Werk & Studie alle pijlers

Kraam/Geboortehotel regio Drenthe

13-09-2017 14:37 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Ik ga binnenkort van Rotterdam naar Assen verhuizen.
In Rotterdam zijn er verschillende kraam/geboortehotels en hier ken ik ook alles, in Assen ken ik eigenlijk niks en weet ik niet wat hier allemaal zit.

Ik heb op internet geprobeerd te zoeken naar Kraam/Geboorte hotels maar wordt er niet slimmer op.
Weet iemand toevallig of in Drenthe regio Assen e.o hotels zitten of dat het puur kraamzorg thuis is?
Nothing is true, Everything is permitted.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon zelf in Drenthe en voor zover ik weet is het hier of ziekenhuis of thuis qua bevallen. Ga je naar het ziekenhuis ga je zo snel mogelijk weer naar huis voor je kraambed. Zelf heb ik goede ervaringen met de kraamvogel qua kraamzorg.
Alle reacties Link kopieren
ik heb inderdaad de Kraamvogel voorbij zien komen.
wel jammer dat er geen hotel optie is, ik ben zelf een persoon die liever alle aandacht besteed aan moeder/kind en vader evt andere kinderen dan ook nog eens het huishouden erbij te moeten doen, helaas teveel gezinnen gehad die er misbruik van maken xD

dank je voor je reactie :)
Nothing is true, Everything is permitted.
Alle reacties Link kopieren
O, je wilt er werken, niet zelf bevallen
Alle reacties Link kopieren
geboluti schreef:
13-09-2017 15:30
O, je wilt er werken, niet zelf bevallen
Yep vandaar dat dit staat in het topic werk & studie anders stond ie wel heel verkeerd xD
al was een Kraam/Geboortehotel wel ook mijn keuze geweest voor bevallen :P
Nothing is true, Everything is permitted.
Nigihayami schreef:
13-09-2017 15:15
ik heb inderdaad de Kraamvogel voorbij zien komen.
wel jammer dat er geen hotel optie is, ik ben zelf een persoon die liever alle aandacht besteed aan moeder/kind en vader evt andere kinderen dan ook nog eens het huishouden erbij te moeten doen, helaas teveel gezinnen gehad die er misbruik van maken xD

dank je voor je reactie :)
Misbruik. Het schoonhouden van de directe leefomgeving van moeder en kind hoort er toch gewoon bij?
En willen ze echt dat je echt rare dingen gaat doen zoals ramen lappen of ruimtes soppen die niet betrekking hebben op moeder en kind dan weiger je dat gewoon? Mensen kunnen alleen misbruik maken als je dat toestaat.


Of heb je gewoon sowieso een hekel aan de huishoudelijke dingen die er wel bij horen?

Heb je al gebeld met de ziekenhuizen zelf?

Bij ons zit er geen los geboortehotel maar zitten ze in het ziekenhuis.
Je kan daar een hotel 'boeken'.. mocht het nodig zijn ga je met je bed 2 deuren door en staat je bed ineens op de kraamafdeling van het ziekenhuis.

Weet niet of er meer van dat soort constructies zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nigihayami schreef:
13-09-2017 15:15
ik heb inderdaad de Kraamvogel voorbij zien komen.
wel jammer dat er geen hotel optie is, ik ben zelf een persoon die liever alle aandacht besteed aan moeder/kind en vader evt andere kinderen dan ook nog eens het huishouden erbij te moeten doen, helaas teveel gezinnen gehad die er misbruik van maken xD

dank je voor je reactie :)
Dat laat je toch zelf gebeuren dan, weigeren kan ook.
Hier werd er in de intake en in het informatieboekje al aangegeven dat er alleen zorg aan moeder en kind (en andere gezinsleden) besteed werd en de dagelijkse dingen gedaan werden, bed verschonen, wc schoonmaken, eten klaarzetten en de was, via jona kraamzorg.
Die huishoudelijke dingen horen er toch gewoon bij. Zo kan je een moeder en kind ook helpen. Huis schoonhouden, zodat moeder alle energie en tijd aan kind kan besteden.
Alle reacties Link kopieren
Assen ligt echt vlakbij Groningen stad. Ik vond daar ook geen kraamafdeling, maar heb niet uitgebreid gezocht. Het lijkt me dat er daar wel een kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als je je alleen met moeder en kind wil bemoeien had je verloskundige moeten worden en geen kraamverzorgster.
Voor een kraamverzorgster horen de taken die jij niet leuk vindt er nou eenmaal bij.
Alle reacties Link kopieren
Foodb schreef:
14-09-2017 10:46
Assen ligt echt vlakbij Groningen stad. Ik vond daar ook geen kraamafdeling, maar heb niet uitgebreid gezocht. Het lijkt me dat er daar wel een kan zijn.
In Groningen is dit ook niet voor zover mij bekend. Ben zelf 2 keer in het MZH bevallen (in Groningen stad).
Alle reacties Link kopieren
Saga_Röversdotter schreef:
13-09-2017 23:00
Die huishoudelijke dingen horen er toch gewoon bij. Zo kan je een moeder en kind ook helpen. Huis schoonhouden, zodat moeder alle energie en tijd aan kind kan besteden.
Maar dat is niet ramen lappen en een opgespaarde berg strijkgoed wegwerken. En dat komt dus echt wel voor ook al wordt bij de intake gezegd dat dit geen werk voor de kraamverzorgster is. Sommigen denken echt een huishoudelijke hulp te hebben aan de kraamhulp. Weigeren kan/mag maar maakt de sfeer er vaak niet leuker op. Van een vriendin die in de kraamzorg werkt echt wel hele rare dingen gehoord.
wilma36 schreef:
14-09-2017 12:42
In Groningen is dit ook niet voor zover mij bekend. Ben zelf 2 keer in het MZH bevallen (in Groningen stad).
Bij de meeste academische ziekenhuizen is een afdeling waar je zonder indicatie en medische hulp kan bevallen. Alleen iets meer ziekenhuisachtig dan zo'n zelfstandig kraamhotel.
ririanneke schreef:
14-09-2017 13:07
Maar dat is niet ramen lappen en een opgespaarde berg strijkgoed wegwerken. En dat komt dus echt wel voor ook al wordt bij de intake gezegd dat dit geen werk voor de kraamverzorgster is. Sommigen denken echt een huishoudelijke hulp te hebben aan de kraamhulp. Weigeren kan/mag maar maakt de sfeer er vaak niet leuker op. Van een vriendin die in de kraamzorg werkt echt wel hele rare dingen gehoord.
Je hebt het zelf niet meegemaakt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven