Wat vind(t) jij een walgelijk of juist lief koosnaampje?
zaterdag 30 september 2017 om 21:04
En is dat streek of cultuur gebonden voor jou? Ik kom uit NB, grootgebracht in Gelderland.
Ik vind walgelijk;
Scheetje
Poepie
Poepsk
wijffie
en nog wel meer maar dan loopt dit topic binnen 5 min dood vrees ik.
Ik vind lief;
Mop
Mup
Lieffie
En ook hier wel een paar meer. Ben benieuwd naar jullie hot or not koosnaampjes!
Ik vind walgelijk;
Scheetje
Poepie
Poepsk
wijffie
en nog wel meer maar dan loopt dit topic binnen 5 min dood vrees ik.
Ik vind lief;
Mop
Mup
Lieffie
En ook hier wel een paar meer. Ben benieuwd naar jullie hot or not koosnaampjes!
zaterdag 30 september 2017 om 21:31
zaterdag 30 september 2017 om 21:34
ook leukblue_lagoon schreef: ↑30-09-2017 21:31Haha, dat doen vriend en ik niet. Ik heet voor hem gewoon Python![]()
Vaak wordt ook de afkorting van mijn voornaam gebruikt en word ik gewoon blue genoemd.
Relax we're all crazy, it's not a competition
zaterdag 30 september 2017 om 21:40
zaterdag 30 september 2017 om 21:49
Oh ik gebruik wel koosnaampjes of verhaspelingen van namen.
Mijn zoontje kent zichzelf straks niet bij z'n eigen naam denk ik
hij heeft vele bijnamen
een daarvan is 'Oekoe', want dat zegt hij zelf steeds op het moment. Dus dan zeg ik: 'hoi Oekoe!!' En dan zegt hij: 'Oekoe!'
Ik vind wijffie wel leuk. Maar niet van man tot vrouw. Hier (020) noemen de oudere dames jongere meiden vaak. Toen ik in de thuiszorg werkte (als verzorgende) was ik voor al die dames 'wijffie' en 'moppie'.
'Dankjewel weer hè mop!' Als je de deur weer uit ging.
Mijn man en ik noemen elkaar wel 'babe'. Terwijl ik het verschrikkelijk vind, maar om de een of andere reden is het erin gesleten. Ik noem hem ook wel Dikkie.
Mijn zoontje kent zichzelf straks niet bij z'n eigen naam denk ik
Ik vind wijffie wel leuk. Maar niet van man tot vrouw. Hier (020) noemen de oudere dames jongere meiden vaak. Toen ik in de thuiszorg werkte (als verzorgende) was ik voor al die dames 'wijffie' en 'moppie'.
Mijn man en ik noemen elkaar wel 'babe'. Terwijl ik het verschrikkelijk vind, maar om de een of andere reden is het erin gesleten. Ik noem hem ook wel Dikkie.
anoniem_210122 wijzigde dit bericht op 30-09-2017 21:52
9.66% gewijzigd
zaterdag 30 september 2017 om 21:54
Ik heb 'm gemistDamselindistress schreef: ↑30-09-2017 21:36Zo gegroeid...soms zelfs het laatste woord er af. Ach we zijn 15 jaar samen... Heerlijk.
zaterdag 30 september 2017 om 21:54
zaterdag 30 september 2017 om 21:58
Naast degene die in de OP al worden genoemd vind ik poes en prinsesje ook verschrikkelijk. En door al mijn vrienden wordt mijn naam afgekort, maar mijn dates vinden het altijd leuk om 'ie' achter de afgekorte versie te zetten. En dat vind ik ook echt vreselijk, terwijl ik de afgekorte versie van mijn naam wel gewoon leuk vind.
Mup(ke) blijf ik het leukst vinden. En verder dus gewoon de afgekorte versie van mijn naam.
Mup(ke) blijf ik het leukst vinden. En verder dus gewoon de afgekorte versie van mijn naam.
zaterdag 30 september 2017 om 22:04
*hi lux*lux. schreef: ↑30-09-2017 21:49Oh ik gebruik wel koosnaampjes of verhaspelingen van namen.
Mijn zoontje kent zichzelf straks niet bij z'n eigen naam denk ik![]()
hij heeft vele bijnamen
een daarvan is 'Oekoe', want dat zegt hij zelf steeds op het moment. Dus dan zeg ik: 'hoi Oekoe!!' En dan zegt hij: 'Oekoe!'
aah lief, zoontje van schoonzus noem ik altijd toetie.
vriend noem ik ook vaak babe of lucy
Groot gelijk Damsel
Relax we're all crazy, it's not a competition