How to de-activate a cat.

12-08-2017 18:19 91 berichten
Ik moet mijn kat kammen. En ja, het moet echt.
Alleen is mijn kat er niet van gediend (furminator gekocht, en al 100 dingen geprobeerd). Ze probeert zich op allerlei manier los te wrikken, af te zetten met nagels en ik denk dat als ik har lang genoeg vast houdt ze minimaal 1 hap uit een ledemaat neemt.
Ze is 9 btw, dus geen kitten meer.

Op internet circuleren filmpjes van katten die een knijper in hun nekvel krijgen en niet meer bewegen. Ik kan me niet voorstellen dat het fijn is voor de kat, het lijkt me angst.

https://www.youtube.com/watch?v=T9TmmF79Rw0

Maar misschien zit ik er helemaal naast en is dit dé tip.

Of hebben jullie wel goede tips?

Laten is geen optie, er is gewoon té veel haar. Verder weegt ze zo'n 3 kilo, wint ze elk gevecht en durft niemand haar aan te raken, behalve gezinsleden.

Soort van Help! :P
Oja, en ik krijg nu al 20 minuten de evil stare, omdat ik de kam op haar uitprobeerde.
Kat verdoven.
Dierenarts.

Of accepteren dat het beest ongekamd blijft rondlopen.
Want als je dit 1 keer doet, gaat dit vaker moeten gebeuren. Binnenkort zet kat het dus helemaal op een lopen.
Tornacense schreef:
12-08-2017 18:21
Kat verdoven.
Dierenarts.

Of accepteren dat het beest ongekamd blijft rondlopen.
Want als je dit 1 keer doet, gaat dit vaker moeten gebeuren. Binnenkort zet kat het dus helemaal op een lopen.
Onder narcose is natuurlijk een beetje raar voor een kambeurt die dagelijks plaats moet vinden.
Alle reacties Link kopieren
op dezelfde manier zoals je een pil geeft volgens bijgaand verhaal :-D
Hoe geef ik mijn kat een pil
Een korte handleiding in 15 stappen.

1. Pak uw kat op en leg hem in de ronding van uw arm alsof u een baby vasthoudt. Zet uw rechter wijsvinger en duim aan beide zijden van het snoetje van de kat en oefen voorzichtig wat druk uit terwijl u de pil in andere hand gereed houdt. Zodra uw kat het bekje opent gooit u de pil naar binnen en geeft u de kat de gelegenheid om te slikken.
2. Zoek de pil op de vloer en haal de kat achter de bank vandaan. Leg de kat opnieuw in de ronding van uw arm en herhaal het proces.
3. Haal de kat van de slaapkamer en gooi de inmiddels vies en vochtig geworden pil weg.
4. Neem een nieuwe pil uit het doosje, pak de kat weer in uw arm terwijl u beide voorpoten stevig vasthoudt. Duw de kaken van elkaar en duw de pil naar binnen met de rechter wijsvinger. Houdt het bekje tenminste tien tellen dicht.
5. Vis de pil uit het aquarium en haal de kat van de bovenkant van de kast. Roep uw echtgenoot uit de tuin.
6. Kniel op de vloer en dwing uw kat tussen uw knieën, neem de pootjes in een ferme greep. Negeer het lage gebrom. Laat uw partner het kopje stevig vasthouden en dwing met een houten liniaal de bek open. Gooi de pil via de liniaal naar binnen en wrijf de kattenkeel stevig om het slikken te stimuleren.
7. Haal uw kat van de gordijnrail en neem een nieuwe pil uit het doosje. Maak een notitie om een nieuwe liniaal te kopen en de gordijnen te laten repareren. Veeg de kapotte beeldjes en vaasjes aan de kant om later op te ruimen of eventueel te lijmen.
8. Draai uw kat in een grote handdoek en laat uw partner op de kat liggen, zodanig dat net de kattenkop zichtbaar is van onder zijn oksel. Zuig de pil met een rietje op en forceer de bek open. Blaas de pil door het rietje in de kattenkeel.
9. Controleer de bijsluiter om zeker te zijn dat deze pillen onschadelijk zijn voor mensen en neem een biertje om de smaak weg te spoelen. Ontsmet de arm van uw partner en doe er een verband om. Verwijder de bloedvlekken uit de vloerbedekking.
10. Haal uw kat van de schuur van de buurman. Pak een nieuwe pil en neem nog een biertje. Zet uw kat in het keukenkastje zodanig dat het kattenkopje net naar buiten steekt. Forceer de bek open en schiet de pil naar binnen met een elastiekje.
11. Haal de schroevendraaier uit de garage en hang het deurtje van de keukenkast weer terug in zijn scharnieren. Zoek de whiskyfles. Neem een flinke teug en leg een koud whiskykompres op uw wangen om te ontsmetten. Controleer of uw tetanus injectie nog geldig is. Gooi uw gerafelde trui weg en trek een nieuwe aan.
12. Bel de brandweer om de kat uit de boom te halen. Maak uw verontschuldiging bij de buurman die, terwijl hij uw kat ontweek door zijn eigen schutting reed. Neem de laatste pil uit het doosje.
13. Tape de beide voorpoten van het ettertje tezamen helemaal in en bind hem stevig aan de poot van de eettafel. Pak uw zware werkhandschoenen en trek deze aan. Duw de pil naar binnen en een stuk vlees erachteraan. Pak vervolgens een glas water. Houd de kop van het huftertje verticaal en giet het water naar binnen om hem zo te dwingen te slikken.
14. Neem het laatste beetje whisky, vraag uw partner u naar de eerste hulp te rijden. Laat daar uw vingers en onderarm hechten en de restanten van de pil uit uw rechteroog verwijderen. Bel onderweg naar huis de meubelzaak om een nieuwe eettafel te bestellen.
15. Bel het dierenasiel of ze een gemuteerde hellekat willen ophalen en informeer bij de dierenwinkel of ze hamstertjes hebben.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Zo gaat het hier ook inderdaad :rofl:
Alle reacties Link kopieren
geen ervaring mee, mijn kat wordt heel graag geborsteld. Maar klemmetje in nek zou ik gewoon uitproberen. Mijn kat wordt ook heel rustig van masseren van nek en rug... en als kat het niet fijn vindt dan merk je dat snel genoeg :@
pokkewijf wijzigde dit bericht op 12-08-2017 18:30
1.72% gewijzigd
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
1 hand in het nekvel en de andere hand met de furminator.

Kattenmoeders dragen hun kittens ook in het nekvel, dan kunnen ze niks meer, maar het doet ze echt geen pijn hoor.
Als onze poes iets moet (pilletjes, kammen, druppels) dan gaat 1 hand in het nekvel om haar rustig te houden.
Alle reacties Link kopieren
3 kilo?
Lorem Ipsum
MoirenPhae schreef:
12-08-2017 18:23
Onder narcose is natuurlijk een beetje raar voor een kambeurt die dagelijks plaats moet vinden.
Je wil je kat dus dagelijks gaan martelen?
En je wil dat beestje elke dag op de afspraak zien verschijnen? Ben je zeker?

Good luck!
Ik zou het niet zo doen, vind het er ook heel akelig uitzien. Waarom moet ie elke dag gekamd worden? En BTW, met een furminator verwoest je de vacht.

Zoek eens op "slickerborstel", dat is mijn favoriete borstel, de katten vinden het fijn.
Alle reacties Link kopieren
die had ik al eens eerder gelezen, blijft leuk :rofl:

gelukkig niet herkenbaar, ik heb een goedgoedgoedzakje :proud:
pokkewijf wijzigde dit bericht op 12-08-2017 18:34
Reden: quote van MP ontbreekt
0.00% gewijzigd
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Een furminator mag absoluut niet iedere dag trouwens. Eens per 3 weken is de max. geloof ik. Ik gebruik de furminator 2x per jaar ofzo en verder een gewone borstel.
_melon schreef:
12-08-2017 18:29
1 hand in het nekvel en de andere hand met de furminator.

Kattenmoeders dragen hun kittens ook in het nekvel, dan kunnen ze niks meer, maar het doet ze echt geen pijn hoor.
Als onze poes iets moet (pilletjes, kammen, druppels) dan gaat 1 hand in het nekvel om haar rustig te houden.
Geloof me, die van mij krijgt zich omgedraaid.
Tornacense schreef:
12-08-2017 18:31
Je wil je kat dus dagelijks gaan martelen?
En je wil dat beestje elke dag op de afspraak zien verschijnen? Ben je zeker?

Good luck!
Doe even gewoon.

Ik vraag toch naar vriendelijke oplossingen? Anders had ik haar wel over de tafel gelegd met elke poot aan een tafelpoot getapet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb helaas geen geweldige tip, ik kamde in etappes. Op een gegeven moment heb ik plekken die gingen klitten kort geknipt, eens in de zoveel tijd kat in de houdgreep met twee personen en knippen is minder gedoe en stress dan dagelijks intensief kammen. Zo konden de kat en ik met wat meer oppervlakkig kammen af.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
MoirenPhae schreef:
12-08-2017 18:34
Geloof me, die van mij krijgt zich omgedraaid.
Dat heeft een knijper in het nekvel helemaal geen nut gok ik zo. Lastig!
Alle reacties Link kopieren
Izzy_ schreef:
12-08-2017 18:31
Ik zou het niet zo doen, vind het er ook heel akelig uitzien. Waarom moet ie elke dag gekamd worden? En BTW, met een furminator verwoest je de vacht.

Zoek eens op "slickerborstel", dat is mijn favoriete borstel, de katten vinden het fijn.
die heb ik ook... kat is er gek op
(niet op de grond laten liggen en er met een blote voet op gaan staan... auwauwauw)
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Izzy_ schreef:
12-08-2017 18:31
Ik zou het niet zo doen, vind het er ook heel akelig uitzien. Waarom moet ie elke dag gekamd worden? En BTW, met een furminator verwoest je de vacht.

Zoek eens op "slickerborstel", dat is mijn favoriete borstel, de katten vinden het fijn.
Die heb ik al gehad. Ook geen succes.
Er is gewoon geen "vriendelijke oplossing".

Het enige wat ik nog als alternatief zie is het beestje 1 keer om de zoveel tijd laten kortscheren.
Eventueel onder verdoving.


Hier ook zo'n kat.
Daar is de maandelijkse vlooienspuit al een hel.
Beest is 16.
Ze heeft geen klitten, maar wel een enorme vacht. Ze kotst zich gek en werkelijk overal ligt haar.
Alle reacties Link kopieren
Geen tips helaas Moi. Ik wil jou wel sterkte wensen. Oh en misschien kun je zoiets aantrekken Afbeelding
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
Aaien en geleidelijk met een borstel aaien
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
charlottew88 schreef:
12-08-2017 18:39
Geen tips helaas Moi. Ik wil jou wel sterkte wensen. Oh en misschien kun je zoiets aantrekken Afbeelding
We dragen hele dikke skihandschoenen als het echt moet :hihi:

Vlooienspul doe ik vanuit ambush.
Alle reacties Link kopieren
Al een borstelhandschoen geprobeerd?
Difficulty is inevitable, drama is a choice.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven