Vermist Anne Faber

01-10-2017 14:08 3012 berichten
Lukt me niet om een link te plaatsen:-(

Zag via Facebook dat er een vrouw van 25 wordt vermist, Anne Faber, sinds vrijdag uit Utrecht.

Haar vriend Nathanael Fidder heeft iig een oproep geplaatst.

Ze zou een lange fietstocht hebben gemaakt naar onbekende bestemming/ route en weer terug naar haar vriend zijn huis keren, of na een feest, als ik mij niet vergis, waar zij niet is verschenen.

Dit was toen het zo hard regende op vele plaatsen.
Zij heeft haar vriend nog een selfie geappt in de regen, dit was als ik mij niet vergis in Baarn, of Hollandse rading, vlakbij Hilversum/Utrecht.

Hopelijk is er niks gebeurt.
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 14:48
3.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Allereerst staat voorop dat ik hoop dat Anne gauw weer veilig thuis zal zijn en dat er niets engs aan de hand is :redrose:

Maar ik vraag me toch iets af. Hoe komt het dat de politie gelijk vanaf vrijdag is gaan zoeken? Het is heel goed dat ze het doen natuurlijk, maar normaal wacht de politie toch wel een tijdje met zoeken als een volwassene niet op tijd thuis is? Anne is 25 jaar en in het nieuws staat nergens dat haar vriendje of de politie iets engs heeft ontdekt vrijdag waardoor ze gelijk zijn gaan zoeken, een voorwerp van haar oid :-? Zelf laat ik altijd wel aan iemand weten waar ik ongeveer heen ga voor het geval dat er iets gebeurt, omdat ik weet dat de politie toch geen haast zal maken met zoeken als ik niet thuiskom van de afspraak, want ik ben immers een volwassen mens, en mij is verteld dat ze op z'n vroegst na een paar dagen pas gaan zoeken.

Weet iemand dit toevallig?
'Cause the sweetest kiss I ever got is the one I've never tasted.
Alle reacties Link kopieren
Mary-C schreef:
02-10-2017 11:16

Weet iemand dit toevallig?
Volgens mij omdat de vriend ook kenbaar had gemaakt dat ze zeker de intentie had om terug te komen, maar dat dat niet is gebeurd, en er dus iets anders moet zijn gebeurd. Of misschien verkeert ze in een huidige (psychische?) situatie waarbij de alarmbellen bij mensen om haar heen gaan rinkelen als ze lang wegblijft.
Mary-C schreef:
02-10-2017 11:16
Allereerst staat voorop dat ik hoop dat Anne gauw weer veilig thuis zal zijn en dat er niets engs aan de hand is :redrose:

Maar ik vraag me toch iets af. Hoe komt het dat de politie gelijk vanaf vrijdag is gaan zoeken? Het is heel goed dat ze het doen natuurlijk, maar normaal wacht de politie toch wel een tijdje met zoeken als een volwassene niet op tijd thuis is? Anne is 25 jaar en in het nieuws staat nergens dat haar vriendje of de politie iets engs heeft ontdekt vrijdag waardoor ze gelijk zijn gaan zoeken, een voorwerp van haar oid :-? Zelf laat ik altijd wel aan iemand weten waar ik ongeveer heen ga voor het geval dat er iets gebeurt, omdat ik weet dat de politie toch geen haast zal maken met zoeken als ik niet thuiskom van de afspraak, want ik ben immers een volwassen mens, en mij is verteld dat ze op z'n vroegst na een paar dagen pas gaan zoeken.

Weet iemand dit toevallig?
Als ik mij niet vergis is de politie zaterdag op de hoogte gesteld toch?

Zondag is de politie een fysieke zoekactie gestart.
Vandaag zoeken zij verder in Baarn iig.

Zaterdag heeft de politie de telefoon gegevens getraceerd en Baarn was de plaats waar dit naartoe leidde.
Koffiekop schreef:
02-10-2017 09:21
Ik ken het daar ook en je kan er geen 5 minuten lopen zonder een andere wandelaar, honduitlater, hardloper of fietser tegen te komen. Bovendien wonen er gewoon mensen in Hollandsche Rading, Maartensdijk en de omgeving en er is een stationnetje. Tussen de dorpen in zit wat bos, zeg maar. Het Gooi is nou niet bepaald de Veluwe of het platteland van Oost Groningen.
Zeker in het mooie weekend erna moet het daar gestikt hebben van de wandelaars.
Bedoelde eigenlijk niet alleen Hollandse Rading en dergelijke maar ook de Soest, Zeist, Bilthoven, Lage Vuurse bv.
Als je naar Baarn fietst of er vanaf dan zijn dit ook plaatsen rondom.

Wandel wel met mijn honden hier en daar en het kan echt erg rustig zijn, bovendien lijkt zo'n gebied dan gigantisch groot als wandelaar dan.
Alle reacties Link kopieren
.
rascalles wijzigde dit bericht op 12-10-2017 17:21
Reden: .
99.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
tanteslankie wijzigde dit bericht op 12-10-2017 07:58
98.06% gewijzigd
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
rascalles schreef:
02-10-2017 12:35
Was ook mijn eerste gedachte. Raar verhaal van die vriend. Vertrouw hem ook niet. Hopelijk zit ik er naast.
Op basis van niks. Erg dit.
Ik kom ook veel in die omgeving en fiets er regelmatig. Eens met koffiekop. Het is een druk bezocht gebied vooral in de weekenden. Je komt er constant wel mensen tegen op de fiets en wandelpaden. Vind het ook een raar verhaal van die fietstocht. Als je van Hollandse Rading naar Baarn fiets ga je nou niet echt de richting van Utrecht op en waarom ga je met dit weer een fietstochtje maken?

Ik lees net dat ze een fietswiel gevonden hebben en een handschoen.
tanteslankie schreef:
02-10-2017 12:45
Wel bizar. Ze zoeken bij mij om de hoek. Waar ze het laatst is gezien, daar fiets ik dagelijks... :-(
Ik ken het daar ook een beetje. Je hebt daar echt wel fietspaden langs wegen die niet nonstop druk zijn (alleen tijdens spitsuur). Vaak genoeg dat ik daar met de auto rij en dan een fietser zie terwijl er verder geen andere auto's zijn. Ik vind het zelf geen fijne plek. Ik zou er zelf niet graag fietsen en zou er mijn kinderen niet laten fietsen. Ik word hier zo treurig van. Wat een hel voor de betrokkenen.
sneeuwwitje80 schreef:
02-10-2017 12:52
Ik kom ook veel in die omgeving en fiets er regelmatig. Eens met koffiekop. Het is een druk bezocht gebied vooral in de weekenden. Je komt er constant wel mensen tegen op de fiets en wandelpaden. Vind het ook een raar verhaal van die fietstocht. Als je van Hollandse Rading naar Baarn fiets ga je nou niet echt de richting van Utrecht op en waarom ga je met dit weer een fietstochtje maken?

Ik lees net dat ze een fietswiel gevonden hebben en een handschoen.
Volgens mij hebben jullie niet door dat er maar weinig tijd voor nodig is om iemand weg te maken. Zelfs in het drukke Vondelpark zijn er genoeg momenten dat het minder druk is (bijvoorbeeld als het zo hard regent) en dat dan niemand het ziet als je iets overkomt.
Alle reacties Link kopieren
Ik liep op dat tijdstip van de AH naar mijn auto en was echt zeiknat. Wat moet je dan toch op de fiets? De Amsterdamse straatweg is een van de drukste wegen tijdens spitsuur. Maar idd ook een aantal fietspaden, die, tegenover het paleis bijvoorbeeld, niet te zien zijn vanaf de weg. En waar auto's in de luwte kunnen parkeren zonder gezien te worden. Wat een naar verhaal is dit...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Ik fiets ook dagelijks in de buurt en vrijdagavond tussen 18:30 en 19h (toen kwam ik ongeveer thuis) waren er echt weinig fietsers en voetgangers op straat, waar er normaal heel veel fietsers zijn. Na mijn thuiskomst werd het nog veel slechter weer. Dus ik kan me voorstellen dat er in de Lage Vuursche bijvoorbeeld helemaal nauwelijks mensen waren, daar in het bos. Mocht ze die kant op zijn gegaan. Je weet het niet he. Ik vind het zo verdrietig :-[
tampontouwtje schreef:
02-10-2017 12:57
Volgens mij hebben jullie niet door dat er maar weinig tijd voor nodig is om iemand weg te maken. Zelfs in het drukke Vondelpark zijn er genoeg momenten dat het minder druk is (bijvoorbeeld als het zo hard regent) en dat dan niemand het ziet als je iets overkomt.
Zo bedoel ik het ook niet. Meer in het geval van een ongeluk en ze ergens langs de weg ligt. Dan zou ze dit weekend echt wel al gevonden zijn door een voorbijganger. Natuurlijk is het helaas zo dat iemand haar ongezien van haar fiets heeft kunnen trekken. Daar is het wel rustig genoeg voor zeker met dat rotweer van vrijdagavond. Het ging echt flink tekeer.
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
02-10-2017 12:58
Ik liep op dat tijdstip van de AH naar mijn auto en was echt zeiknat. Wat moet je dan toch op de fiets? De Amsterdamse straatweg is een van de drukste wegen tijdens spitsuur. Maar idd ook een aantal fietspaden, die, tegenover het paleis bijvoorbeeld, niet te zien zijn vanaf de weg. En waar auto's in de luwte kunnen parkeren zonder gezien te worden. Wat een naar verhaal is dit...
En dat eenrichtings-verkeer weggetje vanaf dat grote kruispunt, richting Soest. Aan de ene kant sloot, aan de andere kant mais. Als je daar fietst in dat weer en iemand wil je kwaad doen.. Niemand die het ziet hoor. :cry:
Er zijn ook mensen die er juist van houden om wat door de regen te dwalen. Het is niet koud nu en met een goed regenpak heb je nergens last van. Juist in die omgeving ruikt het heerlijk in het bos als het regent en alles is dan beeldschoon.

Ik snap haar wel hoor. Ben ook een natuurliefhebber en ben graag alleen in de bossen. Als het regent is dat alleen maar een dimensie erbij. En waarom zou je altijd een doel moeten hebben, als in een bestemming?
Alle reacties Link kopieren
Het gevonden wiel komt overeen met Annes fiets. Ook is er een gele tas gevonden. Haar vriend had eerder bericht dat ze mogelijk zijn gele tas bij zich had.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Wat verschrikkelijk :|
Alle reacties Link kopieren
Koffiekop schreef:
02-10-2017 09:26
Volgens mij was het er om 16:30 nog gewoon droog?? Ik appte vrijdag rond 18:30 uur met een kennis aldaar dat ik bijna weggespoeld werd door de regen in Amsterdam en deze kennis dacht dat ik schromelijk overdreef, daar was nog niks aan de hand. En urenlang fietsen zonder bestemming? Dat doet mijn man elk weekend. Wielrennen en mountainbiken. Misschien deed Anne daar ook aan?

Bovendien: van Utrecht naar Hollandsche Rading is nog geen 40 minuten fietsen, als je niet te snel fietst. Als je in het noorden van Utrecht woont is het een leuk ontspannend avondritje zeg maar. Naar de dichtstbijzijnde bossige, mooie omgeving. Het is geen barre fietstocht van uren die volstrekt onlogisch zou zijn voor een hobbyfietser uit Utrecht, integendeel.

Ik vind het persoonlijk dus helemaal niet zo raar dat iemand op vrijdag rond 16:30 op de fiets zonder bestemming in die omgeving was. Ik denk dat ze niet de enige was. Wat er gebeurd is weet ik natuurlijk ook niet maar speculeren zonder basale feiten te kennen schiet niet zo op.
Dat begrijp ik dus ook niet, van Utrecht naar Hilversum is een soort rechte lijn. Ze heeft haar vriend nog een bericht gestuurd toen ze in de Holandsche Rading was (niet ver van Hilversum) en daarna is ze waarschijnlijk via Hilversum naar Baarn gefietst. Waarom is ze niet in Hilversum naar haar vriend of het feest gegaan?
Alle reacties Link kopieren
xlaluna schreef:
02-10-2017 11:44
Volgens mij omdat de vriend ook kenbaar had gemaakt dat ze zeker de intentie had om terug te komen, maar dat dat niet is gebeurd, en er dus iets anders moet zijn gebeurd. Of misschien verkeert ze in een huidige (psychische?) situatie waarbij de alarmbellen bij mensen om haar heen gaan rinkelen als ze lang wegblijft.
Mij was altijd verteld dat de politie bij volwassenen sowieso eerst een paar dagen wacht. Ook als vrienden/familie aangeven dat de vermiste al eerder thuis had moeten zijn. Verder wordt het vaak wel in de media genoemd als de vermiste in een bepaalde psychische toestand verkeert omdat de vermissing dan meer urgentie heeft.. Dus vreemd is het wel! Maar misschien weet de politie iets over haar gemoedstoestand die wij niet weten.
Donna1971 schreef:
02-10-2017 11:49
Als ik mij niet vergis is de politie zaterdag op de hoogte gesteld toch?

Zondag is de politie een fysieke zoekactie gestart.
Vandaag zoeken zij verder in Baarn iig.

Zaterdag heeft de politie de telefoon gegevens getraceerd en Baarn was de plaats waar dit naartoe leidde.
Ik dacht vrijdag? Maar ik was er ook niet bij dus misschien heeft iemand op Twitter iets verkeerd overgebracht. Ook als ze op zondag zijn begonnen met zoeken, waren ze er vroeg bij. Volwassenen gaan zo vaak weg en komen veel te laat terug, soms dagen, dus ik blijf het bijzonder vinden dat de politie zo snel al ging zoeken en traceren.
'Cause the sweetest kiss I ever got is the one I've never tasted.
Alle reacties Link kopieren
a_nick_is_crini schreef:
02-10-2017 13:27
Het gevonden wiel komt overeen met Annes fiets. Ook is er een gele tas gevonden. Haar vriend had eerder bericht dat ze mogelijk zijn gele tas bij zich had.
:nooo: wat triest
Alle reacties Link kopieren
a_nick_is_crini schreef:
02-10-2017 13:27
Het gevonden wiel komt overeen met Annes fiets. Ook is er een gele tas gevonden. Haar vriend had eerder bericht dat ze mogelijk zijn gele tas bij zich had.
De gevonden tas is een Jumbo boodschappentas en de tas die ze mogelijk bij zich had was een gele motorrugzak. (Bron: Twitter klik).

Of het wiel echt van Annes fiets is weten ze nog helemaal niet. Ze sluiten het alleen niet uit.
'Cause the sweetest kiss I ever got is the one I've never tasted.
Alle reacties Link kopieren
Ik verzin het niet hoor.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/425705/ ... miste-anne

Gevonden velg en band komen overeen.

Tas is inderdaad een Jumbotas en niet de gele tas van vriend.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Mijn man fietst ook graag. Die maakt tochten van 50/75 kilometer. Ook vanaf 16.30 uur na zijn werk want hij is met 50 kilometer dan toch voor het donker terug momenteel. Ik vraag echt niet elke keer waar hij heen gaat. Soms kijkt hij het aan met de wind en kiest dan pas zijn route. Ik bedoel te zeggen dat ik het helemaal niet vreemd vind dat iemand zegt een lange fietstocht gaat maken zonder een bestemming door te geven.
Neemt niet weg dat ik het vreselijk vind dat zij nog altijd niet gevonden is. Vreselijk die onzekerheid voor de familie.
Alle reacties Link kopieren
a_nick_is_crini schreef:
02-10-2017 13:50
Ik verzin het niet hoor.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/425705/ ... miste-anne

Gevonden velg en band komen overeen.

Tas is inderdaad een Jumbotas en niet de gele tas van vriend.
Daar beschuldig ik je ook niet van hoor! ;)

Het is volgens mij nog niet bevestigd dat de velg en de band echt van Annes fiets zijn, maar het kan wel want ze komen qua uiterlijk overeen.
'Cause the sweetest kiss I ever got is the one I've never tasted.
thee_leutje101 schreef:
02-10-2017 13:05
En dat eenrichtings-verkeer weggetje vanaf dat grote kruispunt, richting Soest. Aan de ene kant sloot, aan de andere kant mais. Als je daar fietst in dat weer en iemand wil je kwaad doen.. Niemand die het ziet hoor. :cry:
Ja inderdaad.

En er zijn zoveel rustige plekken ook door bossen.
Soms kom ik uren niemand tegen met mijn honden in deze omgeving.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven