Mode & Beauty alle pijlers

Cellulite zichtbaar bij dragen panty

08-09-2017 20:45 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen!

Ik ben al een tijdje wat rond aan het kijken op het viva-forum. Ik had nog geen account maar heb er nu toch eentje aangemaakt zodat ik wat meer actief kan deelnemen. Bij deze open ik ook een nieuw topic!

Ik ben een jonge vrouw van 24 en heb (naar mijn gevoel) vrij veel last van cellulite. Ik ben heel erg slank en wanneer ik met vriendinnen over de typische vrouwenkwaaltjes praat, lachen ze me allemaal uit wanneer ik zeg dat ik ook. last heb van cellulite. "Jij cellulite? Dat kan helemaal niet!"

Nu, ik zoek niet per se middeltjes om er vanaf te komen. Maar ik ben het zo beu dat ik me er zo ongemakkelijk en onzeker over voel. In kleedjes rondlopen in de zomer durf ik bijna niet. Met vriendinnen of mijn zussen een dagje naar de sauna is voor mij een hel.

Nu heb ik er onlangs weer een nieuw 'complex' bij gekregen. In de herfst/winter draag ik graag rokjes of kleedjes met een panty onder. Het liefst draag ik 40 den. Dus niet heel erg doorzichtig maar ook niet compleet zwart. Ik merk nu dat als ik wandel ik mijn cellulite erg goed zie. Ik denk dat andere mensen het niet zien, maar dat het mij erg opvalt omdat ik er recht 'boven hang' met mijn hoofd. Ik vroeg me af, zijn hier nog vrouwen die hier last van hebben? Is dit iets wat bijna elke vrouw heeft? Want zoals het met complexen gaat, vergelijk je vaak je probleemzone met die van andere vrouwen. Ik let dan soms ook wel wat op de benen van andere vrouwen wanneer ze een panty dragen en bij hen zie ik helemaal niets.

Ik weet dit het voor sommigen misschien echt belachelijk zal klinken, maar ik ben op sommige moment gewoon zo onzeker dat ik al mijn mooie jurkjes en rokjes in de kast laat hangen en telkens opnieuw naar een broek grijp..
Heeft niet vrijwel elke vrouw cellulitis?
Ik zou me er niet zo druk om maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat jij je benen door een vergrootglas zit te bekijken.

Vaak ziet een ander het helemaal niet, het zou toch jammer zijn als je je rokjes niet meer gaat dragen omdat je bang bent dat andere cellulites op jou benen ziet.
Alle reacties Link kopieren
Maar waar heb je (volgens jou) cellulitis dan? Bij mij zit het op m'n bovenbenen en billen, en die zie je juist niet als ik een jurkje / rokje aanheb ;)

(Verder interesseert het me überhaupt niet, heb het ook al jaren en ben gestopt me er druk om te maken).
Alle reacties Link kopieren
Hoe kort zijn je rokjes dan dat je het zo ziet zitten?
Alle reacties Link kopieren
Ga eens leven, wat moet het vermoeiend om zo intensief met je benen bezig te houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook op mijn bovenbenen en billen! Zo ongeveer van mijn knie tot aan mijn billen, en op mijn billen zie ik het als ik ze aanspan.
Zeker wanneer ik in mijn slaapkamer in de spiegel kijk, wanneer de rolluiken helemaal open zijn en er heel wat daglicht binnenstroomt zie ik het enorm hard.

En Ginerva, ja ik ben me er van bewust dat ik er heel erg op gefocust ben. Ik zou het echt fijn vinden als ik een manier zou vinden waardoor ik er minder om zou geven als mensen het zouden zien.
Alle reacties Link kopieren
Frietmetmayo schreef:
08-09-2017 20:51
Hoe kort zijn je rokjes dan dat je het zo ziet zitten?
Tot halverwege mijn bovenbenen ongeveer :-)
montblanc schreef:
08-09-2017 20:51
Ga eens leven, wat moet het vermoeiend om zo intensief met je benen bezig te houden.
Precies. Niemand die het interesseert verder hoor.
Alle reacties Link kopieren
roosjematroosje schreef:
08-09-2017 20:51
Ik heb het ook op mijn bovenbenen en billen! Zo ongeveer van mijn knie tot aan mijn billen, en op mijn billen zie ik het als ik ze aanspan.
Zeker wanneer ik in mijn slaapkamer in de spiegel kijk, wanneer de rolluiken helemaal open zijn en er heel wat daglicht binnenstroomt zie ik het enorm hard.

En Ginerva, ja ik ben me er van bewust dat ik er heel erg op gefocust ben. Ik zou het echt fijn vinden als ik een manier zou vinden waardoor ik er minder om zou geven als mensen het zouden zien.
Leer van jezelf en je lichaam te houden, dankzij je lichaam kan je je voortbewegen, sporten, plezier maken en weet ik veel wat allemaal nog meer.
Realiseer je ook dat het allemaal niet beter wordt. Over 15 jaar begrijp je echt niet meer dat je je ooit druk hebt gemaakt om dit soort onzin. Tenminste dat heb ik wel.
Alle reacties Link kopieren
Ginerva schreef:
08-09-2017 20:48
Ik denk dat jij je benen door een vergrootglas zit te bekijken.

Dit. Ik weet nog dat ik op mijn achttiende ook vond dat ik enorm veel cellulite had, ik durfde me amper met blote benen te vertonen. Achteraf denk ik dat ik zelf de enige was die het zag.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat er vooral op gelet wordt of je fijn gezelschap bent. Iedereen heeft maar beperkt tijd, dus die tijd wil men leuk besteden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochtertje van vier maanden heeft ook cellulitis op haar billen. En trouwens, mijn man ook. Jemig, waar maak jij je druk over. De meeste mensen hebben dat hoor, het hoort er gewoon bij. Dus stel je niet meer zo aan en trek die leuke rokjes en jurkjes aan. Leef!!
Alle reacties Link kopieren
Cupping werkt goed, misschien moet je dat eens proberen
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niets. En dan heb ik eigenlijk al teveel gezegd.
Mijn moeder heeft het ook altijd erg gehad, massages schijnen wel goed te helpen.
Alle reacties Link kopieren
Het kan dus zijn, dat als jij bevangen bent door je vermeende putjes, de ander zich zit af te vragen of je hem zo saai of niet de moeite waard vindt omdat je niet goed luistert.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
08-09-2017 21:25
Het kan dus zijn, dat als jij bevangen bent door je vermeende putjes, de ander zich zit af te vragen of je hem zo saai of niet de moeite waard vindt omdat je niet goed luistert.
Of, ik zit tijdens een gesprek met iemand niet de hele tijd naar mijn benen te staren. Niemand is complexenvrij dus ik ben niet abnormaal als ik me ergens onzeker over kan voelen. Ik heb ook nergens gezegd dat ik niet kan functioneren of geen gesprekken kan volgen omdat ik zo hard met mijn benen bezig ben. : - )
Alle reacties Link kopieren
rotterdammert23 schreef:
08-09-2017 21:11
Cupping werkt goed, misschien moet je dat eens proberen
Ik heb er al vaak over gehoord! Maar ik ben een beetje sceptisch omdat ik niet echt veel eerlijke reviews kan vinden hierover. Weet je uit eigen ervaring dat het werkt?
Alle reacties Link kopieren
Als je aan het wandelen bent, zie je je cellulitis?? Die op je bovenbenen en billen zit? Ik ben wel benieuwd hoe jij loopt en ik kan me voorstellen dat mensen je dan ook nastaren ;-D
Meid, zit je kostbare tijd niet te verdoen met dit soort onbelangrijke zaken.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
08-09-2017 22:03
Als je aan het wandelen bent, zie je je cellulitis?? Die op je bovenbenen en billen zit? Ik ben wel benieuwd hoe jij loopt en ik kan me voorstellen dat mensen je dan ook nastaren ;-D
Meid, zit je kostbare tijd niet te verdoen met dit soort onbelangrijke zaken.
Als ik wandel en ik kantel mijn hoofd een 45°, dan zie ik mijn benen. Niet abnormaal lijkt me, ik neem aan dat jij je benen ook ziet als je naar beneden kijkt?
Alle reacties Link kopieren
roosjematroosje schreef:
08-09-2017 22:06
Als ik wandel en ik kantel mijn hoofd een 45°, dan zie ik mijn benen. Niet abnormaal lijkt me, ik neem aan dat jij je benen ook ziet als je naar beneden kijkt?
Nee, daar zit mijn buik voor.
Zonder gekheid, nee, dat zie ik echt niet, tenzij ik in mijn ondergoed loop en naar de zijkant kijk (maar dat doe ik over het algemeen niet als ik over straat ga), maar mijn billen? Nee, die ik echt niet als ik rondloop.
Je moet eens weten wat voor onvolmaaktheden ik allemaal heb.

Totaal niet boeiend, ik ben gezond, mijn dierbaren zijn gezond, ik woon in een van de rijkste en veiligste landen ter wereld. Wat wil een mens nog meer?!
Alle reacties Link kopieren
Perzina schreef:
08-09-2017 22:10
Je moet eens weten wat voor onvolmaaktheden ik allemaal heb.

Totaal niet boeiend, ik ben gezond, mijn dierbaren zijn gezond, ik woon in een van de rijkste en veiligste landen ter wereld. Wat wil een mens nog meer?!
Ja, klopt helemaal. Maar dan mag eigenlijk niemand hier nog een topic openen om over iets te praten/raad te vragen waar die persoon mee zit?
roosjematroosje schreef:
08-09-2017 22:13
Ja, klopt helemaal. Maar dan mag eigenlijk niemand hier nog een topic openen om over iets te praten/raad te vragen waar die persoon mee zit?
Jawel maar in de orde der dingen is dit wel iets heel futiels (mogelijk zelfs niet bestaand) waar jij je disproportioneel veel druk om maakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven