Entertainment alle pijlers

Spoilertopic; Game of Thrones

06-04-2014 09:04 1921 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oh yeah! Vanavond begint het circus weer in de US. Hoera voor seizoen 4! Tijd om vast een spoilertopic aan te maken. Er wordt hier gespoilerd over de TV serie en NIET over de boeken!! Dat laatste is niet toegestaan in dit topic.



"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Gejat van twitter:
Als wights niet kunnen zwemmen, hoe hebben ze dan die kettingen om de draak gekregen?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
vandale schreef:
28-08-2017 21:19
Gejat van twitter:
Als wights niet kunnen zwemmen, hoe hebben ze dan die kettingen om de draak gekregen?
:idee:

Inderdaad. Niet over nagedacht.

Fijn dat Sansa bij zinnen kwam en dat Littlefinger weg is.

Jon en Danaerys samen vind ik stom maar was te verwachten natuurlijk. Ben wel benieuwd hoe dat verder gaat.
O jee!!!!
vandale schreef:
28-08-2017 21:19
Gejat van twitter:
Als wights niet kunnen zwemmen, hoe hebben ze dan die kettingen om de draak gekregen?
Ze zwommen tock niet? Ze liepen op de bodem.
vandale schreef:
28-08-2017 21:19
Gejat van twitter:
Als wights niet kunnen zwemmen, hoe hebben ze dan die kettingen om de draak gekregen?
Ze zwommen toch niet? Ze liepen op de bodem.
dromenvangert schreef:
28-08-2017 10:27
Is het al volgend jaar?! Wat een einde! :"-( :-o

Zoveel innerlijke conflicten over Dany & Jon, je wil dat ze...maar ook weer niet, want ja tante en neef! Maar ja, weten ze tot nu toe zelf nog niet...dus dat maakt het minder erg...of niet? :facepalm:
Past wel goed in de Targaryen familie traditie....
Die wights hoefden alleen maar te zinken.

Ik vraag me trouwens af wie Tyrion gaat verraden. Het moet of zijn zus zijn, of Dany. Hij moet Cersei iets verteld hebben waardoor hij er levend vanaf gekomen is.
Jaime heeft het al gedaan in elk geval.

Enne, is Tormund nu dood? :|
Alle reacties Link kopieren
Waarom; in het begin loopt Tyrion zelfs Jon op Dany te pushen. Ik denk dat het niet om groot verraad zal gaan maar dat hij Cersei heeft verteld dat Dany niet zwanger kan worden?

Nee heb nog nooit wat gemerkt vanuit Tyrion dat hij Dany ziet zitten en Tyrion weet dondersgoed dat zijn zus knettergek is. Hij haat haar. Ik zou het echt slecht schrijven vinden als hij Dany zou verraden. Tenzij E full on mad queen wordt. Denk een tweede Lf moment misschien?

Speaking of LF. Noem me sadistisch maar heb die scene drie keer gekeken. YES. Heb daar sinds seizoen 1 op zitten wachten
Justice voor Ned. EIN DE LIJK

Ben blij dat Jaime ook het licht heeftngezien maar wat mij betreft twee seizoenen te laat. Die scene met Brienne liet het goed zien.

Ik weet het niet... juist 10 afleveringen zouden ze de tijd hebben gehad voor meer karaktermomenten en juiste pacing. Dit seizoen voelt heel erg gehaast aan. Alsof ze er maar vanaf willen zijn en budget hebben voor hun draken.

Of ben ik echt de enige hier die dat zo ervaart?

En Dorne heeft nog steeds een leger ondanks dat hun leiders zijn gedood, House Baratheon heeft genoeg Bannermen, waar zijn de Tullys en Edmure want de Freys zijn dood?

:/

Ok zeg eerlijk, vinden jullie dat ik zeur? Kan me er echt over opwinden als ik zit te kijken haha.
Alle reacties Link kopieren
Ja je zeurt :P Haha nee hoor maar ieder zijn beleving. Ik beleef het anders dan jij. Ik vond het juist een beetje sloom, tam seizoen. Meer een aanloop naar het volgende seizoen dan veel heftige momenten.
Een voorspelbare maar noodzakelijke aflevering. Er zat eigenlijk niets verrassends in. En nu lang wachten op de ontknoping. :-[
Alle reacties Link kopieren
NymphadoraTonks schreef:
28-08-2017 20:09
We hebben de ideale vrouw voor LF gevonden. Oh wacht...
Just his Face. Thats enough
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Willen we nog een wedje leggen dat Dany tóch een kind van Jon krijgt? Het bitterzoete einde zal wel zijn dat een van de twee het niet redt...
Alle reacties Link kopieren
Ik vond dit seizoen echt een van de beste seizoenen juist. Het grote geheel wordt nu duidelijk en onnodige karakters worden afgeslacht.

Jammer dat er ook niet verder gelezen kan worden in de boeken :P
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
29-08-2017 10:25
Willen we nog een wedje leggen dat Dany tóch een kind van Jon krijgt? Het bitterzoete einde zal wel zijn dat een van de twee het niet redt...
Sowieso denk ik, alles heeft daarnaar gehint. Eén van haar draken dood, die kan mooi worden 'vervangen' door een zilverharige krullenbol van een baby. Ik geloof trouwens niet dat Tyrion Dany zou verraadden, of romantische gevoelens voor haar heeft. Denk dat hij daar stilletjes op de gang stond mee te genieten van de 'history in the making', omdat hij denkt dat Dany wél een troonopvolger kan maken.

Heb grote vrees dat inderdaad één van de twee lovebirdsdragons dood zal gaan in seizoen 8 :cry:
I think I have a problem - I think I think too much.
Alle reacties Link kopieren
Mezcal schreef:
28-08-2017 23:41
Die wights hoefden alleen maar te zinken.
Als die wight generaal paard kan rijden, kan ie vast ook wel zorgen dat z'n dooie posse per boot naar vasteland worden gebracht. Z'n ijsdraak trekt de boel wel voort, als het nodig is. Nowhere is safe! :-o
I think I have a problem - I think I think too much.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat de schrijvers zich even flink gaan inlezen in de kritieken van fans, want dit seizoen was behoorlijk slordig en steeds meer terug deinzend in de veilige prozaloze Hollywood sferen. Waar vorige seizoenen niemand veilig was, de muziekscore verrassend was en écht alles goed doordacht was, vallen er nu toch wat gaten.

Hoe heeft Euron in godesnaam zoveel schepen weten te bouwen? De iron islands zijn niet bepaald dik bebost, plus het bouwen van zoveel schepen in die tijd moet echt tientallen, als het niet honderden jaren hebben geduurd.

Waarom was Yara bezig met Ellaria terwijl ze dondersgoed zou moeten weten dat ze in vijandelijke wateren varen; dan heb je toch wel andere dingen aan je hoofd.

Waarom overleefde Jamie de aanval van de draak? Come on. Zelfs al HAD Jamie zich aan de andere kant van het water met zwaar harnas, een gouden hand en vermoeid van een veldslag eruit kunnen hijsen. Het was niet ver van de slag: een draak is niet zomaar met jou klaar als je zijn rijder aanvalt...en je gaat me nu niet vertellen dat Jamie maar liefst een half uur onder water kan blijven zonder adem halen.

Wat is er aan de hand met kijken-kijken-dan-pas-aanvallen? Het gebeurde bij de zombiebeer: de rest stond een beetje verdwaald te kijken in de storm terwijl Thoros aan stukken werd gereten. Ieder beetje strijder draait zich direct richting geluid en doet zijn best om zn maatje te redden door de beer iig af te leiden. Het gebeurde niet veel later bij de wights; toen duidelijk was dat het ijs weer was aangedikt schuifelden een handjevol wights op Jon en zijn team af. En toen ze eindelijk bij hen waren kon Jon met een paar man al die duizenden wights tegenhouden? Are you kidding me. En vervolgens overleeft Jon het ook nog eens door weg te rijden op een paard van oom Benjen. Alsof de night's king niet op dat moment dacht; ho ho, jij blijft mooi hier.

De boeken van Martin brachten meer diepgang in de vorige seizoenen. Dialogen vormden daadwerkelijke extra lading aan de actie en intriges - scenes gaven beter het gevoel van lange reizen, verhitte snelle actiescenes en wat er op bepaalde momenten over het hele universum afspeelde. Er zat veel meer karakterontwikkeling in en de bloederige slagen die werden vertoond hadden nog invloed op karakters. Nu overleven ze het allemaal vrolijk en staat alles vrijwel stil op het politieke schaakbord.

Mij lijkt het wel interessant als er wat serieuze karakters doodgaan; doe mij een Cersei, Daenerys, Jon. Ook mag in Winterfell er wel eens wat onrust komen. Bran ziet héél veel, maar vooralsnog komt er maar weinig uit - de theorie dat hij inherent verbonden is met de Night King is zeer interessant en mag meer aan het licht komen; dit brengt namelijk een interessante laag van tijd in het spel waardoor de huidige politieke stilstand weer wat reuring kan krijgen. De charme van Game of Thrones verdwijnt een beetje onder bizar grote budgetten en te weinig productietijd. Ook al vind ik de draken nog zo tof en de grote veldslagen zo indrukwekkend; het is stiekem nu wel weer even genoeg zo. Laten we weer even terug naar de onzekerheid en menselijkheid van de karakters die zich in die slagen bevinden of er juist van wegrennen.

Het voelt alsof ze nu het verhaal zo snel mogelijk proberen af te sluiten en de belangrijke mensen tot het bijna onmogelijke in leven te houden; maar zo heeft de wereld van Game of Thrones nooit gewerkt. Beter schrijven ze iets minder epische heldentochten zoals die beyond the wall, maar vinden ze andere oplossingen; Jon krijgt een romance met Dany en krijgt haar daardoor zo ver om met haar draken een kijkje te nemen boven the Wall. Impulsief besluit ze de aanval in te gaan en verliest daarbij Viserion. Minder spannend, maar wel net ietsje logischer. Genoeg nu! Ik kan niet wachten op de nieuwe boeken van Martin en de ontknoping van de tv-serie.
dromenvangert schreef:
29-08-2017 11:12
Denk dat hij daar stilletjes op de gang stond mee te genieten van de 'history in the making', omdat hij denkt dat Dany wél een troonopvolger kan maken.
Dat denk ik absoluut niet. Ik denk dat hij zich zorgen maakt over een power struggle hierdoor, of hij heeft Cersei verteld dat Dany geen kinderen kan krijgen en ze zich daardoor niet druk hoeft te maken over Targaryen offspring. Wat juist een van de redenen kan zijn dat ze gelogen heeft over het beschikbaar stellen van haar leger.
Ze gaat natuurlijk vast een kind krijgen, trouwens.

Kan iemand zich nog de heks herinneren uit seizoen 1 toen ze zwanger was van Drogo? Die zei dat ze 3 keer verraden zou worden. Een keer voor bloed, een keer voor goud en een keer voor liefde. De liefde moet nog komen... zou Jon weleens kunnen zijn.
Die zie ik er overigens ook nog wel voor aan om zich op de offeren als het erop aankomt straks.
Alle reacties Link kopieren
dromenvangert schreef:
29-08-2017 11:12
Sowieso denk ik, alles heeft daarnaar gehint. Eén van haar draken dood, die kan mooi worden 'vervangen' door een zilverharige krullenbol van een baby. Ik geloof trouwens niet dat Tyrion Dany zou verraadden, of romantische gevoelens voor haar heeft. Denk dat hij daar stilletjes op de gang stond mee te genieten van de 'history in the making', omdat hij denkt dat Dany wél een troonopvolger kan maken.

Heb grote vrees dat inderdaad één van de twee lovebirdsdragons dood zal gaan in seizoen 8 :cry:

En dan zagen we in Bran's flashback een verliefde Rheagar & Lyanna, wit en donkerblond - hoe komt Jon dan zo donker? In het eerste seizoen werd juist nog zo'n heisa gemaakt over Robert's kinderen, dat ze nooit zo blond als Joffrey konden zijn.

Volgens mij is Tyrion wel verliefd maar weet dat hij geen kans maakt. Als niet verliefd, in ieder geval botergeil.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Mezcal schreef:
29-08-2017 11:32
Kan iemand zich nog de heks herinneren uit seizoen 1 toen ze zwanger was van Drogo? Die zei dat ze 3 keer verraden zou worden. Een keer voor bloed, een keer voor goud en een keer voor liefde. De liefde moet nog komen... zou Jon weleens kunnen zijn.
Slaat het stukje over liefde niet op Jorah? Die heeft haar in het begin verraden door te spioneren, maar draaide bij vanwege zijn liefde voor haar.

@LillyA Ik ben het helemaal met je eens maar je schrijft het zelf al: ze moeten er een keer een eind aan breien. GRRM kan met de boeken nog wel tien jaar door, de tv-serie heeft die luxe niet. Al was het alleen maar omdat de kosten gigantisch uit de klauwen lopen.
Ik genoot nog het meest van het moment dat ze allemaal bij elkaar kwamen. Dat gesprekje van Sandor en Brienne. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Mezcal schreef:
29-08-2017 11:32
Dat denk ik absoluut niet. Ik denk dat hij zich zorgen maakt over een power struggle hierdoor, of hij heeft Cersei verteld dat Dany geen kinderen kan krijgen en ze zich daardoor niet druk hoeft te maken over Targaryen offspring. Wat juist een van de redenen kan zijn dat ze gelogen heeft over het beschikbaar stellen van haar leger.
Ze gaat natuurlijk vast een kind krijgen, trouwens.
Dat is waar. Hij heeft waarschijnlijk gezegd dat Dany kinderloos zal blijven en daardoor voor de toekomst geen gevaar is in de vorm van een troonopvolger. Maaarrr..een paar afleveringen terug had hij nog een discussie met Dany dat ze echt een troonopvolger moest gaan kiezen, voor het geval het mis zou gaan. Ik meen me te herinneren dat hij toen ook heeft gezegd dat de heks het misschien mis had met die kinderloosheid. In dat geval speelt hij een spelletje met Cersei. Hij kent z'n evil zus dondersgoed, maar dacht misschien dat ze als zwangere beter te bespelen was om die truce aan te gaan. In z'n achterhoofd houd hij waarschijnlijk altijd rekening met verraad van haar kant. Zou me niks verbazen als het einde van seizoen 8 een aanval op Team Jon/Dany is van zowel de wights als Cersei's troepen - maar er uiteindelijk een soort van 'boontje komt om z'n loontje' eind volgt - waarin Cersei verslagen wordt. Karma. Wie weet blijft Tyrion wel als enige achter met z'n kleine neef/nichtje, voedt die op en maakt daar een goede koning/koningin van. Maar goed, da's m'n fantasie die op hol slaat! :hyper:
I think I have a problem - I think I think too much.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zo stom dat Jon eigenlijk Aegon heet. Welke mafkees geeft twee van z'n kinderen nu dezelfde naam. :facepalm:
dromenvangert schreef:
29-08-2017 13:19
Dat is waar. Hij heeft waarschijnlijk gezegd dat Dany kinderloos zal blijven en daardoor voor de toekomst geen gevaar is in de vorm van een troonopvolger. Maaarrr..een paar afleveringen terug had hij nog een discussie met Dany dat ze echt een troonopvolger moest gaan kiezen, voor het geval het mis zou gaan.
Daardoor denk ik dat hij 1 van de twee verraad. Is wel heel 'toevallig'. Ben er alleen nog niet uit wie dan precies.
Hier staat trouwens wel een mooi stuk: http://www.huffingtonpost.com/entry/the ... 10aa5c4ae8

Over Jorah; ik denk dat hij de verrader voor het goud was, niet de liefde.
Alle reacties Link kopieren
Mezcal schreef:
29-08-2017 13:31
Daardoor denk ik dat hij 1 van de twee verraad. Is wel heel 'toevallig'. Ben er alleen nog niet uit wie dan precies.
Hier staat trouwens wel een mooi stuk: http://www.huffingtonpost.com/entry/the ... 10aa5c4ae8
Hm...dat klinkt allemaal wel aannemelijk inderdaad. Ik vind die theorie dat Cersei's kind als troonopvolger is beloofd wel een goede eigenlijk. Maar ik vind Tyrion eigenlijk het meest empathische en eerlijke karakter van allemaal, dus kan me niet indenken dat hij Dany + Jon kwaad zou doen puur om het ongeboren neef/nichtje op de troon te zien in de toekomst.
I think I have a problem - I think I think too much.
Ik las ook nog ergens dat Dany verteld is nooit de leeuw te vertrouwen (Azor Azhai of in the House of the Undying of zo). Leeuwen zijn het wapen van de Lannisters. Ik persoonlijk geloof niet zo in Tyrion's loyaliteit, liefde of empathisch vermogen ;-)

Veel te veel theorieën :lijstje:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven