Nikkie Plessen over dunne modellen

12-07-2017 10:05 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Geen probleem hier, wel een verwondering. Ik zag net Nikkie Plessen in RTL Boulevard (klopt, ik heb echt geen bal te doen vandaag). Ze sprak over de schandalig dunne mannelijke modellen in de show van Rick Owens. Not my cup of tea, maar smaken verschillen.
Nou zei ze dat ze daar echt op tegen is, en dat ze zelf alleen modellen gebruikt met maat 34. Mm mm. Een gezond lichaamsbeeld moet gepromoot worden...
Nou ja, als ik met mijn maat 40 een Nikkie winkel binnen loop, kom ik er echt met lege handen weer buiten. Ze hebben wel maat 40, maar de pasvormen zijn toch echt voor dunne meiden.
Geen probleem, gewoon niet mijn winkel dus, maar ik vind mevrouw Plessen hierin een beetje hypocriet. Hoe denken jullie hierover?
Modellen maat 34....... zijn die niet dun volgens haar?
WonderGirl2 schreef:
12-07-2017 10:34
Amen voor dat laatste!
Ik heb zelf maat 34. Ik ben gewoon zo, het zit in mijn genen. Ik eet normale hoeveelheden en ook wel eens een pizza of hamburger. Op internet wordt soms net gedaan dat alle mensen met maat 34 gratenpakhuizen zijn. Nou dat ben ik echt niet hoor.
In mijn ogen is de maat helemaal niet zo belangrijk, als je maar lekker in je vel zit.
Bodyshamen is niet aardig. Of je nu dik of dun bent. Andermans gewicht is niet jouw zaak!
:high5:

:thumbsup:

:cheer:

:worship:


Duidelijk zo dat ik het met je eens ben?
lilalinda schreef:
12-07-2017 10:59
ben ik met je eens, ik vind de de huidige trend om erg dikke vrouwen als plus-size modellen neer te zetten ook niet goed.
Gezond gewicht moet de maatstaf zijn
Helemaal mee eens!
Troeteltje schreef:
12-07-2017 12:10
Modellen maat 34....... zijn die niet dun volgens haar?
Dit. Ik dacht altijd dat 36 de norm was voor modellen, maar blijkbaar moet het nóg dunner.
En die Pikkie Plessen.... ik kan die vrouw echt niet serieus nemen nadat ze 1-op-1 kleding met opdrukken van ontwerpers kopieerde, zó gênant!
MinkeDeWit schreef:
12-07-2017 11:26
Bij mannen verbaast me het dan wel weer dat ze van die magere types gebruiken. De meeste mensen vinden bij mannen juist enigszins gespierd veel aantrekkelijker.
Die mannen zijn meestal model voor fitness en beach kleding.
Enigszins gespierde mannen passen niet in de standaard sampels van mode ontwerpers.
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
12-07-2017 13:07
Dit. Ik dacht altijd dat 36 de norm was voor modellen, maar blijkbaar moet het nóg dunner.
En die Pikkie Plessen.... ik kan die vrouw echt niet serieus nemen nadat ze 1-op-1 kleding met opdrukken van ontwerpers kopieerde, zó gênant!
Nou dat ja. Dat die griet niet gewoon met pek en veren uit modeland is gejaagd snap ik echt niet.
Tegenwoordig is het bij modeshows gewoon een trend om opvallende modellen te hebben En dat waren deze magere heren dus ook.

Zelfs bij kindermode

April Star (met vitiligo) staat nu model in de nieuwste campagne van Love My Alannah, een online winkelketen voor kinderen.
https://www.glamour.nl/fashion/nieuws/a ... t-vitiligo

of bij de heren

Sanele Xaba is een van de drie mannelijke modellen met albinisme die de modewereld veroveren. Hij heeft net getekend bij Elite Amsterdam

http://www.parool.nl/kunst-en-media/mod ... ~a4505211/
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
12-07-2017 10:59

Gezond gewicht moet de maatstaf zijn
Dit.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
WonderGirl2 schreef:
12-07-2017 10:34
Amen voor dat laatste!
Ik heb zelf maat 34. Ik ben gewoon zo, het zit in mijn genen. Ik eet normale hoeveelheden en ook wel eens een pizza of hamburger. Op internet wordt soms net gedaan dat alle mensen met maat 34 gratenpakhuizen zijn. Nou dat ben ik echt niet hoor.
In mijn ogen is de maat helemaal niet zo belangrijk, als je maar lekker in je vel zit.
Bodyshamen is niet aardig. Of je nu dik of dun bent. Andermans gewicht is niet jouw zaak!
Klopt helemaal. Probleem is dat, als maat 34 het nastrevenswaardige als het ideale plaatje gezien wordt, er mensen door in de problemen komen. Want voor jou is het je normale gewicht en zal het prima passen bij je bouw. Maar voor de meeste mensen is dat niet zo. Die kunnen maat 34 alleen bereiken of behouden door een ongezond eetpatroon. Het wordt tijd dat we met zijn allen inzien dat sommige mensen heel slank zijn en sommigen heel dik en dat de rest daar tussenin zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat op mijn 9e maat 34 had :cheer:

Nu ben ik 1.87 lang dus ik denk dat maat 38 voor mij het absolute nulpunt is.

Mensen zijn niet in een eenheidsmal te stoppen. Dat er commercieel meer en minder aantrekkelijke maten zijn snapt iedereen. Wat mooi of niet mooi is is in de eye of the beholder en wat mij betreft maat onafhankelijk.
lilalinda schreef:
12-07-2017 10:59
ben ik met je eens, ik vind de de huidige trend om erg dikke vrouwen als plus-size modellen neer te zetten ook niet goed.
Gezond gewicht moet de maatstaf zijn
Liefst met wat variatie erin! Van slanker naar voller.
Alle reacties Link kopieren
Nikkie Plessen is dat niet die domme zoveelste mode aandacht hoer die plagiaat had gepleegd :rofl:
Alle reacties Link kopieren
ButtersStotch schreef:
12-07-2017 15:55
Nikkie Plessen is dat niet die domme zoveelste mode aandacht hoer die plagiaat had gepleegd :rofl:
erg inhoudelijke reactie
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Het komt uit de mond van Nikkie Plessen, dan weten we toch al genoeg?
Nikkie Plessen, de vrouw die denkt dat ze modeontwerpster is met haar vreselijk ordinaire kleding met dito kwaliteit.
Neem haar mening niet zo serieus. Ze is zo 'succesvol', omdat ze winkels kan openen met het geld van haar man.
En dat doet ze best handig, maar niet meer dan dat.
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat iedere ontwerper zijn of haar kleding zo mooi mogelijk wil presenteren en kiest voor modellen die dat doen. Dat er soms modellen gekozen worden die er ongezond slank uitzien, is wel iets waar ze verandering in zouden moeten brengen.
Of maat 34 wel of niet gezond is, hangt af van de lengte en bouw van iemand en kun je dus niet standaard zeggen dat het te weinig is
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
12-07-2017 16:29
Het komt uit de mond van Nikkie Plessen, dan weten we toch al genoeg?
Nikkie Plessen, de vrouw die denkt dat ze modeontwerpster is met haar vreselijk ordinaire kleding met dito kwaliteit.
Neem haar mening niet zo serieus. Ze is zo 'succesvol', omdat ze winkels kan openen met het geld van haar man.
En dat doet ze best handig, maar niet meer dan dat.
waarom niet? Ze is een mens, net als jij en ik
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
denk dat het belangrijker is je te richten op wat ze zegt en niet of je haar een goede ontwerpster vindt
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Waarom denkt toch altijd iedereen dat je met maat 34 geen rondingen hebt. Zo'n grote onzin.
Je kan maat 34 hebben en 1.60 lang zijn en voila er zijn beslist rondingen te zien. Zelfs als je langer bent kan dat als je heel smal bent.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
12-07-2017 10:59
ben ik met je eens, ik vind de de huidige trend om erg dikke vrouwen als plus-size modellen neer te zetten ook niet goed.
Gezond gewicht moet de maatstaf zijn
Niet iedereen heeft een gezond gewicht, daar kun je van alles van vinden, maar het is gewoon zo.
En dikke mensen willen ook graag mooie kleren kopen, waarom ook niet, moeten ze dan maar in een jutezak over straat, want eigen schuld enzo?
Plus-size kleding op een slanker model laten zien heeft geen enkele zin, je kunt dan niet echt inschatten wat het gaat doen voor iemand die echt die maat heeft.
Ik denk eigenlijk dat het goed is dat je tegenwoordig ook in tijdschriften kunt zien dat er leuke kleding gemaakt word voor alle maten, en dat je niet stad en land af hoeft te lopen voor een winkel die misschien wel iets voor je heeft.
anoniem_205211 wijzigde dit bericht op 12-07-2017 17:06
16.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Justcallmetut, ik ben het met je eens dat de maat niet alles zegt. Iemand met maat 38 en 1.53 m heeft toch een ander figuur dan iemand met maat 38 die 1.86 m is.
Een gezond beeld neerzetten lijkt me het beste.
Dat bedoel ik dus ook juf Joke.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
12-07-2017 11:26
Bij mannen verbaast me het dan wel weer dat ze van die magere types gebruiken. De meeste mensen vinden bij mannen juist enigszins gespierd veel aantrekkelijker.
Maar het gaat in dit geval om de kleding en niet om wat er in zit. Bij dunne modellen zie je het ontwerp van de kleding beter dan als er een gespierde torso onder zit (wat ook nog eens afleidt bij een deel van de m/v kijkers).
Alle reacties Link kopieren
viva1966 schreef:
12-07-2017 19:09
Maar het gaat in dit geval om de kleding en niet om wat er in zit. Bij dunne modellen zie je het ontwerp van de kleding beter dan als er een gespierde torso onder zit (wat ook nog eens afleidt bij een deel van de m/v kijkers). Wellicht dat daarom ook de meeste catwalk modellen niet echt mooi zijn, alles om de volle aandacht voor de kleding te krijgen.
Op de catwalk zouden alle maten vertegenwoordigd moeten zijn. Dus zowel maat 34 als een hele grote maat en alles daar tussen in.
Waarom steigeren we nu ineens over ziekelijk magere mannen, terwijl de vrouwelijke modellen al jaren eenzelfde bmi en magere voorkomen hebben, maar omdat het mannen zijn dit keer is het ziekelijk?
We zijn het gewoon niet gewend, omdat de mannen meestal gespierd en breed waren.
Je moest eens zo'n vrouw met brede borstkas, billen en grote bovenarmen in bikini op de catwalk sturen, met eenzelfde gewicht vs lengte als de mannelijke modellen. Dan bestonden er echt geen maatje 32 modellen meer hoor.

Vroegah, in de tijd van de super models uit de jaren 90: Naomi Campbell, Karen Mulder, Christie Turlington, Helena Christensen, Linda Evangelista, Claudia Schiffer en Cindy Crawford, had een model nog een maat 36. Soms zelfs gewoon 38. Ze hadden billen en borsten. Daarna kwam de heroine-chick look. De volle modellen gingen en masse hongeren en ineens kwam de size zero helemaal in.
Modellen van 1m80 die 45 kilo wogen en al jaren niet meer ongesteld werden, geen borsten hadden en holle ogen.
Die fase is nooit meer helemaal weggegaan. Alleen is het nu blijkbaar overgeslagen op de mannen en ineens is het not-done en staat iedereen op zijn achterste poten.

Overigens vind ik Nikki een vreselijk persoon, als product dan wel, ik ken haar verder niet. Zij kan wel lopen mauwen over modellen met een zgn gezonde maat 34. Maar ze is zelf hartstikke dun. En ze doet er ook nogal veel voor. Daarbij is maat 34 bij een modellen lengte van 1.75 en groter, gewoon te mager. Dan heb je gemiddeld toch echt een te laag bmi.
Ik ben zelf maar een mini met mijn 1m65 en ik ben halverwege de 50 kilo denk ik en draag ook een gewone maat 36. Toen ik nog maat 34 had was ik gewoon uitgeteerd. Dus hoe zou dat voor meiden die 10-20 cm langer zijn dan ik?

Nikki is hypocriet. Wij allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven