Zwanger en hard geprikt in zij

20-09-2017 14:37 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben 11 weken zwanger en daarnet prikte iemand mij keihard in mijn zij. Het was echt heel hard. Niet een klein tikje.
Ik maak mij gelijk zorgen. Alles trok samen en werd daarna misselijk. Weet iemand of dit kwaad kan? Niemand weet nog dat ik zwanger ben dus het was niet expres en was grappig bedoeld maar het was harder dan alleen ‘grappig’.

Sorry als ik hysterisch overkom maar het is mijn eerste kindje en schrok echt.
anoniem_353175 wijzigde dit bericht op 20-09-2017 14:37
Reden: Origineel bericht
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MoirenPhae schreef:
20-09-2017 16:05
Waarom is logisch nadenken ineens onmogelijk als je zwanger bent?
Nog los van dat de baby achter je schaambot zit, eet hij ook je hersenen op.
loveden schreef:
20-09-2017 16:09
:blabla: Hoezo gaat dit topic ineens over wat een telefoontje zou kosten naar de VK? Mijn god hee, lekker belangrijk! Volgens mij klopt het wat Kitschy zegt, de vk krijgt 1 bedrag en kan dus niet ieder telefoontje opschrijven al bel je 100 x...
Dat kost haar toch tijd?
Alle reacties Link kopieren
MoirenPhae schreef:
20-09-2017 16:10
Dat kost haar toch tijd?
Ja ik snap dat het haar tijd kost. Maar stel TO zou zich echt zorgen maken en belt 2 min met de vk, is dat dan erg? De meeste vk's kunnen zich goed inleven en zeggen ook heel duidelijk dat je zeker niet moet schromen om te bellen als je je zorgen maakt. Ik denk dat als je vk bent, je je vak hebt gekozen omdat je ervoor gemaakt bent en die zorg wilt bieden.
Live life to the fullest
Alle reacties Link kopieren
loveden schreef:
20-09-2017 16:13
Ja ik snap dat het haar tijd kost. Maar stel TO zou zich echt zorgen maken en belt 2 min met de vk, is dat dan erg? De meeste vk's kunnen zich goed inleven en zeggen ook heel duidelijk dat je zeker niet moet schromen om te bellen als je je zorgen maakt. Ik denk dat als je vk bent, je je vak hebt gekozen omdat je ervoor gemaakt bent en die zorg wilt bieden.
Maar natuurlijk
Maar zorg is wel iets wat we met elkaar ´ophoesten´en ook belangrijkste kostenpost van onze maatschappij.
En dat vind ik prima. Maar het is wel zo, dat elk overbodig telefoontje naar de vk, of elk bezoekje aan de apotheek wat ook bij Kruidvat kan. Ons allen geld kost.
Ik reageerde enkel op TO, die zegt, dat omdat zij geen rekening krijgt, het dus niks kost. En dat is gewoon een denkfout
loveden schreef:
20-09-2017 16:13
Ja ik snap dat het haar tijd kost. Maar stel TO zou zich echt zorgen maken en belt 2 min met de vk, is dat dan erg? De meeste vk's kunnen zich goed inleven en zeggen ook heel duidelijk dat je zeker niet moet schromen om te bellen als je je zorgen maakt. Ik denk dat als je vk bent, je je vak hebt gekozen omdat je ervoor gemaakt bent en die zorg wilt bieden.
Stel dat dat 7 minuten kost, en dat doen 5 mensen per dag, dan is dat 35 minuten. Dat keer 7 is zo'n 3,5 uur per week, terwijl gewoon logisch nadenken dit misschien wel tot een uur terug brengt.

Natuurlijk bel je als je bloed, of van de trap bent gevallen. Maar wat staat even logisch nadenken in de weg?
anoniem_338027 wijzigde dit bericht op 20-09-2017 16:28
0.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_353175 wijzigde dit bericht op 20-09-2017 16:40
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MoirenPhae schreef:
20-09-2017 16:21
Stel dat dat 7 minuten kost, en dat doen 5 mensen per dag, dan is dat 35 minuten. Dat keer 7 is zo'n 2 uur per week, terwijl gewoon logisch nadenken dit misschien wel tot een uur terug brengt.

Natuurlijk bel je als je bloed, of van de trap bent gevallen. Maar wat staat even logisch nadenken in de weg?
anoniem_353175 wijzigde dit bericht op 20-09-2017 16:41
10.59% gewijzigd
April2018april schreef:
20-09-2017 16:26
Een heel dom persoon en nu al hysterisch moeder. Je hebt je punt duidelijk gemaakt hoor.
Ik ben dan ook niet met jou in gesprek.
Alle reacties Link kopieren
MoirenPhae schreef:
20-09-2017 16:04
Dus een uur kwijt aan onzintelefoontjes kost niets?
Wat mij betreft, no such thing als onzintelefoontjes, geen enkele vk wil gestresste zwangeren. Dus bij twijfel, bellen.

Vind je het wijs om al onzekere hormonale vrouwen het idee te geven dat ze zich aanstellen en maar niet moeten bellen met het risico dat er wél iets aan de hand is? Ben je bewust dat dit topic door meer zwangeren wordt gelezen dan alleen TO?
kitschy schreef:
20-09-2017 16:28
Wat mij betreft, no such thing als onzintelefoontjes, geen enkele vk wil gestresste zwangeren. Dus bij twijfel, bellen.

Vind je het wijs om al onzekere hormonale vrouwen het idee te geven dat ze zich aanstellen en maar niet moeten bellen met het risico dat er wél iets aan de hand is? Ben je bewust dat dit topic door meer zwangeren wordt gelezen dan alleen TO?
Ja hoor. En tegen allemaal wil ik zeggen dat je geen miskraam krijgt van een vinger in je zij.
Alle reacties Link kopieren
Jammer en onnodig dat je je OP verwijdert april. Op een openbaar forum zijn er nou eenmaal verschillende meningen.
Alle reacties Link kopieren
MoirenPhae schreef:
20-09-2017 16:29
Ja hoor. En tegen allemaal wil ik zeggen dat je geen miskraam krijgt van een vinger in je zij.
En volgens mij is dat punt al lang en breed duidelijk gemaakt.
kitschy schreef:
20-09-2017 16:32
En volgens mij is dat punt al lang en breed duidelijk gemaakt.
Dus wat is je punt dan van je vorige opmerking?
Tja. Ik zou zelf voor zo'n akkefietje de VK niet gebeld hebben. Maar aan de andere kant: wanneer mag je dan wel bellen? Niet iedereen beschikt nou eenmaal over de medische kennis om dat verantwoord te kunnen bepalen, en in dat licht neig ik dan toch naar 'beter een keertje te veel gebeld dan een keertje te weinig'. Nog afgezien van het feit dat ik ervan ben overtuigd dat 'onnodige' telefoontjes nou niet direct de hoofdoorzaak zijn van het feit dat de zorgkosten de pan uit rijzen.
Alle reacties Link kopieren
Dat zwangeren niet ontmoedigd moeten worden om te bellen naar een vk als zij het idee hebben dat er iets niet goed zit of simpelweg geruststelling nodig hebben.

Dus nee, een prik in je zij zal in alle waarschijnlijkheid niet leiden tot een miskraam. Stress over een voorval kan echter wel schadelijk zijn. Dus gewoon bellen als je behoefte hebt aan extra geruststelling. Je kunt natuurlijk ook op het vivaforum vragen om geruststelling.. Oh nee, wacht, dan wordt je een complex aangepraat over zorgkosten. :bonk:

Die 0,0000001 cent die een telefoontje extra zal kosten op een jaarpremie zal me een worst wezen ten opzichte van gezonde voldragen zwangerschappen.
Lady*Voldemort schreef:
20-09-2017 16:41
Tja. Ik zou zelf voor zo'n akkefietje de VK niet gebeld hebben. Maar aan de andere kant: wanneer mag je dan wel bellen? Niet iedereen beschikt nou eenmaal over de medische kennis om dat verantwoord te kunnen bepalen, en in dat licht neig ik dan toch naar 'beter een keertje te veel gebeld dan een keertje te weinig'. Nog afgezien van het feit dat ik ervan ben overtuigd dat 'onnodige' telefoontjes nou niet direct de hoofdoorzaak zijn van het feit dat de zorgkosten de pan uit rijzen.
Een beetje logisch nadenken kan geen kwaad. Voor een schaafwondje bel je de huisarts niet, voor rondsluipend bloed wel.

Misschien worden vrouwen ook wel wat hysterisch gemaakt. Als ik hier lees hoe vaak en voor wat men tegenwoordig een echo krijgt is de hele zwangerschap vooral eenmedische aangelegenheid geworden.
MoirenPhae schreef:
20-09-2017 16:57
Een beetje logisch nadenken kan geen kwaad. Voor een schaafwondje bel je de huisarts niet, voor rondsluipend bloed wel.

Misschien worden vrouwen ook wel wat hysterisch gemaakt. Als ik hier lees hoe vaak en voor wat men tegenwoordig een echo krijgt is de hele zwangerschap vooral eenmedische aangelegenheid geworden.
Dat laatste ben ik volmondig met je eens, maar het is geen reden om mensen te gaan ontmoedigen de vk te bellen. Al die onnodige prenatale onderzoeken die je door de strot worden geduwd bijvoorbeeld kosten vast meer dan dat ene telefoontje, en dan heb ik het nog niet eens over de farmaceutische industrie die ook een hele flinke financiële vinger in de pap heeft of over de exorbitante salarissen voor verzekeringsbazen. Maar daar is veel minder gemakkelijk iets aan te doen dan aan het belgedrag van patiënten, dus wordt de patiënt maar verantwoordelijk gemaakt. En dat laatste vind ik dus echt heel erg storend.
Alle reacties Link kopieren
@TO, gefeliciteerd met je zwangerschap! Luister vooral naar je eigen gevoel. Als je de vk wil bellen voor advies omdat je je ergens zorgen om maakt tijdens je zwangerschap, doen!
Ik lees dat je gelukkig al gerust gesteld bent.
Lady*Voldemort schreef:
20-09-2017 17:06
Dat laatste ben ik volmondig met je eens, maar het is geen reden om mensen te gaan ontmoedigen de vk te bellen. Al die onnodige prenatale onderzoeken die je door de strot worden geduwd bijvoorbeeld kosten vast meer dan dat ene telefoontje, en dan heb ik het nog niet eens over de farmaceutische industrie die ook een hele flinke financiële vinger in de pap heeft of over de exorbitante salarissen voor verzekeringsbazen. Maar daar is veel minder gemakkelijk iets aan te doen dan aan het belgedrag van patiënten, dus wordt de patiënt maar verantwoordelijk gemaakt. En dat laatste vind ik dus echt heel erg storend.
Ik vind dat iemand aanmoedigen om logisch na te denken helemaal zo slecht niet is. Sterker nog, dat probeer ik mijn kind en mijn leerlingen ook aan te leren.
Eerst zelf denken en dan pas in actie.

Een stuk autonomie in het denken vind ik een mooie eigenschap.
We gaan ook niet en masse de huisarts bellen voor een schaafwondje of een papiersnede. En al helemaal niet aanmoedigen om de huisarts te bellen.

Gewoon een stukje gezond verstand maakt je leven een stuk relaxter. En dat is ook voor de baby prettig :)
MoirenPhae schreef:
20-09-2017 17:12


Gewoon een stukje gezond verstand maakt je leven een stuk relaxter. En dat is ook voor de baby prettig :)
Ook helemaal waar. Maar zeg dat dan in plaats van uit te barsten in een rant over de stijgende zorgkosten.
Wellicht is mijn reactie al door een ander geschreven, echterrrrrrr.....ik vraag mij af...wie port zo hard?? Dat is toch niet normaal dan? Zo iemand zou ik hoe dan ook laten weten dat dit niet ok is. Tenzij je met midden in een Taikwando-wedstrijd zit. En zelfs dan geloof ik niet dat dat hoort.
anoniem_277599 wijzigde dit bericht op 20-09-2017 18:14
1.03% gewijzigd
Lady*Voldemort schreef:
20-09-2017 17:25
Ook helemaal waar. Maar zeg dat dan in plaats van uit te barsten in een rant over de stijgende zorgkosten.
Omdat ik dat ook vind. En een rant? Sinds wanneer ben jij zo'n watje dat je dit al een rant vindt? ;)
Alle reacties Link kopieren
Sophles schreef:
20-09-2017 15:05
Graag gedaan :) . Moet er eerlijkheidshalve wel bij vermelden dat ikzelf met 12 weken zwangerschap met heel veel bombarie kaas aan het uitspugen was voor de toonbank bij de AH toen ik het bordje 'rauwmelkse' zag nadat ik net 4 blokjes in mijn mond had gepropt.. Ik was in staat om ter plekke mijn vinger in mijn keel te steken als mijn man mij niet de winkel had uitgetrokken :$ :whistle:
als ze er blokjes van konden maken was er waarschijnlijk niks aan de hand want harde kaas kan geen kwaad. Alleen de zachte kazen. ;-)

En TO, met 11 weken kun je echt nog wel wat hebben. ik zou me meer zorgen maken over het gedrag van diegene die je porde.....
Don't cry, buy a bag and move on.
MoirenPhae schreef:
20-09-2017 17:12
We gaan ook niet en masse de huisarts bellen voor een schaafwondje of een papiersnede. En al helemaal niet aanmoedigen om de huisarts te bellen.
We hebben allemaal al een heel leven ervaring met schaafwondjes en weten dus prima in te schatten wanneer je daarmee wel of niet naar de dokter moet.
Als je zwanger wordt is dat een heel nieuwe ervaring en heb je dat inschattingsvermogen nog niet. Niet nodig om bits te doen over een telefoontje naar de VK van een onervaren zwangere die in de zenuwen zit.
Fluithaas schreef:
20-09-2017 20:30
We hebben allemaal al een heel leven ervaring met schaafwondjes en weten dus prima in te schatten wanneer je daarmee wel of niet naar de dokter moet.
Als je zwanger wordt is dat een heel nieuwe ervaring en heb je dat inschattingsvermogen nog niet. Niet nodig om bits te doen over een telefoontje naar de VK van een onervaren zwangere die in de zenuwen zit.
Als je goed leest, reageer ik dus ook niet op de TO, maar op al die forummers voor mij die bellen roepen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven