Vindicat studentjes slopen restaurant

10-09-2017 20:53 719 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vindicat studenten gingen gezellig sushi eten en slopen en passant het etablissement.

Als het Marokkanen waren geweest was Internet welhaast geëxplodeerd onder de boze commentaren. Er zou een spoeddebat in de Kamer zijn aangevraagd en de actualiteitenprogramma's en talkshows zouden er dagenlang door beheerst worden.

Maar ja, het waren nu witte studentjes met rijke ouders. Het waren jochies die later arts, advocaat, rechter of CEO worden. Hier kwam de politie alleen eventjes langs om te praten.

Oh ja, een paar dagen eerder hebben ze de kleedkamers en het clubhuis van een rugbyclub volgescheten. De gemeente was genoodzaakt om een schoonmaakbedrijf in te huren en vier schoonmakers waren een hele dag bezig om de studentenstront van de muren te krabben.

Misschien moeten we in hun societeitsgebouw eens een gezellig feestje houden.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/2919 ... c16dd42b9c

https://www.sikkom.nl/clubhuis-en-kleed ... -vindicat/
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Studentenverenigingen produceren / trekken nou eenmaal verschrikkelijke mensen (aan).

Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Belachelijk dat ze door de RUG en Hanze nog steeds gesubsidieerd worden. Bah. Als dat geld nou eens in het onderwijs geïnvesteerd wordt.
MiniMe3 schreef:
10-09-2017 20:55
Studentenverenigingen produceren / trekken nou eenmaal verschrikkelijke mensen (aan).

Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Die mening deel ik.
Ik vind het walgelijke gasten! En ik vind het nog wagelijker dat ze overal mee weg komen. Papa en mama wapperen met wat geldflappen en er wordt nergens meer over gepraat.
Die studentjes hebben geen greintje respect en dit wordt ze ook niet bijgebracht door hun ouders. Papa en mama kopen de schade wel weer af.
Zou het wat zijn als ze zouden leren wat respect is....?
MiniMe3 schreef:
10-09-2017 20:55
Studentenverenigingen produceren / trekken nou eenmaal verschrikkelijke mensen (aan).

Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Er zijn ook leuke studentenverenigingen, waar bv ook geen ontgroening en rare verplichtingen zijn, maar wel leuke sociale activiteiten etc.
Alle reacties Link kopieren
Geslaagde mislukkelingen.
Let us forget with generosity those who cannot love us — Pablo Neruda
Men kickt erop om corpsstudenten af te zeiken.
Het kan niet door de beugel wat deze jongens hebben gedaan, maar mensen als TO zijn geen haar beter met deze openingsberichten.
Saga_Röversdotter schreef:
10-09-2017 21:01
Belachelijk dat ze door de RUG en Hanze nog steeds gesubsidieerd worden. Bah. Als dat geld nou eens in het onderwijs geïnvesteerd wordt.
Dit. Dat je graag in een clubje wilt met medewaardelozen, dat mag je helemaal zelf weten. Maar daar mag je ook lekker zelf voor betalen. Ik zie niet in waarom een bestuursjaar bij een dergelijke club ook maar enige compensatie zou verdienen.

Ik ben zelf RUG-alumnus en het zijn, in het algemeen, echt vervelende types. Respectloos, arrogant, agressief en ronduit smerig. Ik kan ook weinig met die sfeer van "stoute jongens, maar hahaha" die om deze groep hangt, terwijl het gewoon echt vernieling en intimidatie betreft.
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
10-09-2017 21:07
Men kickt erop om corpsstudenten af te zeiken.
Het kan niet door de beugel wat deze jongens hebben gedaan, maar mensen als TO zijn geen haar beter met deze openingsberichten.
Wat is er onwaar aan het bericht? En waarom kan het niet door de beugel om gewoon de feiten te benoemen? Of moet het, omdat het corpsballen betreft, maar onder de politiek-correcte deken worden gestopt?
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
sinnombre schreef:
10-09-2017 21:07
Men kickt erop om corpsstudenten af te zeiken.
Het kan niet door de beugel wat deze jongens hebben gedaan, maar mensen als TO zijn geen haar beter met deze openingsberichten.
Ik kick nergens op. Het corps heeft in Groningen een slechte reputatie en dat hebben ze helemaal aan zichzelf te danken. Gezien het feit dat er geld naar deze clubs gaat, lijkt het me handig dat hun wangedrag bespreekbaar gemaakt wordt. Ik zie Cleopatra of Bernlef nog niet een restaurant slopen.
Caar24 schreef:
10-09-2017 21:04
Ik vind het walgelijke gasten! En ik vind het nog wagelijker dat ze overal mee weg komen. Papa en mama wapperen met wat geldflappen en er wordt nergens meer over gepraat.
Die studentjes hebben geen greintje respect en dit wordt ze ook niet bijgebracht door hun ouders. Papa en mama kopen de schade wel weer af.
Zou het wat zijn als ze zouden leren wat respect is....?
Hier ben ik het mee eens en met de toevoeging dat de doorsnee corporale gast ook totaal geen respect voor vrouwen heeft. Heb je een keer seks met een kerel? je bent gelijk een slet! Heb je seks gehad met twee kerels? Je hebt direct een naam waar je niet meer vanaf komt!

Sommige mannen die lid zijn zijn echt leuk, maar het gros is gewoon een verwend, doorgezopen en doorgesnoven gastje dat om twee redenen lid is geworden:
- Pa was lid, dus zoon moest ook lid worden
- Het is goed voor de cv

Ik heb zelf op een corporale vereniging rondgelopen en het was best grappig voor de time being, maar ik vond het een groot toneelstuk. Lachen hoor, daar niet van. Helaas zijn er teveel mannen en vrouwen die het allemaal bloedserieus nemen. Na drie jaar heb ik mijn huis, mijn club en de vereniging vaarwel gezegd. Het was mooi geweest en tijd om weer normaal te doen. Daarnaast werd ik simpel van al die mores en suffe regels waar je je aan moest houden. (ancieniteit, niet voor drie uur thuis komen als sjaars, denigrerende liedjes als "twee tieten en een kut" en dergelijke)
Alle reacties Link kopieren
Saga_Röversdotter schreef:
10-09-2017 21:01
Belachelijk dat ze door de RUG en Hanze nog steeds gesubsidieerd worden. Bah. Als dat geld nou eens in het onderwijs geïnvesteerd wordt.
Inderdaad. En die lui moeten ook gewoon eens met de billen bloot voor de rechter. Nu komen ze overal mee weg omdat palief waarschijnlijk toch wel dokt. Een beetje respect er in hameren is helemaal niet slecht voor de aanstaande elite van Nederland.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Oudebaas, dat ben ik met je eens Het ligt aan de cultuur die er binnen de vereniging heerst: alles wat niet gelijk is aan jou is minderwaardig en dien je zo te behandelen. Geen lid van een corporale vereniging? Knor!

Dat is voor mij de reden geweest om er mee te stoppen. Naast dat mijn huis klaagde dat ik een eigen leven had (ging nog veel om met vriendinnen uit mijn geboorteplaats) kreeg ik wat met iemand die niet lid van de goede vereniging was. Er werd een stevig woordje met me gewisseld en uiteindelijk riep er eentje: "Waarom moet jij zonodig anders zijn en je toekomst vergooien door met zo'n knor er vandoor te gaan?" Dat was de druppel. Ik heb mijn spullen gepakt, gedag gezegd en ben nooit meer teruggekomen.
Alle reacties Link kopieren
Mejuffouwmuis, ik had wel wat vrienden die lid waren van het corps in Amsterdam. Het was gelukkig niet zo'n erg dispuut en ik heb het idee dat het in de jaren '80 wel los liep bij het ASC.
Zelf wilde ik geen lid worden. Ik had al in militaire dienst gezeten en had geen trek om me mores te laten leren door een jochie van een paar jaar jonger zonder dat hij ooit van enig nut was geweest.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
TO: wat bijzonder dat je er volledig vanuit gaat dat studenten geen Marokkanen kunnen zijn. Gelukkig heb je kennelijk totaal geen last van vooroordelen. ;)

Ik had begrepen dat Vindicat niet nog een keer over de schreef moest gaan want dat dan de geldkraan dichtgaat. Ik ga ervan uit dat dat nu wel gebeurt, zal tijd worden.
Oudebaas, mij pa is na militaire dienst lid geworden. Dat was ergens in de jaren 60 en een hoop jongens gingen na het behalen van het gymnasium eerst in dienst alvorens lid te worden. Hij heeft het altijd als gezellig ervaren, maar dat komt waarschijnlijk door de tijdsgeest en het feit dat hij een man was. Ik zat in zo'n typisch vrouwenhuis en daar was het schering en inslag in de jaren 90. Wel heb ik er veel geleerd en was het vooral het tweede jaar leuk, maar ik ben nog steeds blij dat ik uit die wereld ben gestapt en gewoon heb gedaan waar ik zelf zin in had. Nu ambieerde ik ook geen baan bij Nauta. Wellicht scheelt dat. :)
Hetvrijewoord schreef:
10-09-2017 21:35
TO: wat bijzonder dat je er volledig vanuit gaat dat studenten geen Marokkanen kunnen zijn. Gelukkig heb je kennelijk totaal geen last van vooroordelen. ;)

Ik had begrepen dat Vindicat niet nog een keer over de schreef moest gaan want dat dan de geldkraan dichtgaat. Ik ga ervan uit dat dat nu wel gebeurt, zal tijd worden.
Vindicat is een behoorlijke witte vereniging. En ik heb dat ook begrepen. Hopelijk wordt de geldkraan nu echt dichtgedraaid. Kan het geld mooi naar het onderwijs.
Hetvrijewoord schreef:
10-09-2017 21:35
TO: wat bijzonder dat je er volledig vanuit gaat dat studenten geen Marokkanen kunnen zijn. Gelukkig heb je kennelijk totaal geen last van vooroordelen. ;)

Ik had begrepen dat Vindicat niet nog een keer over de schreef moest gaan want dat dan de geldkraan dichtgaat. Ik ga ervan uit dat dat nu wel gebeurt, zal tijd worden.
TO gaat er van uit dat corpsleden geen Marokkanen kunnen zijn. Ik ken ze ook niet. Net zoals ik geen corpsleden ken uit de maatschappelijke klasse waarin ik opgegroeid ben. Het corps is vrij uniform wit en rijk, in Groningen in elk geval.

Verder eens, ze betalen hun eigen hobby maar.
anoniem_328039 wijzigde dit bericht op 10-09-2017 21:38
4.45% gewijzigd
HVW, in de jaren 90 kende ik geen enkele Marokkaan die lid was. Misschien dat dat nu veranderd is?

Overigens mag ik hopen dat Vindicat nu eens goed aangepakt wordt. Bangalijsten, nare ontgroeningen en nu dit. Gaat lekker daar!
Alle reacties Link kopieren
Saga_Röversdotter schreef:
10-09-2017 21:01
Belachelijk dat ze door de RUG en Hanze nog steeds gesubsidieerd worden. Bah. Als dat geld nou eens in het onderwijs geïnvesteerd wordt.

Of op zijn minst in communicatie....
Sta ik zaterdag voor Piet Snot in een locatie van de Hanzehogeschool. Ze hadden toch kunnen mailen dat iets niet doorging? Ik had een paar dagen eerder nog mailcontact gehad, toen werd er niets gezegd over afgelasten.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
VrouwJagersma, Leiden, Delft en Rotterdam zijn ook zo wit als maar kan! De adel wordt vaak lid en die zijn nu eenmaal niet Syrisch, Marokkaans of Turks.

Hockeyclubs zijn trouwens ook wit. Mijn kind heeft voor het eerst in zijn leven een Marokkaans jongetje in het team. Hij is gelijk ook het enige Marokkaanse lid dat we hebben!
Alle reacties Link kopieren
Doen ze anders nooit. Er is vast iets in hun drankjes gegooid. :there:
Let us forget with generosity those who cannot love us — Pablo Neruda
Misschien hebben ze een buurthuis nodig? Oh wacht! Ze hebben al de societeit! Dat is al een soort buurthuis!

Doorgaans zijn gasten die dit soort dingen nogal jankerds en vaak best lelijk is mijn ervaring. En snuiven ze te veel.
Alle reacties Link kopieren
http://www.dvhn.nl/groningen/Aegir-niet ... 67107.html


Studentenroeivereniging GSR Aegir is niet welkom bij de opening van het academisch jaar in Groningen. Dat hebben de Rijksuniversiteit Groningen en de Hanzehogeschool gezamenlijk besloten nadat een clubblad De Ster opdook met een verkiezing van de ‘Slet van de Zomer’.

De Groninger universiteit en hogeschool noemen inhoud van het tijdschrift verwerpelijk. Ze eisen dat Aegir disciplinaire maatregelen neemt tegen de verantwoordelijke leden.

Stadsblog Sikkom publiceerde zondag over het julinummer van het clubblad met daarin een overzicht van seksuele escapades van haar leden. Vindicat, de studentenvereniging waar Aegir onder valt, kondigde daarop een schorsing van de roeivereniging aan.

Aegir is niet welkom bij de opening van het academisch jaar op maandag 4 september en ook niet bij de opening van het studiejaar op 5 september. Dat schrijven de twee onderwijsinstellingen in een gezamenlijke verklaring.

Extra toezicht

Ook wordt Aegir het komende jaar nauwlettend in de gaten gehouden door de accreditatiecommissie van de Rijksuniversiteit Groningen en de Hanzehogeschool. De commissie brengt advies uit aan de universiteit en hogeschool, die de mogelijkheid hebben de jaarlijkse bijdrage voor de bestuurders van studentenverenigingen in te trekken.

Ook Vindicat, de studentenvereniging die onder vuur lag vanwege een reeks aan incidenten, moest zich vorig studiejaar voor de accreditatiecommissie verantwoorden. De lijst met problemen bij Vindicat was lang: een uitgelekte bangalijst, schokkende ontgroeningsfoto's en mishandeling tijdens de introductie.

Vindicat gaf aan te willen veranderen. De commissie, onder leiding van Martin Sitalsing, ging akkoord met het verbeteringsplan en gaf het corps een jaar de tijd om de mooie woorden in de praktijk te brengen.

Auteur en eindredacteur geschorst

Het bestuur van Aegir kondigde maandagochtend aan zowel de auteur van het artikel als de eindredacteur met onmiddellijke ingang te schorsen. „Een seksistische column beneden alle peil en vooral richting onze vrouwelijke leden zwaar beledigend”, zei Aegir-voorzitter Sandór Kruse.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven