Gescheiden, kinderen en seks

27-07-2017 12:05 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey, ik ben Sanna, 43 jaar en sinds een jaartje gescheiden. Na 22 jaar dezelfde (overigens wel hele leuke) man heb ik niet zo heel erg veel behoefte aan direct een nieuwe relatie. Natuurlijk heb ik wel gewoon behoefte aan sex. Er zijn een paar mannen waar ik regelmatig de lakens mee deel en af en toe heb ik een one night stand. Alles leuk (heel leuk zelfs) en aardig, maar ik vind dat een klein beetje moeilijk met mijn kinderen. Ik heb drie zoons van 19, 18 en 16. De oudste is het huis uit en de tweede gaat over een paar weken ook op kamers om te studeren of in ieder geval te doen alsof hij studeert:) De jongste blijft hier nog wel twee jaar. Met sex is dat lastig. Ik denk niet dat de jongens er iets op tegen hebben dat ik sex heb, maar ik neem natuurlijk geen mannen mee naar huis om de nacht door te brengen als zij thuis zijn. Als ze bij hun vader zijn is dat wat makkelijker, maar doordeweeks zitten ze voornamelijk bij mij. Mijn sexleven bestaat voornamelijk uit vluggertjes (nouja, korte sessies in ieder geval) als ik zogenaamd naar de sportschool ga. met een vriendin wat ga eten/drinken of overwerk.

Nu ga ik er van uit dat ik niet de enige ben die dit lastig vind, dus ik vroeg me af hoe anderen hier mee omgaan.

Alvast bedankt!

Sanna
Hetzelfde als jij, eigenlijk. Hier ongeveer dezelfde situatie, ook nog één kind thuis (dat gaat nog wel een paar jaar duren). Ik roep dan ook dat ik naar de sauna ga, of naar een vriendin ga oid. Overigens gaan de kinderen hier niet naar hun vader, dus heb ik helemaal geen gelegenheid om thuis iets te regelen.

Heb dus geen tips, alleen herkenning. Helpt hopelijk ook een beetje :)
Alle reacties Link kopieren
Thanx:) Ja, vind het erg lastig. Aan de ene kant vind ik de vrijheid heel erg fijn, maar aan de andere kant wordt de vrijheid ook behoorlijk ingeperkt. In het begin was het ook gewoon wel heel erg spannend allemaal, maar ik wil nu eigenlijk ook wel eens gewoon thuis sex kunnen hebben. Thuis is toch thuis.
Alle reacties Link kopieren
Nemen je zoons wel eens iemand mee naar huis om mee te slapen?
Alle reacties Link kopieren
Jawel hoor, vooral de middelste regelmatig. Ik snap waar je naar toe wilt, maar ik vind dit toch wel een beetje lastig.
Ik denk dat je het goed doet! Je kinderen zitten vast niet te wachten op een onbekende man in hun (t)huis. Ja tuurlijk, officieel sta jij op de koop- of huuracte, maar zolang je kinderen (of 1 daarvan) nog thuis woont, vind ik het ook belangrijk dat zij een zeggenschap hebben over wie wanneer blijft slapen en waarom.

Ik zat op die leeftijd al niet te wachten om de vaste relatie van mijn moeder 's ochtends tegen te komen. En aangezien het puberbrein op die leeftijd nog deels egocentrisch is ingesteld, zou ik al helemaal niet willen dat moeder d'r neukertje af en toe een uurtje komt buurten. brrrrr. :sick:

En nu ik ouder ben, zie ik echt wel de opoffering die ouders zoals jij elke dag maken. Maar daar was ik dan achteraf erg dankbaar voor :proud:
Precies, ik wil niet dat mijn kinderen meekrijgen wat ik allemaal uitspook. Dus neem ik geen mannen mee naar huis, en verzin ik een smoes als ik bij iemand blijf slapen. Pas als ik een vaste relatie heb die de kinderen hebben ontmoet en die echt mijn vriend is, vind ik het oké als hij ook zou blijven slapen.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem niet aan dat je libido zo opdringerig is dat je 24-7 ready moet zijn voor seks? Ik ben ook een single moeder en mijn seksdrive komt toch echt pas aan bod als de gelegenheid zich aandient, als de kinderen bij hun vader zijn dus. En dan is het ook echt mijn tijd, de kinderen zijn eenvoudigweg onaangekondigd niét welkom.
...
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
27-07-2017 13:04
Ik neem niet aan dat je libido zo opdringerig is dat je 24-7 ready moet zijn voor seks? Ik ben ook een single moeder en mijn seksdrive komt toch echt pas aan bod als de gelegenheid zich aandient, als de kinderen bij hun vader zijn dus. En dan is het ook echt mijn tijd, de kinderen zijn eenvoudigweg onaangekondigd niét welkom.
Niet 24/7 misschien, maar ik heb altijd wel een behoorlijk hoge sexdrive gehad en dat is nu niet anders. Bovendien heb ik in het weekend ook wel eens andere dingen te doen :) Wat betreft het niet onaangekondigd welkom zijn: soms gaat dat zo. We wonen in dezelfde stad en het is niet vreemd dat ze even aan komen waaien in het weekend. Maar dat is misschien wel iets waar we iets over kunnen afspreken.
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
27-07-2017 13:04
Ik neem niet aan dat je libido zo opdringerig is dat je 24-7 ready moet zijn voor seks? Ik ben ook een single moeder en mijn seksdrive komt toch echt pas aan bod als de gelegenheid zich aandient, als de kinderen bij hun vader zijn dus. En dan is het ook echt mijn tijd, de kinderen zijn eenvoudigweg onaangekondigd niét welkom.
Mijn kinderen zullen altijd welkom zijn, maar ik zit niet in jullie situatie. Ik vind het wel hard klinken hoor, ik zal nooit dit zo stellig tegen mijn kinderen durven en willen zeggen.
That's me though.
Dit is mijn motto
Alle reacties Link kopieren
Hoe de vivagoegemeente hierover denkt boeit me niet in het minst als ik heel eerlijk ben. Als mijn kinderen hier zijn zijn ze hier en als ze bij hun vader zijn zijn ze daar. Hij kan bijna net zo goed voor ze zorgen als dat ik dat kan en mochten ze mij nodig hebben in pap-tijd dan mogen ze me bellen. Dat is ook heus wel eens gebeurd en als het prangend is laat ik alles (ja, ook mijn minnaars) uit mijn handen vallen om te troubleshooten.
De kinderen weten gewoon dat het niet de bedoeling is dat ze onaangekondigd voor mijn neus staan en ze weten zélfs zo ongeveer waarom dat is. Snappen ze heel goed, ze zijn ook al pubers immers.
...
Alle reacties Link kopieren
canvas schreef:
27-07-2017 12:45
Precies, ik wil niet dat mijn kinderen meekrijgen wat ik allemaal uitspook. Dus neem ik geen mannen mee naar huis, en verzin ik een smoes als ik bij iemand blijf slapen. Pas als ik een vaste relatie heb die de kinderen hebben ontmoet en die echt mijn vriend is, vind ik het oké als hij ook zou blijven slapen.
Ja, dat heb ik ook. Maar ergens vind ik dat ook enorm krom. Ex-hubby en ik hebben mijn kinderen ook juist bewust op een open en volwassen manier opgevoed waarbij openheid over sex ook altijd erg belangrijk is geweest. Ik heb zelf altijd een prettige gedachte gevonden dat ze overal met ons over konden praten in plaats van dat ze alles stiekem moeten doen. Maar nu doe ik dat laatste juist zelf. Ergens wringt dat gewoon ook een beetje.
Alle reacties Link kopieren
SannaU schreef:
27-07-2017 13:16
Niet 24/7 misschien, maar ik heb altijd wel een behoorlijk hoge sexdrive gehad en dat is nu niet anders. Bovendien heb ik in het weekend ook wel eens andere dingen te doen :) Wat betreft het niet onaangekondigd welkom zijn: soms gaat dat zo. We wonen in dezelfde stad en het is niet vreemd dat ze even aan komen waaien in het weekend. Maar dat is misschien wel iets waar we iets over kunnen afspreken.
Precies, gewoon afspraken over maken. Mijn kinderen ervaren dat als dikke prima en helemaal veilig. Mijn seksdrive is ook aardig aanwezig maar ik heb eenvoudigweg niet de zin om een bos in te duiken of een blikken hotelkamer die auto heet te gebruiken om de brandjes te blussen. Ik vertel mijn sekssysteem gewoon dat ze even moet wachten, liever kwaliteit.
Maar als jij jezelf in de weg zit en er moet perse gesekst worden dan ben je inderdaad gebonden aan vluggertjes hier of daar. En dan vertel je de kinderen dus dat je even gaat eeeh hobbyën. Ofzo.
...
Alle reacties Link kopieren
SannaU schreef:
27-07-2017 13:25
Ja, dat heb ik ook. Maar ergens vind ik dat ook enorm krom. Ex-hubby en ik hebben mijn kinderen ook juist bewust op een open en volwassen manier opgevoed waarbij openheid over sex ook altijd erg belangrijk is geweest. Ik heb zelf altijd een prettige gedachte gevonden dat ze overal met ons over konden praten in plaats van dat ze alles stiekem moeten doen. Maar nu doe ik dat laatste juist zelf. Ergens wringt dat gewoon ook een beetje.
Hoe open zijn zij? Ze zeggen toch ook niet - altijd - met wie of wanneer ze het hopen te gaan doen, gedaan hebben ?
Nemen hun onbekende meisjes mee naar huis voor 1 nacht? Zit jij 's morgens weleens met een totaal onbekende aan het ontbijt?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
SannaU schreef:
27-07-2017 13:25
Ik heb zelf altijd een prettige gedachte gevonden dat ze overal met ons over konden praten in plaats van dat ze alles stiekem moeten doen. Maar nu doe ik dat laatste juist zelf. Ergens wringt dat gewoon ook een beetje.
Ik heb daar ook enorm mee geworsteld, het niet compleet eerlijk zijn tegen mijn kinderen. Nu is het niet zo dat ik eerlijkheid werkelijk als allergrootste goed zie maar dan nog heb ik het wel hoog in het vaandel staan. Het idee dat ik mijn kinderen met een geheim op zou zadelen (wij hadden een open relatie) gaf de doorslag, dat vond ik kwalijker dan een leugentje over mijn verblijfplaats.
En nu ga ik voor veiligheid, mijn kinderen hoeven niet te weten dat er meerdere minnaars zijn, dat vind ik voor hun een onveilig idee, net als dat ik dat vroeger van mijn eigen moeder niet had willen weten. Dat weegt voor mij zwaarder dan een leugentje, al verzwijg ik het gewoon liever, is het niet echt een gespreksonderwerp. En mochten ze iets willen weten dan vertel ik het.
...
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me aan bij Rooss. Hier ook de afspraak als de kinderen bij papa zijn dan komen ze niet onaangekondigd langs. Er word zelfs alleen contact opgenomen in uiterste nood. Ik ben er altijd voor ze, maar de 4 dagen in de maand die ze bij papa zijn, ben ik even vrij :)

En wb seks, ja niet tot heel weinig, omdat de kinderen zoveel thuis zijn. Dus als ze thuis zijn, geen mannelijk bezoek. Jammer dan.
Alle reacties Link kopieren
zozoe schreef:
27-07-2017 13:20
Mijn kinderen zullen altijd welkom zijn, maar ik zit niet in jullie situatie. Ik vind het wel hard klinken hoor, ik zal nooit dit zo stellig tegen mijn kinderen durven en willen zeggen.
That's me though.
Oh maar dat is duidelijk, het boeit mij ook erg weinig wat en hoe jij dit doet, kinderen blijven wel een ander iets, vind ik dan.
Mijn kinderen komen altijd op nummer 1, altijd en onvoorwaardelijk en komen ze toch onaangekondigd langs en mocht ik dan een of andere geile afspraak hebben, dan nog komen mijn kinderen op de eerste plaats.
Dit is mijn motto
Alle reacties Link kopieren
zozoe schreef:
27-07-2017 13:39
Oh maar dat is duidelijk, het boeit mij ook erg weinig wat en hoe jij dit doet, kinderen blijven wel een ander iets, vind ik dan.
Mijn kinderen komen altijd op nummer 1, altijd en onvoorwaardelijk en komen ze toch onaangekondigd langs en mocht ik dan een of andere geile afspraak hebben, dan nog komen mijn kinderen op de eerste plaats.
Je verwart onvoorwaardelijke liefde met altijd en overal beschikbaar zijn en onder appél staan van je kinderen.

Het eerste is een dikke vette ja en het tweede een dikke vette nee. Ik zal niet terugkijken op mijn leven en mezelf op de borst kloppen omdat ik mezelf altijd heb weggecijferd voor ze, ik kijk wel link uit.
...
Alle reacties Link kopieren
zozoe schreef:
27-07-2017 13:39
Oh maar dat is duidelijk, het boeit mij ook erg weinig wat en hoe jij dit doet, kinderen blijven wel een ander iets, vind ik dan.
Mijn kinderen komen altijd op nummer 1, altijd en onvoorwaardelijk en komen ze toch onaangekondigd langs en mocht ik dan een of andere geile afspraak hebben, dan nog komen mijn kinderen op de eerste plaats.
Maar dan ligt er wel een kerel op je bank of in je bed. Kun je ze wel op de eerste plaats hebben staan, maar is toch lullig als ze jullie in een pikante houding aantreffen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet gescheiden maar ik heb tegen mijn kinderen ook gezegd - toen ze gingen stappen en bij meisjes bleven slapen - dat ze even moesten bellen als ze eerder thuis kwamen. Omdat ze bepaalde dingen van pa en ma zelf niet willen zien en weten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
27-07-2017 13:28
Mijn seksdrive is ook aardig aanwezig maar ik heb eenvoudigweg niet de zin om een bos in te duiken of een blikken hotelkamer die auto heet te gebruiken om de brandjes te blussen.
Gelukkig zijn er ook andere opties :) Alleen in het weekend sex vind ik eigenlijk gewoon een beetje te weinig. Overigens vind ik niet dat een vluggertje per definitie inboet in kwaliteit. Vluggertjes kunnen juist heel geil en spannend zijn, zolang er daarnaast ook maar nachtjes om door te halen zijn.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
27-07-2017 13:31
Hoe open zijn zij? Ze zeggen toch ook niet - altijd - met wie of wanneer ze het hopen te gaan doen, gedaan hebben ?
Nemen hun onbekende meisjes mee naar huis voor 1 nacht? Zit jij 's morgens weleens met een totaal onbekende aan het ontbijt?
Dat is meer dan eens voorgekomen. Ik heb liever dat ze het veilig bij mij thuis doen en ze er ook gewoon de tijd voor kunnen nemen, dan dat het ergens snel achteraf moet ofzo. Ze zeggen inderdaad niet altijd 'met wie of wanneer ze het hopen te gaan doen, gedaan hebben'. Dat hoeft van mij ook absoluut niet en ik hou die dingen ook heus wel voor me. Maar als ze ergens over willen praten dan vind ik het heel belangrijk dat ze mij (of ex-hubby) voldoende vertrouwen dat ze er ook daadwerkelijk over gaan praten.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
27-07-2017 13:44
Maar dan ligt er wel een kerel op je bank of in je bed. Kun je ze wel op de eerste plaats hebben staan, maar is toch lullig als ze jullie in een pikante houding aantreffen.
Nu zijn mijn dochters nog onder de leeftijd van 10, het speelt nog niet bij mij. Ook ik ben niet gescheiden of vrijgezel. Het speelt niet echt bij mij. Ik kan mij alleen niet voorstellen dat ik mijn kinderen verbied om zo maar langs te komen. Als ze volwassen zijn is het een ander verhaal.
Dit is mijn motto
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
27-07-2017 13:34
Ik heb daar ook enorm mee geworsteld, het niet compleet eerlijk zijn tegen mijn kinderen. Nu is het niet zo dat ik eerlijkheid werkelijk als allergrootste goed zie maar dan nog heb ik het wel hoog in het vaandel staan. Het idee dat ik mijn kinderen met een geheim op zou zadelen (wij hadden een open relatie) gaf de doorslag, dat vond ik kwalijker dan een leugentje over mijn verblijfplaats.
En nu ga ik voor veiligheid, mijn kinderen hoeven niet te weten dat er meerdere minnaars zijn, dat vind ik voor hun een onveilig idee, net als dat ik dat vroeger van mijn eigen moeder niet had willen weten. Dat weegt voor mij zwaarder dan een leugentje, al verzwijg ik het gewoon liever, is het niet echt een gespreksonderwerp. En mochten ze iets willen weten dan vertel ik het.
Nouja, het gaat niet zozeer om eerlijkheid, maar meer om openheid. Maar als ik je tweede alinea lees zitten we wat dat betreft wel redelijk op een lijn.
Alle reacties Link kopieren
Nu vind ik onduidelijkheid van kind naar ouders toe persoonlijk wel anders dan van ouders naar kind. Pubers vertellen niet alles, niet per definitie met wie, waar en waarom maar pubers hebben wel ouderveiligheid nodig. Het is voor mij dus niet zo vanzelfsprekend dat ze ook maar niks van mij moeten weten omdat zij ook niks vertellen. Er is geen sprake van 100% gelijkwaardigheid in mijn optiek.

Sanna, heb je nu ook het gevoel niet volledig aan je trekken te komen? Waar loop je tegenaan en wat heb je (eigenlijk) nodig om jou het gevoel te geven een volwaardig seksleven te hebben?
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven