Minder van Tinder- deel 8

22-04-2017 14:28 2900 berichten
Al 7 delen bespreken we het lief en leed rondom online daten. De teleurstellingen, succeservaringen en hilarische anekdotes



Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!



Voorgaand deel 7
Alle reacties Link kopieren
@Bukowskey je hebt gelijk natuurlijk, maar zó stom dat ik dan eindelijk de stap durf te zetten en dat het dan afloopt met een dikke vette sisser, bah. :(

@SIN Wat een boel updates! Je hebt flinke stappen gezet in elk geval. Misschien ook wel lekker om nu even alle tijd aan jezelf te besteden? Tijd en ruimte voor een goed boek, zelfreflectie, meditatie, you name it... wat je maar wil.

en @huurvrouwtje, dikke knuffel!!!
Moet zeggen dat het mij ook wel veel ruimte geeft hoor, dat een relatie niet meer op de planning staat. Ik ben daar echt wel een gelukkiger mens van geworden. Je moet even door die acceptatie heen, heeft mij ook wel even gekost. Maar nu ben ik er echt helemaal oké mee. En als er nu nog iemand op m'n pad komt is dat leuk, maar ik ga er niet meer naar opzoek. Hou nu veel tijd over voor andere dingen, heerlijk.
Bukowskey schreef:
22-06-2017 17:47
Knuffels voor SIN en huurvrouwtje :hug:
lief dank je wel
max schreef:
22-06-2017 18:17
@huurvrouwtje, misschien is Tinder niet de juiste plek, maar bijv. Parship/Relatieplanet wel? Daar zitten in ieder geval geen getrouwde mannen voor zover ik het heb kunnen beoordelen...Kost wel wat maar dat houdt ook een hoop malloten buiten de deur...
Ik had op Tinder ook vaak het getrouwde soort achter me aan...
En we hebben allemaal wel eens een periode dat je denkt, dit komt nooit meer goed...ik gooi alles van m'n telefoon af...om het vervolgens een paar dagen later weer te installeren...
ja max ik weet t niet. ik weet het echt niet meer. ik ben nog geen maand 30maar voel ecjt dat het er voor mij niet meer in zit. ik weet echt niet waar ik een NORMAAL ONGEBONDEN moet ontmoeten.

ik heb op tinder vaak dat ik dan een gesprek heb met op eerste gezicht leuke man, maar dan hoor ik ineens niks meer of na wat gegoogle heeft hij een vriendin of al samenwonend, en zegt daar niks over dus bijv geen open relatie ofzo (niet dat ik dat zoek) ik word er echt gek van. of super likes van een leuke man like ik die terug zegt tie gewoon niks, ik snap dat niet voor de meeste is het denk ik een speletje, egostreling of weet ik veel. ik wil niet meer alleen zijn maar wil ook niet meer actief moeten zoeken.
. om mij heen gaan ze allemaal trouwen krijgen kindjes. pfff ik gun iedereen de wereld maar het is zo confronterend. dan maar die ene matige leuke man?! ipv verliefd zijn. ik praat met verschillende types wat jonger ouder heb me km zelf op maximaal gezet... ik weet het gewoon niet meer. me vader vragen of hij me uiyhuwlijkt ofzo hahaha. t zit er voor mij gewoon niet in dat gevoel heb ik echt
en @huurvrouwtje, dikke knuffel!!!
Moet zeggen dat het mij ook wel veel ruimte geeft hoor, dat een relatie niet meer op de planning staat. Ik ben daar echt wel een gelukkiger mens van geworden. Je moet even door die acceptatie heen, heeft mij ook wel even gekost. Maar nu ben ik er echt helemaal oké mee. En als er nu nog iemand op m'n pad komt is dat leuk, maar ik ga er niet meer naar opzoek. Hou nu veel tijd over voor andere dingen, heerlijk.
[/quotequo

ja dat geloof ik! mag ik vragen hoe oud je bent?
ik ben er oprecht echt klaar mee. ben al zo lang single t lijkt mij onwaarschijnlijk dat ik over een maand of 3 opeens DE man tegen kom... ik zit nu in t los laten proces.

t zij zo. iedereen kan wel zeggen op elk potje een deksel maar dat vind ik zn onzin,voor sommige is t gewoon niet weg gelegd. en ik ben ecbt happy met mijzelf, fijne baan,leuke vrienden, leven op de rit. ik zie er goed uit bla bla bla en toch nog steeds single. dusja ik weet t echt niet meer. en ook al ben ik pas 30 t zij zo. vriendin van me is 35 en ook nog steeds single, prachtige vrouw alles op de rit....ik weet t gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al een tijdje mee ondanks dat ik een relatie heb, gewoon omdat het voor mij een en al herkenning is waar je als vrijgezel tegenaan loopt. Ik denk soms...had ik dit forum maar eerder gevonden, had ik een hoop hilariteit en ups en downs kunnen delen en me af en toe niet zo hopeloos gevoeld.

Maar wat me triggerde om nu te reageren was de reactie van huurvrouwtje dat een relatie voor haar niet is weggelegd. Hoe herkenbaar! Na een jaar of 3 mislukte dates (proberen te hard, kan het niets schelen, uit op seks terwijl ze keihard beweren dat t niet zo is, bezet, getrouwd of gewoon freaky) was ik het ook helemaal zat. Ik berustte me erin dat een relatie voor mij gewoon niet was weggelegd. Was toen ook 30. Dat gaf mij onbewust enorm veel rust en ik zat zelf ook veel lekkerder in mijn vel. Niet zo de focus op anderen maar op gewoon mezelf. Ben lekker gaan reizen, kwam leuke mannen tegen en genoot gewoon van de leuke dingen zonder relatiestress..En ja... cliché cliché een aantal maanden later head over heels verliefd geworden op mijn huidige vriend. Stomme is dat ik hem al jaren kende via via maar hem absoluut niet mijn type vond. Toen we wat meer contact kregen was dat voor mij dus ook helemaal niet met het idee om te gaan daten. Als ik erop terugkijk heb ik echt een bord voor mijn kop gehad dat ik er nooit iets van heb gedacht, tot het moment dat we samen een drankje gingen doen en het gaandeweg de avond wel erg gezellig werd. Toen viel het kwartje ineens wel... en ging het ineens ook razendsnel. Tuurlijk was het voor ons allebei aftasten (willen we dit echt voor lange termijn) maar ook dat was vrij snel voor allebei duidelijk nu al een paar jaar superhappy!

Een heel lang verhaal om een hart onder de riem te steken en om je te vertellen dat die acceptatie niet per se vanuit het negatieve hoeft te komen. Het hoeft geen acceptatie te zijn van een gemis, maar eerder een acceptatie van een mooi leven dat je ook zonder relatie hebt en een mooi startpunt dat wanneer je dan wél iemand tegenkomt, diegene echt een aanvulling is op het mooie leven dat je al hebt en waar jij blij mee bent.
Alle reacties Link kopieren
Jempo ik ben 43 en al 8 jaar single, ik zou het heel slecht hebben als ik ga denken dat het niet voor me weggelegd is. Ik weet dat ik een leuk leven heb zonder partner en als het voorlopig niet is, so be it. Maar ik ga me er echt niet bij neerleggen dat het niet gaat gebeuren. En als je pas 30 bent hoeft dat al helemaal niet
:hug:
Alle reacties Link kopieren
@Bukowskey
Pas op hoor, ik heb al mijn tanden nog, en ik bijt. :biggrin:
Nou ja, misschien deze dagen even niet. Zou ik zomaar knuffels van vreemden aan kunnen nemen.

@Jempo
Nog meer zelfreflectie... Komt wel goed, ik kan mijzelf altijd prima vermaken. Het is gewoon een beetje balen nu eventjes. Zo denk je een lekker rustig leven te leiden en je draai te hebben gevonden, zo staat alles opeens op zijn kop.

@Huurvrouwtje
Hoe lang ben je nu single?
Wanhoop is een zwart leren jasje is dat iedereen goed staat; terwijl hoop een rose jurkje met ruches is tot boven je knie, waarin niemand gezien wil worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf in ieder geval niet single. Als het gebeurt dan gebeurt het prima. Maar ik ga mij daar niet zomaar bij neerleggen.
Er komt een grote tuin, met een boomgaard en kippies, en 1.7 kind van een vent die mij dagelijks helemaal platknuffelt ondanks mijn protesten.

Zojuist een groot voordeel ontdekt voor op mijn voor-en nadelen lijstje voor mijn geplande 'avondstudie'. Een hogeschool zit bomvol jonge werkende mannen.
Wanhoop is een zwart leren jasje is dat iedereen goed staat; terwijl hoop een rose jurkje met ruches is tot boven je knie, waarin niemand gezien wil worden.
Gordijnen kopen had ik gisteren gecanceld. Had slecht geslapen en geen zin om met het warme weer in de ikea rond te sjouwen... Dus relaxed dagje met mezelf doorgebracht :)

Sexting, ja hoor, dat doe ik wel. Al hoeft t voor mij niet allemaal direct te zijn maar een beetje suggestief.... Kan zeker leuk zijn :proud:
Alle reacties Link kopieren
@Jempo
Geen idee of het relatiepotentieel is. Op papier wel. En tijdens onze dat heel gezellig gehad. Zelfs ultrabraaf :rolling:
We zullen zien wat het eventuele voorstel de volgende keer wordt!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Huurvrouwtje, herkenbaar ook, ze zijn er wel maar je bent die leuke vent nog niet tegen gekomen.
Kort geleden heb ik dezelfde vragen gesteld hier en ook mijn verhaal geschreven.
Ik begin ook steeds meer te realiseren dat er niet voor ieder potje een dekseltje is, ik heb nog een aantal leuke, vrijgezelle vrienden ;-)

Het is toch echt accepteren wat Jempo schrijft, maar doet het maar eens!
Ik merk dat ik er zelf bij vlagen ook nog wel moeite mee heb, ik zit al in de eind 30 en de kans dat wat ik vroeger voor ogen had uit komt, word kleiner.
Toch werkt het verlichtend als je er niet continue mee bezig bent en in een andere modus komt.
Maar sta er maar eens in, sterkte :cat:
Alle reacties Link kopieren
Ohh ik ben veel jonger dan jullie allemaal hoor. Maar ik werd op een gegeven moment echt ongelukkig van het zoeken en steeds weer die vragen of er al een nieuwe liefde was. Ik heb volgens mij in december m'n laatste date gehad. nog steeds geen spijt dat ik gestopt ben met tinder.

Maar ik geloof best dat het heel persoonlijk is, hoop kan ook kracht geven natuurlijk. Ik was zelf op een gegeven moment gewoon date-moe.

Ik heb het vanavond weer geïnstalleerd. Niet voor een relatie, wel voor een seksdate. Nieuwe avonturen :cheer:

@Quati mooie post heb je geschreven! Grappig, zo zie je maar weer. Het is een cliché, juist als je er niet aan denkt komt het naar je toe. Zeggen ze. Toch moet je daar ook weer niet op vastpinnen, want dan werkt het weer niet. Lastig hoor, haha. In elk geval ben ik er al een hele tijd niet mee bezig, een relatie, en heb ik er toch nog steeds geen eentje. Dus vlag gaat niet altijd op. Maar het is helemaal oké. :)
Alle reacties Link kopieren
SummerIsNear schreef:
22-06-2017 20:04
Er komt een grote tuin, met een boomgaard en kippies, en 1.7 kind van een vent die mij dagelijks helemaal platknuffelt ondanks mijn protesten.
Ohh ik smelt :heart: :heart: :flirting:
Ik heb een vaste relatie met samenwonen allang opgegeven. Niet omdat ik er niet een zou kunnen krijgen maar omdat het niet bij me past. Misschien wel tzt een soort van vaste partner maar dan in een lat-relatie.

Ik dacht vroeger ook altijd dat het 'moest', een relatie. Vooral door bepaalde familieleden die er telkens naar vroegen of wanneer er nou kinderen kwamen.... :facepalm:

Heb wel een lange relatie gehad en aantal jaren samengewoond. Maar het is niks voor mij. Ben ook wel een beetje een einzelganger en iemand heel de tijd in mijn personal space/huis werkt voor mij heel benauwend. Maar goed, dat is wel iets dat ik heb geleerd van mezelf door het te ervaren.

Dus ik word lekker oud samen met een paar katten. :proud:

En ja, voor mij gold ook als je er niet naar op zoek bent, dan vind je het.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Ik heb in tegenstelling tot velen wel een succes verhaal. Mijn ex had het uitgemaakt en na 2 maanden huilen dacht ik: er moet iets veranderen. Ik downloadde tinder omdat ik mezelf wilde laten zien dat er meer mannen in de wereld zijn. Vervolgens kreeg ik al snel een match met een vriend van een oude scharrel van mij (die niet van mijn bestaan afwist). Hij was geboeid door mijn bio en we begonnen te praten (wat ik heel erg had gehoopt want ik had zijn profiel al een paar keer langs zien komen op Facebook, en ik dacht toen al wat een leuke jongen). De eerste week heb ik, hoe erg ook, mn hart tegen hem gelucht over hoe erg ik mijn ex miste. Hij was heel erg lief en behulpzaam en luisterde echt naar me. Ondertussen zijn we al 1.5 jaar samen 😊
Alle reacties Link kopieren
Jempo schreef:
22-06-2017 20:19


Maar ik geloof best dat het heel persoonlijk is, hoop kan ook kracht geven natuurlijk. Ik was zelf op een gegeven moment gewoon date-moe.

Ik heb het vanavond weer geïnstalleerd. Niet voor een relatie, wel voor een seksdate. Nieuwe avonturen :cheer:

@Quati mooie post heb je geschreven! Grappig, zo zie je maar weer. Het is een cliché, juist als je er niet aan denkt komt het naar je toe. Zeggen ze. Toch moet je daar ook weer niet op vastpinnen, want dan werkt het weer niet. Lastig hoor, haha. In elk geval ben ik er al een hele tijd niet mee bezig, een relatie, en heb ik er toch nog steeds geen eentje. Dus vlag gaat niet altijd op. Maar het is helemaal oké. :)
Dankjewel! En je hebt gelijk, het is voor iedereen heel persoonlijk want ken ook zat verhalen waar juist via Tinder of andere datingsite mensen elkaar hebben gevonden. Voor mij werkte het niet. Ik was er teveel mee bezig en richtte me misschien daardoor ook wel op de "verkeerde" en écht verkeerde mannen.

Maar als ik terugkijk denk ik soms wel...... what was I thinking? :facepalm: maar inderdaad je moet vooral altijd dat doen wat voor jou het prettigste voelt. Sloeren, serieus daten, berusten of allemaal! Maar we leven nu dus moeten vooral ook proberen te genieten. ;)

Het goedbedoelde koppelen en vragen van mensen die wel een relatie hadden kwam mij ook wel eens mijn neus uit. Weet ook nog goed dat ik rond kerst een gezellig avondje met vrienden had. Ik als enige single. Kwam op een gegeven moment de goedbedoelde opmerking: misschien zitten we volgend jaar wel met jouw +1 :lol: mijn antwoord was toen wel wat stekelig of met jullie -1 :evil:

Ook niet lief....i know
Alle reacties Link kopieren
@CherokeeRosee wat heerlijk joh, als je gewoon weet wat je wel / niet wil. Ik denk dat ik wel zou willen samenwonen met de juiste persoon, maar ik weet ook dat het héél erg zeldzaam is dat ik die ga vinden. En inderdaad, ik vind het nu ook wel heerlijk in mijn eentje hoor. Lekker kopen wat ik zelf leuk vind, niemand om rekening mee te houden!

@mnls wat leuk die succesverhalen! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Quati schreef:
22-06-2017 20:51
Kwam op een gegeven moment de goedbedoelde opmerking: misschien zitten we volgend jaar wel met jouw +1 :lol: mijn antwoord was toen wel wat stekelig of met jullie -1 :evil:
:HA: whahahahah terechte opmerkingen! Die ga ik wel mooi onthouden voor de volgende kerst!

Ik blijf dat fascinerend (en vervelend) vinden dat veel mensen in een relatie denken dat een relatie je wel weer effe komt aanwaaien als je vrijgezel bent. Gelukkig heb ik dat nooit gedacht. Heb zat vriendinnen die nu rond de 25 zijn en nog nooit een relatie hebben gehad. En dan heb je van die mensen die continu maar blijven vragen of er inmiddels al een liefje is... bah.
Alle reacties Link kopieren
Ach, voor sommigen is het ook niet weggelegd. Ik heb wel al een lange relatie achter de rug, ook kinderen, maar nu inmiddels 6 jaar single. Wel gedate, gescharreld etc. maar het zit er verder niet in. Ik ben nu al een tijd bezig te accepteren dat alleen blijven ook goed is. Is soms wel lastig, maar op andere momenten geeft het veel rust en opluchting.
Van dat potje en dekseltje geldt niet voor iedereen. Ik ging me steeds slechter voelen door al dat gechat met die onbekende mannen, vage afspraken, ghosting, etc. Wat we hier dus altijd lezen. Heb nu al een tijdje geen tinder meer en ik voel me een stuk beter.
Alle reacties Link kopieren
Ha Broodroostertje, wat fijn dat je je zoveel beter voelt! :yes:
Alle reacties Link kopieren
Goed om toch steeds de succesverhalen te lezen.

Ook dat herken ik, Broodroostertje, het steeds slechter voelen met al die chats, het loopt niet altijd en het is toch elke keer weer 'investeren' in iemand die je eigenlijk niet kent.
Ik blijf toch volhouden, hoewel het nu wel heel erg rustig is op tinder.

Goed dat je de knoop voor jezelf hebt doorgehakt Jempo, wie weet bevalt het en misschien ook helemaal niet?
Er is maar één manier om het te weten te komen :-D
@Missy
Al eruit wat jullie gaan doen?

@Jempo
De spanning wordt dus flink opgebouwd zo :-O$ Laat het los hoe het gaat lopen. Lukt het, super leuk en hoor je niks, gewoon maar laten. Want anders verlies je hele tijd je gevoel erin.

@Max
Klinkt leuk! Veel plezier alvast!

@Summer
:hug:

@Quati
Wat een mooi verhaal :heart:

@Mnls
Ook al een mooie verhaal :heart:

Ik voel mij een beetje saai....Meelezen en korte reactie geven op iedereen. Ik merk dat ik nu wat ziekjes ben, stress en vermoeid door een nieuwe baan en wil als ik thuis ben alleen maar eten en slapen @( No worries, niet afstevende op een burn-out depressie oid. Even zoeken naar een balans. Heb wel zin in mannen en daten, maar ben moe en het gaat allemaal niet vanzelf natuurlijk
Over 100 berichten zitten we weer vol, gaat altijd hard hier :)

Wie opent er een nieuwe?
Alle reacties Link kopieren
Snap wel dat je moe bent Lovestar, lekker aan toegeven!

Heb een nieuwe geopend! :) relaties/minder-van-tinder-deel-9/list_ ... #p27228440

Zal de mods vragen een slotje op deze te doen.
Jempo schreef:
22-06-2017 21:00
Ik blijf dat fascinerend (en vervelend) vinden dat veel mensen in een relatie denken dat een relatie je wel weer effe komt aanwaaien als je vrijgezel bent. Gelukkig heb ik dat nooit gedacht.
Ik had dat een tijd terug zelfs met een koppelverjaardag... Zonder dat ik het wist, bleek het min of meer de bedoeling te zijn dat je iemand meenam. Maar ja, ik was relatieloos en de rest van het verjaardagsbezoek waren dus allemaal koppels.
Toen de jarige in kwestie (een vriendin van mij) ineens na een half uur of zo naar mij keek en toen wat van haar stoel opstond en de club waar we waren rondkeek. Ze keek toen vervolgens verbaasd naar mij 'Waarom heb jij niemand bij je?'
'Tja, uh, ik heb geen relatie op het moment.'

'Ja... maar... maar...' (het kwam er toen op neer dat ik dan maar een vriend of vriendin mee had moeten nemen, maar ja, die sociale kring is helaas niet groot en wie ik had moeten vragen weet ik echt niet)
Ik ben toen snel weggegaan omdat de lol er wel af was.

Datingsites/apps weet ik nog steeds niet. Het lijkt me zo 'geforceerd' daten en ik weet dat digitale gesprekken me vaak niet zo best afgaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven