Reizen
alle pijlers
'Ask the captain'
donderdag 14 september 2017 23:16
vrijdag 15 september 2017 11:22
- In mijn tijd van afbetalen was dat 10 jaar, tegenwoordig moet je een lening bij de bank afsluiten en ligt het er aan hoeveel je aflost.
- Ikzelf niet, wel een paar keer bijna. Maar het gebeurt wel eens ja.
- Gemiddeld vier à vijf vluchten per maand, van 3, 4 of 5 dagen. Langere vluchten geven minder vrij, dus een beetje afhankelijk wat je ingedeeld krijgt.
Fate is just the weight of circumstances
vrijdag 15 september 2017 11:25
Nee. Net als bij elk beroep gebeurt er wel eens wat, maar als ik elke vlucht ga kloppen sta ik toch erg snel bij mijn chef op kantoor.
Fate is just the weight of circumstances
vrijdag 15 september 2017 11:27
Absoluut niet. Niet erg professioneel om dat te doen. Grappig, een stewardess niet lang geleden geloofde me niet. Ze zou toch beter moeten weten...
Fate is just the weight of circumstances
vrijdag 15 september 2017 11:30
Ik maak het ook niet belachelijk, maar het is toch gewoon het werk? Ik klap ook niet voor de buschauffeur naar het hotel als die geen ongeluk heeft veroorzaakt...
Fate is just the weight of circumstances
vrijdag 15 september 2017 11:53
Geen functie, maar praten door het omroepsysteem is gewoon anders dan een face-to-face gesprek voeren.
Fate is just the weight of circumstances
vrijdag 15 september 2017 11:58
Sorry, maar dit geloof ik niet....
Ken redelijk wat menden uit 'het wereldje', en ze zijn allemaal lid...
Hoeft niet per sé met collega's te zijn, maar op een vliegreis met partner....
vrijdag 15 september 2017 12:09
Dan nog, het personeel doet gewoon hun werk en als het een gewone vlucht is geweest vindt ik het onnodig. Mocht er nu iets bijzonders zijn gebeurd wil ik ook best even klappen. Maar tijdens zo'n omhoog-omlaag vlucht van Brussel naar Londen oid dan vind ik het een beetje onzin.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
vrijdag 15 september 2017 12:13
Mag toch bij alle maatschappijen? Je betaald alleen de luchthavenbelasting ed.redbulletje schreef: ↑14-09-2017 23:51Bij Brussels airlines mag de crew een partner mee laten vliegen en die mogen dan soms in de cockpit zitten (soms ook vanwege vlucht verder vol)
vrijdag 15 september 2017 12:28
Dan geloof je het niet... Ik vind het in de crewbunk echt niet kunnen, en ik kan geen onerotischer plek verzinnen dan een vliegtuigtoilet...Kersenpitje schreef: ↑15-09-2017 11:58Sorry, maar dit geloof ik niet....
Ken redelijk wat menden uit 'het wereldje', en ze zijn allemaal lid...
Hoeft niet per sé met collega's te zijn, maar op een vliegreis met partner....
Fate is just the weight of circumstances
vrijdag 15 september 2017 12:34
Nou, niet standaard in de business class. Sowieso alleen als er plek over is, en de volgorde van toewijzing van stoelen (eerst tourist of eerst business) verandert pas na ongeveer 15 jaar in dienst. Het is ook niet zo dat je alleen luchthavenbelasting betaalt, het is wel ietsje meer. En het levert zeker wat stress op, want de vlucht is dus niet gegarandeerd.redbulletje schreef: ↑15-09-2017 12:16De partners (of kinderen) mogen ook standaard in de businessclass meereizen. Is dat bij alle maatschappijen zo?
Fate is just the weight of circumstances
vrijdag 15 september 2017 12:48
Eh sommige? Dacht dat alle lange vluchten wel bedjes hadden. Nou ja, veldbed is een beter woordcygnus schreef: ↑15-09-2017 00:11Nee hoor Bellia, 'business as usual'. Misschien een beetje raar gebracht. Vluchten langer dan 8 uur 30 min gaan er drie vliegers mee, terwijl er altijd twee voorin moeten zitten. Zo zijn we ongeveer eenderde van de vlucht 'af', zoals we dat noemen, hebben we pauze. In sommige toestellen is er ook een bed om te slapen, maar een rondje lopen door het toestel probeer ik zelf ook altijd te doen, al is het maar om contact met de cabinebemanning te houden. Dit meldt ik ook meestal in het welkomspraatje.
In sommige gevallen is er zelfs een dubbele cockpitbemanning.
Op lange vluchten is dit dus heel normaal en zitten er gewoon twee wakkere vliegers achter het stuur.
vrijdag 15 september 2017 12:57
Nogmaals; daar gaat het dus vaak niet om dat 'het personeel gewoon zijn werk doet'. Er zijn zat mensen die van start tot landing met het zweet op hun rug zitten van angst. Wanneer we dan eindelijk landen en ze dus 'veilig' zijn is het klappen meer een soort ontlading.V1k1ng schreef: ↑15-09-2017 12:09Dan nog, het personeel doet gewoon hun werk en als het een gewone vlucht is geweest vindt ik het onnodig. Mocht er nu iets bijzonders zijn gebeurd wil ik ook best even klappen. Maar tijdens zo'n omhoog-omlaag vlucht van Brussel naar Londen oid dan vind ik het een beetje onzin.
Maar goed; het EQ van de gemiddelde piloot is niet zo goed ontwikkeld, ze zouden het geen dag volhouden in de cabine, dus ik snap wel dat TO het met je eens is.
vrijdag 15 september 2017 13:06
Je klinkt zelf ook niet erg aardig in je laatste posts. Persoonlijk dingetje?YouWish schreef: ↑15-09-2017 12:57Nogmaals; daar gaat het dus vaak niet om dat 'het personeel gewoon zijn werk doet'. Er zijn zat mensen die van start tot landing met het zweet op hun rug zitten van angst. Wanneer we dan eindelijk landen en ze dus 'veilig' zijn is het klappen meer een soort ontlading.
Maar goed; het EQ van de gemiddelde piloot is niet zo goed ontwikkeld, ze zouden het geen dag volhouden in de cabine, dus ik snap wel dat TO het met je eens is.
Consistency compounds.
vrijdag 15 september 2017 13:11
vrijdag 15 september 2017 13:13
Jeetje mina wat ben jij strontvervelend in dit topic? Gedumpt door een piloot of zo?YouWish schreef: ↑15-09-2017 12:57Nogmaals; daar gaat het dus vaak niet om dat 'het personeel gewoon zijn werk doet'. Er zijn zat mensen die van start tot landing met het zweet op hun rug zitten van angst. Wanneer we dan eindelijk landen en ze dus 'veilig' zijn is het klappen meer een soort ontlading.
Maar goed; het EQ van de gemiddelde piloot is niet zo goed ontwikkeld, ze zouden het geen dag volhouden in de cabine, dus ik snap wel dat TO het met je eens is.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 15 september 2017 13:15
Ik heb geen ergernissen als het om passagiers gaat. Wel grote zorgen als er heel veel alcohol in het spel is.
Een echte noodlanding heb ik nog nooit gemaakt, en hoop ik ook niet te maken. Wel eens een landing met veel technische storingen, achteraf was het wel interessant. Wel vervelend dat we de passagiers niet naar hun bestemming konden brengen.
Fate is just the weight of circumstances