Gebroken

12-09-2017 09:38 266 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen...

Ik ben echt gebroken, mijn vriend heeft na een relatie van zes jaar , ongeveer drie weken geleden een punt achter onze relatie gezet. Hij is 33 jaar en ik 29. Wij deden latten. De reden daarom kan ik heel moeilijk verkroppen.

Hij is letterlijk en figuurlijk te moe voor een relatie en kan mij niks meer bieden. Mijn vriend heeft een arbeidsongeschiktheids uitkering omdat hij meerdere keren een psychose heeft gehad en zijn hele leven al stemmen hoort. Hij doet twee dagen vrijwilligerswerk want een normale baan kan hij niet aan.

Ik begrijp wel dat hij moe is want hij slikt best heftige medicijnen, antipsychotica. Ook kan hij uit zichzelf niet slapen en moet veel medicatie innemen om te kunnen slapen maar is dan nooit uitgerust.

Hij heeft twee zoontjes van 7 en 13 die fulltime bij hem wonen omdat moeder uit de ouderlijke macht is gezet vanwege drugsverslaving. De kinderen zien hun moeder al jaren niet meer en zal niet meer gebeuren ook. Mijn vriend is echt een topvader, cijfert zichzelf compleet weg voor de kinderen. En nu komt het, zijn psychische ziekte is zijn tol gaan eisen en hij kan geen relatie meer zegt hij. Hij heeft alles nodig om voor zichzelf en zijn kinderen te zorgen.

Dat is zijn reden. Maar diep in mn hart weet ik ook dat het komt omdat ik de laatste twee jaar niet altijd lief voor hem ben geweest. Hij had heel veel liefde nodig en ik ben snel kattig en snauwerig. Hij is zo overgevoelig dat hij dat niet trok. Ik kon ook niet altijd begrip opbrengen dat hij altijd stemmen hoort en moe was.
Ik werk fulltime, ook ik ben moe. Hij werd onzeker door de stemmen en had bevestiging nodig, dit gaf ik hem niet. Ik raakte geïrriteerd en ging lopen katten.

Ik denk dat dit ook meespeelde hoe ik heb gedaan maar hij zegt dat het komt doordat hij niets meer kan, behalve voor zijn kinderen zorgen. Hij heeft ook teveel meegemaakt zegt hij (mishandeld in zijn jeugd, opgegroeid zonder vader). Het breekpunt is gekomen zei hij en ik zag het niet omdat ik dacht dat het wel meeviel, zijn ellende. Alles kost hem moeite zegt hij, opstaan boodschappen eten koken. Hij doet het wel allemaal en is echt een topvader.

Maar mennn, wat doet dit pijn. Ik hou nog zoveel van hem. Ik app hem dagelijks dat ik hem met alles wil helpen (wat ik hiervoor niet echt deed ivm mijn fulltime baan). Maar hij is op zegt hij, hij kan niet meer.

Maar ik kan niet zonder hem. Moeheid kan toch geen reden zijn om geen relatie meer aan te kunnen? Of zie ik dat verkeerd?
Misschien draait het even niet om jou, maar om hem. Geef hem de ruimte, jouw apps werken alleen maar averechts.

Denk eens na in wat voor een pakket hij zit. En alleen maar hulde dat hij voor z'n kinderen kiest!

Ik vind het vrij egoïstisch dat jij je kapot voelt....
ik denk dat hij moeheid als reden geeft om je niet te willen kwetsen.
Maud27 schreef:
12-09-2017 09:43
Misschien draait het even niet om jou, maar om hem. Geef hem de ruimte, jouw apps werken alleen maar averechts.

Denk eens na in wat voor een pakket hij zit. En alleen maar hulde dat hij voor z'n kinderen kiest!

Ik vind het vrij egoïstisch dat jij je kapot voelt....

Inderdaad. En stop met hem dagelijks te appen, dat werkt echt alleen maar averechts. Denk eens niet aan jezelf.
Klinkt misschien hard maar wat voor toekomst verwacht je met zo'n man? Bij mij gaan er al 10 alarmbellen rinkelen als ik je berichtje lees.
Trouwens, op welk moment dacht je dat dit een gezonde relatie was?
Moeheid is geen reden nee, zijn kinderen daarentegen wel. Hij zet hen op de eerste plaats, zoals het hoort.
Sorry maar je hebt een behoorlijke plaat voor je kop.
Je vriend slikt veel medicatie vanwege z'n psychische stoornis en slaapproblemen en is daarnaast full-time vader en het lukt hem nog om vrijwilligerswerk te doen.
Wie ben jij om te zeggen dat hij niet moe kan zijn? Misschien had je eens de moeite moeten nemen om je in hem te verplaatsen.
Laat hem met rust, hij wil niet meer en jij maakt z'n leven zo te lezen alleen maar moeilijker.
Alle reacties Link kopieren
je hebt ondanks jullie jarenlange relatie geen idee wat er in hem om gaat en wat het betekent om een psychische aandoening te hebben. Als ik het zo lees, is het meer dan een lichamelijke moeheid, is ook geestelijk uitgeput. Laat hem met rust, geef hem rust, dat is het beste wat je nu kunt doen. Ik snap best dat je er heel verdrietig om bent, maar het is niet anders
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Verstandige beslissing van je ex.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ja vermoeidheid kan wel degelijk een reden zijn.
Daarna moet zijn welzijn en dat van zijn kids voorop staan, niet zijn relatie met jou.

Ik snap dat het pijn doet, maar naar wat ik lees is dit wel de beste keuze van zijn kant af gezien.
Alle reacties Link kopieren
Laat die man asjeblieft met rust zeg....

Hij geeft aan dat het niet kan. Zoals jij het omschrijft heeft hij al een moeilijk-genoeg leven en kost het hem alles om voor zijn kinderen te zorgen.
Jij helpt hem niet, jij geeft hem geen energie. Jij kost hem moeite en tijd en energie.

Zolang jij geen positieve toevoeging brengt in zijn leven, is het voor hem een goede keus om jou uit zijn leven te verwijderen.

Hij kiest eindelijk voor zichzelf door tegen jou te zeggen dat hij het niet meer kan.

Hij heeft al genoeg drama, een dramaqueen is er niet nog bij nodig. Ga lekker lopen katten tegen jezelf en laat die man met rust.

(ik heb echt een grondige hekel aan passief-agressief kat-gedrag)
Alle reacties Link kopieren
Heel verstandig van hem. En wat inlevingsvermogen zou je niet misstaan. Petje af voor deze man en alle ballen die hij in de lucht houdt. Ik snap dat hij geen energie heeft voor een kattige vriendin die hem niet begrijpt en niet kan bijspringen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had wel een mooie toekomst verwacht en ik denk ook inderdaad dat hij me niet wilt kwetsen en daarom moeheid en "ik kan niet meer" als reden aanvoert.
Maar ik weet in mn hart dat het grotendeels aan mij ligt. Hij kon niet tegen mijn kattige gedrag. En het latten viel hem ook zwaar. Het slapen moest altijd bij mij gebeuren omdat ik honden en een kat heb die nogal slopen (bank, gordijnen) dus die kunnen niet mee. Dus hij moest altijd met de kinderen naar mij int weekend. En hij kwam steeds minder, stond een keer huilend boven een weekendtas, niet weten hoe die in te pakken.

En ik kwam dan overdag of savonds wel naar hem maar dan gedroeg ik me soms chago omdat ik liever had dat hij naar mij kwam. Ik denk dus dat hij dat niet meer trok. Heb hem geapt dat ik nu dit inzie en ik dan meer naar hem toe kan komen. Maar ik krijg alleen maar wanhopige apjes terug dat hij echt niet meer kan en mij een vriend gunt die wel alles voor mij kan doen. Ook sex kon hij niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Hij gaat door het vuur voor zijn kinderen onder zware omstandigheden kan hij zich net staande houden. Met jou erbij gaat hij over het randje en het gevolg zou zijn dat hij niet meer voor zijn kinderen kan zorgen.
Goed dat hij kiest voor zichzelf en zijn kinderen. Deze man heeft iemand nodig die hem helpt en de lasten verlicht. Dat jij dat niet kunt zijn dat snap ik wel want jij wil een andere soort relatie.
Wees eerlijk en accepteer dat jullie het niet zijn voor elkaar en laat hem los.
Zoek wat jij nodig hebt en laat hem zijn levenstaak vervullen zonder extra druk.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Dat die man je nog niet geblokkeerd heeft zeg!
Laat hem met rust, ik vind dat je je erg egoïstisch hebt gedragen en nog gedraagt zo. Die man hoeft niet nóg meer drama in zijn leven!
Alle reacties Link kopieren
Hij is geestelijk en lichamelijk moe zegt hij inderdaad. Ik snap alleen zijn ommekeer niet want ondanks alles was hij er eigenlijk altijd voor mij. En ik heb hem beterschap beloofd maar het lijntje is gebroken zegt hij.
Ik wou dat hij het eerder had gezegd en niet gedaan had alsof er niets was.
Dan had ik hem kunnen helpen.
Je merkt absoluut niets aan de buitenkant bij hem, maar hij zegt dat hij dit voor zijn zoontjes doet, dat masker.
Alle reacties Link kopieren
Zo te lezen doet jou man alles voor de kinderen, onder alle moeilijke omstandigheden. En zo te lezen heeft die het niet makkelijk gehad. En natuurlijk voor jou zou de relatie ook niet makkelijk geweest zijn. Ik vind het knap van je vriend dat hij kiest voor zijn kinderen en ondanks alles zo een goede vader is!

Probeer hem los te laten, jullie zijn waarschijnlijk beiden op zoek naar een ander soort relatie!
My life, my way
Alle reacties Link kopieren
Sassygirl29 schreef:
12-09-2017 09:57
Ik had wel een mooie toekomst verwacht en ik denk ook inderdaad dat hij me niet wilt kwetsen en daarom moeheid en "ik kan niet meer" als reden aanvoert.
Maar ik weet in mn hart dat het grotendeels aan mij ligt. Hij kon niet tegen mijn kattige gedrag. En het latten viel hem ook zwaar. Het slapen moest altijd bij mij gebeuren omdat ik honden en een kat heb die nogal slopen (bank, gordijnen) dus die kunnen niet mee. Dus hij moest altijd met de kinderen naar mij int weekend. En hij kwam steeds minder, stond een keer huilend boven een weekendtas, niet weten hoe die in te pakken.

En ik kwam dan overdag of savonds wel naar hem maar dan gedroeg ik me soms chago omdat ik liever had dat hij naar mij kwam. Ik denk dus dat hij dat niet meer trok. Heb hem geapt dat ik nu dit inzie en ik dan meer naar hem toe kan komen. Maar ik krijg alleen maar wanhopige apjes terug dat hij echt niet meer kan en mij een vriend gunt die wel alles voor mij kan doen. Ook sex kon hij niet meer.
Wil jij het op je geweten hebben dat hij breekt door jouw egoïstische gedrag? Nee, laat hem met rust.
Het gaat niet alleen om hem, er zijn kinderen betrokken die hebben hun vader nodig.
When they go low, we go high. (M.Obama)
O jee wat heftig zeg.
Maar je zult je er echt bij moeten neerleggen. Door de zure appel heen en het leuk gaan krijgen in je eentje en hopelijk de volgende keer een eventuele partner niet meer zo behandelen.

Ik vind het heel knap van hem dat hij nog zo lang heeft volgehouden met je, en snap heel goed dat hij aan het einde van zijn latijn is. Hij is echt beter af zonder je, probeer dat te accepteren en respecteren en ga aan jezelf werken / zorg dat je dezelfde fouten als bij hem niet opnieuw bij iemand anders maakt.

Overigens moet je ook weer niet al te hard zijn voor jezelf, niet iedereen is nu eenmaal geschikt als 'partner van' iemand met een berg psychische / fysieke bagage / ongemakken.
Als jij nu dus weet dat je daarvoor niet geschikt bent lijkt het me slim de volgende keer een minder gecompliceerde relatie aan te gaan waarin wel / meer ruimte is voor jou en je starheid vwb huisdieren etc.
Alle reacties Link kopieren
Huh? Was je vriend dan 14 toen hij zijn eerste kind kreeg? Ik snap trouwens ook wel dat hij moe is. En als je zelf al inziet dat je niet zo lief voor hem bent geweest zou dat zomaar de reden kunnen zijn. Voor allebei heel jammer dat je dat niet eerder in zag.
Sassygirl29 schreef:
12-09-2017 10:04
Hij is geestelijk en lichamelijk moe zegt hij inderdaad. Ik snap alleen zijn ommekeer niet want ondanks alles was hij er eigenlijk altijd voor mij. En ik heb hem beterschap beloofd maar het lijntje is gebroken zegt hij.
Ik wou dat hij het eerder had gezegd en niet gedaan had alsof er niets was.
Dan had ik hem kunnen helpen.
Je merkt absoluut niets aan de buitenkant bij hem, maar hij zegt dat hij dit voor zijn zoontjes doet, dat masker.

Really? :facepalm:

Hij was er altijd voor jou? Maar jij niet voor hem, jij was alleen kattig en toonde geen begrip en hielp niet. Logisch dat het lijntje gebroken is.
En jij kon hem duidelijk niet helpen, je hebt echt een plaat voor je kop! :-?
Alle reacties Link kopieren
Richt je op je eigen leven en laat hem los.
Hij is duidelijk geweest en kiest voor zichzelf en zijn kinderen en helaas hoor jij niet in zijn toekomstplaatje.
Sterkte!
En dat hij dan ook nog altijd bij jou moest komen slapen met de kinderen. Je snapt toch dat dat voor de kinderen ook geen basis is he.
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
12-09-2017 10:07
O jee wat heftig zeg.
Maar je zult je er echt bij moeten neerleggen. Door de zure appel heen en het leuk gaan krijgen in je eentje en hopelijk de volgende keer een eventuele partner niet meer zo behandelen.

Ik vind het heel knap van hem dat hij nog zo lang heeft volgehouden met je, en snap heel goed dat hij aan het einde van zijn latijn is. Hij is echt beter af zonder je, probeer dat te accepteren en respecteren en ga aan jezelf werken / zorg dat je dezelfde fouten als bij hem niet opnieuw bij iemand anders maakt.

Overigens moet je ook weer niet al te hard zijn voor jezelf, niet iedereen is nu eenmaal geschikt als 'partner van' iemand met een berg psychische / fysieke bagage / ongemakken.
Als jij nu dus weet dat je daarvoor niet geschikt bent lijkt het me slim de volgende keer een minder gecompliceerde relatie aan te gaan waarin wel / meer ruimte is voor jou en je starheid vwb huisdieren etc.
Hier ben ik het mee eens.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven