Gezondheid alle pijlers

Onrustig been. Tips?

16-07-2017 20:11 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook weleens aan beide benen gehad maar de laatste tijd steeds aan 1 been. Word er gek van en kan er niet door slapen. Wat doen jullie eraan? Wat helpt echt?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ik heb er medicijnen voor, anders doe ik nooit meer een oog dicht.
Ik wiebel mezelf in slaap. Ik weet van kids af aan al niet meer anders. Stil liggen kan ook niet het gaat vanzelf.
In mijn ledikant brak ik al het hele bed af :-$

Maar als je dus niet kunt slapen omdat je wiebelt met je benen zou je idd eens medicatie kunnen proberen.

Sommigen zeggen stuk zeep bij je voeten eind. Denk dat je daarin noet geloven want ik geloofde er niks van en het werkte idd niet.
Of op blote voeten een aantal weken door het dauw lopen ben ik ook al tegen gekomen. Niet geprobeerd, geloof er niet in. En ik slaap graag uit ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er nu in m'n zwangerschap weer last van, heb m'n benen op een kussen liggen en voeteneind wat omhoog.
Verder helpt er weinig en ik geloof ook niet in die trucjes.
Alle reacties Link kopieren
Magnesiumtabletten slikken helpt echt. Is voor mij echt een wereld van verschil. Het beste kun je magnesiumcitraat nemen, dat wordt het beste opgenomen door je lichaam. Bij de Tuinen of Erica te koop.
Alle reacties Link kopieren
Ginkgo biloba, google maar eens op ginkgo biloba restless legs. (kan ook goed in combinatie met de magnesium die hier al genoemd is)
Alle reacties Link kopieren
Stoppen met koffie en cola!
En met de pil.

En inderdaad je benen omhoog. Dat helpt een beetje. Maar de eerste twee tips deden het bij mij.
Met koffie en cola radicaal gestopt. Nu in de ochtend 1 kop. En als ik daar een paar dagen overheen ga, kan ik er donder op zeggen dat t terugkomt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het alleen van mijn zwangerschappen. Rekken en strekken is het enige wat enigzins verlichting gaf. Veelal aangeraden magnesium pillen maakten geen verschil. Ik hoop voor je dat iemand met DE tip komt, het is een rotgevoel, sterkte.
Well, that didn't work.

~An Autobiography~
Alle reacties Link kopieren
Magnesium hielp bij mij idd ook. Of banaantje eten, zit ook magnesium in. Niet zoveel als in die pillen, maar kan net het verschil maken.
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Ik heb weleens gehoord dat het een teken is van verborgen woede. In bepaalde krijgen wordt het dan ook een schoppend been genoemd. Misschien eens kijken naar een eventuele onderliggende oorzaak.
Alle reacties Link kopieren
Wat bij mij werkt is mijn benen flink hoog leggen, liefst 90 graden.
Ik leg dan mijn benen op de leuning van de hoekbank (de rugleuning zeg maar)
anoniem_196005 wijzigde dit bericht op 16-07-2017 21:45
0.69% gewijzigd
If you can dream it, you can do it.
Cateautje schreef:
16-07-2017 21:31
Ik heb weleens gehoord dat het een teken is van verborgen woede. In bepaalde krijgen wordt het dan ook een schoppend been genoemd. Misschien eens kijken naar een eventuele onderliggende oorzaak.
Nog nooit van gehoord. Dan zou ik al mijn hele leven verborgen woede hebben.
Lijkt me erg onwaarschijnlijk.

Sommige mensen hebben nu eenmaal rusteloze benen.

Magnesium helpt hier wel iets, maar niet veel.
Alle reacties Link kopieren
ik weet dat magnesium heel goed werkt bij kramp, misschien ook voor onrustige benen?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Eloise_Xennakiss schreef:
16-07-2017 21:45
Nog nooit van gehoord. Dan zou ik al mijn hele leven verborgen woede hebben.
Lijkt me erg onwaarschijnlijk.

Sommige mensen hebben nu eenmaal rusteloze benen.

Magnesium helpt hier wel iets, maar niet veel.
Dat is ook onzin. Rusteloze benen komen niet door (verborgen) woede.

Er zijn al goede tips gegeven boannan, ik hoop dat er iets van werkt. Soms helpt het om voor het slapengaan nog wat te wandelen of lekker warm te douchen. Als je daar tijd voor hebt in de avond even de benen omhoog. Wellicht helpt een massage.

Als ik onrustige benen heb ga ik in bed liggen wiebelen, maar kan me voorstellen dat het voor je man niet zo prettig is als je dat naast hem doet.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij bij mijn zwangerschappen hielp, was aluminiumfolie onder het laken. Ik geloof totaal niet in kolder, maar dit hielp mij echt. Wellicht iets met geleiding van het teveel aan elektrische impulsen :@@: (ik kan het dan ook niet hebben dat ik geen wetenschappelijke verklaring weet)
Succes, bij mij was het na de zwangerschap weer over, vriend heeft het incidenteel. Erg irritant.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tips!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Voldoende bewegen. Mijn partner heeft er ook last van als ze lang heeft stilgezeten, bv lang in de auto heeft gezeten....
Ze neemt er zelf geen medicijnen voor want weet niet of het helpt.
Als het te erg is slapen we alleen zodat ze die reckless legs wat kan bewegen om zo terug in slaap te geraken.
Echt wondereecept bestaat er niet jammer genoeg... (toch niet bij haar)
Alle reacties Link kopieren
DoeSunshine schreef:
16-07-2017 22:09
Voldoende bewegen. Mijn partner heeft er ook last van als ze lang heeft stilgezeten, bv lang in de auto heeft gezeten....
Ze neemt er zelf geen medicijnen voor want weet niet of het helpt.
Als het te erg is slapen we alleen zodat ze die reckless legs wat kan bewegen om zo terug in slaap te geraken.
Echt wondereecept bestaat er niet jammer genoeg... (toch niet bij haar)
Sorry alvast :rofl: roekeloze benen. Ik denk dat je restless legs bedoelt.

Boannan, hoe gaat het verder met je/ met jullie?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Oeps, wel soms zijn die zo restless bij haar dat de boel reckless begint te worden 😅
Je hebt volkomen gelijk ! Snorry.
Alle reacties Link kopieren
DoeSunshine schreef:
16-07-2017 22:17
Oeps, wel soms zijn die zo restless bij haar dat de boel reckless begint te worden 😅
Je hebt volkomen gelijk ! Snorry.
Geen sorry joh, ik moest er erg om lachen. Een ander laten lachen is nooit een reden voor een sorry hoor.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Rustelozebenensyndroom - Wikipedia
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
DoeSunshine schreef:
16-07-2017 22:09
Voldoende bewegen. Mijn partner heeft er ook last van als ze lang heeft stilgezeten, bv lang in de auto heeft gezeten....
Ze neemt er zelf geen medicijnen voor want weet niet of het helpt.
Als het te erg is slapen we alleen zodat ze die reckless legs wat kan bewegen om zo terug in slaap te geraken.
Echt wondereecept bestaat er niet jammer genoeg... (toch niet bij haar)
Mijn medicijnen zijn wel wonderpillen hoor, maar dat weet je vrouw niet want ze heeft ze nog nooit geprobeerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg van mijn huisarts geen medicijnen, omdat ik een kinderwens heb. Schijnt ook een overweging te zijn.

Bij de drogist hebben ze (kruiden)zalfjes die schijnen te helpen. Ik masseer nu elke dag m'n benen in met babyolie en probeer meer te bewegen en mijn benen niet te veel op mijn voetenbankje te leggen. Dat scheelt al een hoop.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Bij mij helpt magnesium en yoga.
Anna Karenina schreef:
16-07-2017 20:16
Ik heb er medicijnen voor, anders doe ik nooit meer een oog dicht.
Wat voor medicijnen heb je? Mijn moeder heeft al 50 jaar last, de pijn is vaak echt ondraaglijk, zo triest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven