Werk & Studie alle pijlers

opticien

13-09-2017 10:49 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier mensen die in de optiek werken? Zo ja.. waar hebben jullie de opleiding gedaan (bbl? bol?) hoe is het werk en wat verdien je ongeveer?

thanx
Alle reacties Link kopieren
Ik kende iemand die er werkte en hij heeft gewoon een interne training gehad om daar te kunnen werken. Weet niet of dat overal zo werkt.
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
mel.nl schreef:
13-09-2017 11:11
Ik kende iemand die er werkte en hij heeft gewoon een interne training gehad om daar te kunnen werken. Weet niet of dat overal zo werkt.

ooh dat zou ook nog kunnen idd. mij lijkt het wrl handiger als je ook je diploma behaalt dan kan je in de toekomst doorgroeien. bedankt voor jouw reactie
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je gaan den? Verkoopmedewerker of wil je ook richting opticien/optometrist/lenzenmedewerker

Kijk eens op http://www.optiekscholen.nl/ voor meer informatie
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
13-09-2017 11:53
Wat wil je gaan den? Verkoopmedewerker of wil je ook richting opticien/optometrist/lenzenmedewerker

Kijk eens op http://www.optiekscholen.nl/ voor meer informatie
ik zit te denken aan de opleiding opticien. dus niet alleen de verkoop maar ook oogmetingen enzo... de website had ik al bekeken. bedankt.

ik zoek nog wel ervaringen van mensen die er in werken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon eens binnenlopen bij een Pearle/specsavers/hansanders... Benoem dat het opticiensvak je leuk lijkt en vraag naar hun opleidingen en ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
maaike_92 schreef:
13-09-2017 12:28
Ik zou gewoon eens binnenlopen bij een Pearle/specsavers/hansanders... Benoem dat het opticiensvak je leuk lijkt en vraag naar hun opleidingen en ervaringen.
dat is misschien wel een goed idee idd. denk dat ik dan gelijk een cv meeneem.
Alle reacties Link kopieren
Leuk vak, genoeg werk in te krijgen. Denk niet alleen aan de ketens, werken bij een zelfstandige opticien geeft meestal een bredere basis, meer kennis van montuur merken en verschillende glasleveranciers. Salaris.... tja van 1500 netto voor een gediplomeerde opticien tot 2500 netto voor een "allerskunner". En wie weet gaat het ondernemersbloed stromen..
Alle reacties Link kopieren
jamila31 schreef:
13-09-2017 12:48
dat is misschien wel een goed idee idd. denk dat ik dan gelijk een cv meeneem.
Op de Pearle website staan de vacatures per vestiging. Wellicht staat er iets bij jou in de buurt bij.
Alle reacties Link kopieren
dank jullie wel voor jullie antwoorden. ik ga ermee aan de slag.
Alle reacties Link kopieren
dank jullie wel voor jullie antwoorden. ik ga ermee aan de slag.
Ik heb 10 jaar in de optiek gewerkt en vond het op zich leuk maar het loon erg laag (maar ja winkelbranche he) voor wat je allemaal moet leren/doen voor je gediplomeerd opticien bent. Heb MBO diploma gehaald via de werkgever dus 1 dag in de week naar school de rest werken en dat was goed te doen. Het is wel veel sommen maken en je moet ook wel een beetje technisch aangelegd zijn (wij slepen glazen zelf in en deden ook reparaties zoals solderen). Ook moet je vaak thuis nog aan de bak naast je opleiding om tentamens te leren en wij moesten hele werkstukken maken waar ook wel even tijd in ging zitten. Voordeel van deze branche is dat er door de vergrijzing voorlopig nog wel werk in is. Nadelen (en daarom ben ik ermee gekapt)
- zeurende klanten die bij het minste of geringste een verdraaide waarheid op Facebook knallen om zo via het hoofdkantoor een gratis of bijna gratis bril te scoren. Hoofdkantoor geeft schreeuwerds hun zin, klant (die jou de week ervoor voor K-H heeft uitgescholden) komt met brede grijns zo je winkel weer binnen wandelen.
-mensen (en dus ook brillen) kunnen door totaal gebrek aan persoonlijke hygiëne (en dat gebeurt vaker dan je denkt) echt heel vies zijn en hun bril ook. Een brillenbadje wat na reinigen van de bril eruit zag als stevige goed gevulde erwtensoep kwam regelmatig voor <kotssmiley>
-langdradige mensen die niet kunnen kiezen, uren van je tijd opslokken, blijven dralen en alsnog niks kopen
-moordende concurrentie waardoor concullega's de acties gaan kopiëren en klanten het allemaal door elkaar halen waar ze nou wel een gratis 2e bril van dezelfde waarde krijgen en waar niet gevolg ellenlange discussies over regels die jij als medewerker niet zelf hebt verzonnen
-ongeduldige mensen die verwachten dat de bril de volgende dag klaarligt in een gouden doosje met een strik erom van gesponnen zijde van de zeer zeldzame West Tibetaanse met de hand over zijn buikje gekietelde Huplala rups.

Als je de optiek inwil zou ik dus (had ik zelf eigenlijk ook moeten doen) niet voor een keten maar voor een zelfstandige gaan werken. daar komt over het algemeen wat minder tokkie publiek. Keerzijde is wel omdat die mensen een fortuin uitgeven aan een bril, ze weer zeer kritisch kunnen zijn.
Oh nog even een lichtpuntje,

Het is wel heel erg gevarieerd werk waarbij je je hersens moet gebruiken dus je dagen vliegen om. Van adminstratie tot advies tot contactlens instructie geven tot oogmeten tot monteren van brillen, repareren, met klanten praten... geen dag is hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Horror-Clown schreef:
14-09-2017 15:26
Oh nog even een lichtpuntje,

Het is wel heel erg gevarieerd werk waarbij je je hersens moet gebruiken dus je dagen vliegen om. Van adminstratie tot advies tot contactlens instructie geven tot oogmeten tot monteren van brillen, repareren, met klanten praten... geen dag is hetzelfde.

super bedankt voor jou reactie. haha ik heb hartelijk.moeten lachen om sommige dingen... maar het lijkt.me alsnog leuk.om te doen. grote ketens bieden wel meer opleidingen/ trainingen denk ik.. ik heb zelf nog gern diploma opticien. wel administratirf en veel ervaring met werken in winkels. ik zou dus ook graag de opleiding bbl willen doen.
Alle reacties Link kopieren
Bij welke keten heb je gewerkt, Horror Clown?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven