Moeite met begin relatie

11-09-2017 14:51 242 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een lange tijd gedate met een enorm leuke jongen, hier afgelopen weekend het "wat zijn we" gesprek mee gestart waar uit kwam dat we dus een stelletje zijn, hoera !!

Enkel is dit geen hoera voor mij.. Toen wij aan het daten waren was ik erg laid-back, erg "chill" naar hem toe en het boeide me eigenlijk niet heel erg wanneer ik hem weer zou zien "want misschien word het toch niks" , dus ik hield veilig afstand van de binding.

Nu we dus officieel samen zijn ben ik veranderd in een controlefreak, ik wil weten wanneer ik hem weer zie, of we samen slapen, hoe het gaat, wat hij aan het doen is.. Maar krijg hier vreemde reacties op terug zoals: "Ja we kijken wel even, drukke week dus zie je niet veel" waardoor bij mij allemaal rare alarmbellen gaan rinkelen dat hij mij niet leuk genoeg zou vinden.. Dit had ik in onze datingsfase absoluut niet.

Ik heb hem ook verteld dat ik een enorme controlefreak ben en graag dingen geplant heb voor de week.. Hij reageerde hier op met: Ik niet, ik hou van ongeplant dingen doen en van mijn vrijheid.. Nou ja dat snap ik wel

Nou heb ik heel de dag al niks van hem gehoord terwijl we voor we "officieel" waren elk uur wel iets van hem hoorde.. Hij is constant online op whatsapp en ik zie weer gigantische beren op de weg..

Mijn vriendinnen zeggen dat ik het "over me heen" moet laten komen maar dat vind ik heel lastig, want ik heb geen duidelijkheid in wanneer we elkaar weer zien en dergelijke..
Het lijkt alsof ik ineens de grip over mijn gevoelens kwijt ben en ik niet meer realistisch na kan denken

Ik ben trouwens in de 20, hij ook.

Herkent iemand zich hier in, en hebben jullie tips?
anoniem_338073 wijzigde dit bericht op 11-09-2017 14:52
Reden: Toevoeging
3.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
"Het bezit van de zaak is het einde van het vermaak ", hij heeft je binnen.
Alle reacties Link kopieren
Als hij continu online is en jou niet meer appt, terwijl hij dit eerst wel deed, is er dus iets veranderd bij hem.
Tijd voor een nieuw gesprek.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niets. En dan heb ik eigenlijk al teveel gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Waarom maak je je druk daarom? Als je nooit zo'n contrôlefreak bent geweest waarom nu dan wel? Bang om hem te verliezen? Denk eraan, hoe meer jij hem bind, hoe sneller hij van je weg wil. Liefde is hem loslaten. Dat zal hem meer aan je binden dan vastzetten.
Alle reacties Link kopieren
Maar uiteindelijk is het toch logisch dat je een relatie met elkaar begint.. Vooral op de manier dat wij aan het daten waren, na 2 maanden en bijna iedere dag daten word het dan wel tijd voor het gesprek.

Is dit iets man eigens, of is dat weer te stereotype?
Dit is trouwens mijn 3e relatie na 2 langdurige relaties, dus ik weet helemaal niet meer hoe het allemaal is en het voelt zo pril en kwetsbaar.
Alle reacties Link kopieren
Liefhebber 64 schreef:
11-09-2017 15:16
Waarom maak je je druk daarom? Als je nooit zo'n contrôlefreak bent geweest waarom nu dan wel? Bang om hem te verliezen? Denk eraan, hoe meer jij hem bind, hoe sneller hij van je weg wil. Liefde is hem loslaten. Dat zal hem meer aan je binden dan vastzetten.
Ja ik ben bang om hem te verliezen, ik denk dat het ook daar aan ligt.. Ik laat enkel niks aan hem merken op dat gebied maar ik word er zelf gek van
Dacht hij even een relatie te beginnen met een leuke, spontane meid. Koude kermis zeg.
Alle reacties Link kopieren
Ananas schreef:
11-09-2017 15:19
Dacht hij even een relatie te beginnen met een leuke, spontane meid. Koude kermis zeg.
Dit dus. Hij begint een relatie met een heel andere meid dan je nu bent. Ik zou schrikken en mijn keuze heroverwegen als ik hem was. Laat gewoon even niks horen en doe afstandelijk, even de rollen omdraaien....
Don't worry, be happy!
Alle reacties Link kopieren
Regel nummer 1 omtrent mannen: val ze gewoon niet constant/elk uur van de dag lastig. Het gevoel geclaimd te worden wekt voor hen alleen maar irritaties op. Zet je eigen gevoelens (mits je deze relatie een kans wil geven) tijdelijk aan de kant. Zoek afleiding, maak plezier met vriendinnen, post zulke dingen (niet te opzichtig) op social media. Een onafhankelijke meid die plezier weet te maken ook zonder haar vriend, is 9/10 keer voor een man vaak het aantrekkelijkst. Je zult zien; na een aantal dagen neemt hij contact op en zal het contact vanaf zijn kant groeien.. Mannen hebben nou eenmaal minder de behoefte om constant in gesprek te zijn, de relatie is aan, hij weet dat hij jou kan vertrouwen en andersom. Laat het aub los voor nu, als je blijft pushen en claimen raak je hem binnen no time kwijt!
anoniem_332929 wijzigde dit bericht op 11-09-2017 15:26
Reden: Typfout
0.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem verder geen bericht meer gestuurd sinds rond 1 uur.. Laat het nu zoals jullie zeggen ook van zijn kant afkomen.
Het weekend zijn we bijna 24/7 samen geweest en het was enorm gezellig, gister vond ik het dus geen probleem om niet veel van hem te horen tot pas laat in de avond.. Maar nu al 2 dagen zo stil, terwijl hij daarvoor zo actief was met appen en zo gefixeerd op onze "snapreeks" die hij nu zelf vergeten is vind ik het toch een beetje vreemd..

Lijkt mij dat als je net samen bent dat je graag samen wilt zijn en van elkaar op de hoogte wilt zijn.. En het lijkt me ook niet dat ik wat verkeerds gedaan of gezegd heb tegen hem behalve dan dat ik een controlefreak ben en ik er van hou om mijn week alvast geplant te hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je gedachten/gevoelens en herken ze ook. Toch heeft het in mijn geval (twee jaar gelukkig samen) goed uitbetaald. Laten zien dat je zonder hem ook een leuk/sociaal leven hebt. Subtiel laten zien hoe positief jij in het leven staat. Voor mannen is niets aantrekkelijker dan vrouwen die niet aan hen hangen, onafhankelijk zijn en ze even plat gezegd: niet constant in de gaten houden/appen/bellen/lastigvallen. Kijk dit een tijdje aan, geef jezelf even de tijd om het met deze aanpak aan te kijken. Wie weet merkt hij wel dat hij het contact/berichten mist op Whatsapp en komt het initiatief meer van zijn kant.
Alle reacties Link kopieren
Meloony123 schreef:
11-09-2017 15:16
Maar uiteindelijk is het toch logisch dat je een relatie met elkaar begint.. Vooral op de manier dat wij aan het daten waren, na 2 maanden en bijna iedere dag daten word het dan wel tijd voor het gesprek.

Is dit iets man eigens, of is dat weer te stereotype?
Dit is trouwens mijn 3e relatie na 2 langdurige relaties, dus ik weet helemaal niet meer hoe het allemaal is en het voelt zo pril en kwetsbaar.
Nee hoor is niet man eigen
Ik app mijn man ook zelden
In ieder geval zelden onder werktijd
Hij druk, ik druk

Toen we echt net aan het daten waren deden we dat wel.
Maar gelukkig ging voor ons beiden de lol daar snel van af.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Meloony123 schreef:
11-09-2017 15:17
Ja ik ben bang om hem te verliezen,
Want?
Dan gaat de zon niet meer op?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Meloony123 schreef:
11-09-2017 15:30
En het lijkt me ook niet dat ik wat verkeerds gedaan of gezegd heb tegen hem behalve dan dat ik een controlefreak ben en ik er van hou om mijn week alvast geplant te hebben
Toch denk ik dat hij hier van geschrokken is. Het verschil is groot: van "laid back" naar control freak.
Daar wordt niemand blij van, toch?
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
Alle reacties Link kopieren
Unicorn1992 schreef:
11-09-2017 15:38
Ik snap je gedachten/gevoelens en herken ze ook. Toch heeft het in mijn geval (twee jaar gelukkig samen) goed uitbetaald. Laten zien dat je zonder hem ook een leuk/sociaal leven hebt. Subtiel laten zien hoe positief jij in het leven staat. Voor mannen is niets aantrekkelijker dan vrouwen die niet aan hen hangen, onafhankelijk zijn en ze even plat gezegd: niet constant in de gaten houden/appen/bellen/lastigvallen. Kijk dit een tijdje aan, geef jezelf even de tijd om het met deze aanpak aan te kijken. Wie weet merkt hij wel dat hij het contact/berichten mist op Whatsapp en komt het initiatief meer van zijn kant.
Ik ben blij dat het goed heeft uitgepakt voor je ! Ik ben alleen zo snel onzeker door dit.. Dan denk ik van: goh je bent online, kan er dan geen berichtje van af van jou kant naar mij? of van.. Met wie zit je te appen dan? Dat soort dingen vraag ik natuurlijk niet aan hem maar dit zijn wel gedachtes die door mijn hoofd heen spoken. Ook omdat ik weet dat hij voor mij nogal een wild leven geleefd heb waaronder met vrouwen.

Ook dat van de ene dag veel appen en noem maar op, dan een geweldig weekend gehad.. En nu ineens heb ik maar 2 appjes gehad.. Ik weet dat whatsapp geen meetstaaf is, maar ik had wel meer verwacht.
Alle reacties Link kopieren
Het stukje: "Dan denk ik van: goh je bent online, kan er dan geen berichtje van af van jou kant naar mij? of van.. Met wie zit je te appen dan? Dat soort dingen vraag ik natuurlijk niet aan hem maar dit zijn wel gedachtes die door mijn hoofd heen spoken. " is zo herkenbaar, voor veel vrouwen (niet alle, maar wel veel). Zoek gewoon afleiding, kijk zelf ook niet elk uur van de dag op Whatsapp, dan spookt het ook minder door je hoofd. Als je even een afstand neemt van deze situatie, rationeel nadenkt: "is het gezond dat ik mij zo druk maak over de Whatsapp activiteit van mijn vriend? "

Mijn vriend bijvoorbeeld zit in een vriendengroep, waar ze elkaar constant grappen/fotos sturen. Daardoor is hij vaak online. Ik maak me daar allang niet meer druk om.. in het begin van een relatie leer je elkaar nog kennen. Deze onzekerheden zullen bij jou (mits je bereid bent eraan te werken) echt wel minder worden. Als je dit weekend nog een fijne tijd hebt gehad samen lijkt het mij sterk dat hij nu al klaar is met de relatie. Denk aan die positieve punten en schrijf ze eventueel voor jezelf op. Als je dan weer gaat stressen om te weinig Whatsapp berichten, kijk dan daarnaar.
Alle reacties Link kopieren
Meloony123 schreef:
11-09-2017 15:45


Ook dat van de ene dag veel appen en noem maar op, dan een geweldig weekend gehad.. En nu ineens heb ik maar 2 appjes gehad.. Ik weet dat whatsapp geen meetstaaf is, maar ik had wel meer verwacht.
Wat had je precies wel verwacht dan?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
1. is dit dezelfde jongen waar je al meer topics over opende?
(zo ja: dan wist je dat je dit kon verwachten.
zo nee, dan ligt het aan jou)

2. hoe is het met je verlatingsangstherapie?

(ik ben geen vaste loepert, maar sommige to´s kunnen beter het hele verhaal vertellen)
Alle reacties Link kopieren
Meloony123 schreef:
11-09-2017 15:45

Ook dat van de ene dag veel appen en noem maar op, dan een geweldig weekend gehad.. En nu ineens heb ik maar 2 appjes gehad.. Ik weet dat whatsapp geen meetstaaf is, maar ik had wel meer verwacht.
Get a grip.

Je hebt sinds gisteren (!) een vriendje. Je hebt vandaag twee appjes gekregen. Waarom zo veel drama maken?

Waarschijnlijk is hij aan het werk / in de auto / in een vergadering / boodschappen aan het doen. En zit hij niet continu op zijn telefoon te turen.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
11-09-2017 15:54
1. is dit dezelfde jongen waar je al meer topics over opende?
(zo ja: dan wist je dat je dit kon verwachten.
zo nee, dan ligt het aan jou)

2. hoe is het met je verlatingsangstherapie?

(ik ben geen vaste loepert, maar sommige to´s kunnen beter het hele verhaal vertellen)
1. Nee gelukkig niet, die relatie heb ik zelf beïndigd omdat het niet was waar ik naar zocht in een relatie.
2. Ik zit nu in een soort praatgroep wat om de 2 weken is, omdat de psycholoog en ik niet echt een klik hadden. Heb hier ook veel nieuwe contacten gekregen dus ik vind dat dit beter helpt.
Alle reacties Link kopieren
Meloony123 schreef:
11-09-2017 16:03
1. Nee gelukkig niet, die relatie heb ik zelf beïndigd omdat het niet was waar ik naar zocht in een relatie.
lees je eigen topics eens door, en herken het patroon
je maakt dingen stuk hoor!
Alle reacties Link kopieren
Summerdance schreef:
11-09-2017 15:51
Wat had je precies wel verwacht dan?
Wat ik had verwacht was dat het zou zijn zoals voor afgelopen weekend.. Toen kreeg ik ieder uur wel appjes van hem.. Nu is hij al uren online (ja ik check ongeveer elk uur) en dan is hij steeds net 3 min geleden online geweest bijvoorbeeld, eerst was dit nooit en stuurde hij mij ook berichtjes als die online was..
Alle reacties Link kopieren
Je gevoel komt mij heel erg bekend voor. Ik snap je dus helemaal. De reacties hierboven zijn wel goede tips. Ik weet dat het moeilijk is maar probeer afleiding te zoeken, ga leuke dingen doen dan zal zoals hierboven gezegd waarschijnlijk het initiatief van hem vanzelf wel komen. Probeer ook niet steeds te kijken of hij online is. Hiermee maak je jezelf alleen maar gek weet ik uit eigen ervaring en krijg je nog meer van zulke vragen en gedachtes. :)
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
11-09-2017 16:04
lees je eigen topics eens door, en herken het patroon
je maakt dingen stuk hoor!
Ik herkende het patroon inderdaad al van mezelf, dit is ook een reden dat ik hem nu niet bericht hierover en wacht op een berichtje van hem..
Ik laat het hem niet merken maar automatisch word dit getriggerd in mijn hoofd
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me ook niet heel slim om een appje te doen waarom hij eigenlijk zo stil is tegen me sinds afgelopen weekend denk ik..
Vinden jullie dit niet vreemd gedrag van zijn kant af? Of zou het echt zo zijn dat nu hij me heeft hij geen moeite meer hoeft te doen in zijn ogen?

Want ik wil gewoon bij hem zijn maar andersom komt het niet zo over

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven