Hondenoppas komt niet opdagen

13-09-2017 14:18 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moest net vertrekken voor een dag weg met het werk, en mijn vaste hondenoppas is gewoon zonder wat te laten weten (terwijl we gisteren nog geappt hadden) niet op komen dagen. Gebeld enz enz maargoed, ze is er nu niet en mijn hond zit alleen. Ik ben tot 1u vannacht weg.. Dus het beestje is 11u alleen. Veeeel te lang. Ik heb wat botjes verstopt, speeltjes neergelegd en eten/drinken natuurlijk, maar ik voel me nu zo schuldig. Ik heb niemand in de buurt die ik ken die even langs kan gaan, mijn collega's zijn mee en de buurvrouw is op vakantie. Ik kan er ook niks meer aan veranderen natuurlijk maar ik wilde het toch even kwijt.. Shit shit shit!!
Home sweet home
Alle reacties Link kopieren
Dan was je toch niet meegegaan met het uitje van je werk? Dat je het over je hart kunt verkrijgen jouw pleziertje voor te laten gaan op je dier :-(
Huh? Moet hond dan nu maar ergens in huis plassen en poepen?
Alle reacties Link kopieren
Het is geen uitje, het is een belangrijke dag die ik niet kan afzeggen. Vervelend dat je zo reageert, ik voel me al slecht genoeg. Ik zou nooit voor mijn eigen plezier mijn hond in de steek laten als het echt echt echt niet anders kon. Ik heb niet Voor niets een vaste hondenoppas..
Home sweet home
To, een dagje overleefd hij wel hoor!
Morgen gewoon extra verwennen
Alle reacties Link kopieren
ze is er nu niet en mijn hond zit alleen. Ik ben tot 1u vannacht weg.. Dus het beestje is 11u alleen. Veeeel te lang. Ik heb wat botjes verstopt, speeltjes neergelegd en eten/drinken natuurlijk, maar ik voel me nu zo schuldig. Ik heb niemand in de buurt die ik ken die even langs kan gaan

Klote. Had je je hond niet mee kunnen nemen? Gewoon in de auto laten en tussendoor lekker even uitlaten en voeren.
s-groot wijzigde dit bericht op 13-09-2017 14:25
59.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zolang het een uitzondering is, is het toch niet zo erg? Wat Haaz zegt, lekker verwennen en bij je nemen en dan is alles vergeten.
24/7 op
Misschien is je hondenoppas wat overkomen?

Ik zou wel zorgen dat je een extra hondenoppas achter de hand hebt,je vaste hondenoppas kan plots ziek worden,been breken,auto ongeluk krijgen etc.
Alle reacties Link kopieren
Novembervakantie schreef:
13-09-2017 14:22
Het is geen uitje, het is een belangrijke dag die ik niet kan afzeggen. Vervelend dat je zo reageert, ik voel me al slecht genoeg. Ik zou nooit voor mijn eigen plezier mijn hond in de steek laten als het echt echt echt niet anders kon. Ik heb niet Voor niets een vaste hondenoppas..
iedere dag valt af te zeggen tenzij het bedrijf omvalt zonder jouw bijdrage. als je een ziek kind had gehad die niet naar de opvang kon, had je die ook gewoon maar thuis gelaten?
Alle reacties Link kopieren
Novembervakantie schreef:
13-09-2017 14:22
Het is geen uitje, het is een belangrijke dag die ik niet kan afzeggen. Vervelend dat je zo reageert, ik voel me al slecht genoeg. Ik zou nooit voor mijn eigen plezier mijn hond in de steek laten als het echt echt echt niet anders kon. Ik heb niet Voor niets een vaste hondenoppas..

Heb je ook kranten neergelegd bij de deur? Kans dat je hond daar dan wel op gaat plassen als hij/zij het niet meer kan ophouden.
Ja, voor 1 keertje gaat dat best.
Gewoon niet boos worden als je hond iets binnen heeft gedaan natuurlijk.
Ook in de natuur kunnen er calamiteiten zijn zoals nu en moeten de pups weleens erg lang wachten terwijl de moederehond op jacht is.
Het leven gaat nu eenmaal niet altijd over rozen.
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
13-09-2017 14:25
Misschien is je hondenoppas wat overkomen?

Ik zou wel zorgen dat je een extra hondenoppas achter de hand hebt,je vaste hondenoppas kan plots ziek worden,been breken,auto ongeluk krijgen etc.
Er moet haast wel iets gebeurd zijn, ze doet dit al twee jaar met veel plezier en liefde en het is nog nooit misgegaan. Die extra oppas ga ik vanaf nu regelen inderdaad.. Nooit aangedacht dat dit kon gebeuren. We gaan met een bus van het bedrijf, waardoor de hond mee dus ook niet kon. Ik ga hem zeker verwennen en vannacht direct lekker lang wandelen natuurlijk.
Home sweet home
Alle reacties Link kopieren
roosje11 schreef:
13-09-2017 14:25
iedere dag valt af te zeggen tenzij het bedrijf omvalt zonder jouw bijdrage. als je een ziek kind had gehad die niet naar de opvang kon, had je die ook gewoon maar thuis gelaten?
Oh please!!!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
roosje11 schreef:
13-09-2017 14:25
iedere dag valt af te zeggen tenzij het bedrijf omvalt zonder jouw bijdrage. als je een ziek kind had gehad die niet naar de opvang kon, had je die ook gewoon maar thuis gelaten?

Enerzijds ben ik het wel met je eens, anderzijds zal zoiets vaak nou niet bepaald acceptabel gevonden worden door het werk.
roosje11 schreef:
13-09-2017 14:25
iedere dag valt af te zeggen tenzij het bedrijf omvalt zonder jouw bijdrage. als je een ziek kind had gehad die niet naar de opvang kon, had je die ook gewoon maar thuis gelaten?
Dat is dus het grote verschil tussen de verantwoordelijkheid hebben over een kind of over een hond.

Een bedrijf zal ook beter begrijpen als het om een kind gaat dat je dan echt niet kunt komen.
Alle reacties Link kopieren
Novembervakantie schreef:
13-09-2017 14:27
Er moet haast wel iets gebeurd zijn, ze doet dit al twee jaar met veel plezier en liefde en het is nog nooit misgegaan. Die extra oppas ga ik vanaf nu regelen inderdaad.. Nooit aangedacht dat dit kon gebeuren. We gaan met een bus van het bedrijf, waardoor de hond mee dus ook niet kon. Ik ga hem zeker verwennen en vannacht direct lekker lang wandelen natuurlijk.

Ik geloof dat ik dan gewoon zelf achter de bus aangereden was (met de hond lekker bij me in de auto). Dat er een bus geregeld is om iedereen te vervoeren betekent niet dat je (in nood) niet zelf met de auto erachteraan kunt rijden. Toch?
s-groot wijzigde dit bericht op 13-09-2017 14:30
2.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
13-09-2017 14:26
Heb je ook kranten neergelegd bij de deur? Kans dat je hond daar dan wel op gaat plassen als hij/zij het niet meer kan ophouden.
Ja! Ik heb kranten bij de voordeur gelegd en in een hoek in de berging. Toen hij pup was en soms binnen plaste zocht hij altijd een beschutte plek en nu kan hij dan "kiezen". Ik kan ivm herkenbaarheid niet ingaan op mijn baan, maar geloof me maar dat ik dit niet kan afzeggen. Ik heb geen kinderen, die zou ik namelijk ook niet met deze baan kunnen combineren!
Home sweet home
S-Groot schreef:
13-09-2017 14:29
Ik geloof dat ik dan gewoon zelf achter de bus aangereden was (met de hond lekker bij me in de auto). Dat er een bus geregeld is om iedereen te vervoeren betekent niet dat je (in nood) niet zelf met de auto erachteraan kunt rijden. Toch?
Ik had dit denk ik ook gedaan.
S-Groot schreef:
13-09-2017 14:29
Ik geloof dat ik dan gewoon zelf achter de bus aangereden was (met de hond lekker bij me in de auto). Dat er een bus geregeld is om iedereen te vervoeren betekent niet dat je (in nood) niet zelf met de auto erachteraan kunt rijden. Toch?
Ik had de hond gewoon vertrouwd thuis gelaten waar hij meer ruimte heeft dan in een auto. Dan maar zijn drol opruimen bij thuiskomst. De hond de hele dag in de auto zou ik nooit doen ook al heb je even tijd om hem uit te laten.
Alle reacties Link kopieren
Novembervakantie schreef:
13-09-2017 14:30
Ja! Ik heb kranten bij de voordeur gelegd en in een hoek in de berging. Toen hij pup was en soms binnen plaste zocht hij altijd een beschutte plek en nu kan hij dan "kiezen". Ik kan ivm herkenbaarheid niet ingaan op mijn baan, maar geloof me maar dat ik dit niet kan afzeggen. Ik heb geen kinderen, die zou ik namelijk ook niet met deze baan kunnen combineren!

Nou goed zo! Eten, drinken, plassen, poepen, in principe alles geregeld. Alleen héél lang alleen en het risico dat je hond tóch niets in huis doet en er een pijnlijke blaas aan overhoudt. Ik hoop dat je hond niet gevoelig is voor verlatingsangst want dan kan het wel problemen opleveren, maar dan had je het vast niet zo opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
13-09-2017 14:32
Ik had de hond gewoon vertrouwd thuis gelaten waar hij meer ruimte heeft dan in een auto. Dan maar zijn drol opruimen bij thuiskomst. De hond de hele dag in de auto zou ik nooit doen ook al heb je even tijd om hem uit te laten.

Ik wel hoor (als het alternatief 11u alleen thuis is). Hond is in die situatie veel minder lang alleen, kan op tijd buiten poepen/plassen (zonder de stress om dat in huis te moeten doen - wat sommige honden echt 'erg' vinden). Uiteraard wel de auto op een veilige plek moeten kunnen parkeren, beetje in het zicht van ofwel jezelf ofwel een receptie.
Alle reacties Link kopieren
Rot voor je TO! Snap dat je je schuldig voelt.
Heb je de oppas nog kunnen bereiken of dat ook niet?

Zo te lezen heb je gedaan wat je kon om je hond toch zo comfortabel mogelijk achter te laten. Flink verwennen als je thuis komt (en misschien dweilen) en het komt echt wel goed hoor.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Heeft je oppas eigenlijk een sleutel van jouw huis? Mocht haar calamiteit overdag nog opgelost raken dan kan ze nog lekker naar je hond toe en die uitlaten.
Alle reacties Link kopieren
Novembervakantie schreef:
13-09-2017 14:22
Het is geen uitje, het is een belangrijke dag die ik niet kan afzeggen. Vervelend dat je zo reageert, ik voel me al slecht genoeg. Ik zou nooit voor mijn eigen plezier mijn hond in de steek laten als het echt echt echt niet anders kon. Ik heb niet Voor niets een vaste hondenoppas..
Als je een kind had gehad, had je die ook 11 uur alleen gelaten? Of als je zelf ziek geworden zou zijn?
Keuzes keuzes...en jij maakt hier heel erg de verkeerde

Hoop dat het niet waar is trouwens.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
13-09-2017 14:39
Als je een kind had gehad, had je die ook 11 uur alleen gelaten? Of als je zelf ziek geworden zou zijn?
Keuzes keuzes...en jij maakt hier heel erg de verkeerde

Hoop dat het niet waar is trouwens.

Dan had ze deze baan niet (meer) gehad zoals je kunt lezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven