Kinderwagen, nieuw of tweedehands?

18-09-2017 15:57 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jarenlang roep ik dat als ik zwanger zou zijn ik een Bugaboo koop en dan het liefste tweedehands. Nu is het eindelijk zo ver en blijkt man de wagen niet fijn te vinden. Hij vindt hem te laag en het boodschappenmandje te dicht op de wagenbak zitten (met dat laatste ben ik het overigens eens, dat vind ik ook echt niet praktisch). Hij heeft zijn oog laten vallen op een Joolz Day 2. Ik vind de Joolz Day 2 ook prima, maar de prijs minder. Bijna 1100 euro! Ookal krijgen we de wagen cadeau, ik vind zoveel geld besteden aan een wagen echt onnodig. Aan de andere kant vind ik de wagen ook heel leuk en heeft nieuw ook wel wat, maar ik ben een beetje bang dat dat de hormonen zijn :$. Nu heb je natuurlijk ook nog de oude Joolz Day, maar daarvan vinden we beiden het boodschappenmandje erg klein en ik vind het ook praktisch dat bij de nieuwe Day 2 de kap wat verder naar voren geschoven kan worden tegen de zon. Man geeft ook als argument dat we de wagen tegen de tijd dat we hem weg willen doen goed kunnen verkopen (we weten nog niet of we het bij één kind willen houden of niet, eerst maar eens kijken hoe het met één gaat). Daarnaast vind ik het ook lastig inschatten of we de wagen veel zullen gebruiken. We wonen in een dorp waar ik wel om een boodschap kan, maar even lekker in/naar de stad wandelen gaat dus niet. In de natuur wandelen kan wel, maar doe je dat ook echt? We gebruiken de auto nu vrijwel altijd als we ergens naar toe willen/naar werk gaan.

Kortom, ik twijfel dus. Man wil hem gewoon kopen, maar ik ben er nog niet uit. Verder nog het punt dat er nu een actie is op de Day 2 waarbij je een waardebon van € 200 euro krijgt (of 15% korting). Geen idee of dat een goede deal is. Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Joolz (Geo Mono) geloof ik en is na 2,5 jaar intensief gebruik nog pico-bello. Was inderdaad een rib uit ons lijf toen, maar ik vind het het geld waard.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Belachelijke prijzen zijn het!!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dat is lastig voor een ander beslissen.
Ik geef zelf weinig om spullen dus wij hebben de tweedehands kinderwagen van schoonzus (een Mutsy). Inmiddels hebben er vier kinderen in gelegen en dat is ook wel te zien. Maar: wij hebben de kinderwagen heel weinig gebruikt, want wij hebben de kinderen als baby veel gedragen, de kinderwagen gebruikte ik vooral om boodschappen mee te vervoeren.
Anderzijds: als we ooit nog voor een derde gaan dan had ik achteraf misschien toch wel een nieuwe wagen willen hebben want het is wel leuk natuurlijk. Maarja, dat weet je vooraf nooit.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
18-09-2017 16:02
Belachelijke prijzen zijn het!!
+1

Wij hebben een EasyWalker, dat is een redelijk goedkoop merk. En díe hebben we al tweedehands. Voor de kinderen maakt het niets uit, dus ik denk dat het je hormonen zijn die opspelen.
Alle reacties Link kopieren
Lees graag even mee
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
18-09-2017 16:02
Belachelijke prijzen zijn het!!
inderdaad
ik heb ´gewoon´ een eigen-merk van de Prenatal gekocht
Ik vind het erg veel geld. Wij hebben een maxi cosi mura gekocht. Een stuk goedkoper en voldoet aan al mijn eisen.
Alle reacties Link kopieren
Even ter vergelijking: wij hebben voor onze kinderwagen 50 euro betaald. Hij was in perfecte staat, met alles er op en er aan (dat was een goede deal, ze hadden er best meer voor mogen vragen). Zelfs als jij die nieuwe koopt met 15% korting betaal je er nog 935 euro voor. Dat is meer dan wij überhaupt hebben uitgegeven aan babyspullen voor twee kinderen :D
Vergis je niet, al dat babyspul is prijzig en men koopt het allemaal maar (gedreven door hormonen), terwijl kinderen pas echt behoefte hebben aan nieuwe spullen als ze wat groter zijn en dingen daadwerkelijk gaan verslijten. En van het verschil kan je ze op weg helpen met hun studie, of een rijbewijs van betalen als ze groot zijn.
Ik heb een joolz day 2. Hij is super. Maar ik woon in een centrum. Doe dagelijk boodschappen en loop veel.

En toch als ik echt wil wandelen in de natuur, dan heb ik mijn zoon altijd in een doek. Vind hij leuker, en je hebt niet zo'n grote wagen bij je.

Het is heel fijn hoor. Maar als ik vaker de auto zou gebruiken. Dan zou het denk 1 van de eerste dingen zijn waar ik op bespaar.
Wij hebben ook een joolz gekocht was 1200 zoveel kwijt. Topding, en ziet er ook echt goed uit wat mij betreft. Ik zou zelf als het even kan echt geen tweedehands wagen kopen. Ik vind dat vies. Niet alles is goed te reinigen. Ook bijv het handvat van leer, echt goor met dat huidvet van andere mensen. Het mooie is van zo'n wagen er ook echt wel af. Als je niet genoeg geld hebt zou ik nog eerder een nieuwe goedkopere aanschaffen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-09-2017 16:14
inderdaad
ik heb ´gewoon´ een eigen-merk van de Prenatal gekocht
Ik 11 jaar geleden een Quinny die uit het assortiment ging. Was 400 euro of zoiets. Vond ik eigenlijk al te veel geld voor iets dat je niet zo vaak gebruikt. Moet wel zeggen dat dochter laat liep dus uiteindelijk heeft het wel zijn geld opgebracht.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
HasseSimonsdochter schreef:
18-09-2017 16:19
Wij hebben ook een joolz gekocht was 1200 zoveel kwijt. Topding, en ziet er ook echt goed uit wat mij betreft. Ik zou zelf als het even kan echt geen tweedehands wagen kopen. Ik vind dat vies. Niet alles is goed te reinigen. Ook bijv het handvat van leer, echt goor met dat huidvet van andere mensen. Het mooie is van zo'n wagen er ook echt wel af. Als je niet genoeg geld hebt zou ik nog eerder een nieuwe goedkopere aanschaffen.
De mijne was in perfecte staat. En echt, huidvet van andere mensen? O_o
Nouschi schreef:
18-09-2017 16:20
Ik 11 jaar geleden een Quinny die uit het assortiment ging. Was 400 euro of zoiets. Vond ik eigenlijk al te veel geld voor iets dat je niet zo vaak gebruikt. Moet wel zeggen dat dochter laat liep dus uiteindelijk heeft het wel zijn geld opgebracht.
Niet zo vaak gebruikt? Wij gebruiken hem al ruim twee jaar dagelijks. Krijg je een andere bak bij zodat hij er als peuter ook nog in kan
Alle reacties Link kopieren
Elifantje schreef:
18-09-2017 16:16
Ik vind het erg veel geld. Wij hebben een maxi cosi mura gekocht. Een stuk goedkoper en voldoet aan al mijn eisen.
Ja, hier ook de Maxi Cosi Mura. Op zich wil ik ooit nog wel een tweede kind dus ik wilde wel graag een nieuwe wagen maar die €1100,- voor de Joolz vond ik echt te veel geld. En dat is dan nog zonder accessoires erbij... Ik ken iemand die heeft de Joolz gekregen en die kostte totaal bijna €1600,-.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
HasseSimonsdochter schreef:
18-09-2017 16:19
Wij hebben ook een joolz gekocht was 1200 zoveel kwijt. Topding, en ziet er ook echt goed uit wat mij betreft. Ik zou zelf als het even kan echt geen tweedehands wagen kopen. Ik vind dat vies. Niet alles is goed te reinigen. Ook bijv het handvat van leer, echt goor met dat huidvet van andere mensen. Het mooie is van zo'n wagen er ook echt wel af. Als je niet genoeg geld hebt zou ik nog eerder een nieuwe goedkopere aanschaffen.
Als je smetvrees hebt is het een ander verhaal uiteraard. :nut:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Overigens kan je met de wagen die ik nu heb prima de natuur in. Met een beetje stevige banden kom je er wel. Mijn oudste vond de draagdoek prima, maar de jongste niet (en die is ook midden in de winter geboren, dus ik vond de doek ook te koud). Dat is ook nog een argument om een goedkope tweedehands wagen te scoren (naast het financiële en milieu-argument): het kan zijn dat je kind het niet prettig vindt in de wagen. Overigens ook een argument om geen overpriced draagdoek te kopen :D
Alle reacties Link kopieren
Toen ik zwanger was wilde ik ook de joolz, zag het ook echt als mijn droomwagen. Eenmaal wat rond gekeken en getest, vond mijn partner dus de joolz helemaal niet prettig met in en uit klappen. We zijn naar een andere winkel gegaan en hebben uiteindelijk een nieuwe kamer gehaald in combinatie met onze wagen een mutsy. Is misschien ook een tip, want wij kregen nog wel wat erbij. Naast het feit dat de prijs echt een stuk goedkoper ligt, ben ik er zo blij mee! De wagen is nu bijna 4 jaar oud en twee kindjes verder, haha en leeft nog steeds. Als ik wel terugkijk had ik denk ik wel eentje gekozen met waar het zitje wat hoger ligt, dit omdat ik regelmatig met de bus ga en partner wat langer is. Maar al met al, echt een goede aankoop!

Ik heb ook destijds gekeken voor een tweedehandse joolz maar vond de prijs ook zodanig hoog dat ik dat liever wilde uitgeven voor een nieuwe want je weet niet wat er allemaal mee gebeurd is. Ik zou als ik jullie was, echt gaan testen. Wat vinden jullie belangrijk, fijn in gebruik? Wat willen jullie er allemaal mee doen? Als de wagen ook niet veel wordt gebruikt vind ik het helemaal zonde, misschien gebruik je wel een draagzak/draagdoek. Hier uiteindelijk wel echt intensief gebruikt en wordt nu nog steeds gebruikt. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de wagen gekregen waar mijn broer al 4 kinderen in rond heeft gereden. Totaal afgeragd dat ding en zo ziet hij er ook uit. Boeiend. Ik heb veel gewandeld tijdens mijn verlof. Op een gegeven moment liep ik zo 1,5 a 2 uur per dag. Maar zolang de banden goed opgeblazen zijn en hij een beetje soepel stuurt is het echt wel prima te doen.

Als ik boodschappen ga doen neem ik liever een rugzak mee dan alles in de wagen te leggen want, dan moet ik alles van onder uit die bak eruit pakken en mijn rugzak zet ik gelijk op het aanrecht.

Ik geloof overigens dat het ding nu al een paar weken achter in de auto ligt. Wij gebruiken hem erg weinig, dochterlief gaat op de fiets mee naar de stad en in de stad lenen we een kinderwagen bij de fietsenstalling. Als we iets vanuit huis doen gaat ze bijna altijd in de draagzak. Maar misschien verandert dat nog nu het kouder wordt.
Alle reacties Link kopieren
zulke dingen vind ik zonde van het geld om een dure nieuwe te kopen. ik kocht of 2e hands,of een goedkope nieuwe.
waarom vastpinnen op een merk en niet gewoon gaan kijken op een salesafdeling of babydump,kijken wat er staat en bevalt?

MAAR; wij moeten ook al snel met de auto om ergens te komen,maar de kinderwagen werd echt wel flink gebruikt,dus qua gebruik brengt een dure zn geld wel op. de eerste 4 maanden lagen ze er overdag in te slapen en ookal gingen we met de auto weg,dan ging ding toch mee,want kind moet toch ergens in liggen/slapen. jongste is nu 2 en als we een dagje weg gaan waarbij er veel gelopen wordt (dierentuin oid) gaat ie nog steeds mee. zit toch wat comfortabeler dan de paraplubuggy die standaard in de auto ligt.
Mijn zoontje wilde amper in de kinderwagen, ik heb hem bijna alleen maar gedragen. Als je een kinderwagen veel gebruikt is het wel heel fijn om er één te hebben die goed rijd, en vind ik als je het kan missen het geld wel waard. Maar ik ben blij dat wij "maar" 800 euro aan onze kinderwagen hebben uitgegeven en niet alsnog de joolz van 200 euro duurder hadden gekocht.
Zelf (nog) geen kinderen, maar 1100 euro!!!! 100 euro erbij en de prijs van onze mega hoekbank.
Kinderkamer en wandelwagen zou ik toch wel 2e hands kopen. Als je goed zoekt geloof ik wel dat je leuke spullen op marktplaats kan vinden. Matrasje vind ik dan weer iets anders. Dit zou ik ook nieuw kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kocht een nieuwe bugaboo classic en die gaat al twee kinderen mee. Peuter zit inmiddels op meerijdplank en dreumes in de buggy. Prima investering.

Mandje is idd niet al te bereikbaar, maar de lage lange bak vond ik juist handig en gezellig (niet opstaan als je op terrasje onderuitgezakt zit, peuter ook makkelijk in de bak laten kijken). Mijn man vond het ook een laag ding, maar in de praktijk wandel ik veel meer (sowieso verlof), en hij fiets liever met de kinderen) dus blij dat ik mn zin heb gekregen.

Het ding is verder relatief licht en makkelijk opklapbaar.

Als je m cadeau krijgt snap ik het issue niet helemaal?
Alle reacties Link kopieren
Doetje89 schreef:
18-09-2017 16:50
Zelf (nog) geen kinderen, maar 1100 euro!!!! 100 euro erbij en de prijs van onze mega hoekbank.
Kinderkamer en wandelwagen zou ik toch wel 2e hands kopen. Als je goed zoekt geloof ik wel dat je leuke spullen op marktplaats kan vinden. Matrasje vind ik dan weer iets anders. Dit zou ik ook nieuw kopen.
Ja dus? Ik heb een gratis bank :)

En zeker in het eerste halfjaar liep ik vaker achter dat ding dan dat ik op de bank zat. En als ik dan eens op die bank zat, lag kind vaak te tukken in de bugaboo en kon ik lekker naar dr staren ivmm die lage bak.
Nouschi schreef:
18-09-2017 16:23
Als je smetvrees hebt is het een ander verhaal uiteraard. :nut:
Nee hoor ik heb geen smetvrees. Maar tweedehands dingen die je niet kan wassen of afnemen (zoals leren handvat en kappen van een kinderwagen) vind ik niet echt smakelijk nee. Beetje flauw wel om dan te zeggen dat ik smetvrees heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven