Jongste kind waterpokken, andere ook?

17-07-2017 07:55 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn jongste hebben we gister waterpokken ontdekt. Erg vervelend, zeker omdat we zaterdag op vakantie gaan. Nu is het de eerste week niet zon probleem. We zitten in een huis met speeltuin in de tuin. We wilden wel graag 1-2 keer gaan zwemmen, maar dat zit er niet in als de blaasjes niet zijn ingedroogd. De tweede week zitten we in een park met zwembad en binnenspeeltuin. De blaasjes zijn dan normaal gesproken wel ingedroogd lees ik overal.

Maar hoe groot is nu de kans dat de oudste (bijna 4) ook waterpokken krijgt? Ze heeft ze nog niet gehad. Als die op het park niet kan zwemmen en naar de binnenspeeltuin kan wordt t een redelijk rampzalige vakantie. Geplande bezoek aan een pretpark zit er dan denk ik ook niet in.

Wat zouden jullie nog wel doen in geval van besmet zijn (mits ze zich goed voelt) Kasteel, wildpark, buitenspeeltuin moet nog wel kunnen toch?
Alle reacties Link kopieren
Hier is dat wel gebeurd. Oudste van destijds 5 werd besmet door jongste van 3.
Het ligt er denk ik aan hoeveel last ze ervan hebben.
Hier ging het gepaard met verhoging en veel jeuk/pijn aan de blaasjes, maar er schijnen ook kinderen te zijn die er relatief weinig last van hebben. Voordat de blaasjes zijn ingedroogd is het wel erg besmettelijk (zelfs al voor er blaasjes zijn), dus ik zou persoonlijk niet naar allerlei speeltuinen er parken gaan.
The time is now
Hier de oudste die de jongste besmette. Maar ze zijn er nu wel. Allebei vanaf... Succes!
Gaan jullie vliegen? Dan heb je ook een probleem
Alle reacties Link kopieren
Hier is dat andersom gebeurd. Oudste, toen 2,5 kreeg ze. 2 weken later had jongste ze ook, hij was toen 6 maanden. Jongste is er verder niet vervelend oid van geweest. Oudste is 1 dag echt ziek geweest, in het begin. Voor jou hoop ik dat je oudste ze deze week nog krijgt. Dan heb je het vervelendste thuis gehad.
Ga je in Nederland op vakantie of naar het buitenland?
Alle reacties Link kopieren
Banba schreef:
17-07-2017 08:01
Hier is dat wel gebeurd. Oudste van destijds 5 werd besmet door jongste van 3.
Het ligt er denk ik aan hoeveel last ze ervan hebben.
Hier ging het gepaard met verhoging en veel jeuk/pijn aan de blaasjes, maar er schijnen ook kinderen te zijn die er relatief weinig last van hebben. Voordat de blaasjes zijn ingedroogd is het wel erg besmettelijk (zelfs al voor er blaasjes zijn), dus ik zou persoonlijk niet naar allerlei speeltuinen er parken gaan.
Ja daar ben ik het aan de ene kant wel mee eens.
Maar kan eerlijk gezegd wel janken bij het idee dat we twee weken aan een huisje gekluisterd zitten vanwege waterpokken (eerst vanwege jongste en dan oudste). Terwijl ze thuis notabele gewoon naar het kdv zouden mogen gaan.
Alle reacties Link kopieren
We gaan overigens naar Duitsland.
Alle reacties Link kopieren
Als ze zich verder goed voelen, zou je natuurlijk wel gewoon de deur uit kunnen.
Wandelen/fietsen e.d. kunnen prima.
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die ook gewoon naar drukke plekken met kinderen zullen gaan, dat is natuurlijk persoonlijk en eigen keuze.
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Binnenspeeltuin zou ik met open blaasjes niet doen. Afhankelijk van de last buitenspeeltuin wel. Dierenpark ook.
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer dat je ze niet hebt laten inenten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
17-07-2017 08:24
Wat jammer dat je ze niet hebt laten inenten.
Voor waterpokken?
Doen ze dat tegenwoordig ook in Nederland?
The time is now
retrostar schreef:
17-07-2017 08:29
De mogelijkheid staat hier wel vermeld: Waterpokken - Wikipedia
Dat is niet de norm hoor, in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
De mogelijkheid staat hier wel vermeld: Waterpokken - Wikipedia
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Dikke kans dat je oudste een dag of 10 na de eerste blaasjes van je jongste ziek wordt. Zit het mee, dan hebben ze er weinig last van, zit het tegen dan heb je toch een paar dagen een ziek knd. Ik zou niet gaan zwemmen, ook niet als het kind zich goed voelt, je wil niet dat alles gaat ontsteken. Andere uitstapjes kunnen wel als de plekjes ingedroogd zijn.
Alle reacties Link kopieren
Toen onze kinderen op het kdv zaten (6 a 7 jaar geleden) waren er nieuwe inzichten: besmettelijk zijn kinderen eigenlijk alleen VOORDAT de blaasjes komen. Dus daar was het zo, dat alle kinderen gewoon mochten komen aangezien ze alleen besmettelijk zijn als je nog niets ziet. Je kind kan natuurlijk ziek zijn, en dan houd je het thuis. En zwemmen met wondjes is inderdaad niet zo leuk. Maar alle andere dingen (speeltuin, pretpark, dierentuin, wandelen, weet ik veel) zou ik gewoon doen.
En inenten voor waterpokken? Ik ben helemaal voor inenten, maar je kunt ook overdrijven. Waterpokken is voor de meeste kinderen niet meer dan een paar jeukende plekjes.... Dan is inenten voor acne nog een beter idee.
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
tess07 schreef:
17-07-2017 08:29
Dat is niet de norm hoor, in Nederland.
Nee, maar als je dat echt wil en je portemonnee trekt zal het toch wel kunnen? Desnoods in een ander land als ze hier hun been stijf houden. Vroegah moest een tetanusprik ook besteld worden herinner ik me.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Heb zelf ook het idee om (als oudste ze inderdaad ook krijgt) vooral het zwembad en binnenspeeltuin over te slaan.
De rest denk ik niet. Misschien aso, maar we gaan niet vaak op vakantie en het is duur zat. Mijn driejarige vindt t echt niet grappig als ze daar niks mag. Die is dan niet te genieten. En wandelen vindt ze niet zo leuk. Niet zwemmen is voor haar al vreselijk (is een echte waterrat). Maar als ze niet naar Bollo kan gaan kijken en de speeltuin in kan kunnen we nog beter thuis blijven.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
17-07-2017 08:36
Nee, maar als je dat echt wil en je portemonnee trekt zal het toch wel kunnen? Desnoods in een ander land als ze hier hun been stijf houden. Vroegah moest een tetanusprik ook besteld worden herinner ik me.
Ja maar beschermingsduur weten ze nog niet. Lijkt ong 15 jaar. Nou dan kunnen ze t als volwassene misschien juist krijgen en dan is het gevaarlijk.
Alle reacties Link kopieren
polkat schreef:
17-07-2017 08:32
Ik ben helemaal voor inenten, maar je kunt ook overdrijven. Waterpokken is voor de meeste kinderen niet meer dan een paar jeukende plekjes.... Dan is inenten voor acne nog een beter idee.
Nou ja, TO's vakantie dreigt niet door te gaan - dat lijkt mij ernstig genoeg. Serieus. De mensen gaan toch ook braaf hun tropenprikken halen. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
polkat schreef:
17-07-2017 08:32
Toen onze kinderen op het kdv zaten (6 a 7 jaar geleden) waren er nieuwe inzichten: besmettelijk zijn kinderen eigenlijk alleen VOORDAT de blaasjes komen. Dus daar was het zo, dat alle kinderen gewoon mochten komen aangezien ze alleen besmettelijk zijn als je nog niets ziet. Je kind kan natuurlijk ziek zijn, en dan houd je het thuis. En zwemmen met wondjes is inderdaad niet zo leuk. Maar alle andere dingen (speeltuin, pretpark, dierentuin, wandelen, weet ik veel) zou ik gewoon doen.
En inenten voor waterpokken? Ik ben helemaal voor inenten, maar je kunt ook overdrijven. Waterpokken is voor de meeste kinderen niet meer dan een paar jeukende plekjes.... Dan is inenten voor acne nog een beter idee.
Ze zijn ook besmettelijk voor ze waterpokken krijgen, maar het vocht uit de blaasjes is ook besmettelijk.
Alle reacties Link kopieren
Viva maakt er nu echt een zooitje van.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Mijn oudste twee waren behoorlijk ziek van de waterpokken. Flinke koorts en superpokken die gingen ontsteken.

Mijn jongste kreeg ze vorig jaar toen we net een weekje naar cp gingen. Ze had er niet zoveel en totaal geen last van. We zijn gewoon naar de binnenspeeltuin geweest en ook uit gaan eten. Het laatste weekend waren alle blaasjes ingedroogd en zijn we ook gaan zwemmen.

Duimen dat het meevalt!
Heb je een annuleringsverzekering? Zou je het kunnen verzetten?
Alle reacties Link kopieren
reisa1978 schreef:
17-07-2017 08:51
Heb je een annuleringsverzekering? Zou je het kunnen verzetten?
Ja heb ik, maar waterpokken is geen reden voor annulering. (tenzij je gaat vliegen, want dan mag je niet).
En verzetten valt ook niet mee. Zowel man als ik moeten gewoon werken en kunnen niet zomaar vakantie verzetten (vooral man niet). De week dat man nog wel zou kunnen kan bij mijn werk niet.
Alle reacties Link kopieren
Kan zijn dat je oudste er ook ziek van wordt, maar hoeft niet. En zelfs als de oudste de waterpokken krijgt hoeft je kind er niet echt ziek van te worden. Er zijn er zat die er amper last van hebben.

Ik zou gewoon gaan. Jeukverlichtingsspullen en paracetamol mee voor de zekerheid. Ik denk niet dat het erop uit zal draaien dat je twee weken aan het huisje gekluisterd zit hoor, hoogstens een paar dagen.
Well, that didn't work.

~An Autobiography~

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven