Condoomgebruik bij losse sekspartners

12-08-2017 14:39 222 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe denken jullie over het gebruik van condooms als het gaat om seks (neuken) met een losse sekspartner? Dus iemand waar je (nog) geen monogame relatie mee hebt (Bijvoorbeeld een one-night-stand, scharrel, seksdate, friend-with-benefits, eerste keer seks met iemand waarvan je hoopt een relatie te krijgen.. etc).

Ik herinner me dat als tiener de jongen altijd een condoom bij zich had en die op moment suprême ook te voorschijn toverde. B)

Maar nu ik 30 ben komt bijna geen enkele man nog uit zichzelf met een condoom aanzetten. Mijn (persoonlijke!) ervaring is dat 90% aangeeft het liever zonder condoom te doen, ook al weet hij dat ik meerdere sekspartners heb en/of niet aan de pil ben. De laatste jaren zijn er maar een paar geweest die aangaven condoomgebruik belangrijk te vinden.

Als ik aangeef wel een condoom te willen gebruiken dan respecteren ze dat overigens allemaal wel. Een enkeling probeert me er nog van te overtuigen dat hij echt wel soa-vrij is (of ik soa-vrij ben vragen ze niet eens), dat hij wel voor het zingen de kerk uit zal gaan enzo (brrr wat een afknapper zeg, als een kerel gaat zeuren over een rubbertje). De meesten hebben trouwens nog wel ergens een pakje condooms in huis liggen, maar die heb ik zelf ook altijd wel bij me uiteraard.

Bij iets oudere mannen merk ik ook wel eens dat ze lastig een erectie kunnen houden zodra de condoom erom gaat. Maar goed, overal is wel een (creatieve) oplossing voor te vinden.

Ik vind het vreemd dat mannen (ik heb geen idee of t bij vrouwen hetzelfde is) blijkbaar bereid zijn zulke risico's te nemen. Tuurlijk is seks zonder lekkerder, maar ik heb echt geen zin om me voor een avondje plezier vervolgens een paar maanden zorgen te moeten maken of ik geen hiv heb opgelopen.

Er zijn ook best wat mannen (zelfs als ik hem pas net ken) die aangeven dat ze het helemaal niet erg zouden vinden als ik per ongeluk zwanger zou raken. :-? Maar ik heb geen kinderwens en ben ook geen broedmachine.

Zou het iets biologisch zijn? Dat mannen van boven de 25 de onweerstaanbare behoefte krijgen om hun zaad te verspreiden? Of ligt dit puur aan mijn ervaringen en zijn mijn sekspartners gewoon lullen (pun intented)? :lol:
Condoom is bij mij een must aangezien ik geen trek heb in een soa of zwangerschap. Punt.
Alle reacties Link kopieren
Ik neuk enkel met mannen boven de 25 en die hebben bijna altijd zelf condooms in huis, tenzij ze net op zijn. Ik doe alles veilig ook pijpen en ik heb daar nog nooit rare reacties op gehad. Nog nooit iemand die mij probeerde te overtuigen het toch zonder te doen. Er wordt hooguit niet gepijpt, omdat ze dat niks vinden. Prima.

Dus ja, ik doe het altijd veilig. Bij een relatie zou ik het eerste half jaar veilig doen en daarna beiden een soatest en pas daarna zonder.

Mannen die gaan lopen zeuren over een condoom, daar zou ik geen seks mee hebben. Zelfs niet als ze het dan toch, bij de gratie gods, toch met willen doen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook opvallend hoeveel mannen niet uit zichzelf een condoom pakken. Ook als je aangeeft meerdere partners te hebben en geen verdere anticonceptie te gebruiken. Ik heb hier een keer een gesprek over gehad met een arts werkzaam bij de ggd en zij gaf aan dat ze dit heel veel hoort van vrouwen rond de 30. Kennelijk zijn mannen bereid hele grote risico's te nemen en denken ze dat het wel los loopt. Veel mannen ook die zeggen dat ze net een soa-test hebben gedaan en dat ze niets hebben. Als ik doorvraag waar ze die test hebben laten doen, op welke soa's ze zich hebben laten testen en hoe die test dan precies ging kunnen ze dat niet beantwoorden.

Zelf ben ik ook wel eens dom geweest met condooms maar de angst die het meebrengt als je wacht op de uitslag van een soa-test is het mij niet waard. Tegenwoordig ben ik altijd heel braaf en zorg ik zelf voor condooms.

Wat ik trouwens heel opvallend vond is dat ik de laatste tijd wat experimenteler ben geworden met seks (soms met meerderen en wat meer de kinky kant op) en juist bij de wat meer kinky mensen die ik ontmoet is seks zonder condoom echt not done.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al 16 jaar een monogame relatie (althans, ik ben zelf altijd monogaam geweest en ik neem aan hij ook).
Maar ik vind bovenstaande eigenlijk vrij schokkend! Hoe kun je toch zo spelen met je gezondheid!?
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
12-08-2017 14:49

Wat ik trouwens heel opvallend vond is dat ik de laatste tijd wat experimenteler ben geworden met seks (soms met meerderen en wat meer de kinky kant op) en juist bij de wat meer kinky mensen die ik ontmoet is seks zonder condoom echt not done.
Dat zou voor mij wel verklaren, waarom ik het totaal niet herken. Ik vind de mannen allemaal in de kink-scene.

Misschien omdat men daar ook op andere gebieden veel bezig zijn met dingen als veiligheid en consent.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
12-08-2017 14:54
Dat zou voor mij wel verklaren, waarom ik het totaal niet herken. Ik vind de mannen allemaal in de kink-scene.

Misschien omdat men daar ook op andere gebieden veel bezig zijn met dingen als veiligheid en consent.
Ja misschien verklaart dat het wel. In die kinky scene is er sowieso veel meer aandacht voor veiligheid en wederzijdse toestemming. Hier inderdaad ook nog niet tegengekomen dat het überhaupt een vraag was of er wel of geen condooms gebruikt zouden worden, laat staan dat iemand aandrong of smoesjes verzon voor onbeschermd contact.

In mijn reactie hierboven lijkt het overigens alsof ik tientallen mannen in mijn bed heb gehad die zonder condoom seks wilden maar dat is zeker niet zo. Maar ik vond het wel opvallend dat ik toevallig de afgelopen paar jaar wel een paar keer een man had die niet uit zichzelf over condooms begon.
Alle reacties Link kopieren
Condooms zijn moodkillers, niet geil.
Alle reacties Link kopieren
LordVoldemort77 schreef:
12-08-2017 15:02
Condooms zijn moodkillers, niet geil.
Soa's ook
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
12-08-2017 15:03
Soa's ook
Dat is waar.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee waar dat gedrag vandaan komt, maar een man die het zonder wil proberen staat bij mij heel snel buiten. Ik ga er dan direct van uit dat hij onveilige seks gewoon vindt en het dus vaker doet. Gelukkig kom ik het heel weinig tegen (niet de kinkscene, maar wel gerelateerd).
Well behaved women rarely make history.
LordVoldemort77 schreef:
12-08-2017 15:02
Condooms zijn moodkillers, niet geil.
Mannen die zeuren over condooms zijn moodkillers, niet geil.
Alle reacties Link kopieren
Knuffelheks schreef:
12-08-2017 15:12
Mannen die zeuren over condooms zijn moodkillers, niet geil.
Ik zeur er niet over, ik begin er niet eens over.
Alle reacties Link kopieren
Ik kies er gewoon voor om het risico op een SOA of HIV te nemen. Dat risico is gewoon ook heul erg klein, trouwens. Echt heul erg klein (ik doe niet aan swingen/groepsseks/whatever).

Geen condoom wanneer de scharrel in kwestie geen anticonceptie gebruikt (en sowieso, trouwens) is redelijk achterlijk maar hangt volgens mij samen met de zorgeloosheid van iemand die niet beter weet.

(Ik ben gesteriliseerd, dus dat speelt bij mij geen rol meer).

En uiteraard: de natuur.

En dan als laatste; wanneer ik een vrouw neuk wil ik een vrouw voelen en geen stuk latex. Het is ook maar net hoe je naar penetratie van die betreffende vrouw kijkt (het verschilt per contact); wil ik gewoon een object waar ik mijn pik in kan steken dan maakt zo'n condoom niet zo veel uit. Wil ik seks met zo'n vrouw, dan is condoomgebruik daar niet mee verenigbaar.
anoniem_350628 wijzigde dit bericht op 12-08-2017 15:49
4.53% gewijzigd
Heb er nooit zo over nagedacht hoe mannen hier tegenover staan.
Condoom is nodig om een soa tegen te gaan en tegenwoordig zijn condooms dun genoeg om ermee te voelen.
Ik zou het wel gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Kraplapje schreef:
12-08-2017 15:43
Heb er nooit zo over nagedacht hoe mannen hier tegenover staan.
Condoom is nodig om een soa tegen te gaan en tegenwoordig zijn condooms dun genoeg om ermee te voelen.
Ik zou het wel gebruiken.
Hoe dun een condoom ook is, het haalt altijd voor de volledige 100% de factor wrijving weg.
Alle reacties Link kopieren
Mij valt het juist op bij jongere mannen (19-25). Ze hebben zelf nooit condooms op zak, beginnen er niet over als de vrouw er niet over begint. Iemand heeft wel eens geprobeerd me over te halen toch zonder bezig te gaan en heb tot overmaat van ramp een paar keer meegemaakt dat iemand gewoon dacht het condoom er bij wisseling van positie even af te kunnen halen. Dat maakte me echt woest. Ik vertelde alles aan een vriendin (21) die vervolgens zei dat dat bij haar al zo vaak is gebeurd en ze het maar gewoon zonder doet. De bek viel me open.
Alle reacties Link kopieren
_Amand schreef:
12-08-2017 15:45
Hoe dun een condoom ook is, het haalt altijd voor de volledige 100% de factor wrijving weg.
Dan heb je niet de goede maat
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
12-08-2017 16:13
Dan heb je niet de goede maat
Leg mij eens uit hoe de juiste maat condoom ervoor zorgt dat er opeens geen condoom tussen mijn pik en de vaginawand meer zit.
Alle reacties Link kopieren
_Amand schreef:
12-08-2017 16:23
Leg mij eens uit hoe de juiste maat condoom ervoor zorgt dat er opeens geen condoom tussen mijn pik en de vaginawand meer zit.
Dat je hem niet voelt. Ik ken heel veel verhalen van mannen die over hetzelfde mopperden tot dat ze ontdekten dat ze de verkeerde maat hadden.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
12-08-2017 16:33
Dat je hem niet voelt. Ik ken heel veel verhalen van mannen die over hetzelfde mopperden tot dat ze ontdekten dat ze de verkeerde maat hadden.
Ik vraag het nog een keer: hoe kan de juiste maat condoom ervoor zorgen dat niet het condoom maar mijn pik langs de vaginawand wrijft?
Alle reacties Link kopieren
Het is niet echt een vraag, want het antwoord zit al in de vraag.
Alle reacties Link kopieren
_Amand schreef:
12-08-2017 16:36
Ik vraag het nog een keer: hoe kan de juiste maat condoom ervoor zorgen dat niet het condoom maar mijn pik langs de vaginawand wrijft?
Het zorgt er voor dat het exact hetzelfde voelt, dan als je het zonder doet.
Maar kennelijk maakt het jou dus niet uit hoe het voelt, maar dan straks ook niet klagen als je gek wordt van de antibiotica resistentre syfilis.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
12-08-2017 16:39
Het zorgt er voor dat het exact hetzelfde voelt, dan als je het zonder doet.
Dat kan niet, want er zit een condoom tussen. Dat is nou juist het hele punt.
Alle reacties Link kopieren
_Amand schreef:
12-08-2017 16:42
Dat kan niet, want er zit een condoom tussen. Dat is nou juist het hele punt.
Dus al die mannen die dat vertellen, nadat ze tot hun eigen verbazing tot die conclusie waren gekomen, die liegen?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven