wat zouden jullie doen? 2 strijd

12-08-2017 18:08 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Ik ben hier voor het eerst en ben erg benieuwd naar jullie reacties.
ik heb sinds 5 maanden een relatie met 1 van mijn beste vrienden en oud collega.
We wonen sinds een maandje samen na een heerlijke vakantie en hebben ook een konijntje.
Nu komt mijn probleem een beetje.. Mijn vriend is vrij saai.
Ik ben 20 en studeer nog aan mijn laatste jaar MBO (meubelmaker) en rij zoveel mogelijk motor en doe lekker veel dingen met vrienden. Ik ben
dus van mijzelf een ondernemend type die niet lang thuis stil op de bank kan zitten (tenzij het na een lange werkdag is) ik heb daarnaast nog 2 a 3 bijbaantjes waarmee ik vanalles regel en doe.
Mijn vriend is 27 en werkt als verkoopmedewerker. Verder doet hij niks op af en toe de ps4 met fifa aan. Hij heeft geen vrienden ( echt geen 1) geen hobby's en geen passie. nu zijn werk ook tegenvalt en hij daar weg wil klaagt hij er ook nog eens veel over. Ik kwam er tijdens onze vakantie ook achter dat hij in de schulden zit (niet veel) maar toch soms niet kan pinnen of leuke dingen kan doen met mij, Op deze dingen na is hij een enorme schat en heeft hij alles voor mij over en kan ik super met hem praten en vaak genoeg lachen. Ik heb hem al voorgesteld om anders eens te gaan sporten. hij is namelijk vrij uh gezet tot dik en daardoor voor mij seksueel soms ook echt niet aantrekkelijk. Ik zit toch wel veel met deze dingen. we hebben nu in zijn (ons) huisje nieuwe kledingkasten gekocht, konijn erbij (wou ik) plantjes en dingetjes en een laminaatvloer. dit wel vanaf mijn initiatief (hij vond alles wel prima) de muren zitten nog vol vlekken en het tapijt was kots rood groen? dus dit waren wel echt dingen waarvan ik dacht dit wil ik minimaal. overigens heb ik dit wel allemaal bekostigd en dat heeft me mijn hele spaarrekening gekost. ik denk er nu ook aan om te lenen bij duo, maar denk ook tegelijk van holy shit waar ben ik aan begonnen. ik hou echt van hem en ben ook echt gek op hem, maar een man die niet veel dingen wil doen wat ik wel wil (sporten, festival of een feestje). ik wil alles met hem opbouwen maar tegelijk kijk ik ook van ja shit er zijn ook mannen met wel passie hobbys vrienden meer hygiene en een toekomst met een goede baan. ik wil gewoon het beste voor ons beide en het leuk blijven houden. ik praat hier ook over met hem alleen heeft hij al een tijdje hoofpijn van een zonnesteek van de vakantie en zei hij ja als ik beter ben ga ik sporten en ja dat geld krijg je gewoon terug als we andere dingen hebben verkocht enzo. toch zit ik nu zo op de bank van ja wat moet ik nou. is dit wat ik wil en klaar voor ben? heb ik niet voor mijzelf een gat gegraven? het is allemaal wel erg negatief nu vooral omdat ik er erg mee zit maar er zijn ook nog genoeg leuke dingen!
Wat vinden jullie van dit verhaal en wat zou jij doen in zon situatie?
Alle reacties Link kopieren
Ik had niet na 4 maanden al samen gaan wonen...
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Saai,te dik,passief,stom werk,geen geld,geen sociaal leven....Ben je hulpverlener?
Alle reacties Link kopieren
Wat ik van dat verhaal vind?
Waar ben je aan begonnen, je kent hem 5 maanden en woont al samen
Waarom niet gewoon eens een jaartje allebei je eigen woonplek en elkaar echt leren kennen
En ja er zullen vast wel leuke momenten zijn, maar je hebt wat tijd nodig om te bekijken of die opwegen tegen de niet leuke momenten, en die tijd heb je niet genomen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Hoe kom je in godsnaam in een relatie met iemand die je niet aantrekkelijk vindt?
ik zou ervoor zorgen dat er nog een konijn komt. een konijn alleen is erg zielig. Let op: koppelen kan niet zomaar zet een oude voedster bij een jonge ram. Wel laten castreren
Na vier maanden je spaarrekening leeggetrokken voor een obese luiaard zonder vrienden die nu al met pensioen is.

Tsja...
Alle reacties Link kopieren
na 4 maanden samenwonen? recept voor ramp. Jij probeert een vierkantje door een driehoekig gaatje te rammen... Uithuilen en opnieuw beginnen
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
S-Meds schreef:
12-08-2017 18:15
ik zou ervoor zorgen dat er nog een konijn komt. een konijn alleen is erg zielig. Let op: koppelen kan niet zomaar zet een oude voedster bij een jonge ram. Wel laten castreren


:HA:
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
12-08-2017 18:15
ik zou ervoor zorgen dat er nog een konijn komt. een konijn alleen is erg zielig. Let op: koppelen kan niet zomaar zet een oude voedster bij een jonge ram. Wel laten castreren
dat vooral :applause:
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
op het idee van het konijn na ( ook al over nagedacht dank julliie) vind ik het wel erg veroordelende reacties.
Ik lucht hier gewoon puur mijn hart uit en weet dat ik erg snel ben gegaan met de relatie juist omdat we al veel
langer goeie vrienden waren. ik ben hiervoor 2 jaar single geweest en dat ging prima maar ik wil gewoon weten wat
ik kan doen om deze situatie beter te kunnen maken. ik vraag dus gewoon advies en niet van ja dat was dom. daar kan ik vrij weinig mee
Alle reacties Link kopieren
Star* schreef:
12-08-2017 18:14
Hoe kom je in godsnaam in een relatie met iemand die je niet aantrekkelijk vindt?
wel aantrekkelijk maar minder seks drive dan ik in het verleden had door denk ik zijn houding en verzorging.
Als dat zou veranderen veranderd dat denk ik ook weer.
Zwanger worden en 3 kinderen van hem krijgen.
Wie weet hoe schitterend is ie als vader.

Samen een huis kopen (die 3 kinderen moeten ergens slapen) en inrichten.
Geen geld voor? Dan ga je maar lenen.

Een konijnenkwekerij beginnen als hobby annex bijverdienste.

Daarnaast ook nog buiten de deur een lover zoeken met wie je beter matcht.
De enige manier om deze situatie beter te maken is:

A) je er bij neerleggen
B ) je vriend in een ander persoon proberen te veranderen
C) hard wegrennen.

Aan jou de keuze.
Alle reacties Link kopieren
Hij had 1 vriend; jij.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
heb ik ergens gemist wat je leuk vind aan hem?
Lorem Ipsum
Het was/is je beste vriend, dus hoe hij in elkaar steekt wist je gedeeltelijk ook al voor je een relatie met hem had neem ik aan, waarom ben je een relatie met hem aangegaan? Wat vind je zo leuk aan hem?
Alle reacties Link kopieren
Lolaliza20 schreef:
12-08-2017 18:24
op het idee van het konijn na ( ook al over nagedacht dank julliie) vind ik het wel erg veroordelende reacties.
Ik lucht hier gewoon puur mijn hart uit en weet dat ik erg snel ben gegaan met de relatie juist omdat we al veel
langer goeie vrienden waren. ik ben hiervoor 2 jaar single geweest en dat ging prima maar ik wil gewoon weten wat
ik kan doen om deze situatie beter te kunnen maken. ik vraag dus gewoon advies en niet van ja dat was dom. daar kan ik vrij weinig mee
Heeft hij aantrekkelijke vrienden ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap hier helemaal niets van.
Waarom samenleven met een man die je afbrand als een lucifer?
Wees eerlijk tegen je vriend, je hebt allang besloten maar niets ondernomen.
Alle reacties Link kopieren
Dit wordt beter door te kappen met hem en niet meer geld uit te geven dan je hebt.
Alle reacties Link kopieren
wow op je 20ste al 2 jaar single geweest, ja dan moet je wel net de eerste de beste die op je pad komt gaan samenwonen. Anders blijf je over. Als je vriendinnen hebben zeker al jaren een vriend en jij kon niet achterblijven?
Even serieus: je hebt zelf al gezien dat de relatie op deze manier niet leuk is. Stap er uit, misschien dat dat zijn ogen opent en hij iets aan zijn leven verandert. Misschien verandert er niets, omdat hij het wel prima vindt zo. Maar dat is dan niet jouw probleem.
Je bent niet zijn moeder/mentor/coach dus laat bij hem wat bij hem moet zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Iemand veranderen gaat je niet lukken. Dus daar kan ik je geen advies in geven. Ik zou wel afspraken maken over de financiën, zodat hij ook ook gewoon bijdraagt aan de kosten van jullie huishouden. En dan hem zelf laten uitzoeken hoe hij dat betaalt. Hij is volwassen en woonde voor jullie gingen samenwonen ook op zichzelf, dus dat kan hij best. Dat hij geen vrienden heeft en niet wil sporten zijn zijn keuzes, niet de jouwe. Dat jij dat anders wil hoeft hij weer geen rekening mee te houden. Accepteer elkaar zoals je bent, dat is mijn advies voor een gelukkige relatie.
Alle reacties Link kopieren
Anna2017 schreef:
12-08-2017 18:33
Het was/is je beste vriend, dus hoe hij in elkaar steekt wist je gedeeltelijk ook al voor je een relatie met hem had neem ik aan, waarom ben je een relatie met hem aangegaan? Wat vind je zo leuk aan hem?
Dat hij totaal anders was dan al die nare over hormonale jongens die mij telkens aan het lijntje hielden en een beetje gebruikten.
Hij is daarin tegen lief, de perfecte knuffelaar en heeft veel voor mij over en doet in huis ook gewoon veel dingen. zo kookt hij eens spontaan wat voor mij of haalt hij mij op van de trein (rijbewijs en auto heeft hij niet) er zijn nog zoveel leuke dingen aan hem alleen kan ik er nu echt niet bij met mijn hoofd :/
Alle reacties Link kopieren
Wat voor een advies verwacht je van compleet vreemde mensen die jou en jouw vriend niet kennen? Als ik in het begin van mijn relatie had verteld dat mijn vriend vanaf date 1 niet meer weg is gegaan (behalve om te werken en nog meer kleding mijn minihuisje mee in te nemen), dan had ook iedereen "run Forest run" geroepen ;)

Wat zeggen jouw vrienden en familie hiervan? Of nog beter: als jouw beste vriendin met jouw verhaal aankwam, wat zou je haar adviseren?

Ik geloof meteen dat hij lief is en dat jullie samen oud (denken te) gaan worden, maar daar heb jij niets aan, of wel?
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Wow....
Hij klinkt op zoveel vlakken echt zo vreselijk onaantrekkelijk!

Maar serieus hè, voor je gaat samen wonen maak je toch eerst een financieel plan?
Even alle rekeningen op tafel, wiebheeft wat en hoe doen we de verdeling?
Of ben ik nou ouderwets?

En hij is ineens ergens binnen die 5 maanden dikker en onaantrekkelijker geworden?

Ik snap niet dat je met een saai exemplaar gaat samenwonen eigenlijk

Ik ben zelf ook actiever dan mijn vriend
Maar als mijn vent de hele dag op de bank zit te vegeteren was ik A niet op hem gevallen en B al helemaal niet meer met hem gaan samenwonen.

Waarom leek het jou een goed idee?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven