Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen (>10kg) vanaf juli 2017, wie doet er mee?

28-06-2017 13:23 912 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi Afvallers!
In onderstaande tabel houden we onze resultaten bij! :cheer2:
We zijn op 1 juli begonnen en ik ga elke zaterdag (of zondag als ik er niet aan toekom) de resultaten bijwerken in de tabel!
Laat op zaterdag dus even de tussenstand weten. Wanneer je 2 weken of meer je gewicht niet doorgeeft zal ik je uit de tabel halen... zo blijft hij overzichtelijk! ;-)

Bye Bye kilo's! Tot nooit! :bye: :bye:

Naam Lengte Doel 01/07 08/07 15/07 22/07 29/07 05/08 12/08 19/08 26/08 afgevallen tot nu toe
Myrre29 1.80 79 98.4 96.3 96.3 96 95.2 (vak) (vak) 95.2 94.1 -4.3
Carolinetje 1.74 62 76 75.5 75.5 74.9 74 73.2 73 73.1 -2.9
Viva888 1.58 58 68.3 66.8 66.8 66.2 65.3 65.0 64.9 64.3 -4.0
Moon-Alisa 1.78 80 88 88 88.5 89.0 88.5 88.5 88.5 88.5 88.5 -+0.5
Snoesje666 1.63 70 96 94.5 93 93 92.5 92.5 X X -3.5
Martjeb 1.74 74 83 81.7 80.3 79.7 80.3 79.2 79.2 -3.8
Ninguna 1.61 59 67 67.7 65.7 65.5 65.5 64.5 64.5 63.8 64.3 -3.4
M_W 1.62 75 89 88.6 87.9 86.9 87 (vak) (vak) 86.7 86.3 -2.7
Juliette87 1.73 75 85 84.5 84.5 83.6 83 82.6 82.2 81.1 80.3 -4.2
NymphadoraTonks 1.76 65 X X X 88 86.7 85.7 85.2 84.6 -3.4
Ikbenik 1.61 60 65.8 65.4 65 64.4 64.8 64 64 62.6 62.6 -3.2
Whiterabbit 1.65 70 X X X X X X 76.6 75.8 -0.8
43.2

Naam Lengte Doel 02/09 09/09 16/09 23/09 30/09 07/10 14/10 21/10 28/10 afgevallen tot nu toe
Myrre29 1.80 79 93.5
Carolinetje 1.74 62 72 71 -5.0
Viva888 1.58 58 X 64 -4.3
Moon-Alisa 1.78 80 88 88 -
Snoesje666 1.63 70 93 93 -3
Martjeb 1.74 74 79.5
Ninguna 1.61 59 63.7 63.5 -3.5
M_W 1.62 75 85 86 -3.0
Juliette87 1.73 75 80 80 -5.0
NymphadoraTonks 1.76 65 82.5 81.8 6.2
Ikbenik 1.61 60 62.2 61 -4.8
Whiterabbit 1.65 70 75.4 74.1 -2.5
Bois01 1.61 75 91.1 90.8 20.3
Barlis 1.78 75 X 83.8 -
anoniem_347675 wijzigde dit bericht op 10-09-2017 21:39
95.16% gewijzigd
Thanks voor de tip! Ik kan vanuit mijn werk ook een station eerder uitstappen en heb dan best een leuke wandeling naar huis. Maar idd niet op mijn werkschoenen.
Heb altijd wel een mega-werktas mee dus het past er zo in :proud:
Je kunt méér.
Ze zijn niet charmant (en dan zeg ik het vriendelijk), maar ik kocht ze tijdens een shoptrip die op hakken steeds pijnlijker werd, en ik ben zooooo blij met die schoenen!
Ik vind sommige nog best leuk :) Maargoed leuke schoenen heb ik genoeg, de wandeling gaat door een stukje bos dus ze moeten vooral makkelijk schoon te maken zijn.
Je kunt méér.
@NummerZoveel die 25 extra calorieën worden inderdaad ruimschoots gecompenseerd door de beweging.

Wat zijn jullie allemaal goed bezig vandaag , bij mijn zit het probleem net als bij de meeste in het weekend.

Mijn lijstje voor vandaag
Ontbijt - Cracker
Tussendoor- plakje ontbijtkoek
Lunch - crackers met sanwichspread
Tussendoor - appel, nectarine en een mini milky way
Avondeten - nasi, dit keer zonder saté en saté saus, bakje aarbeienyoghurt.

Volgens de calorieën app mag ik vandaag nog iets van 200 calorieën.
Pindakaas light, is dat lekker? En scheelt het veel calorieen? Zou wel ideaal zijn want vind pindakaas op brood erg lekker, maar daar zitten zoveel calorieen in vergeleken met andere producten haha. Ook al is het nog zo gezond, dan kies ik toch maar voor wat anders zodat ik op een ander moment ook nog wat.kan eten.

Ik had gistravond niet gesport, maar vanavond wel gestept! Ben ook op de.fiets naar de sportschool gegaan en ik moet zeggen dat ik mezelf ook geen excuus meer gun om met de auto te gaan. De fiets was haast nog sneller haha! De steps was wel echt looooodzwaar. Misschien had het te maken met mijn lage voedingsbodem van vandaag en dat ik al.meer dan een maand geen voet meer.in de sportschool had gezet haha!

Aantal jaren geleden heb ik ook eens geprobeerd af te vallen met shakes. Voor mij werkte het niet goed. Kreeg last van verstopping/diarree als ik normaal at. En ik vond het erg moeilijk vol te houden. Kreeg echt eetbuien. Ik heb echt gewoon brood en aardappelen enz nodig.

Gewoon gezond, meer bewegen, gezondere keuzes proberen te maken, dat werkt voor mij het beste. Hoop ook dat de kilos er daarmee af blijven!

Vandaag 1400 kc volgens mfp. Maar daar is de steps nog niet vanaf.
@pinklady
Gewone Calvé pindakaas is 664 calorieën per 100 gr en light is 580 calorieën per 100 gram. Het blijft dus best een hoop, maar inderdaad, het is ook heel gezond. En ik vind de light prima te eten. Het is gewoon zoet, maar het roept bij mij geen behoefte aan meer suiker op. Ik rooster trouwens wel altijd eerst mijn brood en door het warme brood kun je het dan veel dunner uitsmeren.
Iedereen is inderdaad goed bezig!

Ik heb ook vaak zoete trek na het eten. Ik los het zelf op met iets zoets dat niet veel caloriën heeft: een stukje fruit, een beetje yoghurt met stevia, soms ook een waterijsje.

En soms denk ik ook aan wat ik nog meer van plan ben om te eten en dan kan ik het uitstellen. Zo van, ok, ik wil wat zoets, maar straks wil ik wel nog wel een kopje koffie met een stukje chocolade, dus we wachten gewoon even. En vaak gaat het dan toch wel over, die trek.

Overigens had ik vandaag bij de koffie een stuk worteltaart. Gemaakt door de buurvrouw die heel lief een stuk kwam brengen. Wel wortels, en wel volkorenmeel, maar toch wel veel calorieën ben ik bang. Maar verder een goede dag gehad, dus het mag wel.
Niet echt gesport, wel redelijk wat gelopen.

Wie had er hier een stappenteller? Gebruik je daar je smartphone voor? en zo ja, welke app?
Ik gebruik Apple watch, maar op de iPhone zit er eentje in de "gezondheid" app die standaard op elke telefoon wordt geïnstalleerd (herkenbaar aan het rode hartje op de witte achtergrond).
Waterjuffer83 schreef:
04-07-2017 17:04
WhatsApp hoeft voor mij ook niet, vind het wel leuk om hier mee te schrijven.

Moonshine en SNoesje666 begrijp ik het goed dat als je in 'ketose' bent, het aantoont dat je aan het afvallen bent? Vraag me gewoon af wat de reden is om dit te testen. Vullen de shakes ook een beetje, want ik merk dat ik echt wel op verschillende momenten flink honger heb als ik probeer 1500 calorieën op een dag te eten, dus dat lijkt me echt zwaar in combinatie met dagelijks werk/activiteiten.

Hoe is dat met de rest, hebben jullie ook momenten dat je echt wel toe bent aan de volgende maaltijd, maar dat het dan nog wel even duurt? Iemand tips wat je dan kan doen (behalve veel eten :-D)? Als ik om half 7 ontbijt en dan met een klein tussendoortje tot 12 uur door moet is dat best lang vind ik.

mijn menu voor vandaag:
-ontbijt: 2 boterhammen, met pindakaas en kipfilet
-lunch: 2 wraps met groente en tonijn
-tussendoor: cup-a-soup en een appel
-avondeten: burger en sla met tomaat/komkommer

Hi, ketose is dat je eigen vetreserves worden verbrand omdat je op een laag aantal calorieen zit. En inderdaad sinds dat ik weet dat ik in ketose zit, zie ik veranderingen aan mijn lichaam. Binnen 1 week tijd zien anderen en ikzelf al verschil aan mijn gezicht (smaller) en mijn sport tenue zat vandaag losser dan normaal bij mijn buik gedeelte.

Ik vind de shakes persoonlijk lekker, vooral butterscotch, aardbei en toffee walnoot. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat het altijd makkelijk is, vooral tijdens het koken is het verleidelijk om iets in je mond te stoppen. Maar so far so good :) trek heb ik trouwens wel maar geen hongergevoel! Als ik nog steeds trek heb na een shake neem ik een Opkikkertje, deze mag je tweemaal per dag max (de Opkikkers waar max 10 kcal in zit)
Ik wilde een berichtje plaatsen maar het forum gooide me er steeds af...

Vanavond voor de tv gehangen met snaaizin. Verveling natuurlijk (want ik heb echt wel genoeg gegeten vandaag). Wilde hier steun zoeken, maar heb het (bij gebrek aan beter ;-)) ) maar bij mezelf gezocht. Uiteindelijk niks anders op dan een extra flink glas water :yes:

Morgen ontbijten met een omelet met zalm. Ik heb er nu al zin in :kwijl: Welterusten!
Wat goed, GSleutel! Helemaal op eigen kracht!!
hoiGsleutel...het forum deed inderdaad beetje raar gisteren. Ik zoek ook hier de afleiding, moet mezelf wel bezig houden, want mijn reactie op verveling is ook om te gaan snaaien.
Dus wel handig dat we nu voor de zomervakantie zijn gestart, ik heb namelijk heel wat weekjes vrij.
Verveling is bij mij inderdaad ook een ding! En ik hou er van om series te kijken en ondertussen iets te snaaien :popcorn:

Iedereen is zo goed bezig! :cheer2:
Gsleutel, hoe was je omelet met zalm? Klinkt in ieder geval heerlijk. Goed dat je jezelf hebt gemotiveerd.

Ik had zo'n zin in een tweede stuk taart. Maar ook niet genomen. Tegen mezelf gezegd, dat ik me echt niet beter zou voelen als ik nog een stuk zou nemen, maar als ik juist nee bleef zeggen. Was best lastig, maar voelde me super trots toen ik naar bed ging.
Heel goed milady! Is natuurlijk ook zo, meestal trekt het vanzelf weer weg...

Ik zit nu aan mijn ontbijt :A: Ben sowieso al geen ochtend mens en heb een dochter die standaard tot 09:30 slaapt 's morgens. Daarom kan ik ook ontbijten met eieren en zalm. Daar moet ik om 06:30 toch niet aan denken... Maar het is heerlijk!

Dadelijk naar de winkel een berg koek en snoep in slaan. Onze sjouwers hebben daar zaterdag namelijk wèl behoefte aan. Ik denk dat ik het maar meteen in het andere huis zet...
Gaat goed hier allemaal zeg! Mijn laptop is overleden dus ik ben niet zo vaak op het forum te vinden.. nu even in de bieb aan het internetten geslagen :D

Vanochtend weer gewogen, en daar schrok ik toch wel van.. 85 kilo.. zo zwaar ben ik nog nooit geweest! Dus wel een goede motivatie om de cijfers weer naar beneden te krijgen!

Wel typisch dat ik afgelopen week iemand tegen kwam die ik al een paar maanden niet gezien had en die zei: zoo, jij bent een flink stuk afgevallen, of niet? euhh, nee niet bepaald dus..

10.000 stappen is echt goed NummerZoveel! Dat is ook wel de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid natuurlijk, maar dat red ik zelden tegenwoordig. Toch weer vaker een avondwandelingetje gaan maken dus :)

Er komen al best wel wat gerechten voorbij die erg lekker klinken, dus recepten zijn altijd welkom!
de planning voor vandaag:
ontbijt: ontbijtmuffin + boterham met vlokken
tussendoor: bakje kwark
lunch: wrap met groente en tonijn
tussendoor: appel
avond: vlees, groente, aardappels
tussendoor: handje noten + gedroogd fruit

dat is dan net iets onder de 1500 calorieën
En dat is s nou ook net de motivatie die ik nodig heb. Als ik het afvallen alleen doe, voel ik ook niet echt de druk (drive is een beter woord) om nee te zeggen en kies ik veel makkelijker voor de korte termijn!

Eetlijstje voor vandaag:
Ontbijt - gebakken ei met 2 tomaten en 30+kaas. 1 rijstwafel met pindakaas
Tussendoor - banaan
En lunch en tussendoor - 2 dubbele boterhammen, 1 met kipfilet, komkommer en hummus. En 1 met gebakken ei en huttenkase.
Vanavond - spinazie, vissticks en aardappelen
Goed bezig allemaal! Ik heb een aantal drukke dagen en dan merk ik dat ik niet genoeg bij eten en drinken stil sta. Alles moet snel snel en dan neem ik geen tijd om even rustig te gaan zitten en als ik trek krijg neem ik dan snel een snoepje uit de kast. Voor mij is het ook belangrijk dat ik de tijd neem om maaltijden de maken en niet altijd maar door sjezen.

Hoe doen jullie dat op drukke dagen?
Even klagen jongens, ik heb zo'n slechte start gemaakt vandaag! Ik ben even helemaal niet blij met mezelf :|

Ik had vanochtend een zakelijk Skypegesprek, en wilde daarna gaan ontbijten. Maar vlak voor het gesprek moest ik opeens rennen naar het toilet, en tijdens het gesprek voelde ik me helemaal flauw en beroerd worden. Ik
moest dus gewoon wat eten. En helaas heb ik geen gezonde snacks in huis, en uitgebreid ontbijt maken ging ook niet, dus ik heb uiteindelijk maar twee koeken (310 calorien! :'( ) genomen. En daar baal ik van...

Mijn prioriteiten voor vandaag: gezonde snacks inslaan voor noodgevallen, extra bewegen ter compensatie, en vooral niet trappen in mijn "vandaag is toch al verloren"-stemming!
@ZVLtje
Wat mij helpt is om een zo'n vast mogelijk moment op de dag te plannen voor de vaste dingen (zoals bijvoorbeeld koken en eten), en alle drukte daar omheen te plannen. En als dat een keer echt niet lukt, dan probeer ik vooruit te plannen en het mezelf zo makkelijk mogelijk te maken om toch te doen wat ik moet doen. Ik kook vooruit of haal boodschappen voor een gezonde maaltijd die ik binnen 10 min. op tafel heb staan (bijv. een snelle nasi van voorgesneden wokgroenten, 1 minuutje magnetronrijst en mals rundvlees in blokjes). En ik let er dan ook altijd op dat ik geen uitgebreide afwas heb achteraf (bij wokken of soep ed kun je het met 1 pan af), want teveel afwas is voor mij altijd een trigger om te denken "laat maar".
@ZVLtje, wat NummerZoveel zegt! Planning helpt echt!
@nummerzoveel. Balen hoor, maar wat gebeurd is, is gebeurd. Nu gewoon zo positief mogelijk. Er was ook niks anders mogelijk. Misschien kun je je lunch wat lichter en later nemen.
Plannen helpt mij overigens ook, maar ik heb niet zozeer moeite met drukke dagen, maar vooral wanneer ik moe ben. Dan kies ik voor makkelijk en blijf ik teveel dooreten.
NummerZoveel, het belangrijkste is dat je nu gewoon doorgaat en inderdaad niet de dag als verloren ziet en dan maar nog meer gaat eten, ik herken dit zo erg. Maar gelukkig had je dat zelf al bedacht!

Ik ben heel benieuwd naar de eerste resultaten zaterdag!
Morgen heb ik een bbq, even kijken hoe ik dat ga aanpakken, ik ben namelijk ook van het plannen en voorbereiden en als ik dan niet zelf het eten kan plannen vind ik dit lastig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven