Uitgerekend 1 t/m 10 januari 2018
vrijdag 12 mei 2017 om 11:23
Gezellig kletsen over zwanger zijn met vrouwen die allen tussen 1 en 10 januari 2018 uitgerekend zijn!
= kloppend hartje
= goede 20-weken echo 
.
LiefsEmma, Motanah, Belle88, Doortje_16, Xinsia, Borboletas & Autumn87 - jullie zijn zo stil dat we jullie uit de tabel hebben gehaald. Mochten jullie nog meelezen of -schrijven, dan zijn jullie natuurlijk altijd weer welkom!
| Naam | Leeftijd (v/m) | Kindje | Uitgerekend | Geslacht | Bijzonderheden |
| Awina | 29/33 | Eerste | 6 januari | Meisje! | |
| Wolkje85 | 32/32 | Eerste | 10 januari | Jongen! Jongen! |
|
| Nx3 | 33 | Vierde | 3 januari | Meisje! | |
| GettingEven | 30/40 | Eerste | 30 december | Meisje! | |
| UkkePuckje2017 | 31/33 | Tweede* | 7 januari | Meisje! | |
| happyapple | Tweede | 2 januari | nnb | ||
| Mamarjan | 31/34 | Tweede | 3 januari | Meisje! | |
| xkussie | 25/28 | Eerste | 10 januari | Meisje! | |
| Anais_ | 31/31 | - | .. januari | Meisje! | |
| Lotte_joy | 31/39 | Tweede | 30 december | Jongen! | |
| ASP | 28/27 | Eerste | 30 december | Jongen! | |
| Floor789 | 25/27 | Eerste | 31 december | Jongen! | |
| Lissjay | 32/32 | Tweede | 2 januari | Meisje! | |
| Blauwe_Stoel | 33/34 | Eerste | 3 januari | Jongen! | |
| SuperPannenkoek | 31/39 | Tweede | 11 januari | Jongen! | |
LiefsEmma, Motanah, Belle88, Doortje_16, Xinsia, Borboletas & Autumn87 - jullie zijn zo stil dat we jullie uit de tabel hebben gehaald. Mochten jullie nog meelezen of -schrijven, dan zijn jullie natuurlijk altijd weer welkom!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:26
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
93.83% gewijzigd
donderdag 20 juli 2017 om 08:17
Wij hebben bij ons zoontje eerst een draagdoek gehad, super fijn om je kindje zo lekker dicht bij je te hebben en je handen vrij te hebben.
Het nadeel van zo'n doek vond ik het knopen. Het knopen ging me op zich vrij goed af, maar als we bijvoorbeeld met de auto weg waren en er dan geknoopt moest worden lagen er zo soms lappen stof op de grond omdat die doeken vrij lang zijn. Als het regent is dit gewoon niet te doen vond ik.
Wij hebben toen een draagzak gekocht van ergobaby de galaxy black. Helemaal fantastisch, we hebben er een baby insert bij zodat de spruit er vrijwel direct in kon.
Ik heb hem destijds nieuw via ebay gekocht, dit scheelde mij zeker zo'n €60 op de prijs hier in Nederland.
Het nadeel van zo'n doek vond ik het knopen. Het knopen ging me op zich vrij goed af, maar als we bijvoorbeeld met de auto weg waren en er dan geknoopt moest worden lagen er zo soms lappen stof op de grond omdat die doeken vrij lang zijn. Als het regent is dit gewoon niet te doen vond ik.
Wij hebben toen een draagzak gekocht van ergobaby de galaxy black. Helemaal fantastisch, we hebben er een baby insert bij zodat de spruit er vrijwel direct in kon.
Ik heb hem destijds nieuw via ebay gekocht, dit scheelde mij zeker zo'n €60 op de prijs hier in Nederland.
donderdag 20 juli 2017 om 10:30
Ik heb in het begin ook geknoopt, maar liep tegen hetzelfde aan als Superpannekoek, natte en vieze doeken
daarom later een Bondolino gekocht, omdat je baby dan nog steeds tegen je aan zit, en je hem ook op je heup en rug kan doen. Dit is een soort combi tussen een draagdoek en een draagzak.
Later nog een 'echte' draagzak voor man erbij gekocht, omdat hij het knopen met de bondolino nog lastig vond en deze blijft in dezelfde maat met gespen en kan je dus op en af doen. Ik vond die dan weer minder omdat je dan echt maar 1 houding hebt en dus niet kan verstellen, mijn schouders gingen daar zeer van doen.
Later nog een 'echte' draagzak voor man erbij gekocht, omdat hij het knopen met de bondolino nog lastig vond en deze blijft in dezelfde maat met gespen en kan je dus op en af doen. Ik vond die dan weer minder omdat je dan echt maar 1 houding hebt en dus niet kan verstellen, mijn schouders gingen daar zeer van doen.
zaterdag 22 juli 2017 om 10:47
Wat fijn pannenkoek, volgens mij hebben we dan allemaal een goede uitslag van degene die de test hebben laten afnemen. Of zijn er nog die op antwoord wachten?
Wbt draagzak; die heb ik een halve dag geprobeerd om dezelfde reden die jullie aangeven voor het huishouden.
Was echt niks voor mij...heb het maar gewoon bij de box gehouden.
Wbt draagzak; die heb ik een halve dag geprobeerd om dezelfde reden die jullie aangeven voor het huishouden.
Was echt niks voor mij...heb het maar gewoon bij de box gehouden.
zaterdag 22 juli 2017 om 11:35
Wat goed die uitslag superpannenkoek!
@lissjay, wat beviel je niet aan een draagzak als ik vragen mag? Het lijkt me ideaal en ik hoor alleen maar goede dingen. Ik ben een newby straks, dus slechte ervaringen zijn hartstikke welkom
Gisteren voelde ik plotseling rare bubbeltjes in mijn buik, alsof iemand een bellenblaas had gepakt. Duurde echt heel kort, maar een seconde. Gisteravond voelde ik het weer. Zijn dat nou mijn darmen of...?
Haha frustrerend, misschien zoek ik nu wel overal iets achter
Hebben jullie al wat gevoeld inmiddels? En zo ja, hoe herkenden jullie dat?
@lissjay, wat beviel je niet aan een draagzak als ik vragen mag? Het lijkt me ideaal en ik hoor alleen maar goede dingen. Ik ben een newby straks, dus slechte ervaringen zijn hartstikke welkom
Gisteren voelde ik plotseling rare bubbeltjes in mijn buik, alsof iemand een bellenblaas had gepakt. Duurde echt heel kort, maar een seconde. Gisteravond voelde ik het weer. Zijn dat nou mijn darmen of...?
Haha frustrerend, misschien zoek ik nu wel overal iets achter
Hebben jullie al wat gevoeld inmiddels? En zo ja, hoe herkenden jullie dat?
zaterdag 22 juli 2017 om 12:46
Awina ik voel de kleine inmiddels twee weken. Was er eerst niet helemaal zeker van, wat plopjes inderdaad. Tot dat de kleine van de week een koprol leek te maken dat was wel heel duidelijk. Donderdag echo gehad en hij ligt ook direct tegen de buikwand met zijn armpjes en beentjes dus de verloskundige gaf ook aan dat ook mijn vriend hem waarschijnlijk ook snel zou gaan voelen.
Ik spreek in hij, maar dat is puur gemak
Ik spreek in hij, maar dat is puur gemak
De essentiële dingen in het leven zie je niet met je ogen, maar enkel met je hart. - De Kleine Prins
zaterdag 22 juli 2017 om 13:04
Heel fijn de uitslag superpannenkoek!
Ik voel onze kleine al een paar weken, met steeds duidelijkere bewegingen. Van een soort gefladder tot gisteren bijna een schopje. Echt heel speciaal.
Alleen, en dat is dan weer typisch iets voor mij, als ik het een tijdje niet voel (vandaag) vraag ik me meteen af of het wel goed gaat
Zijn jullie soms ook nog bezorgd?
Ik ben blij dat de kilo's nu komen en mijn buik groeit.
Ik voel onze kleine al een paar weken, met steeds duidelijkere bewegingen. Van een soort gefladder tot gisteren bijna een schopje. Echt heel speciaal.
Alleen, en dat is dan weer typisch iets voor mij, als ik het een tijdje niet voel (vandaag) vraag ik me meteen af of het wel goed gaat
Zijn jullie soms ook nog bezorgd?
Ik ben blij dat de kilo's nu komen en mijn buik groeit.
zaterdag 22 juli 2017 om 15:00
Hier heb ik de kleine gisteravond voor het eerst heel bewust gevoeld. Waren heel wat plopjes na elkaar en leek ook wel of die draaide.
Vanochtend een heel kort plopje, verder nog niet.
Maak mij eigenlijk weinig zorgen. Heeft zo weinig zin.
Ik merk aan mezelf dat ie goed groeit, ik kom namelijk energie te kort terwijl ik mij eigen de hele dag vol eet. Veel fruit(suikers) en verdeeld over de dag, maar nog heb ik momenten van flauwte. Ik voel trouwens ook de baarmoeder steeds hoger zitten. Vorige week nog tot halverwege mn navel, nu voel ik m al tegen mn navel aan.
Maar niet echt last van bandenpijnen, of ik neem het niet als zodanig waar. Zijn er meer die bij een 2e of 3/4e zwangerschap die banden ook niet zo heel erg voelen oprekken?!?
Toevallig van de week een draagzak gekocht, was de helft afgeprijsd, zeer interessant, anders had ik m pas later gekocht. Dit is er een met click systeem vanaf geboorte, eigenlijk meer voor mn man. Straks wil ik ook gewoon eentje die ik kan knopen, maar dan niet gewoon zo'n doek, wel zo'n speciaal gevormde, anders kan ik het niet denk ik.
Box hebben wij hier ook staan, is nu natuurlijk in het afgelopen half jaar een opslagplaats geworden van spullen, maar wil m zeker wel gaan gebruiken. Wil wel een matras voor erin aanschaffen, vind zo'n kleed alleen zo dunnetjes. Bij ons zit er ook zo'n fijne la onder, dat was wel mn eis toen we m gingen kopen.
Vanochtend een heel kort plopje, verder nog niet.
Maak mij eigenlijk weinig zorgen. Heeft zo weinig zin.
Ik merk aan mezelf dat ie goed groeit, ik kom namelijk energie te kort terwijl ik mij eigen de hele dag vol eet. Veel fruit(suikers) en verdeeld over de dag, maar nog heb ik momenten van flauwte. Ik voel trouwens ook de baarmoeder steeds hoger zitten. Vorige week nog tot halverwege mn navel, nu voel ik m al tegen mn navel aan.
Maar niet echt last van bandenpijnen, of ik neem het niet als zodanig waar. Zijn er meer die bij een 2e of 3/4e zwangerschap die banden ook niet zo heel erg voelen oprekken?!?
Toevallig van de week een draagzak gekocht, was de helft afgeprijsd, zeer interessant, anders had ik m pas later gekocht. Dit is er een met click systeem vanaf geboorte, eigenlijk meer voor mn man. Straks wil ik ook gewoon eentje die ik kan knopen, maar dan niet gewoon zo'n doek, wel zo'n speciaal gevormde, anders kan ik het niet denk ik.
Box hebben wij hier ook staan, is nu natuurlijk in het afgelopen half jaar een opslagplaats geworden van spullen, maar wil m zeker wel gaan gebruiken. Wil wel een matras voor erin aanschaffen, vind zo'n kleed alleen zo dunnetjes. Bij ons zit er ook zo'n fijne la onder, dat was wel mn eis toen we m gingen kopen.
zaterdag 22 juli 2017 om 15:49
Wij hebben ook een matras in de box en de oudste heeft er erg veel in gelegen dus hij blijft zeker staan hier. Ben benieuwd of nr 2 het ook wel prima vindt in de box.
Ik denk de kleine ook af en toe te voelen. Zou zeker wel fijn zijn als dat inderdaad nog net iets duidelijker wordt hoor @gettingeven.
Mijn buik is voor mijn gevoel ontploft afgelopen week. Maar volgens mij loopt het qua centimeters mooi op schema van het aantal weken zwanger dus dan zal het vast wel goed zijn.
Ik denk de kleine ook af en toe te voelen. Zou zeker wel fijn zijn als dat inderdaad nog net iets duidelijker wordt hoor @gettingeven.
Mijn buik is voor mijn gevoel ontploft afgelopen week. Maar volgens mij loopt het qua centimeters mooi op schema van het aantal weken zwanger dus dan zal het vast wel goed zijn.
maandag 24 juli 2017 om 08:16
@GettingEven, ik begrijp je helemaal. Ik dacht ook al heel vroeg de kleine te voelen en vorige week bijna niets gevoeld. Ik heb toen ook wel even last gehad van 'enge' gedachtes. Gelukkig woensdag weer een echo dus dan ga ik me vast weer beter voelen. Kan niet wachten tot de bewegingen wat duidelijker gaan worden
woensdag 26 juli 2017 om 07:45
woensdag 26 juli 2017 om 08:21
Ja... ik kan ook niet wachten tot het 17:30 is! 
Ik hoop zo dat we kunnen zien of het een jongetje of een meisje wordt. Mijn ouders zijn ook bij deze echo aanwezig en dat zou het extra speciaal maken.
@Wolke85: Ik twijfel ook nog steeds of ik de baby nu voel of niet hoor... Heb de hele tijd kriebels in mijn buik, maar dit is ook af en toe boven mijn navel en dat zou dan weer de baby niet kunnen zijn omdat de baarmoeder nog niet boven de navel uit komt. Twijfel dus heel erg. Morgen ben ik ook pas 16 weken, jij vandaag zie ik in de tabel. We zijn ook degene die het kortst zwanger zijn in deze groep, dus enigszins wel logisch dat wij waarschijnlijk nog niets of niet veel voelen.
Voor jou is het ook je eerste kindje, dan is het ook vaak moeilijker te herkennen. Straks als het duidelijker wordt dan weet je ook waarschijnlijk dat je je kindje al wel eerder gevoelt hebt, maar dit gevoel kon je toen nog niet zo goed plaatsen.
Met mijn zoontje voelde ik hem pas met 20 weken. (voor je het weet zijn wij ook al zo ver hoor)
We gaan gewoon weer duimen op een goede echo!
Ik hoop zo dat we kunnen zien of het een jongetje of een meisje wordt. Mijn ouders zijn ook bij deze echo aanwezig en dat zou het extra speciaal maken.
@Wolke85: Ik twijfel ook nog steeds of ik de baby nu voel of niet hoor... Heb de hele tijd kriebels in mijn buik, maar dit is ook af en toe boven mijn navel en dat zou dan weer de baby niet kunnen zijn omdat de baarmoeder nog niet boven de navel uit komt. Twijfel dus heel erg. Morgen ben ik ook pas 16 weken, jij vandaag zie ik in de tabel. We zijn ook degene die het kortst zwanger zijn in deze groep, dus enigszins wel logisch dat wij waarschijnlijk nog niets of niet veel voelen.
Voor jou is het ook je eerste kindje, dan is het ook vaak moeilijker te herkennen. Straks als het duidelijker wordt dan weet je ook waarschijnlijk dat je je kindje al wel eerder gevoelt hebt, maar dit gevoel kon je toen nog niet zo goed plaatsen.
Met mijn zoontje voelde ik hem pas met 20 weken. (voor je het weet zijn wij ook al zo ver hoor)
We gaan gewoon weer duimen op een goede echo!
woensdag 26 juli 2017 om 08:22
woensdag 26 juli 2017 om 08:33
Heel veel plezier vandaag allemaal!
@wolkje85 begrijpelijk je zorgen, maar het gaat vast goed met de beide baby's!
Ik dénk de baby sporadisch te voelen, maar 1e keer dus geen idee hoe het voelt. Ik voel soms wat bubbels, een soort vlinderachtig gevoel. Dit voel ik ook alleen als ik zit en altijd alleen aan de linkerkant. De placenta ligt bovenaan dus in het midden van mijn buik ga ik sowieso nog niets voelen voorlopig
@wolkje85 begrijpelijk je zorgen, maar het gaat vast goed met de beide baby's!
Ik dénk de baby sporadisch te voelen, maar 1e keer dus geen idee hoe het voelt. Ik voel soms wat bubbels, een soort vlinderachtig gevoel. Dit voel ik ook alleen als ik zit en altijd alleen aan de linkerkant. De placenta ligt bovenaan dus in het midden van mijn buik ga ik sowieso nog niets voelen voorlopig
woensdag 26 juli 2017 om 09:58