Reizen
alle pijlers
Vergoeding bij vertraging vlucht.
woensdag 20 september 2017 11:54
Vorig jaar hadden we meer dan zes uur vertraging op een vlucht, geboekt via klm. Voor de betreffende vlucht is echter een andere maatschappij ingezet. Op de heenweg vlogen we wel met klm. Als ik nu op verschillende sites kijk dan zouden we geen recht hebben op vergoeding omdat die maatschappij waarmee we op de terugweg vlogen niet Europees is. Maar we hebben dus wel via een Europese maatschappij geboekt.
Ik heb hier nu een verzoek voor ingediend maar een reactie zal wel even duren.
Iemand dit meegemaakt? Ik ben zo benieuwd hoe het zit.
Ik heb hier nu een verzoek voor ingediend maar een reactie zal wel even duren.
Iemand dit meegemaakt? Ik ben zo benieuwd hoe het zit.
woensdag 20 september 2017 13:03
Heb je rechtstreeks bij KLM een verzoek ingediend of via zo'n tussenhandelaar?sushilala schreef: ↑20-09-2017 11:54Vorig jaar hadden we meer dan zes uur vertraging op een vlucht, geboekt via klm. Voor de betreffende vlucht is echter een andere maatschappij ingezet. Op de heenweg vlogen we wel met klm. Als ik nu op verschillende sites kijk dan zouden we geen recht hebben op vergoeding omdat die maatschappij waarmee we op de terugweg vlogen niet Europees is. Maar we hebben dus wel via een Europese maatschappij geboekt.
Ik heb hier nu een verzoek voor ingediend maar een reactie zal wel even duren.
Iemand dit meegemaakt? Ik ben zo benieuwd hoe het zit.
woensdag 20 september 2017 13:14
Je hebt 2 jaar de tijd, niet te laat dus. Alleen in deze situatie weet ik niet of je er recht op hebt.
Ik heb het wel ooit gekregen bij een vlucht die overboekt was. Ik heb toen het geld meteen op Schiphol gekregen en ben met een vlucht van een andere maatschappij naar de bestemming gevlogen. Ook upgrade naar business class gekregen. Maar dat is echt heel lang geleden (nog in de guldentijd).
Ik heb het wel ooit gekregen bij een vlucht die overboekt was. Ik heb toen het geld meteen op Schiphol gekregen en ben met een vlucht van een andere maatschappij naar de bestemming gevlogen. Ook upgrade naar business class gekregen. Maar dat is echt heel lang geleden (nog in de guldentijd).
donderdag 21 september 2017 07:58
Heb je daadwerkelijk een claim ingediend of was dit wat je standaard van de vliegmaatschappij/reisverzekering kreeg? Claims gaan namelijk met standaard bedragen, al naar gelang de afstand van de vlucht (250 euro, 400 euro etc.)Zomerelfje schreef: ↑20-09-2017 18:348,15 uur vertraging met transavia omdat er ene ..... met zijn bagage kar tegen het vliegtuig aan had gereden.. Wij kregen een dag terug en eten voor het moment dat we op het vliegveld waren. ( we hebben 6 uur gewacht op het vliegveld)
donderdag 21 september 2017 09:03
Wij hadden eens 14 uur vertraging toen we met Transavia vlogen. We zaten al in het vliegtuig toen er iets mis bleek te zijn wat niet snel op te lossen viel. Toen moest er een vliegtuig vanuit Nederland komen naar Turkije. Wij werden naar een goedkoop hotelletje gebracht waar we een karige maaltijd kregen ( was niet te eten). Toen we eindelijk gingen vliegen volgen we naar A'dam ipv Rotterdam. Het was na middernacht en ze mochten niet meer landen in Rotterdam. Toen weer met bussen van A'dam naar Rotterdam gebracht. Wij hadden een claim ingediend via ARAG maar hebben niks vergoed gekregen. Het bleek overmacht te zijn van Transavia.
donderdag 21 september 2017 10:42
Technische mankementen vallen al lang niet meer onder overmacht, wordt keer op keer door rechters afgewezen. Gewoon indienen dus.Blondie456 schreef: ↑21-09-2017 09:03Wij hadden eens 14 uur vertraging toen we met Transavia vlogen. We zaten al in het vliegtuig toen er iets mis bleek te zijn wat niet snel op te lossen viel. Toen moest er een vliegtuig vanuit Nederland komen naar Turkije. Wij werden naar een goedkoop hotelletje gebracht waar we een karige maaltijd kregen ( was niet te eten). Toen we eindelijk gingen vliegen volgen we naar A'dam ipv Rotterdam. Het was na middernacht en ze mochten niet meer landen in Rotterdam. Toen weer met bussen van A'dam naar Rotterdam gebracht. Wij hadden een claim ingediend via ARAG maar hebben niks vergoed gekregen. Het bleek overmacht te zijn van Transavia.
En uiteraard is KLM verantwoordelijk. jij hebt een overeenkomst met hen, niet met een derde partij die zij hebben ingeschakeld
vrijdag 22 september 2017 00:31
vrijdag 22 september 2017 18:55
Via klm!Lady_Vintage schreef: ↑20-09-2017 13:03Heb je rechtstreeks bij KLM een verzoek ingediend of via zo'n tussenhandelaar?
vrijdag 22 september 2017 18:57
Dank je, ik zal het onthouden mocht het zo niet lukken.
vrijdag 22 september 2017 18:59
Dit is dus het lastige! Bij ons zeggen ze dus ook dat er geen vergoeding gegeven wordt omdat voor de vlucht een andere maatschappij is ingezet.
vrijdag 22 september 2017 20:06
Volgens mij maakt het uit of een deel van het traject vanaf een Europees vliegveld is.
Ik heb wel eens 24 uur vertraging gehad (we werden in een hotel gezet en konden volgende dag vliegen).
Ik zou recht hebben gehad op ik meen 600 per persoon (de tickets waren net iets goedkoper dan dat). Maar ik heb een schikking aangenomen: een ticket waarmee we binnen 2 jaar gratis konden met deze maatschappij, naar een bestemming van deze maatschappij naar keuze. We zijn het jaar erop dus mooi met kerst naar Bali gegaan! Dat zou anders meer dan 1000 euro per ticket zijn geweest.
Ik heb wel eens 24 uur vertraging gehad (we werden in een hotel gezet en konden volgende dag vliegen).
Ik zou recht hebben gehad op ik meen 600 per persoon (de tickets waren net iets goedkoper dan dat). Maar ik heb een schikking aangenomen: een ticket waarmee we binnen 2 jaar gratis konden met deze maatschappij, naar een bestemming van deze maatschappij naar keuze. We zijn het jaar erop dus mooi met kerst naar Bali gegaan! Dat zou anders meer dan 1000 euro per ticket zijn geweest.