Relatie uit, nog een keer uitleggen?

25-09-2017 11:59 440 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

In mijn andere topic heb ik verteld over mijn vriend (nu ex), die nogal wat issues heeft en waarmee ik het inmiddels heb uitgemaakt. Hierbij heeft de input van anderen mij erg geholpen.
Het onderwerp dekt alleen niet helemaal de lading en ik heb nu een specifiek probleem waar ik mee zit.

Mijn ex is inmiddels twee weekenden achter elkaar in mijn woonplaats geweest, dit zag ik via Facebook, hij had het daar vrolijk op gezet (het is nu 2,5 weken uit). Er waren festiviteiten en hij is bij mensen blijven slapen. De mensen die hij hier kent kent hij vaag en alleen doordat hij zich hier in het verenigingsleven heeft gemengd (hij woont hier 70 km vandaan). Hij wilde hier komen wonen. De wachtlijst is vrij lang (jaren) en ik vond het wel wat vreemd dat hij al in dat verenigingsleven ging deelnemen, hij heeft een uitkering en moet dan voor vergaderingen heen-en-weer reizen met openbaar vervoer. Toen het nog aan was vond ik het nog wel iets logischer dat hij wilde investeren in deze woonplaats, maar nu voelt het voor mij onprettig. Ik kan het hem alleen niet verbieden natuurlijk.

Helemaal nu het uit is vind ik het vreemd en het lijkt er op dat hij hier ook mee door wil gaan. Ik krijg hier helemaal de kriebels van en zou hem ook wel graag duidelijk willen maken dat hij dit idee nu beter los kan laten. Ik heb hem gisteren ook direct uit mijn vriendenlijst verwijderd op Facebook, ik schrok echt dat hij hier al weer een weekend was. Nu begreep ik van een familielid dat hij hier niets van begreep (verwijderen van Facebook)

Is het een idee om hem nog een keer uit te leggen hoe ik er over denk en dat ik zijn acties om hier naartoe te komen vervelend en ook niet helemaal gezond vind? Hij had gezegd mij rust te willen geven, maar dat lukt zo niet echt.
Of moet ik het laten en gaat dit onrustige gevoel dat ik nu heb vanzelf over als ik zelf meer afstand neem. Ik heb nu namelijk zo'n naar gevoel en wil daar vanaf. Ik hoop ook dat hij het dan gaat snappen.
Alle reacties Link kopieren
Nee

Het is uit en jij hebt er niets meer mee te maken wat hij wel of niet doet.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Blokken, jij moet verder en je hebt totaal
geen zeggenschap over zijn doen en laten.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Waar maak je je druk om? Zijn leven gaat verder, jouw leven zonder hem ook. Hij hoeft niets van jou te snappen omdat jullie niet meer bij elkaar horen.
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je nog een keer uitleggen dan? Je mag niet in mijn woonplaats komen?
Heeft hij niet via jou een leuke vrouw leren kennen bij jou in de buurt, die hij nu als single op die feesten hoopt tegen te komen?

Hoe dan ook: niet meer jouw zaak. Hij mag zijn waar hij maar wil.
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn jouw zaken toch niet meer? Misschien wil hij zelfs wel nog steeds die kant op verhuizen. En dat mag hij zomaar doen.

Negeer het en ga je eigen leven weer oppakken.
Eens met bovenstaande. Jullie zijn uit elkaar en je hebt niks meer te maken met wat hij doet en waar.
Ben je bang dat hij het om jou doet? Het zou voor mij nogal uitmaken of het om een grote stad als Amsterdam gaat of een dorpje in het noorden van Groningen met 300 inwoners. In het geval van dat eerste zou ik mezelf niet zo belangrijk maken en dus gewoon je mond houden. In het 2e geval zou ik het wel vreemd vinden.
Ga door met je leven en laat hem met rust. Zijn probleem dat hij 70 km heen en weer rijdt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vreemd dat hij niet snapt dat ik hem van Facebook heb verwijderd en vind het eerlijk gezegd een beetje creepy dat hij binnen de 2,5 week dat het nu uit is hij hier al twee weekenden is geweest.

Ik vond het ook altijd al beklemmend dat hij zich hier binnen een maand nadat wij iets hadden al had ingeschreven en investeerde in mensen hier leren kennen. Hij woont hier 70 km vandaan, zoiets doe je toch pas als je elkaar iets langer kent en dit samen afspreekt?

Natuurlijk begrijp ik dat ik hem niets kan verbieden, maar ik kan hem eventueel uitleggen waarom ik hem van Facebook heb gegooid, dat ik geschrokken ben van zijn gedrag? Hij heeft verder nauwelijks vrienden, mensen lopen bij hem weg, omdat hij zich aan ze vastklampt en ineens alles leuk vindt wat zij ook leuk vinden. Als niemand hem ooit vertelt waarom hij wordt geblokt kan hij er toch ook niks aan doen?
Alle reacties Link kopieren
Wat denk je van negeren en je richten op jezelf?
When they go low, we go high. (M.Obama)
Nogmaals: je hebt niks meer met hem te maken, dat hij geen vrienden heeft is niet jou probleem. Het is normaal dat je een ex blokt, het is geen vriend meer van je.
Alle reacties Link kopieren
Coco87 schreef:
25-09-2017 12:13
Ben je bang dat hij het om jou doet? Het zou voor mij nogal uitmaken of het om een grote stad als Amsterdam gaat of een dorpje in het noorden van Groningen met 300 inwoners. In het geval van dat eerste zou ik mezelf niet zo belangrijk maken en dus gewoon je mond houden. In het 2e geval zou ik het wel vreemd vinden.
Ja, het is zoiets als in je 2e voorbeeld, maar iets minder extreem. Maar wel een plaats waar je elkaar snel zal kunnen tegenkomen. En hij heeft er heel veel moeite dat het uit is, dus ik acht de kans dat hij hier een andere vrouw kent binnen die 2,5 weken niet zo groot.
Je hebt totaal geen recht om hem te vertellen waar hij wel of niet mag komen. Je kunt hem wel overal blokken waar mogelijk. Dan weet je ook niet waar hij uithangt.
Alle reacties Link kopieren
Hij valt jou er verder toch niet mee lastig? Het zijn niet jouw vrienden waar hij mee om gaat en hij vertoont niet echt stalkergedrag zo ver ik lees.

Zou hij oprecht gecharmeerd kunnen zijn van jouw woonplaats en daar een frisse start willen maken?

Het is wel een beetje bijzonder om het zo aan te pakken, maarja als hij het voor zichzelf doet... dan moet hij dat lekker doen
Alle reacties Link kopieren
Sunshine585 schreef:
25-09-2017 12:18
Ja, het is zoiets als in je 2e voorbeeld, maar iets minder extreem. Maar wel een plaats waar je elkaar snel zal kunnen tegenkomen. En hij heeft er heel veel moeite dat het uit is, dus ik acht de kans dat hij hier een andere vrouw kent binnen die 2,5 weken niet zo groot.
Juist als jij weer contact opneemt om 'uit te leggen', weet hij dat je gezien hebt dat hij bij je in de buurt was. Dat kan hij uitleggen als interesse, ook al zeg je heel wat anders, namelijk dat je géén interesse hebt.

Negeer hem, duidelijker kun je niet zijn.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Je kunt hem nou eenmaal niks verbieden.
Zolang hij niet voor je voordeur het weekend doorbrengt zou ik het gewoon negeren.

Maak je niet zo druk.
En nee, je hoeft het niet nogmaals uit te leggen aan hem. Daarmee hou je enkel maar het contact in stand. Blokken, negeren en verder gaan met je leven is nu het beste wat je kunt doen. En ook het duidelijkst naar hem toe.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat me er niet om te verbieden dat hij hier komt, maar dat ik hem uitleg wat zijn bericht gisteren met mij deed en ik hem daarom heb geblokkeerd. Hij gaf namelijk duidelijk aan dat hij graag bevriend wilde blijven op Facebook, maar door zulke berichten te plaatsen (helemaal enthousiast twee weekenden achter elkaar in mijn woonplaats zijn, kort nadat het uit is) maakt hij het toch onmogelijk?
Ik vind dat jij teveel met hem bezig bent. Wat kan jou het eigenlijk bommen wat hij in zijn vrije weekenden doet? Het gaat jou toch eigenlijk helemaal niets meer aan? Waarom heb je daar nog een mening over?
Alle reacties Link kopieren
Mijn vorige ex heeft mij lange tijd lastig gevallen en valt mij nu na meer dan een jaar nog steeds af-en-toe lastig met rare brieven en kaarten. Dat zit er misschien ook een beetje achter.
Alle reacties Link kopieren
Sunshine585 schreef:
25-09-2017 12:26
Het gaat me er niet om te verbieden dat hij hier komt, maar dat ik hem uitleg wat zijn bericht gisteren met mij deed en ik hem daarom heb geblokkeerd. Hij gaf namelijk duidelijk aan dat hij graag bevriend wilde blijven op Facebook, maar door zulke berichten te plaatsen (helemaal enthousiast twee weekenden achter elkaar in mijn woonplaats zijn, kort nadat het uit is) maakt hij het toch onmogelijk?
Nee ik begrijp dit niet zo goed. Wat boeit jou het nou wat hij op zijn Facebook zet? Als het foto's vanuit jouw huis, tuin of straat zijn.. Ja dan snap ik dat je er wat mee moet.
Sunshine585 schreef:
25-09-2017 12:14
Ik vind het vreemd dat hij niet snapt dat ik hem van Facebook heb verwijderd en vind het eerlijk gezegd een beetje creepy dat hij binnen de 2,5 week dat het nu uit is hij hier al twee weekenden is geweest.

Ik vond het ook altijd al beklemmend dat hij zich hier binnen een maand nadat wij iets hadden al had ingeschreven en investeerde in mensen hier leren kennen. Hij woont hier 70 km vandaan, zoiets doe je toch pas als je elkaar iets langer kent en dit samen afspreekt?

Natuurlijk begrijp ik dat ik hem niets kan verbieden, maar ik kan hem eventueel uitleggen waarom ik hem van Facebook heb gegooid, dat ik geschrokken ben van zijn gedrag? Hij heeft verder nauwelijks vrienden, mensen lopen bij hem weg, omdat hij zich aan ze vastklampt en ineens alles leuk vindt wat zij ook leuk vinden. Als niemand hem ooit vertelt waarom hij wordt geblokt kan hij er toch ook niks aan doen?
Oh dit had ik nog niet gelezen. Je doet dit allemaal voor hem, zodat hij wat kan leren. Ja ja.
Alle reacties Link kopieren
'bevriend blijven op facebook' is niks. Je bent geen echte vriend, je bent gluurder.

Als je niet wil dat iemand met jou meekijkt, dan verwijder jij ze en zorg je ervoor dat je profiel op 'gesloten' staat.
Heeft hij daar problemen mee? Pech gehad.
Je bent toch ook geen uitleg aan de buren verschuldigd waarom jij jouw gordijnen dicht doet thuis?

Rot op....mensen denken op zoveel dingen recht te hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven