EK vrouwen voetbal 2017

15-07-2017 16:28 263 berichten
Wie volgt het ook?
Ik ga naar de openingswedstrijd in Utrecht, spannend!!!
Mijn zoon gaat met een hele grote groep mannen naar Zweden-Duitsland. Niet voor het vrouwenvoetbal want dat vinden ze niks. Wel om naar mooie blonde vrouwen te kijken.
Blondie456 schreef:
15-07-2017 16:36
Mijn zoon gaat met een hele grote groep mannen naar Zweden-Duitsland. Niet voor het vrouwenvoetbal want dat vinden ze niks. Wel om naar mooie blonde vrouwen te kijken.

:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
15-07-2017 16:36
Mijn zoon gaat met een hele grote groep mannen naar Zweden-Duitsland. Niet voor het vrouwenvoetbal want dat vinden ze niks. Wel om naar mooie blonde vrouwen te kijken.


:facepalm:

Wees er vooral trots op.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Haha, zo'n soort reactie had ik al wel verwacht. Vrouwenvoetbal is nu eenmaal niet zo populair. Ze zijn nu al met 35 man en er komen er steeds meer bij. Mooi toch dan hebben ze in ieder geval publiek.
Blondie456 schreef:
15-07-2017 17:06
Haha, zo'n soort reactie had ik al wel verwacht. Vrouwenvoetbal is nu eenmaal niet zo populair. Ze zijn nu al met 35 man en er komen er steeds meer bij. Mooi toch dan hebben ze in ieder geval publiek.

Eh, even FYI: de openingswedstrijd is vet uitverkocht....
Ik ga naar de laatste poulewedstrijd, Nederland-België in Tilburg. Hoop in ieder geval dat die wedstrijd dan nog ergens om gaat (of dat ze al door zijn naar de volgende ronde uiteraard). Volg het vrouwenvoetbal eigenlijk helemaal niet, maar ben sowieso een sportfanaat en wel een grote liefhebber van het mannenvoetbal. Vind sportevenementen bezoeken altijd leuk, zeker als Nederlanders meedoen. Dus ik ben eens benieuwd. Zou leuk zijn als ze in eigen land een goed resultaat behalen!
Vrouwenvoetbal is net zo mooi als mannenvoetbal.
Het is voor een bepaald deel van de mensheid blijkbaar nogal wennen dat er vrouwen op het veld staan in plaats van mannen.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Vrouwenvoetbal is nog heel erg in ontwikkeling. Dat is logisch, want heel lang hebben mannen de dienst uitgemaakt binnen het voetbal. Echter zie je dat wel op het veld terug. Mede ook doordat het in Nederland bijvoorbeeld nog niet volledig professioneel gespeeld kan worden. Er zijn grote verschillen met het mannenvoetbal in snelheid en techniek. Echter waardeer ik heel erg de instelling bij het vrouwenvoetbal. Het spel ligt veel minder lang stil omdat ze alleen op het veld gaan liggen als ze daadwerkelijk geblesseerd zijn. De spelhervattingen zijn daarnaast ook sneller.

Overigens heb je dit bij veel andere sporten ook en is het totaal geen oordeel naar het vrouwenvoetbal. Echter snap ik het als personen een voorkeur hebben voor mannen- of vrouwenvoetbal. Het gaat er namelijk toch echt anders aan toe. Zelf handbal ik en daar zie je ook dat het mannenhandbal heel fysiek is en het vrouwenhandbal vooral op snelheid, tactiek en techniek steunt. Dat is niet erg, maar ben het er mee oneens dat op dezelfde manier naar vrouwenvoetbal gekeken moet worden als mannenvoetbal. Ze staan nog aan het begin van hun ontwikkeling.
Wanneer begint het eigenlijk?
Morgen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga kijken! Ben benieuwd, want zo vaak zie je geen vrouwenvoetbal op tv. De Nederlandse dames hebben in ieder geval een fikse inhaalslag gemaakt als je de clubs ziet waar ze spelen.

In de VI stond een stukje over het kijken van vrouwenvoetbal en hoe we nog steeds de fout maken om te vergelijken met mannen, die nu eenmaal gewoon meer kracht en uithoudingsvermogen hebben. Gek, want dat doen we bij hockey, tennis, wielrennen en schaatsen ook niet. Je kijkt nu eenmaal naar vrouwen en ook nog een sport waarbij vrouwen enorm lang niet serieus werden genomen.
RP7 schreef:
16-07-2017 09:44
Ik ga kijken! Ben benieuwd, want zo vaak zie je geen vrouwenvoetbal op tv. De Nederlandse dames hebben in ieder geval een fikse inhaalslag gemaakt als je de clubs ziet waar ze spelen.

In de VI stond een stukje over het kijken van vrouwenvoetbal en hoe we nog steeds de fout maken om te vergelijken met mannen, die nu eenmaal gewoon meer kracht en uithoudingsvermogen hebben. Gek, want dat doen we bij hockey, tennis, wielrennen en schaatsen ook niet. Je kijkt nu eenmaal naar vrouwen en ook nog een sport waarbij vrouwen enorm lang niet serieus werden genomen.

Helemaal mee eens!
Het is gewoon anders, maar daarom niet minder mooi!
Ik vind het echt vreemd dat vrouwen met kwijl in de mondhoeken naar mannensporten kijken.
Dat doet je vermoeden dat het ze dan niet om de sport gaat, maar om de goddelijke mannenlichamen......
Maar goed, ik heb er zin in vanmiddag, en hoop dat de Nederlandse meiden winnen :cheer2: :cheer2: :cheer2:
Theamuts schreef:
16-07-2017 11:21
Helemaal mee eens!
Het is gewoon anders, maar daarom niet minder mooi!
Ik vind het echt vreemd dat vrouwen met kwijl in de mondhoeken naar mannensporten kijken.
Dat doet je vermoeden dat het ze dan niet om de sport gaat, maar om de goddelijke mannenlichamen......
Want? Als je een vrouw bent kun je het alleen maar leuk vinden om vrouwen te zien sporten? Lichaam van mannen boeit me echt totaal niet en zie je ook niet als je in een stadion zit.
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
16-07-2017 11:21
Helemaal mee eens!
Het is gewoon anders, maar daarom niet minder mooi!
Ik vind het echt vreemd dat vrouwen met kwijl in de mondhoeken naar mannensporten kijken.
Dat doet je vermoeden dat het ze dan niet om de sport gaat, maar om de goddelijke mannenlichamen......
Haha om eerlijk te zijn ben ik fanatieke volger van het mannenvoetbal. Alleen stoort het me wel steeds meer dat als het over voetbal gaat het per definitie mannenvoetbal is. Ik kijk wel echt voor de sport, maar een saaie mannenwedstrijd zet ik net zo goed af. Net zoals dat ik smakelijk lach om blunders bij mannen, en me groen en geel erg aan dat aanstellerige gedrag (wat je dan weer bij vrouwen nauwelijks ziet).

Ik had laatst een discussie met iemand die van mening was dat vrouwen nooit, nu niet en nooit niet, zullen tippen aan de mannen. Naar mijn mening heb je het spelletje dan niet begrepen. Voetbal is namelijk geen krachtsport, kijk maar wie de beste is bij de mannen. Je hebt veel en veel meer aan techniek en tactisch inzicht. Kracht is dan trouwens ook wel weer relatief, want vrouwen spelen natuurlijk tegen vrouwen die fysiek hetzelfde gebouwd zijn. En als we dan toch de vergelijking met de mannen maken, dan kan denk ik het gros meer genieten van Messi (= techniek) dan van pak hem beet Robert Huth (domme kracht).
RP7 schreef:
16-07-2017 12:56
Haha om eerlijk te zijn ben ik fanatieke volger van het mannenvoetbal. Alleen stoort het me wel steeds meer dat als het over voetbal gaat het per definitie mannenvoetbal is. Ik kijk wel echt voor de sport, maar een saaie mannenwedstrijd zet ik net zo goed af. Net zoals dat ik smakelijk lach om blunders bij mannen, en me groen en geel erg aan dat aanstellerige gedrag (wat je dan weer bij vrouwen nauwelijks ziet).

Ik had laatst een discussie met iemand die van mening was dat vrouwen nooit, nu niet en nooit niet, zullen tippen aan de mannen. Naar mijn mening heb je het spelletje dan niet begrepen. Voetbal is namelijk geen krachtsport, kijk maar wie de beste is bij de mannen. Je hebt veel en veel meer aan techniek en tactisch inzicht. Kracht is dan trouwens ook wel weer relatief, want vrouwen spelen natuurlijk tegen vrouwen die fysiek hetzelfde gebouwd zijn. En als we dan toch de vergelijking met de mannen maken, dan kan denk ik het gros meer genieten van Messi (= techniek) dan van pak hem beet Robert Huth (domme kracht).
Dit is precies wat ik bedoel!
Verdiep je eens in het spel zelf.
Ik kijk graag naar wielrennen, en dan vooral naar de grote ronden.
De tour de france begon het mee, die begon ik te kijken omdat ze zulke mooie beelden lieten zien van het land. Gaandeweg ben ik meer gaan begrijpen van het "spel", van het samenwerken van de teams.
En nu kan ik ook daar heel erg van genieten.
RP7 schreef:
16-07-2017 12:56
Haha om eerlijk te zijn ben ik fanatieke volger van het mannenvoetbal. Alleen stoort het me wel steeds meer dat als het over voetbal gaat het per definitie mannenvoetbal is. Ik kijk wel echt voor de sport, maar een saaie mannenwedstrijd zet ik net zo goed af. Net zoals dat ik smakelijk lach om blunders bij mannen, en me groen en geel erg aan dat aanstellerige gedrag (wat je dan weer bij vrouwen nauwelijks ziet).

Ik had laatst een discussie met iemand die van mening was dat vrouwen nooit, nu niet en nooit niet, zullen tippen aan de mannen. Naar mijn mening heb je het spelletje dan niet begrepen. Voetbal is namelijk geen krachtsport, kijk maar wie de beste is bij de mannen. Je hebt veel en veel meer aan techniek en tactisch inzicht. Kracht is dan trouwens ook wel weer relatief, want vrouwen spelen natuurlijk tegen vrouwen die fysiek hetzelfde gebouwd zijn. En als we dan toch de vergelijking met de mannen maken, dan kan denk ik het gros meer genieten van Messi (= techniek) dan van pak hem beet Robert Huth (domme kracht).
Die heeft sport in zijn algemeenheid dan niet begrepen. Je kunt bij geen enkele sport de mannen en vrouwen vergelijken en nergens kunnen vrouwen aan mannen tippen als ze tegen elkaar zouden spelen. Het is niet voor niets dat, op korfbal na, alle sporten niet gemixt plaatsvinden. De bouw van mannen en vrouwen is zo anders dat ze sport ook op een andere manier uitvoeren. Desondanks hebben bij alle sporten beide varianten interessante aspecten die het andere geslacht niet heeft. En dat is prima. Zolang je ze niet tegen elkaar laat spelen kan je dan prima genieten van beide sporten.
Alle reacties Link kopieren
Eerste 3 punten binnen! :-D Lekker dames! :cheer2:
Heel mooi doelpunt ook en had nog veel meer in gezeten! Vind dat Miedema wel iets meer een teamplayer mag worden. Gaat veel voor eigen succes terwijl er veel afspeelmogelijkheden zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik was vandaag ook bij de openingswedstrijd. Was leuk!! Veel sfeer. Ik volgde het vrouwenvoetbal nog niet zo, maar vind voetbal wel leuk en houd sowieso van sportevenementen. Ik ga het zeker verder volgen.
dagdromer1986 schreef:
16-07-2017 22:38
Ik was vandaag ook bij de openingswedstrijd. Was leuk!! Veel sfeer. Ik volgde het vrouwenvoetbal nog niet zo, maar vind voetbal wel leuk en houd sowieso van sportevenementen. Ik ga het zeker verder volgen.

Was zeker leuk! Veel vrouwen en kinderen aanwezig, maar toch ook wel het een en ander aan manvolk.
Goede sfeer inderdaad, heel gemoedelijk allemaal.
Hopelijk blijven de Nederlandse meiden het goed doen. Ik ben het wel eens met MrsLady dat ze veel meer hadden moeten scoren. Ze maakten het iedere keer net niet af.
Maar goed, uiteindelijk toch gescoord gelukkig.
RP7 schreef:
16-07-2017 12:56
Haha om eerlijk te zijn ben ik fanatieke volger van het mannenvoetbal. Alleen stoort het me wel steeds meer dat als het over voetbal gaat het per definitie mannenvoetbal is. Ik kijk wel echt voor de sport, maar een saaie mannenwedstrijd zet ik net zo goed af. Net zoals dat ik smakelijk lach om blunders bij mannen, en me groen en geel erg aan dat aanstellerige gedrag (wat je dan weer bij vrouwen nauwelijks ziet).

Ik had laatst een discussie met iemand die van mening was dat vrouwen nooit, nu niet en nooit niet, zullen tippen aan de mannen. Naar mijn mening heb je het spelletje dan niet begrepen.
Ik las laatst een discussie onder een krantenartikel waarin veel van dat soort figuren meededen. Ik geloof dat het over prijzengeld voor vrouwen ging, maar dat maar verder niet precies uit. Verbazingwekkend hoeveel holbewoners vinden dat je pas evenveel prijzengeld (of uitzendtijd/aandacht/toplocatie) mag krijgen als je even hard slaat, even veel fietst, even hard loopt, noem maar op, als de beste man in die tak van sport.
Ook verbazingwekkend hoeveel van die holbewoners nog even moesten benadrukken dat er geen vrouw zich ooit zou kunnen meten met de top x van de mannen. Dus zo'n tennisspeelster stelde niets voor, want die zou er gewoon door de mannelijke nummer 700 van de wereld worden uitgemept. Zoiets.
Echt, de domheid. Het zegt zoveel over hun eigen angst het af te moeten leggen tegen een vrouw.

Ik heb niet zoveel met voetbal, maar als in een bepaalde sport de vrouwen evenveel trainen en evenveel tegenstand hebben, dan heeft dat toch ook gelijke amusementswaarde? Niet zoals als beperkt internationale sporten als korfbal, schaatsen af en toe, of zogenaamde topsporters die 2x in de week trainen en dat al heel wat vinden. Maar gewoon sporters die iedere dag flink trainen en wedstrijden doen tegen andere landen die óók iedere dag flink trainen. In zo'n geval vind ik dat de beloning/aandacht/enz gelijk moet zijn.
Alle reacties Link kopieren
MrsLady schreef:
16-07-2017 20:09
Heel mooi doelpunt ook en had nog veel meer in gezeten! Vind dat Miedema wel iets meer een teamplayer mag worden. Gaat veel voor eigen succes terwijl er veel afspeelmogelijkheden zijn.

Deze dame is een behoorlijk overschatte voetbalster ( niet hardop zeggen wordt d'r moeder boos ), het eigen succes is vaak een onkunde gezien ze niet over de bal kijkt in combinatie met een slechte techniek en daardoor het overzicht en handelingssnelheid mist.
Ze is als de Huntelaar bij de mannen kan goed afmaken maar eigenlijk niet zo goed voetballen, die dame Martens dat is pas een genot om naar te kijken aardig 2 benig mooie bal aannames en controle, goed overzicht en inzicht goede motorriek verreweg de beste speelster van Nederland.
Marmo schreef:
17-07-2017 13:22
Deze dame is een behoorlijk overschatte voetbalster ( niet hardop zeggen wordt d'r moeder boos ), het eigen succes is vaak een onkunde gezien ze niet over de bal kijkt in combinatie met een slechte techniek en daardoor het overzicht en handelingssnelheid mist.
Ze is als de Huntelaar bij de mannen kan goed afmaken maar eigenlijk niet zo goed voetballen, die dame Martens dat is pas een genot om naar te kijken aardig 2 benig mooie bal aannames en controle, goed overzicht en inzicht goede motorriek verreweg de beste speelster van Nederland.

Dat ben ik wel met je eens.
Miedema wil het allemaal graag teveel zelf doen, en daardoor loopt ze zich steeds vast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven