zwanger worden vanaf augustus deel 2!

19-05-2017 09:15 517 berichten
Hier is het "starten in augustus 2016" topic mét tabel!

Inloggegevens om de tabel te bewerken:
Gebruikersnaam: zwanger-augustus2016
Wachtwoord: zwanger2016

Mama's to be :rose:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Bijzonderheden
Zaphod 29/31 1e
AV1992 25/26 1e OFO was goed, tot sept 2018 zelf proberen
ZWANGER!! :yes:
Naam Leeftijd (v/m) Uitgerekend Kindje Bijzonderheden
Bevallen :flirting: td]
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Bevallen
Door87 29/23 Eerste :love: 01-05-2017 bevallen van een dochter!
AutumnTunes 28/40 Eerste :love: 05-05-2017 bevallen van een dochter!
Mermaid89 27 Tweede :love: 17-05-2017 bevallen van een dochter!
Herstblaadje89 27/29 Eerste :love: 25-05-2017 bevallen van een zoon!
HermioneJeanGranger 26/29 Eerste :love: 05-06-2017 bevallen van een zoon!
Hassebassie 29 Eerste :love: 13-06-2017 bevallen van een dochter!
Pandi 26/26 Eerste :love: 05-07-2017 bevallen van een zoon!
summer87 29/32 Eerste :love: 20-09-2017 bevallen van een dochter!
sneeuwwitje86 30/32 Eerste :love: 31-10-2017 bevallen van een dochter!
Mellala 26/31 Eerste :love: 11-11-2017 bevallen van een zoon!
Floor789 24/26 Eerste :love: 09-01-2018 bevallen van een zoon!
anoniem_63adbbda85a84 wijzigde dit bericht op 05-04-2018 10:21
51.80% gewijzigd
Dat laatste is trouwens niet gemeen bedoeld (lastig op zo'n forum). Ik denk vaak hetzelfde 'iedereen om me heen wordt zomaar zwanger en ik niet'. Je weet alleen van anderen vaak niet wat zij al hebben meegemaakt.. en natuurlijk gun je het iedereen om snel zwanger te worden van een kerngezond kindje. Het kan altijd beter, maar ook altijd slechter. Vergelijken heeft weinig zin, stom dat ons hoofd dat soms doet. Knuff voor jou :hug:
Snap ik AV! We hebben het allebei zwaar te verduren op dit moment en allebei om een geheel andere reden. We zitten allebei in een oneerlijke situatie. En daar gaan we allebei heel sterk uit komen! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Spannend allemaal Mellala! Rustig nadenken wat jullie willen en dan pas besluiten! Hopelijk is het met de 30 weken echo weer gesloten.
Sterkte met alles :hug:
Dat heb je mooi verwoord mellala!

Hier weer door naar ronde 13. Misschien moet ik maar stoppen met tellen.
Pff AV wat klote toch weer zeg. Voel zo met je mee! Ook voor ons komt er een keer een dag dat we met positieve test in onze handen staan. Helaas wordt ons geduld enorm op de proef gesteld :hug:
Ja het was ook best een slopende dag (eigenlijk twee dagen). Ik sprak herfstblaadje er al over. Het begon met bruinverlies en dat stopte weer, dus toen kreeg ik toch weer hoop (ondanks dat het de vorige keren ook vaak zo begon). Uiteindelijk brak het gisteravond pas echt door, en eigenlijk was ik er bijna blij mee omdat het toen in ieder geval duidelijk was.

Ik hoop het echt, maar begin m'n vertrouwen wel steeds meer te verliezen.. eerst maar op vakantie in augustus en dan in september terug om bloed te laten prikken denk ik. Ga jij al onderzoeken laten doen? Sorry als ik dat gemist heb.
Oh jeetje dames. Dit is echt niet leuk!! En wat houden jullie het nog lang vol zonder de eerste medische stap te zetten.

Bij mijn is het nieuws inmiddels wat ingedaald en ben ik weer redelijk positief. Af en toe vliegt het me naar mijn strot en voelt het als falen en ontzettend oneerlijk en zie ik op tegen het medische traject waar we in zijn beland/ gaan belanden.
Lieve Allemaal,

Van mij ook positief bericht. Op 5 juli ben ik bevallen van een zoon! Het gaat goed met ons! Hij doet het erg goed. Lekker een week eerder waar ik stiekem op hoopte gezien het weer (was het aardig zat op t end). Was zelfs de datum die ik zelf had berekend haha.

De bevalling zelf vond ik nogal intens en heftig. Ik had van te voren zoiets van, zie wel hoe het loopt. Aangezien toch elke bevalling anders gaat. Bij mij ging het allemaal ineens supersnel. Om 10u smorgens braken mn vliezen. Verder rommelde het daarna wel een beetje, maar dat deed het al 3 weken... Heb nog een taart staan bakken smiddags xD Rond 16u begonnen de weeën echt goed op gang te komen. Vanaf 20u een weeën storm met rug, been en buikweeen. Had er echt geen moment pauze tussen, best pittig. Toen had ik al 5cm ontsluiting. Om 21u gingen we naar het ZH. Wilde op dat moment heeeel graag iets tegen de pijn, maar mn lichaam ging zo snel dat ze me het afraadde. Ben daar achteraf blij mee, maar op het moment dacht ik alleen maar 'hoe lang gaat dit nog duren?!' en 'Waarom wilde ik dit?! Dit nooit meer!' (Inmiddels is de pijn alweer vergeten hoor en was het het allemaal helemaal
waard 😆). Om 24u had ik volledige ontsluiting en mocht ik gelukkig beginnen met persen. Alleen zwakte mn weeënstorm en ook persdrang toen af. Had wel eindelijk rust, maar persen moest ook op eigen kracht 😅. Na 1,5u is uiteindelijk onze kleine man geboren!

Echt een bizarre, maar zo een bijzondere ervaring. Heb echt diep respect voor alle mama's op de wereld nu ik het zelf heb meegemaakt. Ook nu als kersverse moeder na zo'n eerste week met een kleintje.

Nu genieten, maar ook echt wennen aan een ander leven en ritme met een baby in huis. Hoewel het nu al is alsof hij er altijd al was. Meteen al eigenlijk.

Zie nu al wel tegenop dat de kraamhulp over 2 dagen straks weggaat :( Mijn herstel gaat gelukkig goed, had wat hechtingen maar ben snel weer op de been en het is een heerlijk mannetje. Hij is tot nu toe best makkelijk. Hoop dat het zo blijft.😆

Sterkte Zaphod, AV en Mellala! Duim nog steeds voor degene waarbij het helaas zolang op zich laat wachten. Ik hoop echt dat het voor jullie niet lang meer duurt. Hoop dat je 30 weken echo ook een positief beeld laat zien en de schisis meevalt.

Weet even niet hoe snel ik hier weer kijk, aangezien het nu even best hectisch is hier in huis met visite, baby en toch wel gebroken nachten, weinig energie etc!

Heel veel liefs en tot snel weer!
Gefeliciteerd kersverse mama!!
Gefeliciteerd Pandi!
Gefeliciteerd Pandi, fijn dat alles goed gaat met jullie! Geniet van elkaar!
Gefeliciteerd pandi
Gefeliciteerd Pandi!!

Lekker genieten!!
Wauw pandi! Gefeliciteerd :cheer2: ! Geniet ervan.
Gefeliciteerd Pandi! Ik herken die gedachten 'dit nooit meer!' tijdens de bevalling. Gelukkig is dat ook snel weer weg.

Ik hoop dat je snel went en herstelt. Ik vond het ook even lastig toen de kraamhulp wegging, maar dat komt helemaal goed hoor!
We hebben onze eerste reis geboekt met zoon. We gaan niet te ver weg. Maar toch nog een weekje Spanje in augustus. Zijn we er toch nog even uit deze zomer. Vind het wel spannend om te vliegen samen met onze zoon. Maar hij is een hele rustige baby. Met dit druilerige weer krijg ik er helemaal zin in.
Wat goed hermione. Lekker dat kan. :sun:

Dinsdag horen wij of we een jongen of meisje krijgen... ben zo benieuwd! :hyper:
Oh heerlijk lekker op vakantie!! Komt vast goed Hermione!

Wij hebben maandag een afspraak met het hoofd van het schisisteam. Spannend!

Heb je een voorkeur Floor? :)
Mellala wat spannend.

Lichtelijke voorkeur voor een meisje. Maar ach eindelijk maakt het ook niet uit.
Het lijkt mij een stuk leuker om voor een meisje een babykamer in te richten en kleertjes te shoppen. Voor jongens vond ik de babykamer echt een uitdaging. En kleertjes zijn allemaal grijs, zwart en blauw :biggrin:
Wat een spannende afspraken binnenkort.

Ik had ook een lichtelijk voorkeur voor een meisje. Denk dat meer moeders dat wel hebben. Dat is immers ook je eigen jeugd en ken je wat beter. Ook vind ik nog steeds dat meisjes meer keuze hebben kwa kleding.
Ben nu super gelukkig met mijn zoon hoor, maar ik moest wel even aan het idee wennen. Wel hebben we de babykamer met het geslacht wat neutraal gehouden. Misschien komt er ooit een tweede.
Wij hadden beide wel een voorkeur voor een jongen. Gelukt! Haha.
Ik had dat voornamelijk nav dat programma "Het geheime leven van een 4-jarige". :)

Wij hebben mintgroen behang met witte wolkjes. Redelijk neutraal. Was trouwens ook het leukste (en betaalbaar) wat we konden vinden voor een jongetje :-?
Haha, bij dat programma waren de jongentjes zo ondeugend.
Spannend Floor! Wij vonden het wel een stuk echter worden toen we wisten dat het een meisje werd. Ik had ook een lichte voorkeur, mijn vriend juist voor een jongetje. Ik denk vooral omdat we het idee hadden dat we met een kindje van het eigen geslacht wat meer zouden weten wat we ermee aan zouden moeten. Wat natuurlijk gek is, want kindjes hebben natuurlijk toch hetzelfde nodig!

Fijn Hermione om nog even op vakantie te gaan, al lijkt het me inderdaad ook wel spannend met een kleine baby!

Mellala ook voor jou spannend dus! Weet je al wat er besproken gaat worden?
Ik denk dat we morgen voornamelijk heel veel informatie krijgen. Voorbeelden, behandelmethode, gevolgen voor het kindje (en voor ons), traject dat we in gaan. Zoiets denk ik.
Ik heb er stiekem gewoon zin in! Ik wil er nu gewoon zo veel mogelijk over weten. Een goed begin is het halve werk :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven