Constant misselijk zijn is heel vervelend. Hopelijk verdwijnt het na de eerste drie maanden vanzelf.
Spannend en leuk Flower! Hopelijk een mooie echo. Hoe laat moet je?
Welkom en gefeliciteerd Babynummer3. Hoe oud zijn je andere kindjes?
Wat een goed nieuws Duikmuis! Leuk!
Fijn dat het jou ook zo goed helpt Januari. Constant misselijk zijn is heel vervelend. Hopelijk verdwijnt het na de eerste drie maanden vanzelf.
Spannend en leuk Flower! Hopelijk een mooie echo. Hoe laat moet je?
Welkom en gefeliciteerd Babynummer3. Hoe oud zijn je andere kindjes?
Wat een goed nieuws Duikmuis! Leuk!
vrijdag 16 juni 2017 om 07:02
vrijdag 16 juni 2017 om 07:44
Gisterenmiddag heb ik de emesafene binnen gekregen en het helpt in elk geval wel wat. Ik heb voor het eerst in dagen weer even kunnen douchen en mn haar wassen, zo lekker! Merkte wel dat het na een aantal uur uit begon te werken, toen moest ik van elk wandelingetje naar de keuken (wel 12 passen) weer kokhalzen... maar de eerste verbetering is er!
Januari, werd het bij jou nog beter dan een aantal dagen gebruik?
Januari, werd het bij jou nog beter dan een aantal dagen gebruik?
vrijdag 16 juni 2017 om 08:50
@adaline Ik gebruik het nu voor de derde dag pas maar ik merk dat het bij mij ook de scherpe randjes eraf haalt. Ik ben nog wel misselijk maar kan weer wat binnenhouden en wat dingen ondernemen zonder direct over mn nek te gaan. Ik weet dus nog niet of dat na een paar dagen beter wordt.
@babynummer3 Welkom
@ duikmuis Super van dat hartje! Wij lopen dan precies tegelijk! Ik ben ook de 24e uitgerekend
@die ene en mamamaria Ik ben ook ingeent tegen hepatitis. Ik ben benieuwd of ik dan ook een vals positief krijg. Als dat het geval is zou het wel heel vervelend zijn en moeten ze daar misschien eens een keer wat aan doen.
@babynummer3 Welkom
@ duikmuis Super van dat hartje! Wij lopen dan precies tegelijk! Ik ben ook de 24e uitgerekend
@die ene en mamamaria Ik ben ook ingeent tegen hepatitis. Ik ben benieuwd of ik dan ook een vals positief krijg. Als dat het geval is zou het wel heel vervelend zijn en moeten ze daar misschien eens een keer wat aan doen.
vrijdag 16 juni 2017 om 11:59
@ die ene wat een rotbericht zeg! Ik hoop voor je dat het niet zo is.. wel heel irritant dat je nu door dat hele circus moet. Sterkte ermee..
@ Adaline heb met je te doen zeg, wist niet dat het zo heftig kon zijn. Schrik daar wel van. Lijkt me dan ook moeilijk om de zwangerschap 'geheim' te houden als je zo ziek bent. Weten ze het al op werk?
@ Flower veel plezier bij je echo vandaag!
@ duikmuis gefeliciteerd, wat fijn een kloppend hartje! Dat geeft een gerust gevoel he? Lekker van genieten
Hier alles ok, wel misselijk maar ben ook aan het genieten. Ben aan het rondkijken op internet voor leuke spulletjes, heerlijk om te surfen naar babykleertjes en kinderwagens enz. Maar nog niets gekocht hoor, alleen kijken
@ Adaline heb met je te doen zeg, wist niet dat het zo heftig kon zijn. Schrik daar wel van. Lijkt me dan ook moeilijk om de zwangerschap 'geheim' te houden als je zo ziek bent. Weten ze het al op werk?
@ Flower veel plezier bij je echo vandaag!
@ duikmuis gefeliciteerd, wat fijn een kloppend hartje! Dat geeft een gerust gevoel he? Lekker van genieten
Hier alles ok, wel misselijk maar ben ook aan het genieten. Ben aan het rondkijken op internet voor leuke spulletjes, heerlijk om te surfen naar babykleertjes en kinderwagens enz. Maar nog niets gekocht hoor, alleen kijken
vrijdag 16 juni 2017 om 12:53
Gelukkig heb je de emesafene nu binnen Adaline, sterkte. Ik gebruik het nu 2 weken maar bij mij is het niet extra gaan werken na een paar dagen helaas, blijft gelijk. Misselijkheid neemt alleen wel toe, dus ben sinds gister aan 2 pillen ipv 1 per dag. Hopelijk kan ik nu weer wat avondeten. Ik zie wel op tegen de schoolvakantie, ik merk dat ik weinig kan doen met mijn zoontje en weinig geduld met hem heb momenteel. Afwachten maar..
vrijdag 16 juni 2017 om 18:08
Wat naar dat er toch een aantal zo misselijk zijn. We zijn over de helft van het 1e trimester dus ik hoop dat de klachten snel afnemen dames. Sterkte
@Flower gefeliciteerd met je goede echo!
@Die ene, wat gek. Er zijn toch veel mensen gevaccineerd dus je zou zeggen dat ze dat eruit filteren voor onrust te zaaien.
@januari wat leuk precies gelijk!
Dames geniet van het weekend, lekker je rust pakken
@Flower gefeliciteerd met je goede echo!
@Die ene, wat gek. Er zijn toch veel mensen gevaccineerd dus je zou zeggen dat ze dat eruit filteren voor onrust te zaaien.
@januari wat leuk precies gelijk!
Dames geniet van het weekend, lekker je rust pakken
vrijdag 16 juni 2017 om 18:13
Hoi allemaal! Ik ben ook zwanger en 23 januari uitgerekend. Ik heb deze week een echo gehad waarop een heel klein garnaaltje met een kloppend hartje te zien was
Ik hoef trouwens niet in de tabel hoor, weet niet of het lukt om heel trouw mee te schrijven, maar vindt het voor nu wel leuk om dingen te delen !
Wat ik me afvroeg: gaan jullie nog erg uit van de mogelijkheid van een miskraam na een goede echo met 8 weken of zijn jullie nu wel gerust?
En veel sterkte voor degenen die heel veel last hebben van misselijkheid!!
Ik hoef trouwens niet in de tabel hoor, weet niet of het lukt om heel trouw mee te schrijven, maar vindt het voor nu wel leuk om dingen te delen !
Wat ik me afvroeg: gaan jullie nog erg uit van de mogelijkheid van een miskraam na een goede echo met 8 weken of zijn jullie nu wel gerust?
En veel sterkte voor degenen die heel veel last hebben van misselijkheid!!
.