Wij waren - Uitgerekend 1-10 mei 2017

14-08-2017 17:02 159 berichten
Hier schrijven we verder met meiden die uitgerekend waren in de eerste helft van mei 2017!
Wij waren uitgerekend 1-10 mei 2017
zwanger/uitgerekend-1-10-mei-2017/list_messages/342103

Onze tabel met mammies! Gefeliciteerd allemaal!
Naam
(leeftijd
Kindje # Ronde Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
such_preggers
(36/30)
Eerste Ronde 12 25 april 2017 Jongen :heart: Bevallen op 03-02-2017:love:
Vespertine
(28/29)
Eerste 28 april 2017 Jongen :heart: Bevallen op 25-04-2017:love:
Gecko
(30/30)
Eerste Ronde 3 3 mei 2017 Jongen :heart: Bevallen op 25-04-2017:love:
lux.
(27/31)
Eerste Ronde 23 (IVF1) 10 mei 2017 Jongen :heart: Bevallen op ??-04-2017:love:
Wondertje1986
(30/??)
Tweede Ronde 1 9 mei 2017 Jongen :heart: Bevallen op 03-05-2017:love:
Loes123456
(26/29)
Tweede Ronde 9 1 mei 2017 Meisje :heart: Bevallen op 05-05-2017:love:
LoveY89
(27/29)
Tweede Ronde 2 4 mei 2017 Meisje :heart: Bevallen op 05-05-2017:love:
Piepmuizin
(34/36)
Tweede Ronde 14 8 mei 2017 Jongen :heart: Bevallen op 06-05-2017:love:
FlyingB
(32/34)
Derde Ronde 1 6 mei 2017 Meisje :heart: Bevallen op 10-05-2017:love:
Yaqui
(32/35)
Eerste Ronde 1 3 mei 2017 Meisje :heart: Bevallen op 16-05-2017:love:
Smolla
(33/31)
Eerste Ronde 5 13 mei 2017 Meisje :heart: Bevallen op 23-05-2017:love:
Gebruikersnaam: uitgerekendmei
Wachtwoord: mei2017
anoniem_306733 wijzigde dit bericht op 14-08-2017 17:30
2.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
:jump:
Jeeeeeeeej! Bedankt SP! Ook voor je antwoord op mijn vraag. :heart:
Jaaa top SP, bedankt!

Jaqui: mijn zoon stopt ook het liefst alles en iedereen in zijn mond. Ik heb het hem nog niet zien proberen bij anderen maar dat zou ik ook liever niet willen. En ik denk dat de meeste mensen dat wel snappen. Kun je niet gewoon lekker doorkletsen tegen je dochter? Zo van 'o jee, probeer je tante Tinie op te eten? Dat is toch helemaal niet lekker! Kijk eens, dit speeltje is veel lekkerder!'. Dan weet de tante Tinie in kwestie ook wel wat de bedoeling is en kan die intussen mooi het speeltje vasthouden o.i.d..
Joehoeee!
Yaqui: dochter stopt sinds een week of twee haar handen constant in haar mond. Onze handen vind ze ook heel interessant en als het aan haar ligt gaat ze daar ook op kluiven, staan we niet toe. Ik zou haar ook weghalen/afleiden als ze het bij anderen doet.
Trouwens, dochter lijkt mee te doen aan record breken 'hoe ver kunnen mijn handen mijn mond in'. Ze moet er soms van kokhalzen!
Ik ga morgen naar de huisarts voor mijn voeten.
Ik probeer morgen uitgebreider te reageren!
Superbedankt voor de antwoorden!

Het was inderdaad bij haar tante dat ze het probeerde. Ze wordt nog niet afgeleid door speelgoed, maar dat is wel een goede tip voor de (nabije) toekomst.

Trouwens, mijn schoonmoeder heeft een aantal weken geleden haar vinger in Anna's mond gestoken. Het was met de allerbeste bedoeling "ik zal checken of ze honger heeft" , maar ik kreeg een lichte paniekaanval. Gelukkig kon ik haar uitleggen dat ik dat helemaal niet fijn vond zonder dat ze zich slecht voelde hierover.
En dus gisteren liet mijn schoonzus haar vinger besabbelen. Aaargh.

Een vriendin van me zei dat ik haar maar moest zeggen dat het immuunsysteem van de baby nog niet optimaal is en dat handen teveel ziektes dragen. Toen ik mijn schoonzus 's avonds zag heb ik haar dat zo vriendelijk mogelijk gezegd, maar ik zag dat ze daar wat door geschrokken was.

Ah onze schattige baby's... :-D

Oh, ze is 13 weken, maar wordt 's nachts nog elke 2 à 3 uur wakker om te drinken. Hoe zit dat bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Smolla schreef:
14-08-2017 22:13
Joehoeee!
Yaqui: dochter stopt sinds een week of twee haar handen constant in haar mond. Onze handen vind ze ook heel interessant en als het aan haar ligt gaat ze daar ook op kluiven, staan we niet toe. Ik zou haar ook weghalen/afleiden als ze het bij anderen doet.
Trouwens, dochter lijkt mee te doen aan record breken 'hoe ver kunnen mijn handen mijn mond in'. Ze moet er soms van kokhalzen!
Ik ga morgen naar de huisarts voor mijn voeten.
Ik probeer morgen uitgebreider te reageren!
Hoi,
Ik las even mee want zelf een baby van 12weken.
Maar is er een reden dat jullie niet toestaan dat ze ook op jullie handen sabbelt?
Hallo Obelisk84, op mijn handen/vingers/tenen/hoofd mag ze sabbelen zoveel ze wil. :) Enkel bij andere mensen (uitgezonderd mijn man) vind ik het vies.
Alle reacties Link kopieren
Dat was letterlijk en figuurlijk geen moeite.

@Yaqui: D slaapt van 22 tot 7 's nachts sinds een weekje:)

Maar ja echt smerig andersmans vingers in je mond. Daar moet je zelf toch ook niet aan denken. Soms ben ik ook zo flabbergasted als mensen van dat soort rare dingen doen. Zoals de eerste keer dat een vrouw helemaal uit het niets aan D. wangetje kwam zitten.
Alle reacties Link kopieren
yaqui schreef:
15-08-2017 09:32
Hallo Obelisk84, op mijn handen/vingers/tenen/hoofd mag ze sabbelen zoveel ze wil. :) Enkel bij andere mensen (uitgezonderd mijn man) vind ik het vies.
Ja, bij een ander mag ze het van mij ook niet idd :-)
SP: jaaaaa, die vingers van onbekende mensen die áltijd richting baby gaan. Ik word daar zo kwaad om. In de supermarkt gebeurt dit zo vaak (ik woon sinds vorig jaar in een dorp). Mijn man let nu ook op die vingers en geeft me gelijk. Con-stant. Wat bezielt die mensen toch.

Gisteren was het markt in ons dorp. Ik droeg haar in mijn draagdoek (om haar van vingers te beschermen), maar toch slagen er mensen in om met hun vinger te trekken aan mijn draagdoek, ter hoogte van haar gezicht.

Obelix: lukt het allemaal goed? Is het je eerste kindje?
Obelix, het staat er wellicht wat streng. Hmmm ja waarom niet, goede vraag. Ik denk omdat mijn eigen handen ook niet altijd even schoon zijn? Niet dat ik een of andere viespeuk ben maar toen ze pasgeboren was waste ik mijn handen altijd voor elke voeding, voor het oppakken etc. Nu niet meer.

Jeetje, dat jullie zoveel last hebben van ongevraagde aanrakingen van vreemden. Heb ik met dochter nog niet gehad. Ik kom juist beleefde mensen tegen, zo van 'is dat nog een heel kleintje?' als ik met haar wandel in de kinderwagen (vaak zien ze niks want dekje er op en doek voor de zon) en ik vind het dan wel heel leuk om haar te showen. Nog niet meegemaakt dat er vervolgens in de kinderwagen gegraaid wordt.
Mijn familie doet het ook niet, die pakken haar zelfs niet ongevraagd op. Eigenlijk wel heel prettig. Mag trouwens wel altijd van mij, zo mooi om te zien hoe gek iedereen met haar is.

Nachten: van week 8 tot week 11 zaten we hier op 2 a 3 nachtvoedingen. Sinds een kleine week (ze is nu 12 weken) weer op 1 nachtvoeding, soms 2. Tijdstip verschilt. SP wat een heerlijkheid dat zoon doorslaapt! Ik ben blij als ik een ruk van 4 uur kan maken. Alles wat ik daarna slaap is mooi meegenomen.
Hoe gaat het slapen overdag bij jullie? Sinds een paar dagen is het inslapen hier één groot drama. Ze is duidelijk moe maar verzet zich zo ontzettend wat zich uit in een enorme krijspartij. Ook in onze armen, ze zet zich af en overstrekt zich, ze is echt sterk al!
We hebben al van alles geprobeerd, bed, wagen, box, draagdoek opnieuw en uiteindelijk geeft ze zich over (maar ik denk ook dat ze dan erg moe is van al het gekrijs en verzet) en valt tegen ons aan in slaap. Dat kan zittend of tegen onze borst aan zijn, nog maar zelden in onze armen.

Oh dochter heeft het niet meer naar haar zin in de box, ik brei er een eind aan. Tot later!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij mogen anderen dan man of mij ook niet met hun vingers in haar mondje hoor. Dochter heeft hier 6weken aan mijn pink geleefd zo ongeveer(nu een fopspeen) nu trekt ze af en toe mijn hand naar haar mond maar gaat eigenlijk allemaal nog ongecontroleerd.

Mss wel netjes dat ik me even voorstel als ik zo binnen kom vallen (ik heb absoluut niet de intentie in te breken in jullie groep, las weleens mee toen jullie nog zwanger waren en nu dan) ik ben 33,man is 40 en samen hebben we 2 kinderen,dochters. Oudste is 4,5 en de jongste is 12weken. Inmiddels gaat het goed. Im het begin veel lopen tobben met, wat later bleek, verborgen reflux(en daardoor veel huilen, niet willen slapen en wonen in de draagzak)
Sinds enkele weken slaapt ze door van pakweg 23 tot 7 (al is het nu al 3 dagen erg laat.. 10u,9.30 en vanochtend 8.30) Overdag sliep ze hier tot 3 dagen geleden ook erg slecht (maximaal 3 kwartier elk slaapje) en nu slaapt ze al een paar dagen erg veel. Zal wel weer een sprongetje aankomen oid. Ik geef overigens flesvoeding.

Mag ik hier gelijk een vraag stellen of is dat wel erg brutaal? :-O$
Moeders met babies met kunstvoeding.. Hoeveel flessen geven jullie je kindjes?
Onze dochter komt sinds 3 dagen nog maar uit op 4 flessen vam 180+6..ik gok dat ze een kilo of 6 weegt. Het lijkt me zo weinig.(en ik weet gewoon echt niet meer wanneer oudste over ging naar 4 flesseb) donderdag naar het CB voor prikjes en dan vraag ik het natuurlijk ook maar ben benieuwd naar jullie ervaringen

Sorry voor de inbraak!
Alle reacties Link kopieren
@obelix: Wij zitten ook op 4 flessen maar hij krijgt al 2 maanden groente en fruithapjes dus het was te verwachten dat hij dan vrij snel een fles zou laten vallen.

#slapen overdag: Overdag slaapt hij als hij aangeeft dat hij moe is. Dit doet hij door te gapen of in zn oogjes te wrijven. Wanneer hij dit doet leg ik hem direct in zn bedje. Dan speelt hij even of brabbelt wat en dan valt hij in slaap. Dus het wisselt heel erg af. Afgelopen donderdag was dit de hele ochtend met een korte pauze en 's middags weer, die dag erna was hij de hele dag wakker overdag. Het verschilt heel erg. Maar gemiddeld 3 a 4 slaapjes van een uur. Belangrijkste is Een keer gapen is slapen.
@smolla: Kan je haar ook in bed leggen ver voordat ze oververmoeid is. Want mss geeft ze minder duidelijke signalen af als D.? D. wil meestal binnen een half uur of 45 minuten na de fles weer naar bedje.

@smolla: Was het hielspoor?
Schrijf gerust mee Obelix, gezellig.
SP, het lukt dochter overdag niet om in haar bed te slapen. Ze valt in onze armen in slaap (we wiegen haar) of in de kinderwagen (moet het ding wel in beweging zijn en helaas heeft ze deze week besloten dat daar ook niet meer in geslapen wordt tenzij we buiten wandelen).
Ze weet zich er geen raad mee als ze in haar wieg overdag ligt, wordt rusteloos wat overgaat in huilen en vervolgens hysterisch krijsen. Ze vind het overduidelijk niet fijn. Als ze moe is gaat ze in haar ogen wrijven en dan gaat ze naar bed (onze armen of de kinderwagen dus).
Gelukkig slaapt ze s'nachts zonder problemen in haar wieg. Na de nachtvoeding hoef ik haar niet meer in slaap te wiegen dus we boeken vooruitgang ;-) Ennnn vanochtend heb ik haar op bed in slaap gevoed en heeft ze daar anderhalf uur geslapen. Het is af en toe enorm frustrerend dat ze zo 'moeilijk' is met slapen overdag maar het kost ons de minste energie om het te accepteren en er in mee te gaan. Er zal vanzelf een moment komen dat ze zelfstandig slaapt.
Ik ga morgen naar de huisarts, ik zal jullie updaten.
Alle reacties Link kopieren
Hier is ook echt een groot verschil tussen dag en nacht slapen. Na de fles van 22 valt hij als een blok in slaap en wordt hij van niks wakker. Hij plast zelfs 's nachts niet. Accepteren dat t zo is kan idd toch wel t handigste zijn. Toen D. net thuis was had ik bedacht dat hij mss wel overdag op zn kamertje kon. Ik heb meneertje nog nooit harder zien krijsen. Dus sindsdien houdt ik hem beneden als ik thuis ben. Ik had helemaal geen ervaring met baby's (en nog steeds alleen met deze). Maar ze hebben echt hele sterke willetjes en karaktertjes :)
Alle reacties Link kopieren
Oh, het loste zich vanzelf op.. Ze kwam ineens voor een nachtvoeding zodat ze toch haar 5e voeding had. Gaap, wat raak je snel gewend zeg, aan dat doorslapen.
Babies hebben idd een eigen wil en ze jouw wil proberen op te leggen werkt vaak averechts ;-)
Gebruiken jullie een fopspeen en zoja, wanneer geven jullie die?

Ik denk eraan om Anna 's nachts een fopspeen te geven. Ze hangt constant aan mijn borst, maar niet altijd om te drinken. Heel lastig om te slapen. (Voor mij, want voor haar is het geweldig)
Hoi Obelix en welkom!

Wij hebben al vanaf dag 1 overdag een slechte slaper, daar heb ik in het vorige topic al wel eens iets over geschreven en daarin is na 4 maanden weinig veranderd. Langer slapen dan een half uur lijkt er gewoon niet in te zitten. ;-D Hij lag altijd bij me in de kinderwagen zodat ik hem makkelijk kon wiegen en sussen. Om te testen of hij daardoor niet toch teveel prikkels kreeg, probeer ik hem sinds afgelopen weekend ook overdag in zijn bedje te leggen. Dat gaat nu qua inslapen heel aardig (hij huilt meestal wel een minuut of 10 maar dat deed hij in de wagen ook en ik blijf er sowieso bij om te troosten en tot hij slaapt). Alleen is hij nog steeds na een half uur wakker, wat ik ook doe of laat. Op dit moment zit ik gebukt voor het ledikant trrwijl ik ongezien één hand op zoons buikje houd in de hoop dat hij nog even rustig blijft of zelfs wegdommelt, en met één hand typ ik dit. :P Ik maak me er maar niet druk om zolang hij 's nachts wel goed slaapt (9 tot 5-6 meestal). Uiteindelijk is het toch de bedoeling dat hij overdag steeds meer wakker is en dan groeit hij daar vanzelf in denk ik maar. Alleen jammer dat er dus niet echt tijd voor mezelf in zit. :P

Jaqui, hier krijgt zoon alleen een fopspeen als hij gaat slapen. Dat was/is wel even oefenen en uitproberen hoor. In het begin viel 'ie elke 3 seconden uit zijn mond maar na een paar weken (plus wisselen van merk) lukt het hem beter de speen in zijn mond te houden.
Alle reacties Link kopieren
Hier een fopspeen bij het slapen gaan (behalve na de laatste voeding, dan hoeft ze m op de 1 of andere manier niet) soms moet ik dan 3x terug omdat de speen er weer uitvalt, soms gaat t goed en is ze diep genoeg in slaap voor ie eruit valt.
Ik geef m ook terug als ze tussendoor wakker wordt en ik het idee heb dat ze nog moe is. We gebruiken m eigenlijk nooit buiten bedje/kinderwagen
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik zelf de speen bijna nooit. Vroegah was hij verslaafd aan dat dingetje toen hij nog sondevoeding kreeg en toen hij thuis was huilde hij veel 's nachts omdat mn vriend had bedacht dat we wel een voeding minder konden afdwingen. Ik hield toen mn zoontje bij zn nekje terwijl ik t speentje in zn mondje hield. Toen zijn we terug gegaan naar 7/8 en toen had hij de speen minder nodig.

Onderweg vind ik de speen wel fijn. Als hij begint te huilen omdat hij honger heeft en je hebt net nog niet de plek gevonden om te zitten omdat meneer ineens nu wel een half uurtje eerder is dan normaal gesproken.

Wij hebben de philips soothie spenen. Ik vind ze echt fantastisch. Met die andere doet hij niks. Vroeger zag ik ze welles op tv en vond ik ze altijd vet eng omdat je in de keel kan kijken van de baby. Maar ik ben er inmiddels aangewend.
Oh Vespertine, ik zie het helemaal voor me! Je doet wat om je kind in slaap te krijgen he ;-D Zo hebben wij hier een periode met stofzuigergeluid op de achtergrond gezeten, ik werd zelf redelijk gek van dat monotone geluid baby's schijnen het prettig te vinden. Maar bij die van mij werkt zoiets twee keer en dan niet meer. En in wat voor posities en situaties ik de kinderwagen inmiddels kan bewegen :rolling:

Dochter krijgt een speentje als ze moe is, ze valt er mee in slaap en spuugt hem dan op een gegeven moment uit. Wij hebben de fopspenen van Avent.

Oh en ik heb hielspoor....SP heb jij hier ervaring mee? Mij werd geadviseerd zo'n speciale sok aan te schaffen en ik heb oefeningen mee gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, hier ook de fopspenen van avent..

Hielspoor lijkt me erg pijnlijk.. Wat is n speciale sok? Met n hakje erin?
Alle reacties Link kopieren
@smolla, Ja, ik heb dat al vrij lang. T is een tijd zo erg geweest dat ik op krukken heb gelopen. Toen had ik er bijna constant last van. Nu alleen als ik veel loop of stilsta. Bij mij is het gekomen door het dragen van hele slechte schoenen (Vans) en waarschijnlijk door in korte tijd veel zwaarder te worden.

@obelix, Die speciale sok zorgt ervoor dat je in je slaap je voet op 90 graden houdt.
Alle reacties Link kopieren
damn mn mini baby wordt groot. 7330 met 65 cm... Zn inhaalslag is bijna voltooid.

Als jullie alleen zijn met de baby wat doen jullie dan zoal? Ik blijf t lastig vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven