Gezondheid alle pijlers

Natuurlijke anticonceptie; lijkt jou dat wat?

13-09-2017 13:39 67 berichten
Ik ben gewoon even benieuwd naar jullie meningen/ ervaringen...
- Waar baseer jij je keus op bij het kiezen van een anticonceptie-middel?
- Wat heb jij nodig om in anticonceptie te kunnen vertrouwen?
- Spreekt natuurlijke anticonceptie je aan? Waarom wel? Waarom niet?

Omdat ik het fijn vind om mijn hormonen/ cyclus/ lijf zo min mogelijk kunstmatig te beïnvloeden, ben ik een natuurlijke manier van anticonceptie gaan zoeken. Mijn huisarts zei dat al deze methodes onbetrouwbaar zijn en kon me niet meer informatie geven dan dat.
Toen ik ging rond kijken bleek er veel meer aanbod dan ik dacht. Zo is er o.a. Sensiplan, een methodiek die claimt betrouwbaar te zijn en in Nederland zelfs door enkele zorgverzekeraars vergoed wordt. Ook is er in Nederland de Ladycomp te koop, een anticonceptie-apparaatje die ook zegt betrouwbare anticonceptie te zijn. En in Zweden is door mensen die ooit een Nobelprijs hebben gewonnen een anticonceptie-app ontwikkeld, Natural Cycles, die EU-goedgekeurd is als anticonceptie.
In het buitenland lijkt het meer bekend en populair te zijn dan in NL... Ik ben benieuwd waarom...
je bedoelt voor het zingen de kerk uit of niet neuken op je vruchtbare dagen?

Dat kan lang goedgaan ja....moet je wel een vent hebben die zich weet te beheersen en op tijd terugtrekt en je cyclus moet heel regelmatig zijn anders ben je alsnog fucked.
Dus je moet ook accepteren dat je eventueel wel zwanger raakt.

Niks voor mij dus.
Alle reacties Link kopieren
het grote nadeel is, dat ik dan op mijn vruchtbare dagen (als ik snak naar seks) geen seks kan hebben. Of condooms moet gebruiken

(maar goed, mijn man is een stukje ingekort, dus nergens last van)
ik zou dan nog liever condooms gebruiken
Alle reacties Link kopieren
Ik kies mijn anticonceptie op betrouwbaarheid en daarnaast op hoe het me fysiek en emotioneel beïnvloedt. Maar betrouwbaarheid op nummer 1, want dat vind ik nou net het doel.
Maar als je betrouwbaarheid wat minder belangrijk vindt en hoe het je beïnvloedt belangrijker, dan zijn die opties die jij noemt misschien wel een goede keuze. Ik heb me er niet inverdiept, maar als een anticonceptie-middel zelf zegt dat het betrouwbaar is, dan zou ik dat niet zonder meer geloven.
Is er nl eentje in de categorie: wij van wc eend adviseren: wc eend.
helena2 wijzigde dit bericht op 13-09-2017 13:45
0.91% gewijzigd
Een apparaatje gebruiken is noet natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het alleen gebruiken als een zwangerschap / kind eventueel welkom zou zijn. Anders is het mij allemaal veel te onbetrouwbaar en zou ik alsnog de hele tijd aan het stressen zijn of ik wel of niet zwanger ben.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Lijkt me allemaal volstrekt onbetrouwbaar. Ga dan voor 'n sterilisatie bij zowel man als vrouw als je geen hormonen wil om zeker te kunnen zijn.
In Nederland schijnt iedereen al heel makkelijk dwars door de pil heen zwanger te kunnen raken.
Veel onbetrouwbaarder moet het niet worden, lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet aandurven. Dan nog liever condooms.
Wellicht als ik ooit denk 'als het gebeurt dan is het welkom', maar nu absoluut nog niet.
Ik gebruikte anticonceptie om niet zwanger te worden. Dan wil ik ook wel zeker weten dat het werkt. Dus nee, geen 'natuurlijke' anticonceptie voor mij.
Nee. En wat is er precies anders dan niet neuken op je vruchtbare dagen ( wat die app ws aangeeft) wat nu al vaak problemen oplevert en wat is er van die andere opties allemaal ' zo natuurlijk' aan de dingen die op noemt? Zo'n apparaatje is niet natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
karin12345 schreef:
13-09-2017 13:54
In Nederland schijnt iedereen al heel makkelijk dwars door de pil heen zwanger te kunnen raken.
Veel onbetrouwbaarder moet het niet worden, lijkt me.
En dat met name op het viva forum
Alle reacties Link kopieren
probleem met dit soort merhodes is, dat ze in theorie vast betrouwbaar zijn. Maar in de praktijk mensen al snel denken: "app zegt ´doe maar niet´, maar ach, het zal wel meevallen"
Alle reacties Link kopieren
Nee, natuurlijk niet. Ik vind het nogal stupide.
Volgens mij zijn de meeste apparaatjes en methodes juist om te zien wanneer je ovulatie is, om ZWANGER te worden. Het is naïviteit om te denken als je maar niet rondom je ovulatie seks hebt dat je dan veilig bent. Gezien de levensduur van zaadcellen en hoe makkelijk je ovulatie een paar dagen op kan schuiven door allerlei facturen is geen enkele 'natuurlijke' methode betrouwbaar. Gewoon een kwestie van tijd voor je zwanger bent, zie ook je andere draadje....

Bovendien wat is er onnatuurlijk aan condooms? Gewoon natuurlijk materiaal (latex, komt van een rubberboom) werd al in de oertijd gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Hell no.

Mij veel te onbetrouwbaar. Ik ben bewust kinderloos en dat hou ik ook graag zo.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Cherubijn schreef:
13-09-2017 14:00
En dat met name op het viva forum
Ik doe nu iedere maand maar een zwangerschapstest, straks is het nog besmettelijk ook. ;)

Maar ik hou het maar bij de pil. Ik wil geen kinderen en sterilisatie gaan ze niet doen bij iemand van mijn leeftijd (32). Als ik tegen de 40 nog steeds geen kinderwens heb (die kans lijkt me erg klein) dan laat ik het waarschijnlijk wel doen. Ik wil mijn meneer niet dwingen tot sterilisatie omdat hij in principe wel kinderen zou willen. Mochten wij uit elkaar gaan dan kan hij eventueel met een andere dame nog wel aan een gezin beginnen.
v1k1ng wijzigde dit bericht op 13-09-2017 14:11
52.30% gewijzigd
Valhalla! Where the brave may live Forever!
redbulletje schreef:
13-09-2017 13:49
Lijkt me allemaal volstrekt onbetrouwbaar. Ga dan voor 'n sterilisatie bij zowel man als vrouw als je geen hormonen wil om zeker te kunnen zijn.
Óok die methode is niet 100% Maar komt wel het dichtste in de buurt.


Ontopic: Ik geloof niet in sensiplan of temperatuurmethode als anticonceptie. Bronnen die zeggen dat het veilig is liegen dat het gedrukt staat en ik ben benieuwd of ze het na een jaar als ze aangeklaagd zijn en de klagende partij een leuk bedrag eruit gesleept heeft nog steeds zo overtuigd zijn.
Ik heb dit artikel gevonden en gelezen: https://www.businessinsider.nl/de-zweed ... eptie-app/

Het is dus een app, waarbij je dagelijks je temperatuur moet meten onder je tong, dit moet invullen op de app en dan mag je op de groene dagen gewoon onbeschermd seks hebben, maar op de rode dagen moet je een condoomgebruik gebruiken of je onthouden van seks.

Als je je daaraan houdt is het voor 99.5 procent betrouwbaar, dus even betrouwbaar als de pil.

Voor diegenen die geen hormonen willen gebruiken en die bang zijn voor hormonale bijwerkingen (van de pil of spiraal), of die de pil vaak vergeten omdat ze er niet helemaal achter staan om hem in te nemen is het denk ik wel een goed alternatief. Beter dan niks.
Maar dus wel strak elke dag meten natuurlijk en niet 1 dag vergeten.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
13-09-2017 14:09

Ontopic: Ik geloof niet in sensiplan of temperatuurmethode als anticonceptie. Bronnen die zeggen dat het veilig is liegen dat het gedrukt staat en ik ben benieuwd of ze het na een jaar als ze aangeklaagd zijn en de klagende partij een leuk bedrag eruit gesleept heeft nog steeds zo overtuigd zijn.
nee hoor, in theorie zijn ze echt zo betrouwbaar.
vrouwen hebben nou eenmaal onvruchtbare dagen
alleen tja, de praktijk he?
lilalinda schreef:
13-09-2017 14:11
nee hoor, in theorie zijn ze echt zo betrouwbaar.
vrouwen hebben nou eenmaal onvruchtbare dagen
alleen tja, de praktijk he?
Ze beweren dat het net zo betrouwbaar is als de pil. Dat is zelfs theoretisch niet te onderbouwen.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
13-09-2017 14:12
Ze beweren dat het net zo betrouwbaar is als de pil. Dat is zelfs theoretisch niet te onderbouwen.
ja natuurlijk wel
als je niet neukt, word je niet zwanger
als de app zegt: Niet neuken
Heeft de app in theorie 100% gelijk
Alle reacties Link kopieren
shisha schreef:
13-09-2017 14:11
Ik heb dit artikel gevonden en gelezen: https://www.businessinsider.nl/de-zweed ... eptie-app/

Het is dus een app, waarbij je dagelijks je temperatuur moet meten onder je tong, dit moet invullen op de app en dan mag je op de groene dagen gewoon onbeschermd seks hebben, maar op de rode dagen moet je een condoomgebruik gebruiken of je onthouden van seks.

Als je je daaraan houdt is het voor 99.5 procent betrouwbaar, dus even betrouwbaar als de pil.

Voor diegenen die geen hormonen willen gebruiken en die bang zijn voor hormonale bijwerkingen (van de pil of spiraal), of die de pil vaak vergeten omdat ze er niet helemaal achter staan om hem in te nemen is het denk ik wel een goed alternatief. Beter dan niks.
Maar dus wel strak elke dag meten natuurlijk en niet 1 dag vergeten.
Huh?
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Mensen die de pil vaak vergeten zullen vast ook niet consequent dagelijks hun temperatuur gaan meten en invullen, das tenslotte meer werk dan n pilletje slikken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven