Zwanger... en nu?

07-10-2017 12:52 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Wij zijn er sinds begin deze week achter gekomen dat ik zwanger ben, nu bijna 5 weken.
Een dag later hebben wij onze kat in moeten slapen en tegelijkertijd moet ik ook nog even stoppen met roken..
Ik vind het al met al een erg moeilijke week en heb veel angst en soms paniekaanvallen omdat ik het even niet meer weet.
Verdriet en angst winnen het van de vreugde,af en toe heb ik wel momenten waarop ik er echt naar uit kijk. Maar dan slaat het ook ineens weer om en weet ik het allemaal niet. Vooral het stoppen met roken is hierbij erg lastig.

Ik begrijp dat ik van de hak op de tak spring,zou graag van jullie willen weten of iemand hier ervaring mee heeft? Eventuele tips zijn zeeeker welkom

Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring maar ik zou zeggen, day by day :)

Succes/sterkte en gefeliciteerd!
Het per dag bekijken idd. Zeggen: vandaag ga ik niet roken. Herhaal dat in je hoofd: vandaag rook ik niet!
Denk niet aan morgen of aan overmorgen. Vandaag rook jij niet.
Ik ben zelf een rookster maar tijdens mijn zwangerschappen heb ik geen enkele sigaret aangeraakt. Het was de eerste dagen zwaar maar het lukte.
NIET vandaag dus. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
je hormonen helpen niet waarschijnlijk met hoe je je voelt. Besef je ook dat je hierdoor wiebeliger en emotioneler bent dan gewoonlijk, bij mij op het belachelijke af. Twijfel en zorgen is ook normaal. Wat jij nu moet doen is niet roken, niet drinken en proberen jezelf bezig te houden, thats it.
anoniem_353578 wijzigde dit bericht op 07-10-2017 13:33
2.42% gewijzigd
Misschien kun je hulp vragen bij je huisarts? Stoppen met roken is voor veel mensen erg moeilijk. Zwanger zijn maakt het niet persé makkelijker, omdat je ook onder de hormonen zit. Wel doorzetten hoor, roken is echt heel slecht ook in de eerste maanden.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Was het ongepland dat je nog rookt? En sterkte met het verlies van je dier.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
07-10-2017 13:28
Was het ongepland dat je nog rookt? En sterkte met het verlies van je dier.
Nee niet ongepland, maar was ook hiervoor niet zo'n ster in stoppen...
Bedankt🤗
Alle reacties Link kopieren
Vraag je ha om hulp bij het stoppen.
Rookt je man ook?

Succes met stoppen met roken.

En :hug: voor je beestje.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
-Kia-Ora- schreef:
07-10-2017 13:48
Vraag je ha om hulp bij het stoppen.
Rookt je man ook?

Succes met stoppen met roken.

En :hug: voor je beestje.


Gister toevallig bij de huisarts geweest. Die vertelde alleen dat ik het uit moest zitten. Misschien is er niks voor bij zwangere vrouwen? Ik weet het niet.
Mijn vriend rookt ook inderdaad maar probeert met mij mee te doen.
Dankjewel🤗
Alle reacties Link kopieren
Bobbie123 schreef:
07-10-2017 15:02
Gister toevallig bij de huisarts geweest. Die vertelde alleen dat ik het uit moest zitten. Misschien is er niks voor bij zwangere vrouwen? Ik weet het niet.
Mijn vriend rookt ook inderdaad maar probeert met mij mee te doen.
Dankjewel🤗
Niet meer proberen maar gewoon doen. Als je zin hebt in een peuk dan trek je gewoon aan een elastiekje om je pols. Dan ga je het associëren met iets naars. Of he gaat wat anders doen ter afleiding. Je kunt ook hier komen schrijven :) . Even volhouden. Over 72 uur is het nog enkel een psychische verslaving. Je kunt het. Al honderden, nee duizenden zijn jullie voorgegaan. Dus ook jij kunt het. Fijn dat je vriend met je mee stopt.
En lukt het niet dan overleg het met je vk.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle lieve reacties! Doet me goed.🤗
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu, een paar dagen later?
Alle reacties Link kopieren
ariel149 schreef:
12-10-2017 16:44
Hoe gaat het nu, een paar dagen later?

In overleg met de verloskundige ,daar mijn stress extreem was en gevaarlijk, besloten nu zo min mogelijk te roken en het opnieuw te doen als de onrust in de omgeving stabiel is..
Dat het niet handig is en slecht weet ik ook.. het is misschien erg zwak maar op dit moment is het even niet anders.. wordt vervolgd dus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven