Wat vind(t) jij een walgelijk of juist lief koosnaampje?

30-09-2017 21:04 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
En is dat streek of cultuur gebonden voor jou? Ik kom uit NB, grootgebracht in Gelderland.

Ik vind walgelijk;

Scheetje
Poepie
Poepsk
wijffie

en nog wel meer maar dan loopt dit topic binnen 5 min dood vrees ik.

Ik vind lief;

Mop
Mup
Lieffie

En ook hier wel een paar meer. Ben benieuwd naar jullie hot or not koosnaampjes!
Rouge__ schreef:
30-09-2017 21:29
kende ooit een stel dat elkaar altijd heel klef honey noemde :nope:
haha vrouwke vind ik ook leuk :biggrin:
Haha, dat doen vriend en ik niet. Ik heet voor hem gewoon Python ;-D

Vaak wordt ook de afkorting van mijn voornaam gebruikt en word ik gewoon blue genoemd.
Ik vind walgelijk zo'n vreemd woord voor zoiets kleins, maar als ik iets dan niet begrijp is elkaar noemen naar flatulentie.
Ik vind moppie of wijffie echt vreselijk. :$

Vriend en ik hebben hele foute koosnaampjes die ik hier niet ga noemen :biggrin:
Vind het altijd wel lief als hij me "knapperd" noemt.
Consistency compounds.
Ik noem mijn dochtertje wel wijffie. maar ik kan me niet voorstellen dat mijn man mij zo zou noemen. We noemen elkaar hooguit lieffie of schat.
Don't cry, buy a bag and move on.
blue_lagoon schreef:
30-09-2017 21:31
Haha, dat doen vriend en ik niet. Ik heet voor hem gewoon Python ;-D

Vaak wordt ook de afkorting van mijn voornaam gebruikt en word ik gewoon blue genoemd.
ook leuk :) vriend noemt mij meestal bunny of nijntje vanwege mijn Chinese sterrenbeeld en omdat ik klein en schattig ben :bonk:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Yakatani schreef:
30-09-2017 21:33
Ik vind walgelijk zo'n vreemd woord voor zoiets kleins, maar als ik iets dan niet begrijp is elkaar noemen naar flatulentie.
Watte?
FiIee schreef:
30-09-2017 21:24
Damsel :rofl:

Nu ben ik wel nieuwsgierig maar het ontstaan van die koosnaam :proud:

Ik vind 'm ergens wel schattig.
Zo gegroeid...soms zelfs het laatste woord er af🤣. Ach we zijn 15 jaar samen... Heerlijk.
Buiten het geknuppel zie ik geen rare dingen.
Rouge__ schreef:
30-09-2017 21:34
ook leuk :) vriend noemt mij meestal bunny of nijntje vanwege mijn Chinese sterrenbeeld en omdat ik klein en schattig ben :bonk:
Ahw, da's lief! :heart:
Meestal schat, lief of lieffie. Als grapje soms chicky. Mijn partner doet wel eens de Engelse afkorting van mijn naam
blue_lagoon schreef:
30-09-2017 21:37
Ahw, da's lief! :heart:
Vind ik ook :)
Ik ken iemand die zijn vrouw 'de leidinggevende ' noemt. Heel walgelijk, maar als je het stel kent eigenlijk toch grappig.
Oh ik gebruik wel koosnaampjes of verhaspelingen van namen.

Mijn zoontje kent zichzelf straks niet bij z'n eigen naam denk ik :hihi: :$ hij heeft vele bijnamen :P een daarvan is 'Oekoe', want dat zegt hij zelf steeds op het moment. Dus dan zeg ik: 'hoi Oekoe!!' En dan zegt hij: 'Oekoe!'

Ik vind wijffie wel leuk. Maar niet van man tot vrouw. Hier (020) noemen de oudere dames jongere meiden vaak. Toen ik in de thuiszorg werkte (als verzorgende) was ik voor al die dames 'wijffie' en 'moppie'.

'Dankjewel weer hè mop!' Als je de deur weer uit ging.

Mijn man en ik noemen elkaar wel 'babe'. Terwijl ik het verschrikkelijk vind, maar om de een of andere reden is het erin gesleten. Ik noem hem ook wel Dikkie.
anoniem_210122 wijzigde dit bericht op 30-09-2017 21:52
9.66% gewijzigd
Jufjoke schreef:
30-09-2017 21:45
Ik ken iemand die zijn vrouw 'de leidinggevende ' noemt. Heel walgelijk, maar als je het stel kent eigenlijk toch grappig.
Mijn man zegt vaak: dat moet ik even aan de missus vragen :bonk:
Damselindistress schreef:
30-09-2017 21:36
Zo gegroeid...soms zelfs het laatste woord er af🤣. Ach we zijn 15 jaar samen... Heerlijk.
Ik heb 'm gemist :'-(
Ik hou van verhaspelingen van namen. Dus bij wijze van Yovonne i.p.v. Yavanna (maar dan met mijn echt naam). Of juist hele flauwe namen of nog flauwere verhaspelingen. Zeg ook vaak lieverd of schat.

Wijffie vind ik ook verschrikkelijk, mop dan weer niet. Muts haat ik ook, vind ik zo neerbuigend.
Jufjoke schreef:
30-09-2017 21:45
Dat doet Jochem Meyer ook toch?
Man noemt mij altijd poek, poekkie, lieffie of soms patatje....

Mn zusje noemt me gup

Mn pa noemt me altijd meissie

Ik heb er veel zeg, en ik reageer ook op alles, het klinkt niet eens gek meer voor me :facepalm:
Heel snel Lux .. plofkabouter.

Ach wat boeit het ook....ik heb een lieve kerel en ik vind hem lief....ik laat hem staan!
Naast degene die in de OP al worden genoemd vind ik poes en prinsesje ook verschrikkelijk. En door al mijn vrienden wordt mijn naam afgekort, maar mijn dates vinden het altijd leuk om 'ie' achter de afgekorte versie te zetten. En dat vind ik ook echt vreselijk, terwijl ik de afgekorte versie van mijn naam wel gewoon leuk vind.

Mup(ke) blijf ik het leukst vinden. En verder dus gewoon de afgekorte versie van mijn naam.
:rofl: hahaha heerlijk!
Patatje?die is ook grappig :-D
Haha Damsel :biggrin: ! Ook wel heel lief, daar zijn dr geen 2 van.
Lach hard, duik diep, kom terug..
lux. schreef:
30-09-2017 21:49
Oh ik gebruik wel koosnaampjes of verhaspelingen van namen.

Mijn zoontje kent zichzelf straks niet bij z'n eigen naam denk ik :hihi: :$ hij heeft vele bijnamen :P een daarvan is 'Oekoe', want dat zegt hij zelf steeds op het moment. Dus dan zeg ik: 'hoi Oekoe!!' En dan zegt hij: 'Oekoe!'

Ik vind wijffie wel leuk. Maar niet van man tot vrouw. Hier (020) noemen de oudere dames jongere meiden vaak. Toen ik in de thuiszorg werkte (als verzorgende) was ik voor al die dames 'wijffie' en 'moppie'.

'Dankjewel weer hè mop!' Als je de deur weer uit ging.

Mijn man en ik noemen elkaar wel 'babe'. Terwijl ik het verschrikkelijk vind, maar om de een of andere reden is het erin gesleten. Ik noem hem ook wel Dikkie.
*hi lux*

aah lief, zoontje van schoonzus noem ik altijd toetie.

vriend noem ik ook vaak babe of lucy :hihi: kom ik thuis roep ik : Lucy I'm home :$

Groot gelijk Damsel ;-) :cheer:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Man zegt nog wel een mijn koningin dat vind ik ook wel schatttig. Ik noem hem weleens Mr Big 😀

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven