Ex heeft kind geslagen

05-07-2017 18:29 444 berichten
Het is eigenlijk precies zoals de topic titel zegt, maar ik zal even wat meer informatie geven.

Kind is 9, over het algemeen een lief en gevoelig mannetje wat af en toe ontploft als hij boos is. Ik weet ondertussen hoe ik daar het beste mee om kan gaan en eigenlijk gaat dat heel goed. (Kan het ook vaak voor zijn).

Ik hoorde de laatste tijd al dat hij veel ruzie had met zijn vader. Ik heb een aantal keer geprobeerd om daar over te praten, maar ex is heel snel van de schuld afschuiven, in dit geval ligt het dan dus aan kind.

In deze situatie is het dus helemaal uit de hand gelopen. Kind dacht een leuk, maar misplaatst, grapje te maken. Vader werd boos, waarop kind ook boos werd. Vader stuurde hem naar zijn kamer en heeft hem daar met geweld in geduwd. Vervolgens gaat kind helemaal over de rooie. Vader pakt kind op en gooit hem op bed, waardoor hij met zijn hoofd tegen de lamp komt. Kind maait met zijn armen in het rond en raakt hierbij vader in zijn gezicht. Vader reageert daarop door kind behoorlijk hard een stomp te geven in zijn ribben (er is nu een blauwe plek te zien).

Ik weet nu even niet zo goed wat ik hiermee moet. Ik heb ex heel duidelijk laten weten dat dit echt niet kan. Ex heeft wel meteen zijn excuses aangeboden en zegt zich echt rot te voelen. Maar hij heeft ook een agressief verleden (huiselijk geweld tegen mij) en kind haalt blijkbaar echt het bloed onder zijn nagels vandaan en dan kan hij zich niet inhouden. Ik moet het sowieso even laten bezinken. Maar ik weet nu gewoon niet goed wat het beste is.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte!
Wat zul je geschrokken zijn...

Wat vind je zoon er zelf van?

Ik vind het echt onacceptabel van je ex...
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij eigenlijk het beste om dit heel serieus te nemen.
Ik weet niet hoe het wettelijk geregeld is qua bezoekrecht, maar misschien kun je afspreken dat je kind voorlopig niet meer zonder toezicht naar zijn vader gaat?
Als er een vorm van begeleiding gevonden kan worden dan kan het misschien na verloop van tijd wel weer.
Een agressieve ouder is heel eng voor een kind, zoiets vergeet je ook nooit meer.
En als je ex zich zo laat gaan tegen een kind als hij boos is dan zou het in de toekomst ook behoorlijk uit de hand kunnen lopen.
Alle reacties Link kopieren
Een verleden van huiselijk geweld? En nu is de jongen aan de beurt?
Melden bij
https://www.vooreenveiligthuis.nl/
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Direct hulp inroepen/inschakelen en zij gaan maar in overleg met jullie beiden.
Jij bent hier zeker niet de aangewezen persoon voor omdat hij:

1. Jouw ex is
2. In het verleden al pleger van huiselijk geweld is.

Zijn keuzes, zijn meppen, zijn verantwoordelijkheid, zijn gevolgen, Zijn hulptraject. Jij draagt geen verantwoordelijkheid behalve dan dat jij voor de veiligheid van jouw zoon moet zorgen. Jij hoeft dus niet degene te zijn die nu de zorg draagt hoe dit aan te pakken en stroomlijnen. In geen enkel opzicht, jij bent bij hem weg gegaan om de veiligheid van jezelf en dus jullie zoon te waarborgen lijkt me? Nu is het zijn beurt.
enn wijzigde dit bericht op 05-07-2017 18:50
50.29% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wat rot voor jou en je kind.
Als hij al een geschiedenis heeft zou ik hem.via een advocaat vragen kind alleen begeleid te zien en een cursus agressiebeheersing te gaan volgen.
Doet hij dit niet dan zou ik aangifte doen en nu alvast foto's maken. En even langs de huisarts en kind daar alleen het verhaal laten doen.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk zou ik ook adviseren om hier begeleiding bij te zoeken gezien het verleden van de man in kwestie. En zoon zal er niet 'makkelijker' op worden richting en tijdens de puberteit.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Je ex ontkent niet dat het gebeurd is, dat is al positief. Verder zegt hij zich er heel rot onder te voelen. Hij is zich rot geschrokken van z'n gedrag. Da's ook positief. Hopelijk gebeurt het niet meer.

Maar goed, wel vinger aan de pols houden, dus. Dit mag geen patroon gaan worden.

Oh, en ten overvloede: jouw relatie met je ex is niet dezelfde als julie kind's relatie met z'n vader.
Alle reacties Link kopieren
Eens vandaar dat de moeder inzake verleden huiselijk geweld dus ook geen rol kan spelen. Echt niet, de relatie tussen vader en kind moet geholpen en ondersteund worden en daar is moeder niet meer bij aanwezig. Dus actief naar hulp zoeken en je als moeder terug trekken behalve als je op verzoek van betrokkenen in de begeleiding van vader en zoon wel uitgenodigd wordt.
enn wijzigde dit bericht op 05-07-2017 18:59
5.88% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wat vindt jullie zoon er achteraf zelf van? Kijkt hij nu anders naar z'n vader?
Om eerlijk te zijn heb ik uit reflex mijn kind ook wel eens een mep gegeven nadat hij mij keihard sloeg. Ik schrok er zelf nog het ergste van en vond het vreselijk maar het was echt niet mijn bedoeling, is dat ook niet geweest toen hij je zoon een klap gaf? Of was het echt een stomp met zijn vuist?

En in bed gooien kan natuurlijk echt niet, zie niet in waarom iemand dat met zijn kind zou doen en met een verleden van geweld vind ik het best zorgwekkend. Is het niet mogelijk dat jij je ex leert hoe om te gaan met de buien van je zoontje? En tijdelijk niet logeren?
Alle reacties Link kopieren
Een blauwe plek door een stomp, is iets wat ik aan de huisarts zou willlen laten zien, inclusief verhaal. Daarnaast zou ik er foto's van maken. En zou zeker op zoek gaan naar de juiste instantie om hier melding van te maken. Het 'nieuwe' AMK (weet even niet hoe het nu heet)?

Ik ben absoluut tegen een corrigerende tik, maar stijgt daar mijlenver bovenuit!

Met geweld in kamer duwen, met geweld op bed gooien en een stomp in de buik van een 9-jarige door een vader de huiselijkgeweld heeft gepleegd???

Ik zou direct aan de bel hangen van alle instanties die hulp kunnen bieden.
ibaohi wijzigde dit bericht op 05-07-2017 18:57
0.17% gewijzigd
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
Welja. Logeren.
Alle reacties Link kopieren
Voorlopig geen bezoekjes alleen van kind aan ex, zou ik zeggen. Staat hij open voor iets van professionele hulp? Want nu is jullie zoon 9, als hij straks in de puberteit komt, is de kans groot dat het nog erger gaat botsen tussen vader en zoon.

Los daarvan vind ik dat je wel erg snel voorbij gaat aan het gedrag van jullie zoon. Nee, niks rechtvaardigt om door zijn vader te worden geslagen. Maar een kind van 9 dat af en toe totaal over de rooie gaat? Dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling. Leuk dat jij trucjes hebt geleerd om dat te voorkomen, maar jij bent er niet altijd bij.
q
anoniem_64351e0e5a990 wijzigde dit bericht op 21-05-2018 10:12
0.00% gewijzigd
Amand_ schreef:
05-07-2017 18:53
Wat vindt jullie zoon er achteraf zelf van? Kijkt hij nu anders naar z'n vader?
Hij is er enorm van geschrokken. De plek in zijn ribben is gevoelig en ook zijn hoofd doet pijn. Zoon wil er liever niet over praten, wilde eigenlijk niet vertellen wat er was gebeurd.

Ik weet niet of hij nu anders tegen zijn vader aankijkt.
Alle reacties Link kopieren
Achwelja.... het kind heeft niet het juiste voorbeeld van vader gekregen en dus gedraagt hij zich naar het voorbeeld dat hij heeft gezien? Vader wordt geconfronteerd met eigen gedrag door zoon van 9? Zo cruciaal dat zij nu beiden onder begeleiding wel gaan leren om anders met elkaar om te gaan, juist ook om te voorkomen dat kind al dertig jarige zich gedraagt naar het voorbeeld van zijn vader.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Pieps2016 schreef:
05-07-2017 18:55
Om eerlijk te zijn heb ik uit reflex mijn kind ook wel eens een mep gegeven nadat hij mij keihard sloeg. Ik schrok er zelf nog het ergste van en vond het vreselijk maar het was echt niet mijn bedoeling, is dat ook niet geweest toen hij je zoon een klap gaf? Of was het echt een stomp met zijn vuist?

En in bed gooien kan natuurlijk echt niet, zie niet in waarom iemand dat met zijn kind zou doen en met een verleden van geweld vind ik het best zorgwekkend. Is het niet mogelijk dat jij je ex leert hoe om te gaan met de buien van je zoontje? En tijdelijk niet logeren?
Hij heeft hem eerst met geweld zijn kamer in geduwd. Daarna op bed gegooid en vervolgens dermate hard geslagen/gestompt dat zijn zoon een blauwe plek heeft? Reflex???


En hoe moet TO in vredesnaam, als huiselijk geweld slachtoffer door dezelfde man, deze man gaan leren hoe om te gaan met de buien van zijn zoon?
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
Alle reacties Link kopieren
Yooo, dat is einde oefening hoor... die vent kan geen papa spelen als hij zijn handen niet thuis kan houden.
dus stap maar naar de rechter
Lorem Ipsum
IBAOHI schreef:
05-07-2017 19:04
Hij heeft hem eerst met geweld zijn kamer in geduwd. Daarna op bed gegooid en vervolgens dermate hard geslagen/gestompt dat zijn zoon een blauwe plek heeft? Reflex???


En hoe moet TO in vredesnaam, als huiselijk geweld slachtoffer door dezelfde man, deze man gaan leren hoe om te gaan met de buien van zijn zoon?
De klap kan een reflex zijn geweest, de rest niet en geloof mij maar dat wanneer jij je kind slaat uit reflex dat het je opvreet van schuldgevoel. Nu ik eraan terug denk wordt ik er nog naar van.

En TO is idd slachtoffer maar zoals ik begreep uit de tekst heeft ze nog wel " redelijk normaal" contact met haar ex dus aanname van mij dat ze hem dan kon aanleren om met de buien van zoon om te gaan.

Maar ook voor zoon zou ik hulp zoeken een 9 jarige die zo compleet kan doordraaien is niet echt normaal.
Enn schreef:
05-07-2017 19:03
Achwelja.... het kind heeft niet het juiste voorbeeld van vader gekregen en dus gedraagt hij zich naar het voorbeeld dat hij heeft gezien? Vader wordt geconfronteerd met eigen gedrag door zoon van 9? Zo cruciaal dat zij nu beiden onder begeleiding wel gaan leren om anders met elkaar om te gaan, juist ook om te voorkomen dat kind al dertig jarige zich gedraagt naar het voorbeeld van zijn vader.
Dat is ook iets wat ik absoluut wil voorkomen. Kind is getuige geweest van het huiselijk geweld en ik probeer hem zo goed mogelijk op te voeden en geen geweld te gebruiken. Maar dat valt niet altijd mee. Vader gaf ook aan dat hij wilde dat kind zijn gedrag zou aanpassen. Alleen jammer dat vader daar met hetzelfde gedrag op reageert.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal eens goed met je kind praten voordat je maatregelen gaat treffen. Ik praat het niet goed maar vader heeft gemeende spijt zeg je. Maar het gaat om je kind. Hoe ziet hij het. Wat vindt hij van vader. Gaat hij nog met plezier er heen. Als dit allemaal positief is zou ik het laten bij een gesprek met vader en waarschuwing geven. Maar is het niet alles positief dan kun je een melding overwegen. Het gaat niet om of wij, jij het erg vinden of niet maar het gaat om je kind. Dáár moet je naar kijken en naar handelen.
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Pieps2016 schreef:
05-07-2017 19:07


Maar ook voor zoon zou ik hulp zoeken een 9 jarige die zo compleet kan doordraaien is niet echt normaal.
Of dit gedrag, zeer terugetrokken gedrag of clownesk gedrag, is veelal gedrag dat ik zie bij kinderen die helaas bekend zijn met (het kijken naar) huiselijk geweld
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Kromo19 schreef:
05-07-2017 19:08
Dat is ook iets wat ik absoluut wil voorkomen. Kind is getuige geweest van het huiselijk geweld en ik probeer hem zo goed mogelijk op te voeden en geen geweld te gebruiken. Maar dat valt niet altijd mee. Vader gaf ook aan dat hij wilde dat kind zijn gedrag zou aanpassen. Alleen jammer dat vader daar met hetzelfde gedrag op reageert.
Ik .geloof je gelijk, alleen zijn vader moet die verandering en het juiste gedrag laten zien. Jij kunt verder niet veel betekenen en denk alsjeblieft nu niet dat hem weghouden bij zijn vader zijn gedrag zal gaan veranderen. Schakel de juiste begeleiding in en ga dus in overleg met veiligthuis.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Vanuit de positie van ex-partner (zeker uit een giftige relatie als die van jullie) kun je onmogelijk rationeel naar de situatie kijken, TO. Nooit vergeten.

Talloze kinderen hebben wel eens een klap, stomp, ram of oorvijg gekregen van ouders die zich daarna echt heel slecht voelden en zich rotgeschrokken zijn van zichzelf.

Hou de vinger aan de pols.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven