Dichte keuken, saaie woonkamer

31-08-2017 12:32 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Al een tijd ben ik ontevreden over mijn woonkamer. Ik heb een aparte keuken waar de eettafel staat. In mijn woonkamer heb ik een grote hoekbank en wat kasten staan. Ik mis de sfeer in de woonkamer. Liefst had ik gewoon een open keuken bij nader inzien zodat ik een grote eettafel kan plaatsen waar je ook gezellig met vrienden aan kan zitten. Nu is het vaak in de keuken zitten en dat is het toch net niet. Zeker met spelletjes spelen of iets.

Wie heeft er ook een apart woonkamer? En heb je daar een eettafel in staan? En dan in de keuken zelf ook nog?
Ik zit zelf te denken een ronde eettafel in de woonkamer te plaatsen. het zou wel kunnen qua ruimte de vraag is alleen of het niet te propperig wordt allemaal dan.
Ben dus op zoek naar tips of ervaringen van mensen met een aparte woonkamer en keuken.
Mijn woonkamer is ongeveer 12 meter diep en 5 meter breed.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders hebben een niet te grote woonkeuken, met daarin de eettafel
Bij grote gezelschappen wordt het halve huis verbouwd en de eettafel naar de woonkamer gesleept.

Moet zeggen, dat ik blij ben met de eettafel in de woonkamer, van eten in de keuken stink je zo vreselijk naar eten (maar das wellicht OT)
Wij hebben een dichte keuken, die groot genoeg is voor een tafel. Deze tafel gebruiken we elke dag om te eten als gezin, huiswerk, knutselen etc. In de woonkamer staat nog een eettafel, waar de laptops op staan, we eten met familie/vrienden etc. Onze woonkamer is niet enorm groot maar minimalistisch ingericht dus staat niet te vol. Eettafel (verlengbaar) met 6 stoelen, grote hoekbank, tv meubel en een dressoir. Verder geen kasten. Wel een paar mooie lampen.
anoniem_353419 wijzigde dit bericht op 31-08-2017 12:46
1.54% gewijzigd
lilalinda schreef:
31-08-2017 12:35
Moet zeggen, dat ik blij ben met de eettafel in de woonkamer, van eten in de keuken stink je zo vreselijk naar eten (maar das wellicht OT)
Echt? Nog nooit last van gehad.
Alle reacties Link kopieren
Een woonkamer van 12 bij 5 en dan vraag je je af of daar een eettafel bij in kan?! De gemiddelde Nederlandse woonkamer is 7 bij 4...en daar moet de eettafel bij in omdat er in de keuken geen plaats voor is.
Alle reacties Link kopieren
IJskoffie schreef:
31-08-2017 12:38
Echt? Nog nooit last van gehad.
wellicht ruik je het zelf niet?

als ik bij mijn ouders ga eten, gaat alles daarna direct de was in. Zal dus nooit iets aantrekken wat alleen gestoomd schoon wordt
Wij hebben een leefkeuken, apart van de woonkamer, maar toch open met een boog. Ik wilde heel graag een leefkeuken die ruim genoeg is en waar een (grote) keukentafel in past.
We hebben in de keuken de keukentafel, met 6 stoelen (we hebben 3 kids) en in de woonkamer staat onze eetkamer met de eettafel met 6 stoelen die verlengbaar is dat er 9 tot 10 personen aan kunnen.

Ik ben blij met twee vrije grote tafels en een verlengbare eettafel. Zeker met feestdagen en veel bezoek.
We kunnen ook wat schuiven en dan kunnen de twee eettafels aan elkaar en hebben we één grote lange tafel, handig voor Kerst! :proud:

We eten altijd in de keuken, maar als er bezoek is of met feestdagen eten we in de woonkamer.
Ik zou onze twee tafels niet willen missen hoor.
lilalinda schreef:
31-08-2017 12:41
wellicht ruik je het zelf niet?

als ik bij mijn ouders ga eten, gaat alles daarna direct de was in. Zal dus nooit iets aantrekken wat alleen gestoomd schoon wordt
We hebben altijd een raam open en de afzuigkap aan.
Bij een open keuken zou je toch hetzelfde hebben? Onze keuken is vrij groot en de tafel staat net zo ver van het fornuis af als in een standaard rijtjeshuis met open keuken.
Wij hebben ook altijd een raam open staan en een goede afzuigkap. De eettafel in de keuken staat aan het kookeiland (maar is wel apart)
We hebben wel een hele grote keuken moet ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
-Red- schreef:
31-08-2017 12:40
Een woonkamer van 12 bij 5 en dan vraag je je af of daar een eettafel bij in kan?! De gemiddelde Nederlandse woonkamer is 7 bij 4...en daar moet de eettafel bij in omdat er in de keuken geen plaats voor is.
hmm ja je hebt een punt.. maar ben nu gewend aan de ruimte zeg maar. Maar ja dat maakt het dan juist ook weer zo ongezellig.

Misschien moet ik gewoon maar een tafel bestellen en kijken hoe het staat. Kan het vast nog wel terugbrengen als t niet past
Alle reacties Link kopieren
watervrouwtje1980 schreef:
31-08-2017 12:50
hmm ja je hebt een punt.. maar ben nu gewend aan de ruimte zeg maar. Maar ja dat maakt het dan juist ook weer zo ongezellig.

Misschien moet ik gewoon maar een tafel bestellen en kijken hoe het staat. Kan het vast nog wel terugbrengen als t niet past
kun je niet een tafel ´faken´??
Verhuisdozen halen en de ruimte die de tafel in zou nemen er mee afzetten?
Of je keukentafel de kamer inslepen?
Alle reacties Link kopieren
ik wil juist niet anders dan een dichte keuken.
in een keuken eten vind ik niks aan, geen idee waarom.
mijn keuken is dan ook 1 en al kastruimte, ideaal voor een rommelkont als ik.
en ik ben echt gek op koken, maar ik wil niet eten tussen de keukenspullen.
wij slapen nooit.
Ik heb dus wat jij wenst en helaas heb ik dat, een open keuken.
Hoewel ik altijd kook en bak met de afzuiger aan, ligt er wekelijks een vetlaagje op alles in de woonkamer en moet met een sopje afgenomen worden.
Als ik ooit nog ga verhuizen, dan wil ik absoluut een dichte keuken.
Alle reacties Link kopieren
watervrouwtje1980 schreef:
31-08-2017 12:50
hmm ja je hebt een punt.. maar ben nu gewend aan de ruimte zeg maar. Maar ja dat maakt het dan juist ook weer zo ongezellig.

Misschien moet ik gewoon maar een tafel bestellen en kijken hoe het staat. Kan het vast nog wel terugbrengen als t niet past
Probeer eens met schilderstape op de vloer wat uit. Of op schaal je meubels tekenen en een plattegrondje maken, kun je nog wat schuiven.
Oh, en vergeet de etensluchtjes niet in de woonkamer, die ik dagelijks weg moet tochten door alles tegen elkaar open te zetten. Ook in de winter.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een open keuken, maar zolang ik niks laat aanfikken zijn de geurtjes zo weg, en van een laagje vet op de woonkamerspullen heb ik echt geen last hoor.
Alle reacties Link kopieren
Overigens wil ik in mijn volgende huis juist wat TO heeft: eetkeuken maar ook grote eettafel in de woonkamer.
Alle reacties Link kopieren
In mijn vorige huis had ik een eettafel in de keuken (daar ontbeet ik aan) en een eettafel in de woonkamer (daar aten we samen 's avonds). Als ik weer een huis ga kopen wil ik weer een dichte keuken. Met een open keuken hangt de etenslucht in je hele woonkamer.

TO, je kamer is groot genoeg voor een eettafel erbij. Maar je kunt toch even de keukentafel verplaatsen om te zien hoe het staat?
Ik heb nooit last van eetluchtjes, en alles luchten doe ik sowieso elke dag, ook in de winter.
Verder leef ik veel in de keuken, ik zit daar ook met mijn laptop en ik drink daar mijn koffie ect. echt een leefkeuken!
12x5? Onze woonkamer is 8x4 en daar staat een hoekbank in, 2 fauteuills en een grote eettafel.
:applause:
Onze keuken en woonkamer samen is 7x5. Bijzonder dat je je dan afvraagt of er wel een tafel bijpast op 12x5.
Wij hebben dus een open keuken, maar zelden last van etensluchtjes hoor. We koken altijd met de afzuigkap aan, er wordt sowieso de hele dag door geventileerd (zowel zomer als winter) en we luchten zo vaak mogelijk. En als het echt te erg wordt kunnen we zelfs de mechanische ventilatie nog op standje orkaan zetten, maar dat is eigenlijk nooit het geval.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, of ik heb een overgevoelige neus, of anderen zijn gewend geraakt aan eetluchtjes.
Maar ondanks afzuigkap En raam open, stink ik echt naar eten, als ik bij mijn ouders vandaan kom.

Raar hoor
Alle reacties Link kopieren
-Red- schreef:
31-08-2017 12:57
Ik heb ook een open keuken, maar zolang ik niks laat aanfikken zijn de geurtjes zo weg, en van een laagje vet op de woonkamerspullen heb ik echt geen last hoor.
Hier ook geen last van vet of geurtjes.

Zou graag een keuken willen waar een tafel in kon!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een aparte woonkamer, ik miste daar ook een tafel dus ik heb gekozen voor een kleine ronde eettafel met 4 stoelen. Deze tafel gebruiken we alleen voor spellen etc, eten doen we alleen in de woonkeuken.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven