ingeschreven bij Kvk en nu adres traceerbaar!

04-08-2017 11:13 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi,

ik heb mij laten inschrijven bij de kvk omdat ik voor mezelf ga beginnen.
Echter ik google net mijn naam en dan staat meteen bij de eerste hit de naam van mijn bedrijf maar ook
mijn prive adres en telefoonnummer.....
dit vind ik erg vervelend. ik wil niet dat mijn prive gegevens zo te vinden zijn met google.
kan ik hier nog iets aan doen?
ik hoop het heel erg!
je komt dan bij kopje gouden gids...
Alle reacties Link kopieren
De KvK bellen. Zij kunnen je hierover informeren.

Als het bedrijf is gevestigd op je prive adres is het logisch dat deze gegevens bekend zijn. Je kunt je zakelijk nummer doorgeven.
dahlia74 wijzigde dit bericht op 04-08-2017 11:24
57.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
https://www.kvk.nl/inschrijven-en-wijzi ... sregister/
Alle reacties Link kopieren
Nee niets aan te doen.
Als je dat niet had gewild dan had je er bedrijfspand of kantoor moeten huren.

Maar wat is het probleem? Of was je van plan een louche bedrijf te beginnen waarbij je veel klachten verwacht?

Een bedrijf hoort nu eenmaal een adres te hebben waarop ze bereikbaar zijn.
Niets aan te doen. Ik heb een hele strijd gevoerd, maar als je vestigingsadres ook je woonadres is, is dat de consequentie.
Alle reacties Link kopieren
https://www.kvk.nl/inschrijven-en-wijzi ... sregister/
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook storend. Want het gaat bij een eenmanszaak niet alleen om je bedrijfsnaam, je bent ook te vinden op je eigen naam. Als je mijn naam googelde stond hoppa mijn adres in beeld, inclusief plattegrond. En ja, KVK is een openbaar register, maar dat ze hun hele bestand aan Google verpatsen vind ik nog al wat. Google doet heel wat meer met die informatie dan de KVK zelf doet.

Volgens mij kun je ergens aangeven dat de gegevens niet verstrekt mogen worden aan derden (via bestandsuitwisseling)
Alle reacties Link kopieren
Je wilt niet weten hoe lang t me heeft gekost mijn telefoonnummer uit Google te krijgen....bedrijf stond gelukkig nog op een oud adres, heb met opzet alleen t postadres gewijzigd.
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
Niet heel veel aan te doen. Ik heb wel eens ZZP psychisch hulpverleners gesproken die dus ook willen dat hun cliënten niet zomaar hun huisadres kunnen opzoeken... maar niks aan te doen helaas.

Dat vinkje "niet verstrekken aan derden" is wel handig tegen reclame, maar je adres blijft vindbaar. Ik bedoel dan echter als ze je naam zoeken op KVK.nl , die wordt niet getoond in Google.

Ik weet niet welke site je precies bedoelt... misschien dat het vinkje ook tegen die site helpt. En misschien kan je die site ook aangeven dat jij de eigenaar bent en dan je gegevens wijzigen?

Als ik m'n naam google (ook ZZP-er) kom ik geen Gouden Gids tegen. Op pagina 3 wel Telefoonboek.nl , bedoel je die?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook die hele strijd gevoerd. Ik probeer nu mensen die voor zichzelf willen beginnen altijd te waarschuwen voor de KvK: het is een wettelijke verplichting je daar in te schrijven, maar het is ordinaire handel in gegevens. Destijds moest je zelfs ook nog een jaarlijkse bijdrage betalen aan de KvK (om al die overlast die het met zich meebrengt te ondergaan!)

Uiteindelijk zijn mijn gegevens blijkbaar verwijderd uit het "basis-verkoop-bestand". Maar dat heeft echt heel veel moeite gekost.
En de adressen die eenmaal ooit door de KvK zijn verkocht, worden door die kopers telkens opnieuw weer aan derden doorverkocht. Dus ik krijg nog steeds af en toe ongewenste telefoontjes waarbij dat blijkt dat mijn gegevens van de KvK komen.

Wanneer ik mijn naam in Google intik, wemelt het van de hits. Met de meest vreemde toevoegingen. En vermelding van een faxnummer dat al járen niet meer in gebruik is (destijds had ik daar een apart telefoonnummer voor).

Het is vreselijk irritant: de overheid (KvK) verplicht je bepaalde gegevens op te geven. Maar vervolgens gooit men je privacy te grabbel. En je kunt er nauwelijks iets aan doen: je krijgt je gegevens nooit meer allemaal weg op al die sites die geld proberen te verdienen door jouw bedrijf te vermelden -voorzien van al je privé-gegevens tot en met exacte voorletters en telefoonnummers e.d.- in hun "zoek" functie.

Je kunt nu niets meer doen. Hooguit voorkomen dat ze jouw adres blijven verkopen. Dus ik zou er toch achteraan gaan. En een bevestiging eisen.
desimar schreef:
04-08-2017 11:44
Volgens mij kun je ergens aangeven dat de gegevens niet verstrekt mogen worden aan derden (via bestandsuitwisseling)
Dat doen ze toch wel. Ga er maar vanuit dat je de komende tijd veel post en telefoontjes krijgt met ongevraagde aanbiedingen.

Zoals Gebruna zegt, het is gewoon ordinaire handel in gegevens.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor soort onderneming ben je gestart, Ilske?
Ik herken dit niet... Sta met mijn eenmanszaak ook al jaren ingeschreven bij KvK.
Heb ik dan toevallig een vinkje gezet en mazzel gehad? Ik let wel altijd op privacy dingen en kansen om spam te ontlopen.
Googlelen jullie dan alleen op je naam?
Ik sta overigens ook niet in de telefoongids. Wel gewoon mijn naw-gegevens op mijn website hoor, dus ben verder heel transparant. :)
En vergeet niet dat je vanaf nu continu gebeld gaat worden door alles en iedereen, want je nummer verstrekken ze ook aan derden.

Mijn vriend staat in het bel-me-niet-register, maar sinds hij bij de kvk staat ingeschreven wordt hij heel vaak door callcenters gebeld.

Bizar eigenlijk, want het is verplicht om je in te schrijven, dus je komt er niet onderuit.
Net nog eens gekeken. Ja, ik word gevonden.
Maar ik dacht niet eens aan KvK; ik heb mijn gegevens ook gewoon op mijn website staan, dus ik leg de link met KvK niet.
(overigens heb ik mijn BTWnr = BSN niet op mijn site staan...).
Alle reacties Link kopieren
Courage-- schreef:
04-08-2017 12:16
Ik herken dit niet... Sta met mijn eenmanszaak ook al jaren ingeschreven bij KvK.
Heb ik dan toevallig een vinkje gezet en mazzel gehad? Ik let wel altijd op privacy dingen en kansen om spam te ontlopen.
Googlelen jullie dan alleen op je naam?
Ik sta overigens ook niet in de telefoongids. Wel gewoon mijn naw-gegevens op mijn website hoor, dus ben verder heel transparant. :)

Ik sta al sinds eind jaren '90 ingeschreven; toen moest je om te kunnen internetten nog inbellen met je vaste telefoon.
Dus andere tijden. Toen was er nog geen sprake van vinkjes zetten, maar moest je fysiek naar het gebouw van de KvK om daar met pen een formulier in te vullen en zo.

Misschien hielp het dat jij niet in de telefoongids stond: zoiets staat namelijk in de "voorwaarden" (zie de link die iemand plaatste): alleen als je een geheim nummer hebt en in de basisregistratie bij de gemeente hebt geregeld dat je anoniem wil blijven of zo etc. zou je er recht op hebben...bla, bla.

Maar hoe dan ook, je hebt dus geluk gehad óf net iets gedaan wat blijkbaar iedereen zou moeten doen/aanvinken.
Ik zou zeggen "houden zo". Want het is echt overlast.
Door diezelfde overheid die zegt privacy t bescheremen. Maar zij zullen het als "handelsbelang" typeren of zo?
Alle reacties Link kopieren
Vermelding in de telefoongids en goudengids kan je gewoon zelf aangeven of je dit wilt of niet. Dit doe je niet bij KvK, maar bij de telefoongids zelf. Ik sta er zakelijk wel in, prive niet.

Het opgebeld worden valt wel mee, sta al vele jaren ingeschreven en wordt zo 1x per maand gebeld. Soms luister ik, soms kap ik het netjes af. Het stoort mij niet. Reclame gaat rechtstreeks de papiercontainer in.
Alle reacties Link kopieren
Maar draai het eens om: als klant wil je toch kunnen checken hoe het zit met een (nieuwe) leverancier? Als ik een leverancier zoek (zowel zakelijk als prive) controleer ik toch echt het handelsregister om te kijken of de gegevens kloppen met gegevens die ik van de leverancier heb gehad. Stel dat een ZZP-er een webwinkeltje is begonnen, dan wil ik toch wel kunnen zien of de gegevens die op de website staan kloppen voordat ik ga bestellen.
Alle reacties Link kopieren
viva1966 schreef:
04-08-2017 13:18
Als ik een leverancier zoek (zowel zakelijk als prive) controleer ik toch echt het handelsregister om te kijken of de gegevens kloppen met gegevens die ik van de leverancier heb gehad.
Precies, je checkt het handelsregister. Dat is ook de functie van het register en dat is prima. Waar ik problemen mee heb is dat de KVK deze gegevens doorverkoopt. Aan Google nog wel, waar je zelf geen enkele controle meer hebt over je gegevens. En zoals eerder al opgemerkt: je kunt daar niet voor kiezen, want de inschrijving is verplicht.
Alle reacties Link kopieren
Courage-- schreef:
04-08-2017 12:26
Net nog eens gekeken. Ja, ik word gevonden.
Maar ik dacht niet eens aan KvK; ik heb mijn gegevens ook gewoon op mijn website staan, dus ik leg de link met KvK niet.
(overigens heb ik mijn BTWnr = BSN niet op mijn site staan...).
Dat is ook zo'n zwakke schakel: de overheid waarschuwt dat je zorgvuldig met je BSN om moet gaan en dat alleen in bepaalde gevallen aan derden mag verstrekken.
maar.... tegelijkertijd ben je verplicht om op elke nota die jij als ondernemer verstuurt je volledige BTW nummer te vermelden, dat inderdaad bestaat uit je volledige BSN nummer met een letter en cijfer daaraan vastgeplakt. De eventuele ellende die daaruit voort kan komen, mag je geheel zelf oplossen. Dan geeft men niet thuis.
Alle reacties Link kopieren
maar lieve mensen: is er nu niks wat ik kan doen?
als ik mijn voorletter. bv P. Jansen intyp dan zie je eerste link: telefoongids.nl en dan zie je mijn naam en gegevens staan...
Alle reacties Link kopieren
Contact opnemen met de klantenservice van telefoongids.nl lijkt mij de meest logische stap om van die site af te kunnen.

Wil je vindbaar zijn voor je klanten? Dan is telefoongids gewoon een handige vermelding. En je hebt dus je eigen naam als bedrijfsnaam genomen?
Alle reacties Link kopieren
ilske79 schreef:
04-08-2017 13:36
maar lieve mensen: is er nu niks wat ik kan doen?
als ik mijn voorletter. bv P. Jansen intyp dan zie je eerste link: telefoongids.nl en dan zie je mijn naam en gegevens staan...

Het is overheid. Nee dus.
Je kunt hooguit erger voorkomen door die taaie procedure bij de KvK helemaal te doorlopen.

Mocht je nog andere mogelijkheden tegenkomen, dan hoop ik dat je ze hier deelt.
Alle reacties Link kopieren
Nee, het is al jaren een onderwerp dat de privacy van ZZP-ers niet wordt gewaarborgd.
Je adres, BSN en meestal telefoonnummer staan op internet

ik krijg ook altijd meteen een leuke foto van mn voordeur erbij via google maps
en ik heb ook openingstijden haha!
Alle reacties Link kopieren
Het is overigens eigenlijk verplicht om je btw nummer op facturen en je website te zetten, maar ik doe dat niet
ik heb een vriendelijke brief gestuurd dat ik dat best wil doen als die niet meer hetzelfde is als mijn bsn
op mn website en facturen vermeld ik dat men mijn btwnummer kan opvragen wanneer nodig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven