Zorgen om gebrek aan ervaring

11-09-2017 23:20 141 berichten
Hallo allemaal,

Iets waar ik de laatste tijd steeds meer mee zit is mijn gebrek aan ervaring en de ervaring die (de meeste) vrouwen wel hebben. Ik ben inmiddels 30 jaar en heb nog nooit een relatie of seks gehad. Ik maak me daar inmiddels niet meer zo druk om als vroeger, maar ik verlang er nog wel naar. Ik heb het meest behoefte aan intimiteit wat met de dag erger lijkt te worden. Ik word erg snel verliefd op vrouwen, als ze maar een beetje aardig tegen me zijn is het al raak en gaat mijn hoofd gelijk op zoek naar signalen die er natuurlijk niet zijn. Ik denk tegenwoordig steeds meer aan de ervaring die zij al wel hebben en ik niet. Ik maak mezelf daar een beetje gek mee. Wat ze met hun vriend doen, of hebben gedaan, reizen die ze hebben gemaakt, momenten die ze samen hebben beleefd en vooral intimiteit en seks. Ik weet dat het voor mensen heel normaal is om relaties en seks te hebben maar ik maak me hier steeds drukker om omdat ik die ervaring dus compleet mis en omdat ik nu al wat ouder ben verwachten vrouwen nou eenmaal het een en ander van een 30-jarige man. Dat die toch op zijn minst weet hoe een relatie in zijn werk steekt en hoe je een vrouw bevredigd bijv.

Gelukkig lees ik op internet (waaronder dit forum) dat er toch nog genoeg vrouwen zijn die zeggen dat het hun allemaal niet zoveel uitmaakt als hun nieuwe vriend geen of weinig ervaring heeft. Dit stelt mij ergens wel gerust maar ik kan het toch niet laten om aan die ervaringen te denken. Zij hebben immers al een x aantal vriendjes gehad waarmee ze seks hadden en vanalles beleefden en ik nog niets. Ik weet dat het geen wedstrijd is en dat ik die ervaringen met hun ook zou kunnen opdoen als ik een vriendin zou hebben maar toch, het blijft maar in mijn hoofd rondspoken. Misschien ben ik wel gewoon jaloers, ik weet het niet. Ik denk dat ik hier heel anders over zou hebben gedacht als ik wel ervaring had.

Wat zouden jullie er van vinden als je partner veel meer ervaring zou hebben dan jijzelf? Of juist veel minder?
Alle reacties Link kopieren
Beide geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Niets voor mij, ik was de eerste voor mijn exvriend (heel lang geleden), maar ik had voor hem twee anderen gehad. Dat bleef toch altijd tussen ons in staan, mede door zijn onzekerheid. Hij wilde maar al te graag horen dat hij de grootste had en de lekkerste was. Ontzettend vermoeiend.

Is het niet beter om een meisje te zoeken dat ook wat minder ervaring heeft net zoals jij, zodat jullie samen seks kunnen ontdekken?
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niets. En dan heb ik eigenlijk al teveel gezegd.
rotterdammert23 schreef:
11-09-2017 23:30
Niets voor mij, ik was de eerste voor mijn exvriend (heel lang geleden), maar ik had voor hem twee anderen gehad. Dat bleef toch altijd tussen ons in staan, mede door zijn onzekerheid. Hij wilde maar al te graag horen dat hij de grootste had en de lekkerste was. Ontzettend vermoeiend.

Is het niet beter om een meisje te zoeken dat ook wat minder ervaring heeft net zoals jij, zodat jullie samen seks kunnen ontdekken?
Daar ben ik dus een beetje bang voor ja.

Dat lijkt mij wel het fijnste. Iemand die zelf ook al wat langer vrijgezel is of nog niet zoveel vriendjes heeft gehad. Maar ik snap dat je dat niet voor het uitkiezen hebt ;)
Alle reacties Link kopieren
Ken je de term 'self-fulfilling prophecy', TO?
_Amand schreef:
11-09-2017 23:39
Ken je de term 'self-fulfilling prophecy', TO?
Is dat een chique woord voor masturberen?
FiIee schreef:
11-09-2017 23:44
Is dat een chique woord voor masturberen?
😂
Alle reacties Link kopieren
FiIee schreef:
11-09-2017 23:44
Is dat een chique woord voor masturberen?

Of heeft het te maken met vrouwen en alimentatie?

TO, ik vroeg/vraag nooit naar de ervaring of de hoeveelheid sekspartners er geweest zijn. Want een man of vrouw die verschillende partners heeft gehad, kan nog een hork in bed zijn.

Helemaal geen ervaring zou ik wel willen weten voor ik met iemand in bed beland, maar zou denk ik geen probleem zijn als ik iemand leuk vind.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Er zullen zeker vrouwen afknappen op een dertigjarige maagd. Erg aantrekkelijk klinkt dat ook niet moet ik zeggen.
Maar soms loopt het leven niet zoals je zou willen.
Hopelijk komt er iemand op je pad die jou die ervaring wel geeft en er geen probleem van maakt.
Mijn man had ook nog niet veel seks- en relatie-ervaring toen wij elkaar ontmoetten, terwijl ik daarvoor al honderd jaar had samengewoond. Hij was echter niet bij de pakken neer gaan zitten: hij had zijn woning netjes op orde, had veel gereisd, zich ontwikkeld, was breed geïnteresseerd in politiek en actualiteiten, ging in z'n eentje naar films, concerten en festivals. Als ik in je OP lees dat je je zorgen maakt om 'reizen die ze hebben gemaakt' dan zou dát een afknapper kunnen zijn. Niet het gebrek aan seksuele ervaring. Seks is toch bij elke partner weer anders, je moet elkaar toch leren kennen en erachter komen wat de ander lekker vindt. Maar als iemand zijn hele leven in de wacht zet en bijvoorbeeld niet gaat reizen terwijl hij dat (met een partner) wel zou willen zou dat voor mij geen relatiemateriaal zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat Trotter zegt.
Je leven en dingen die je doet of laten afhangen van een partner is sneu. En daarom zou ik zo'n man niet leuk vinden en zou het gebrek aan (levens)ervaring wel degelijk meespelen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
ik vind ervaring niet zo belangrijk eigenlijk... wel belangrijk zijn

zowel geduld als enthousiasme
groot inlevingsvermogen en brede interesse


lijkt mij dat bovenstaande ruimschoots zou moeten compenseren voor ervaring
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Eerste partner was en is nog altijd erg onzeker. Hij heeft ook een verhaal over ervaring verzonnen. Seks was zozo bij hem. En dat verhaal eigenlijk een afknapper. Had daar de relatie moeten stoppen. Van zijn onzekerheid heb ik op alle vlakken last gehad.

Mijn man had ook geen ervaring en hij is heerlijk in bed! Hij heeft wel zelfvertrouwen en dat maakt het verschil. En veel enthousiasme en speels.
Lefgozer is het: zijn eerste relatie is met een vrouw die meer dan 10 jaar ouder is, met kind.

Beiden waren eind 20 met hun eerste ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Als ik dit zo lees TO denk ik Therapie. Je klinkt niet echt zoals het hoort.
Ik kwam op mijn 30e, na een aantal langere, serieuze relaties en een aantal jaren in het buitenland gewoond hebbende, mijn huidige man tegen, Hij was ook 30, woonde op zichzelf, had een rijk sociaal leven. Maar hij was inderdaad maagd. Had zelfs nog nooit met een vrouw gezoend.

Ik zag dat eerst wel als een probleem, het heeft daarom even geduurd voor ik echt een relatie met hem durfde te beginnen, maar we zijn nu 10 jaar verder en het is nooit een probleem of 'ding' tussen ons geweest. Niet voor hem en niet voor mij.
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
12-09-2017 07:41
Er zullen zeker vrouwen afknappen op een dertigjarige maagd. Erg aantrekkelijk klinkt dat ook niet moet ik zeggen.
Maar soms loopt het leven niet zoals je zou willen.
Hopelijk komt er iemand op je pad die jou die ervaring wel geeft en er geen probleem van maakt.
Ik denk niet dat dat maagd een afknapper is. Wel het geenlevenzonderpartnerenikkanniksalleen syndroom.
Een dertigjarige maagd zou ik wel een afknapper vinden, want hoe is het mogelijk dat iemand van die leeftijd niets heeft beleefd op dat vlak?
Dan ben je sociaal niet zo handig of bent extreem verlegen? Of wat is de oorzaak?
Alle reacties Link kopieren
Ik maak voor dit topic een uitzondering want ik vind popcorn eigenlijk helemaal niet lekker :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
12-09-2017 09:22
Een dertigjarige maagd zou ik wel een afknapper vinden, want hoe is het mogelijk dat iemand van die leeftijd niets heeft beleefd op dat vlak?
Dan ben je sociaal niet zo handig of bent extreem verlegen? Of wat is de oorzaak?
Waarschijnlijk heeft iemand gewoon pech in de liefde. En een relatie kun je niet afdwingen. Mensen in die situatie en die niet goed in de markt liggen, hebben vaak geen relatie.

Ik ben ook gaan reizen. De eerste paar keer in Europa, maar de laatste pakweg 4 jaar ook buiten Europa: Zuid-Afrika en Japan. Die verre reizen ben ik nog lang niet zat.

Kort gezegd vertrouw ik anderen niet gemakkelijk. Vrouwen van wie niet duidelijk is dat ze interesse hebben, en vrouwen die overduidelijk geen interesse hebben, laat ik in de meeste gevallen links liggen. Een gesprek zal ik niet afwijzen, maar ik zorg ervoor dat dat geen seksuele lading krijgt; althans ik doe geen toespelingen, ook niet voorzichtig. Gedrag dat door de vrouw (die geen interesse heeft) geïnterpreteerd kan worden als "Die heeft interesse", laat ik ook achterwege.
hans66 wijzigde dit bericht op 12-09-2017 10:43
6.15% gewijzigd
World of Warcraft: Legion
sinnombre schreef:
12-09-2017 09:22
Een dertigjarige maagd zou ik wel een afknapper vinden, want hoe is het mogelijk dat iemand van die leeftijd niets heeft beleefd op dat vlak?
Dan ben je sociaal niet zo handig of bent extreem verlegen? Of wat is de oorzaak?
Mijn man heeft gewoon nooit eerder een vrouw ontmoet die hij leuk genoeg vond om verliefd op te worden ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me - indien ik interesse heb in een serieuze relatie- ook het minste zorgen maken over gebrek aan seksuele ervaring. Zolang je maar gewoon durft. Elke relatie is toch anders, iemand die 10 jaar lang dezelfde vrouw heeft bevredigd kan even goed zich helemaal moeten aanpassen aan de behoeften aan een andere vrouw. Niets zo onsexy als een man die een standaard riedeltje aan wrijvingen en stoten heeft die automatisch worden toegepast bij elke nieuwe vriendin. Als het goed is wordt met de tijd toch beter als je niet onzeker bent.

Maar ik vind wel een verschil zitten tussen "hoi, ik ben x en ik ben 30. Ik woon nog thuis want ik heb geen vriendin. Mijn mama smeert elke morgen mijn boterhammen. Mijn papa zorgt ervoor dat mijn verzekeringen en mijn controleafspraak bij de tandarts opgevolgd worden. Ik ben er bijna uit wat nu de droogkast is in huis en wat het wasmachine. Vrienden heb ik niet echt, want iedereen heeft een gezin en ik ben alleen. Dat gaat dus niet. Misschien neem ik volgend jaar eens de trein naar *stad 50 km verder*, want je moet toch wat in je vrijgezellen leven. "
of
"Hoi, ik ben X en ik ben 30. Heb mijn studies af, werk al een aantal jaren bij x en ik huur een appartementje. Ik ben door de jaren heen een aantal keer op reis geweest, een paar keer in een vriendengroep, een keer ben ik met een reisorganisatie meegeweest. Ik ben lid van sportclub x en ik ben momenteel een cursus fotografie aan het volgen om een beetje uit het huis te komen."

Het komt er een beetje op neer, dat je 30 bent en dat je geen relatie hebt gehad wil niet zeggen dat je een moederskindje moet zijn. Als ik een relatie met een moederskindje begin die nooit heeft geleerd om zelfstandig voor zijn eigen shit te zorgen, ben ik bang dat ik gewoon de vervangmoeder ga worden. En dan is het niet zozeer de gebrek aan sekservairng die een afknapper is, maar het gebrek aan "hoe-je-gedragen-in-een-relatie"-ervaring die mij zal doen afknappen.
Zo ken ik wel iemand die al heel zijn leven vrijgezel is en nog thuis woont (40 jaar gepasseerd intussen). Behalve een week, toen had hij een vriendin. Maar dat was direct uit, want hij was heel zijn leven van thuis uit verwend en zelfs het minste beetje rekening houden met haar kon hij niet, was hij niet gewend. Dat soort dingen zou ik niet in huis willen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Hans, het wordt hier gezellig :)

Het is niet alleen pech in de liefde hoor maar dan moet je terugkijken in de geschiedenis.
ooitverlegen wijzigde dit bericht op 12-09-2017 10:05
20.71% gewijzigd
Toen ik mijn man 13 jaar geleden tegenkwam had hij al een lange relatie achter de rug en nog wat minder serieuze relaties gehad.
Ik had geen enkele ervaring.
Voor ons beiden was het geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
ooitverlegen schreef:
12-09-2017 09:37
Ik maak voor dit topic een uitzondering want ik vind popcorn eigenlijk helemaal niet lekker :popcorn:
Popcorn heb je doorgaans in twee smaken: zoet of zout. Als ik naar de bioscoop ga en tijdens de pauze popcorn wil eten, vragen ze welke smaak ik wil. Je kunt van beiden iets proberen, en dan alleen verder opeten wat je lust. ;-) :proud:
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
hans66 schreef:
12-09-2017 11:23
Popcorn heb je doorgaans in twee smaken: zoet of zout. Als ik naar de bioscoop ga en tijdens de pauze popcorn wil eten, vragen ze welke smaak ik wil. Je kunt van beiden iets proberen, en dan alleen verder opeten wat je lust. ;-) :proud:
De zoetigheid of zout verbloemt dat er eigenlijk amper smaak aan zit maar het is de onderliggende droge substantie die mij niet kan bekoren. Maar on topic:

Ik vind het wel bijzonder dat TO een paar jaar later ineens met opdringende gedachten te maken krijgt en herken het zeker. Ik wil er wel een paar beantwoorden. We hebben inderdaad reizen gemaakt en ook in relatie tot de topic datum 11 september; Ik herinner me hoe het was om er uiteindelijk op te staan. Wat betreft seks en intimiteit kon ik mij heel lang ook niet voorstellen het ooit te hebben en het "normaal" te vinden. Iemand die mij dat vertelde keek ik met een niet begrijpende blik aan maar achteraf klopt het wel.

Wat ik vooral hoop is dat dit toch sterke verlangen jou handen en voeten gaat geven om uit je comfort zone te komen. Er is veel meer te winnen dan te verliezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven