Hardlopen deel 5

02-05-2016 12:55 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic voor alle hardlopers.

Beginners, gevorderden, opnieuw-beginners, semi-professionals: iedereen is welkom.



Deel hier je ervaringen, tips en vragen over alles wat met hardlopen te maken heeft: wedstrijden, rust, trainingen, schoenen, eten, kleding, muziek, blessures, etc.



Deel 4 vind je hier



Enkele handige links

Runner's World website van tijdschrift Runner's World met artikelen over van alles en nog wat

The Injured Runner Wat als je geblesseerd bent? Een expert is altijd de aangewezen persoon om voor jou te bepalen wat de beste oplossing is. Maar hier vind je informatie over soorten blessures en verschillende manieren om ze te voorkomen en verhelpen.

8 Hardloopapps voor android Gratis apps die je begeleiden bij het opbouwen van je conditie en/of die je gelopen afstanden, snelheid en routes bijhouden. Met o.a. het beginnersprogramma van Evy Gruyaert.

5 apps voor iPhone

Runinfo handig voor het samenstellen van schema's

Couch to 5k (Engels) oftewel: vanaf de bank naar 5 km lopen. Uitgeschreven schema met drie trainingen per week op de pagina, met onderaan een link naar de app.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Gaat hard hier!

Bubbles, lopen in de regen valt best mee hè? Alleen van de bank komen als het regent is altijd wel een dingetje. Knap dat jij met 30+ graden ook nog kan lopen. Dat is echt de hel voor mij. ;-D Is het nog gelukt om 10 km te lopen?

DianaBerrigan, ik vind het nu nog warm genoeg voor short + hemdje, ook tijdens het wandelen kan dan denk ik wel. Maar je kunt altijd beginnen met een vestje of longsleeve daar overheen, dat kun je dan halverwege om je middel knopen als het warm wordt. Een algemene tip is om bij de temperatuur 10 graden op te tellen en je daar op te kleden.

Ikbenik, lastig is dat hè, de signalen van je lichaam goed interpreteren. Soms heb je gewoon van de trainingen die ruk gaan, dat kan aan van alles liggen. Soms luister ik ernaar, soms mag ik na nog twee extra km stoppen en dan blijkt het tegen die tijd weer te gaan, en soms maak ik het af terwijl ik de hele tijd baal dat het zwaar voelt. Zolang je niet élke keer toegeeft maar een balans vindt tussen jezelf pushen en jezelf verzorgen, gaat het goed.
En wow, anderhalf uur op de loopband, respect hoor. Dat was dan hopelijk wel een dag waarop je iets meer dan die 1200 kcal binnenkrijgt?

Ik heb net weer een uur in de duinen gelopen. Wind mee voelde als vliegen, wind tegen alsof ik stilstond, maar gemiddeld kwam ik uit op 10,8 km. Ik heb trouwens een vraag aan andere Garmin-gebruikers. Er zit namelijk altijd een verschil tussen 'gemiddeld tempo' en 'gemiddeld tempo bewogen', kijk:
Afbeelding
Ik gok dat dat iets met de satelliet te maken heeft? Maar waar ik dus echt niet tegen kan, is dat dat verschil best groot kan zijn maar dat er onder de streep , in de gemiddelde tijd, nauwelijks verschil zit. In dit voorbeeld maar 1 seconde, een meestal niets. Waar zijn die andere 39 seconden heen? Ik erger me elke keer aan dat dit niet klopt! :facepalm: Iemand een idee hoe dat zit?
tyche wijzigde dit bericht op 18-08-2017 16:02
1.58% gewijzigd
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Louhi; Als warming up deden we echt van alles, in ieder geval alles wat ik vroeger ook op de atletiekbaan deed kwam voorbij. Werd er een beetje nostalgisch van haha XD Hakkebillen, kaatsen, gestrekt op de tenen lopen, dribbelen, handen naar je voeten en ga zo maar door. Stiekem wel heel makkelijk als de oefeningen worden voorgekauwd :lol: Als cooling down deden we vooral wat rekoefeningen.

Morgen ochtend mijn bostraining, ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Ja leuk Pupsel, veel plezier!

Ik heb nu 2 x deze week s ochtends vroeg een klein rondje gelopen. Wil toch proberen ergens dit weekend weer wat langer te lopen.
Alle reacties Link kopieren
Tyche; ik kan je niet helpen met je Garmin overzicht. Sorrie. Ziet er ingewikkeld uit O_o
.
tyche schreef:
18-08-2017 15:26
(...)

Ikbenik, lastig is dat hè, de signalen van je lichaam goed interpreteren. Soms heb je gewoon van de trainingen die ruk gaan, dat kan aan van alles liggen. Soms luister ik ernaar, soms mag ik na nog twee extra km stoppen en dan blijkt het tegen die tijd weer te gaan, en soms maak ik het af terwijl ik de hele tijd baal dat het zwaar voelt. Zolang je niet élke keer toegeeft maar een balans vindt tussen jezelf pushen en jezelf verzorgen, gaat het goed.
En wow, anderhalf uur op de loopband, respect hoor. Dat was dan hopelijk wel een dag waarop je iets meer dan die 1200 kcal binnenkrijgt?
(...)
Goed advies, over dat wel/niet luisteren naar pijntjes, balans tussen pushen en verzorgen.
Ik vind dat best een beetje puzzelen. Wanneer je jezelf die schop onder de kont moet geven en wanneer je die signalen serieus moet nemen.

Vandaag ook weer 20 minuten crosstrainer gedaan, gevolgd door 87 minuten loopband.
Mijn knie begon weer te zeuren, al meteen bij de eerste minuut lopen. Warm, branderig zeurende pijn, onder de knieschijf. Ik baalde nogal, was nog niet eens begonnen @(

Toch vijf minuten geprobeerd, later nog eens 5 minuten, afgewisseld met wandelen en stevig tegen een steile helling op stappen. Nogmaals 10 min lopen proberen. Maar knie bleef toch beetje instabiel voelen, dus besloot ik om dan maar wat minder intensief en wat langer door te gaan om te compenseren dat ik minder gerend heb... (pijn komt vast vd klappen v het neerkomen)

Ik zou zo'n 800 kcal verbrandt hebben, bijna 10 km, maar hoe betrouwbaar dat is met steeds die helling anders instellen, weet ik niet. Ik was wel lekker moe. Dat wel.
Ik probeer op sportdagen toch rond 1200 kcal te blijven, in een poging om wat sneller af te vallen. Afgelopen weken staat het nl stil. Al weken op hetzelfde gewicht, terwijl ik niet zondig en flink sport. Behoorlijk frustrerend.
Maar goed, morgen weer een nieuw weegmoment. Als er dan nog stééds niets af is word ik GEK :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Tyche ik neem aan dat dat verschil inderdaad door de satelieten komt. Die zijn je soms even kwijt en dat wordt dan later weer bijgetrokken. Maar dat kan dan net buiten 'lap' vallen.
@Ikbenik Zou het kunnen dat je te weinig eet? 1200 kcal is echt heel weinig, je lichaam gaat dan in spaarstand. Als je dan ook nog intensief gaat sporten, snap ik dat je niet afvalt.. Misschien in ieder geval op je sportdagen meer eten, zo'n 200 kcal meer? Liefst iets met eiwitten na het sporten of iets met koolhydraten voordat je gaat sporten.

@Tyche Sorry hier heb ik geen verstand van, ik loop met Fitbit.

Vandaag heb ik ook weer gelopen, week 5 van het schema van Evy. Ik moest 4-5-5-4 hardlopen, met tussenin 3 minuten wandelen. Het ging prima en voelde gemakkelijk. Heb in totaal bijna 4 km gelopen op een nieuwe route, dus dat is altijd leuk.
Ik heb inderdaad in short en een shirtje gelopen, dat viel reuze mee qua kou. Moest alleen in het 1e blokje echt op gang komen en mijn spieren opwarmen, daarna was het prima qua temperatuur
Alle reacties Link kopieren
DianaBerrigan schreef:
18-08-2017 22:39
@Ikbenik Zou het kunnen dat je te weinig eet? 1200 kcal is echt heel weinig, je lichaam gaat dan in spaarstand. Als je dan ook nog intensief gaat sporten, snap ik dat je niet afvalt.. Misschien in ieder geval op je sportdagen meer eten, zo'n 200 kcal meer? Liefst iets met eiwitten na het sporten of iets met koolhydraten voordat je gaat sporten.

@Tyche Sorry hier heb ik geen verstand van, ik loop met Fitbit.

Vandaag heb ik ook weer gelopen, week 5 van het schema van Evy. Ik moest 4-5-5-4 hardlopen, met tussenin 3 minuten wandelen. Het ging prima en voelde gemakkelijk. Heb in totaal bijna 4 km gelopen op een nieuwe route, dus dat is altijd leuk.
Ik heb inderdaad in short en een shirtje gelopen, dat viel reuze mee qua kou. Moest alleen in het 1e blokje echt op gang komen en mijn spieren opwarmen, daarna was het prima qua temperatuur

Jij gaat ook lekker hè? Week 5 alweer, en fijn dat het ook gemakkelijk aanvoelt.
Wat je schrijft over die spaarstand klopt wel. Weet alleen niet zo goed wat ik daaraan kan doen om daar uit te komen. Meer gaan eten? Dan schiet mijn gewicht omhoog; mijn lijf 'pakt' nu alle kcal die er binnenkomen gretig aan. Sporten leek mij een manier om te voorkomen dat mijn lijf uit efficiëntie op 'spaarstand' gaat.
Afgelopen 4 weken bezig geweest om van 64,4 naar 64 te komen. ZO traag... (met n dieet v max 1200 p d en min 2 a 3x p wk sporten)
Maar vanmorgen schoot het gelukkig eindelijk door: 62,6 kg (-1,4 kg)
Blij :yes:

Beetje offtopic, sorrie!
Vandaag ga ik niet lopen. Rustdag na gisteren. Mss morgen, maar afhankelijk v Hoe mijn knie voelt wordt dat loopband of crosstrainer
Alle reacties Link kopieren
Ik heb totaal geen verstand van technologie dus aan mij heb je niets :)

Gisteren weer eens gelopen, was er om allerlei redenen sinds maandag niet van gekomen. Het eerste stuk ging totaal niet, mijn benen voelden aan of ze van mozzarella gemaakt waren, maar na een minuut of 20 begon het beter te gaan en uiteindelijk 9 km vol gemaakt. Blij dat ik ben geweest want het heeft me wel een boost gegeven.

Ik doe veel aan yoga en dat werkt goed als stretch, ik merk dat ik er minder stijf en stram van word (en het is ook gewoon leuk om te doen).
ikbenik schreef:
19-08-2017 09:51
Jij gaat ook lekker hè? Week 5 alweer, en fijn dat het ook gemakkelijk aanvoelt.
Wat je schrijft over die spaarstand klopt wel. Weet alleen niet zo goed wat ik daaraan kan doen om daar uit te komen. Meer gaan eten? Dan schiet mijn gewicht omhoog; mijn lijf 'pakt' nu alle kcal die er binnenkomen gretig aan. Sporten leek mij een manier om te voorkomen dat mijn lijf uit efficiëntie op 'spaarstand' gaat.
Afgelopen 4 weken bezig geweest om van 64,4 naar 64 te komen. ZO traag... (met n dieet v max 1200 p d en min 2 a 3x p wk sporten)
Maar vanmorgen schoot het gelukkig eindelijk door: 62,6 kg (-1,4 kg)
Blij :yes:

Beetje offtopic, sorrie!
Vandaag ga ik niet lopen. Rustdag na gisteren. Mss morgen, maar afhankelijk v Hoe mijn knie voelt wordt dat loopband of crosstrainer
Ik zou zelf proberen om minder strak te focussen op het aantal kcal en meer te denken aan voedingsstoffen. Probeer producten te eten die veel voedingsstoffen bevatten, dus noten, advocado, volkoren brood dat soort producten.
Door dat soort producten te eten, die lang verzadigen, kan je lichaam hopelijk beter daarop teren ipv op je eigen gewicht. En blijvend gewicht verliezen duurt nou eenmaal lang, een halve kilo per week is prima. Minder ook.
Je cyclus kan ook gewichtveranderingen veroorzaken, hiermee maandelijks zo'n 3kg schommelen is heel normaal.

En ik ben ook wel bemieuwd wat je bmi zou zijn als je op je streefgewicht zou zijn? Oftewel, ben je niet te streng voor jezelf? Als het schoonheidskilo's zijn, hoe nodig is het dan dat ze eraf gaan? Of kan je dan inzetten op strakker worden, gezonder en fitter worden door sporten en daar je lekker van voelen.
cerulli schreef:
19-08-2017 10:32
Ik heb totaal geen verstand van technologie dus aan mij heb je niets :)

Gisteren weer eens gelopen, was er om allerlei redenen sinds maandag niet van gekomen. Het eerste stuk ging totaal niet, mijn benen voelden aan of ze van mozzarella gemaakt waren, maar na een minuut of 20 begon het beter te gaan en uiteindelijk 9 km vol gemaakt. Blij dat ik ben geweest want het heeft me wel een boost gegeven.

Ik doe veel aan yoga en dat werkt goed als stretch, ik merk dat ik er minder stijf en stram van word (en het is ook gewoon leuk om te doen).
Leuk! Heb je nog goede tips voor beginner yoga (en met beginner bedoel ik echt "kan alles 3 cm strekken" -beginner
Alle reacties Link kopieren
Net terug van de bostraining. Zeker wel 1.20 uur bezig geweest, rustig door het bos lopen, pittige rondjes over de heuvels, versnellen, dribbelen. Oefeningen tussendoor. Super sfeer en gezellige mensen.

Het was een pittige training, conditioneel kon ik het wel maar mijn beentjes zijn nog niet zo ver. Dus af en toe deed ik een rondje minder, helemaal prima! Ik was blij dat het allemaal zo goed te combineren was met de gevorderde lopers.

Ik denk dat ik dinsdag bij de volgende training maar een inschrijf formulier ga vragen voor deze loopgroep :D
Alle reacties Link kopieren
DianaBerrigan schreef:
19-08-2017 10:44
Leuk! Heb je nog goede tips voor beginner yoga (en met beginner bedoel ik echt "kan alles 3 cm strekken" -beginner
Ik kan yoga with adriene (youtube kanaal) van harte aanraden. Ze heeft veel video's voor beginners en ook speciale voor hardlopers.

In het algemeen: doe het rustig aan als je beginner bent. Flexibiliteit wordt vanzelf beter en als je jezelf hardhandig in allerlei houdingen gaat vouwen kan je geblesseerd raken. Een beetje je grenzen opzoeken kan best maar pijn is nooit goed.
Alle reacties Link kopieren
DianaBerrigan schreef:
19-08-2017 10:33
Ik zou zelf proberen om minder strak te focussen op het aantal kcal en meer te denken aan voedingsstoffen. Probeer producten te eten die veel voedingsstoffen bevatten, dus noten, advocado, volkoren brood dat soort producten.
Door dat soort producten te eten, die lang verzadigen, kan je lichaam hopelijk beter daarop teren ipv op je eigen gewicht. En blijvend gewicht verliezen duurt nou eenmaal lang, een halve kilo per week is prima. Minder ook.
Je cyclus kan ook gewichtveranderingen veroorzaken, hiermee maandelijks zo'n 3kg schommelen is heel normaal.

En ik ben ook wel bemieuwd wat je bmi zou zijn als je op je streefgewicht zou zijn? Oftewel, ben je niet te streng voor jezelf? Als het schoonheidskilo's zijn, hoe nodig is het dan dat ze eraf gaan? Of kan je dan inzetten op strakker worden, gezonder en fitter worden door sporten en daar je lekker van voelen.
Ik eet al vlgs de schijf v 5. Altijd min 2 stuks fruit, 200-400 gram groente, zuivel, mager vlees, bijna dagelijks een halve avocado. Ik vul bij 'voedingscentrum' het voedingsdagboek in. Ik eet gezond alleen dus van alles veel minder. Geen snoep/koek/junkfood, slechts 1 snee brood ipv 4 - 6. Geen hamburger, maar tartaar.
Mijn ideale /gezonde gewicht zou tussen 49-65 kg zitten. Ik wil nu eerst 60 wegen. Kijken hoe ik me dan voel.
Bmi is nu 24,2.

Ik moet geleidelijk aan meer richting een normaal eetpatroon gaan.
Maar ben als de dood dat de kilo's er dan weer aanvliegen. Met 1200 p d val ik niet meer af, behalve als ik intensief erbij ga sporten.

Het idee was dat ik nu op ga bouwen met lopen, en dan voortaan 2 a 3x per week een half uurtje ren.
Zodat mijn stofwisseling op normaal tempo blijft. (Weet niet of dat zo werkt, :) )
Alle reacties Link kopieren
Baukje, ja toch de satelliet hè? Kan ik het in elk geval loslaten.

Ikbenik, m.b.t. de kilo's: misschien stelt het gerust om te weten dat het in principe heel simpel is: als je meer energie verbruikt dan je binnenkrijgt, val je af. Maar wat je echt wilt, lijkt me, is vet verliezen. Dat gaat inderdaad langzaam, maar daar staat tegenover dat je ook langzaam aankomt. Als je een dag uit de bocht vliegt en heel vet en zout eet, zie je dat inderdaad de volgende dag op de weegschaal. Maar dit betekent niet dat je in een dag anderhalve kilo vet bent aangekomen, en dit corrigeert je lichaam ook weer als je daarna je dieet en vochthuishouding op peil hebt.
Hetzelfde geldt voor een plateau: je lichaam kan er even over doen om het vetverlies in gewicht te vertalen, dan lijk je stil te staan omdat je net meer vocht vasthoudt, of zoiets. Daarom is elke dag wegen zo nutteloos, het gaat om de grote lijn. Vrijwel niemand die afvalt doet dat zonder onderbreking met een exact aantal ons per week. Daar is een lichaam te complex voor. Maar als je een duurzame leefstijl hebt, waarbij je regelmatig beweegt en (zolang je af wilt vallen) je onder je verbruik zit met aantal kcal, zul je afvallen. Juist nu je een gezond gewicht hebt bereikt zal het langzamer gaan. Ik snap dat je snel naar je streefgewicht wilt, je bent immers al lang bezig. Maar doe het verstandig en wees ook niet bang af en toe wat meer te eten. Kijk bijvoorbeeld eens naar je weektotaal en of een dag boven je verbruik zitten nou echt schade aanricht.

DianaB, wat betreft yoga sluit ik me helemaal aan bij cerulli! Yoga With Adriene is toegankelijk en ze heeft veel video's voor beginners en eigenlijk voor elke denkbare behoefte.
Bijna elke pose kan je ook als beginner doen, als je maar niet forceert. Het gaat veel meer om hoe je een houding van binnenuit opbouwt dan om hoe het eruit ziet. Flexibiliteit is geen voorwaarde om yoga te doen (net zoals 'ik kan niet zwemmen' geen reden is om zwemles te vermijden). Ik doe al jaren yoga maar ben nog steeds niet erg flexibel. Maar volgens mij wel een stuk meer dan wanneer ik het niet zou doen.

Pupsel, klinkt als een heel leuke training!
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor je reactie, Tyche :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Tyche, het heeft deels te maken met de satellieten. Stel je gaat lopen en moet even stoppen omdat het licht op rood staat, dan gaat de gewone tijd door, maar je bewogen tijd wordt korter. Soms is zo'n satelliet je even kwijt en wordt dat geregistreerd als stil staan.

Vandaag 95 minuten gelopen, met een gemiddelde van 6:22 min per/km. Niet zo snel en geen versnelling gedaan, maar wel weer mooi volgehouden! :yes:

Leuk dat je training zo bevalt Pupsel! Klinkt leuk!

Ikbenik, realiseer je ook dat die laatste kilo's in verhouding een groter aandeel van je lichaamsgewicht zijn! Als je van 100 naar 96 wilt gaan, is het 4% van je lichaamsgewicht. Van 64 naar 60 is al weer 6,25% van je lichaamsgewicht. Dus verhoudingsgewijs bijna 1,5 keer zoveel. Het lijkt vaak of je steeds minder afvalt, maar het kan best wel zo zijn dat het elke keer nog steeds 1% van je lichaamsgewicht is. Misschien moet je eens kijken naar de verhouding mbt wat je afvalt.

En daarnaast ik heb wel eens begrepen dat er gewoon een bepaald gewicht is dat past bij jouw lijf. Een vriendin van mij is ongeveer even lang en heeft een vergelijkbare bouw. Ze sport minimaal net zoveel als ik (zelfs iets meer, want zij doet ook krachttraining) en eet veel gezonder. Toch is mijn normale gewicht tussen de 62-67 kg en die van haar 72-77 kg. Als zij naar mijn gewicht zou willen gaan, moet ze echt gaan hongeren en het gaat er dan echt ongezond uitzien. Wil ik naar haar gewicht gaan, dat wordt het nooit zo mooi als bij haar. Ik zou echt kwabbig worden en bij haar is het allemaal mooi compact.

Focus je niet teveel op die weegschaal, maar kijk naar hoe je je voelt en hoe het eruit ziet. Soms doet meer afvallen meer kwaad dan goed.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Dianaf; ja, daar zit wat in. En het gewicht dat ik als 16 jarige had hoef ik nu ook niet meer na te streven. Dat past nu niet meer bij me. Het is dus idd wat breder dan alleen naar een bepaald gewicht toewerken. Dat vergeet ik nog wel erns omdat ik dan zo gefocust ben op een doel/getal/gewicht behalen. Bedankt..!
En, WAUW! Wat knap! Ruim anderhalf uur volgehouden!? Daar mag je echt trots op zijn! :cheer2:

Ik baal een beetje omdat ik vandaag rust heb gehouden en die stomme knie blijft zeuren. Ik wil niet dat m'n conditie achteruit gaat, en had gepland morgen weer te gaan. Denk dat ik dan maar WEL ga, maar dan een half uurtje crosstrainer op lichtste stand ipv loopband, en mss krachttraining voor het bovenlijf.

Pupsel, wat een leuke training had jij. Je geniet er echt van, hè? :)
Lijkt me een prima insteek! Voor mij ook meteen een reminder dat ik het luchtig en leuk moet houden. :) Als ik eenmaal iets in mijn kop heb kan ik me er nogal in vastbijten, het geval is dan dat het steeds meer verschuift van 'leuk' naar 'moet :whip: '
Alle reacties Link kopieren
Ikbenik: graag gedaan! Voel me wel een beetje een bemoeial maar vond het ook zo zonde dat je zo focust op de cijfers en daardoor een beetje uit het oog lijkt te verliezen wat je allemaal bereikt hebt. En echt voorzichtig doen hoor met je knie. Van een dag of week extra rust gaat je conditie niet gelijk met sprongen achteruit. Van een blessure daarentegen...

dianaf, duidelijke uitleg, dank je! Lekker lange duurloop heb je gedaan. Loop je rondjes of kun je ergens lopen waar je gewoon door kan gaan en dan op de helft weer terug, of één grote ronde?

Vandaag het minimale gedaan: een half uurtje lopen. Al mijn sportkleding zat in de was dus ik had een lange legging aan. Dat was wel een beetje te warm.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Ja, Thanx Tyche. Dat vind ik tof. Ik ben soms zo bezig met bepaalde doelen te bereiken dat ik het grote overzicht even kwijt bent. Ik 'vergeet' dan dat ik gewoon goed bezig ben, en dat ik eind februari nog gewoon 15 kilo zwaarder woog (en een stuk minder lekker in mijn vel zat.)
Soms even opkijken en terugkijken waar je vandaan kwam, dat geeft weer nieuwe energie!
Ipv je blindstaren op wat je nog allemaal NIET bereikt hebt. :)

Dat is het fijne ook van en forum. Mensen hebben wat meer afstand van elkaar en wijzen elkaar daar dan weer even op. :)

Vandaag alleen even een uurtje op de lichtste stand op de crosstrainer gestaan. En wat krachttraining voor het bovenlijf. Knie protesteerde licht bij de eerste bewegingen op de crosstrainer, maar hield zich verder goed. Ik denk dat het goed is dat ik vandaag niet gelopen heb.
Morgen weer werken, geen tijd voor sport. Prima.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer een flinke wandeltocht gemaakt met de hondjes, vergeet soms dat de afstanden die ik met de hondjes afleg ook een vorm van sport zijn 8-)
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig ikbenik!! Jeetje wat ben je in korte tijd veel afgevallen!!

Ik wilde begin dit jaar ook iets van 5 a 10 kg afvallen, merkte al snel dat ik niet zo vrolijk werd van streng zijn voor mijzelf.

Ben nu 1.68 en 66 kg, heb nu een beetje een muffin en die is weg wanneer ik 60-62 weeg. Heb nog steeds geen goede weegschaal aangeschaft en twijfel of ik dat ga doen, ben eerst even benieuwd wat er gebeurd met mijn figuur wanneer ik weer regelmatiger train.

Wel stom, toen ik nog rond de 60 woog ergerde ik mij al aan bepaalde vetjes, terwijl als ik foto's terug kijk echt niet snap waar ik mij druk om maakte :facepalm:

Gevoelsmatig ren ik nu iig voor mijn conditie en plezier en als mijn figuur er ook iets beter van wordt is dat een mooie bonus :-D

Heb respect voor hoe ver je bent gekomen :thumbsup:
Ik wilde heel veel vertellen ikbenik, maar dat heeft Tyche al heel mooi gedaan. Ik sluit me er volledig bij aan. En inderdaad rust houden als je lichaam dat aangeeft, een langdurige blessure is veel vervelender dan nu even kort rust houden.

Goed bezig Dianaf, had je vantevoren een route bedacht?

Absoluut dat dat meetelt Pupsel, loop je ver met de honden? Wat voor honden heb je? En gaan ze mee met hardlopej of laat je ze dan thuis.

Ik heb vandaag ook weer gelopen en het was een stuk warmer dan ik dacht. En erg druk in het bos, logisch ook op zondagmiddag. Wat dat betreft heb ik mazzel met onregelmatig werken, ik kan altijd een handige/rustige tijd uitkiezen, alleen vandaag even niet.
Ik vond het wel zwaar vandaag, eigenlijk zonde aanwijsbare reden.
Ach het zit er in ieder geval weer op, bijna 4km gelopen en dat was een leuk rondje.
Ik ga nu even lunchen en dan een yoga video van adrienne doen, ik ben ontzettend benieuwd :)
Alle reacties Link kopieren
Hoe ging t op de crosstrainer Ikbenik? Geen last gehad?

En hoe was je bosloop Pupsel? (Of heb ik daar al overheen gelezen ;-D )

Jeetje Dianaf, wat goed zo lang! Grappig dat je op tijd loopt, zo heb ik het eigenlijk nog nooit gedaan. Ik probeer op te bouwen via aantal kilometers en kijk dan niet zo naar tijd. Mss ook eens leuk om te doen. 95 min rennen klinkt veel stoerder dan 14 km :-D

Hoe vond je yoga v Adrianne DianaBerrigan? Ik doe die ook weleens en vind het erg prettig. Lekker om te doen en niet al te lang bezig.

Ik heb een motivatieprobleempje. Drukke week en weekend gehad. Erg moe en ook weinig tijd gehad om hard te lopen en als ik dan eenmaal uit dat ritme ben, vind ik het zó moeilijk om weer te beginnen. Het voelt dan ook echt alsof ik weer vanaf nul moet starten. Baal even van mezelf :thunder:
Alle reacties Link kopieren
Louhi een duurloop training is eigenlijk logischer op op duur dan op afstand te lopen. zeker als het gaat om een rustige duurlooptrainig.

Pupsel leuk dat de grope je zo goed bevalt dat je je wil gaan aanmelden. De km's die ik met de hond wandel en fiets kan ik beter maar niet optellen. Anders denken jullie dat ik alleen maar sport terwijl ik toch echt gewoon een baan en huishouden heb. (oke ik geeft toe dat laatste wordt zwaar verwaarloosd, maar al ik weg ben zie ik het toch niet.)

Dianaf mooi een duurloop van 95min. Goed bezig.

Ikbenik realiseer je je met betrekking tot je knie klachten dat door onvoldoende voeding (en ik denk serieus dat het met 1200kcal bijna onmogelijk is voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen) het herstel in de weg staat. Het gewone herstel na een training maar dus helemaal bij beginnende blessures. Dan heb je extra bouwstoffen nodig.

Had gisteren twee tempoblokken van 5km op hoog tempo op het programma staan. Maar omdat mijn hartslag met mij aan de haal ging er een wisselduurloop van gemaakt. 14km waarvan de helft dus toch op hoog tempo.
Vandaag een rustige duurloop van 40min. De bedoeling was op 10km/hr maar het ging veel sneller dan bedoeld. Na 3hr37 had ik er al 40km opzitten en ik had niet de behoefte meer om die 4 uur vol te maken. Afgelopen zondag al die ultra gelopen en volgende week zondag een marathon trail. Goed is goed.
Alle reacties Link kopieren
Dank u allen voor het compliment! Ik ben er ook wel echt heel blij mee.

@Louhi, mijn schema is inderdaad op tijd, ik heb tot nu toe nog geen schema's gehad op afstand. Ik denk dat het met mijn 'snelheid' wel oké is om het zo te doen, misschien is het minder verstandig als je veel langzamer bent. Want aan het einde van het schema heb je misschien niet genoeg km's gemaakt om echt een halve marathon (of een andere afstand) te doen.
En nav wat Baukje aangaf, mijn duurloop is echt rustig, meestal tussen de 6:15 en de 6:30 min per km.

@ikbenik, neem echt je rust met je knie hoor! Van een weekje rustiger aan gaat je conditie idd niet in rook op. Doorlopen kan echt schadelijk zijn. Kwam de pijn nog terug na je training of bleef het weg?

@Tyche en DianaBerrigan, alleen zou ik rustig 10 keer om het blok gaan lopen, maar ik ga met mijn vriend en hij bedenkt van de voren globaal een rondje, wat hij onderweg hier en daar aanpast en ik loop gewoon achter hem aan. Lekker makkelijk. ;-D

Eh, Baukje, bedoel je dat een duurloop had van 40km? Ik las eerst 40 minuten en dacht al wat kort. Maar dit is echt super ver! Alhoewel natuurlijk niet zo lang als je wedstrijden. Het lijkt mij echt heel gaaf om te kunnen. Alhoewel ik al heel blij ben met mijn 95 minuten. :proud:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven