Het grote kleine problemen topic van de nerds onder ons!

15-06-2011 20:28 2151 berichten
Welkom *knipt lintje door* in ons grote kleine problemen topic!



Dit topic is speciaal in het leven geroepen voor kleine, snel te fixen problemen!



Heeft je laptop kuren en wil ie niet meer opstarten?



Probeer je al dagen om je webcam te installeren maar krijg je het maar niet voor elkaar?



Ben je je o zo belangrijke bestanden kwijt omdat je dacht dat backuppen zoooo 1998 was?



Begint je hardeschijf te roggelen?



Heb je eindelijk een draadloze router die heel erg goed is volgens de meneer in de winkel maar krijg je hem niet aan de praat?



Kortom, wij, de niet licht-verdragende, neurotische, contactgestoorde nerds, lossen het voor je op!



En dan is het nu tijd voor de kleine lettertjes, de adders onder het gras, etc, etc... Ja, want we zien er misschien achterlijk uit, maar dat zijn we niet!



Er zijn een paar belangrijke stappen in de wereld van computers die je gedaan moet hebben zodat ons en jouw leven makkelijker wordt. Ja, het vooroordeel klopt, wij zijn inderdaad arrogant.















Zo, heb je dat allemaal gedaan en heeft het je probleem niet opgelost? Dan helpen wij je graag!



Alle reacties Link kopieren Quote
Digibeet hier, maar heb gemerkt dat iedere keer dat je opnieuw inlogt het cijfer omhoog gaat. Ik zit nu op 8.
every journey starts with a single step
@Firedraakje jij hebt al een hoger level dan ik :P. Ik snap er ook niks van. Het is sinds het nieuwe forum dat ik dit zie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, ik word er iedere paar dagen uitgegooid en dan moet ik opnieuw inloggen.. Waarschijnlijk een foutje in de nieuwe versie..
every journey starts with a single step
Er is een bugtopic, waar dit volgens mij beter onder past
Vraag±

Ik heb een nieuwe laptop, gekregen via het scholingsvoucher van het UWV. Als je in de langdurige zorg zit en je graag je computerskills wilt verbeteren kun je daar voor in aanmerking komen. Superleuk. ik ga word, excel, outlook, PowerPoint en acces doen. En daar heb ik dus een laptop bijgekregen.
Nu is er 1 probleem±

Alle leestekens staan door elkaar, als ik bv een apestaartje wil wat boven de 2 staat en ik doe shift2 dan komt er " bij de toets met de streepjes krijg ik / en ? enzovoort.
Is dit te resetten, zo ja hoe dan, of moet ik naar de laptop leverancier= )dat moest een vraagteken zijn' en dit zinnetje wou ik tussen haakjes zetten. kortom niet werkbaar zo.
CTRL en SHIFT tegelijk indrukken, is het weer over
Geprobeerd maar helaas is het niet over. 😣 wat nu???
Nog een keer gedaan maar harder ingedrukt en jaaaa!!!
@fifty Kijk even bij je landinstellingen hoe je toetsenbord staat ingesteld. Het beste kun je alleen een Verenigde Staten (Internationaal) toetsenbord hebben staan, dan zitten alle accenten op de juiste plaats. Staan er meerdere toetsenborden (bijvoorbeeld ook een Nederlandse) dan kun je inderdaad switchen door CTRL en SHIFT tegelijk in te drukken, wat soms nog weleens per ongeluk gebeurt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe groot moet je externe HD zijn voor time machine (Apple back up ) ? Ik heb begrepen dat het niet slim is om dit op je standaard externe hd te doen maar op een aparte.

Ik kan het niet 1,2,3 vinden
Ik had dit topic eerder willen ontdekken :proud: Maar ik kom vast een keer terug!
poldervrouw schreef:
28-08-2017 10:07
Hoe groot moet je externe HD zijn voor time machine (Apple back up ) ? Ik heb begrepen dat het niet slim is om dit op je standaard externe hd te doen maar op een aparte.

Ik kan het niet 1,2,3 vinden
Het beste kun je inderdaad een aparte externe HD nemen die je alleen daarvoor gebruikt. De regel is geloof ik dat de Time Machine HD ongeveer 2 à 3 keer zo groot moet zijn als de ruimte die je wilt backuppen (de schijfruimte die je Mac HD nu dus in beslag neemt). Time Machine zorgt dan zelf dat die ruimte zo optimaal mogelijk benut wordt.

Zelf gebruik ik een externe HD van 1 TB.
Alle reacties Link kopieren Quote
Top. Dank je. Schaf ik een Tb aan
even een vraagje. Als ik op de site van AH wil komen, krijg ik de volgende melding:
Je verbinding is niet privé
cybercriminelen proberen mogelijk je gegevens van www.ah.nl te stelen

Net::err_cert_autorithy_error

Iemand enig idee hoe ik daar weer van afkom?
Alle reacties Link kopieren Quote
Daar kom je niet van af, dat is een probleempje op de site van AH, die gebruiken nog geen versleutelde verbinding.
Niet geschoten is altijd mis
Staan je datum, tijd en tijdzone goed?
Als die teveel afwijken van de werkelijke tijd, dan krijg je ook deze melding, omdat dan het certificaat van de site niet herkend wordt
Bitje93 schreef:
01-09-2017 22:42
Daar kom je niet van af, dat is een probleempje op de site van AH, die gebruiken nog geen versleutelde verbinding.
Klopt niet hoor, ik kan zowel met Chrome als met Explorer naar die site en krijg de melding niet
Bitje93 schreef:
01-09-2017 22:42
Daar kom je niet van af, dat is een probleempje op de site van AH, die gebruiken nog geen versleutelde verbinding.
oh dat is wel balen, kwam er wel redelijk veel op. Maar nu ineens niet meer
Kwartel123 schreef:
01-09-2017 22:49
Staan je datum, tijd en tijdzone goed?
Als die teveel afwijken van de werkelijke tijd, dan krijg je ook deze melding, omdat dan het certificaat van de site niet herkend wordt
die kloppen helemaal en kon er tot een week geleden of zo nog prima op komen. Nooit last gehad
Andere virusscanner soms sinds kort?
nee ook niet.
het lukt maar steeds niet....een foto plaatsen op dit forum

help

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen lieve medeforummers!

Weet iemand of en hoe ik de advertentie van marktplaats kan laten verdwijnen? Ik forum altijd op mijn mobiel, maar door die advertentie zie ik de helft niet 😒
adblocker
Alle reacties Link kopieren Quote
ik vraag me af of het erg is dat je een modem hoort, dwz ik hoor soms verschillende toonhoogtes?
Ik heb hele goede oren, en alles doet het perfect, maar vroeg me gewoon af

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven