Uitgerekend 1 t/m 10 januari 2018

12-05-2017 11:23 1429 berichten
Gezellig kletsen over zwanger zijn met vrouwen die allen tussen 1 en 10 januari 2018 uitgerekend zijn!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo :cheer2:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Awina 29/33 Eerste 6 januari Meisje! :love: 16 december bevallen! :heart:
Wolkje85 32/32 Eerste 10 januari Jongen!
Jongen!
:love: .. december bevallen! :heart:
Nx3 33 Vierde 3 januari Meisje! :love: 28 december bevallen! :heart:
GettingEven 30/40 Eerste 30 december Meisje! :love: 28 december bevallen! :heart:
UkkePuckje2017 31/33 Tweede* 7 januari Meisje! :love: 29 december bevallen! :heart:
happyapple Tweede 2 januari nnb :love: .. december bevallen! :heart:
Mamarjan 31/34 Tweede 3 januari Meisje! :love: 31 december bevallen! :heart:
xkussie 25/28 Eerste 10 januari Meisje! :love: 8 januari bevallen! :heart:
Anais_ 31/31 - .. januari Meisje! :love: 17 januari bevallen! :heart:
Lotte_joy 31/39 Tweede 30 december Jongen! :heart: :duckie:
ASP 28/27 Eerste 30 december Jongen! :heart: :duckie:
Floor789 25/27 Eerste 31 december Jongen! :heart: :duckie:
Lissjay 32/32 Tweede 2 januari Meisje! :heart: :duckie:
Blauwe_Stoel 33/34 Eerste 3 januari Jongen! :heart: :duckie:
SuperPannenkoek 31/39 Tweede 11 januari Jongen! :heart: :duckie:
.
LiefsEmma, Motanah, Belle88, Doortje_16, Xinsia, Borboletas & Autumn87 - jullie zijn zo stil dat we jullie uit de tabel hebben gehaald. Mochten jullie nog meelezen of -schrijven, dan zijn jullie natuurlijk altijd weer welkom!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:26
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
93.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat ik jullie verwaarloosd heb, op mn werk doen ze moeilijk. Alle ruimte voor administratieve werkzaamheden is uit mn agenda gehaald en volgestopt met klanten. Vandaag waren er 3 afspraken van een half uur in 1 uur gestopt. Waardoor ik constant uitloop, geen blije klanten heb en na mn werktijd de administratie nog moet doen. Nu lig ik dus uitgeteld in bed...

Wolkje, klinkt naar, weet je al meer?
lotte_joy schreef:
28-09-2017 15:15
Sorry dat ik jullie verwaarloosd heb, op mn werk doen ze moeilijk. Alle ruimte voor administratieve werkzaamheden is uit mn agenda gehaald en volgestopt met klanten. Vandaag waren er 3 afspraken van een half uur in 1 uur gestopt. Waardoor ik constant uitloop, geen blije klanten heb en na mn werktijd de administratie nog moet doen. Nu lig ik dus uitgeteld in bed...

Wolkje, klinkt naar, weet je al meer?
Dan zou ik me ziek melden joh. Dit kan toch niet ? :evil:
Hier gaat alles ook redelijk goed, donderdag weer een controle. Ben wel behoorlijk moe en wat prikkelbaarder de laatste tijd.
Onze uk is echt heel erg druk en voel ik elke dag behoorlijk.

Hoe staat het met de babykamers? Bij ons is hij helaas nog laaaaang niet klaar. Zoals ik al eerder verteld heb hebben wij een oud boerderijtje gekocht en wilden wij voor mijn verlof de houtkachel aansluiten zodat ik er dan lekker warm bij kan zitten. Helaas valt dit allemaal wat tegen, en hebben we de volledige schoortsteen moeten verwijderen ivm asbest. Nu moet hij nog opnieuw gemetseld worden en dan pas kunnen we de houtkachel plaatsen. Project babykamer ligt dus even op zijn gat terwijl er daar ook nog een heleboel moet gebeuren. Denk dan aan leidingen in de muren wegwerken, plafond plaatsen, nieuwe vloeren, alles laten spacken enz... nog zat te doen voordat de baby komt dus.

Ben dan ook nog niet echt bezig met kleertjes kopen omdat het ik het nog niet lekker in een commode oid kan leggen.
oh dat is balen zeg Superpannekoek, kan me voorstellen dat je er nog niet echt mee bezig bent.
hier staat sinds een week nu alles klaar boven voor se baby. was het eigenlijk nog niet van plan maar me schoonmoeder kema helpen opruimen hier en tien hebben we alles maar klaar gezet. moet eerlijk zeggen dat ik er wel blij mee ben. kon ik indd alle spullen ook een plek geven want alles zat in dozen etc. maar nu het eenmaal staat kan ik helemaal niet meer wachten tot de kleine er is hahaha.
vandaag komen nog een paar kleine dingen per post wat ik besteld heb, en verder ben ik zo goed als compleet volgens mij. over een aantal weken zal ik nog een voorraad luiers etc kopen.

hier deze week super druk, morgen kinderfeestje van me dochter zal blij zijn. als dat achter de rug is. donderdag word me zoon geopereerd. en dan heb ik nog 2 weken rust voordat alle verjaardagen etc en feestdagen et weer aankomen.

mijn buik zot ook echt aardig in de weg nu pff kan amper me schoenen nog aan doen. volgende week heb ik weet een controle ben benieuwd dan. de kleine voel ik ook wel redelijk bewegen. hoop dat ik nog een echo kan krijgen voor die tijd. kan ik der nog even zien.
Hoi dames, sorry ik heb iedereen ook even verwaarloosd :$ Hier gaat alles goed gelukkig.
Kleine heeft inmiddels bedacht dat het leuk is om mama nu 's ochtends na de vroege wekker van papa wakker te schoppen. Ik merk dat het steeds harder gaat, en misschien vergis ik me maar ze lijkt het ook op een bepaald ritme te doen. Superleuk om haar zo actief bezig te voelen, 's avonds gaat het toch minder hard tekeer, maar handig met een keer een dagje uitslapen is het niet.
Babykamer is nog niet klaar hier, ik wacht op een kast zodat ik alles kan herindelen en dan wil ik alle babyspullen inladen. Tot die tijd bewaar ik de gekochte en gekregen dingetjes even in een grote zak, tegen die tijd wil ik toch alles een keer wassen.

@Superpannekoek, ik snap dat je hoofd er dan nog niet zo naar staat, er zal dan voldoende op je afkomen. Gelukkig hebben we nog heel even ;-)
@Lotte-joy, hoe is het nu op je werk, doen ze nog steeds moeilijk?
@Nx3, hoe ging de operatie van je zoontje? Hopelijk is alles goed gegaan?
de operatie is gelukkig goed gegaan. moest wel echt even bij komen van de narcose etc maar hij is weer thuis en nu moet het genezen. hij heeft wel zware medicijnen mee naar huis gekregen, dus daar doet hij het wel goed op. hopelijk is alles snel.weer genezen.
wat een stilte hier zeg, jammer hoor..
hopelijk gaat alles goed bij iedereen?
hier gaat alles wel oké, kleine meid beweegt wel goed maar soms ook dagen niet veel. woensdag weer naar de vk ben benieuwd.
alweer bijna 30 weken wat gaat het snel.
aftellen kan nu echt gaan beginnen.
nx3 heel fijn te horen dat de operatie van je zoontje goed is gegaan. Ik hoop dat hij snel weer helemaal de oude is.

Het klopt inderdaad dat het hier erg rustig is. Ik ben ook schuldig sorry!! ik lees wel mee maar dan vergeet ik te reageren..

Jeetje wat balen van die kachel Superpannekoek. Ik weet nog dat wij met onze kachel bezig gingen en dat wij er ook achter kwamen dat er asbest inzat.. wij hadden het geluk dat de nieuwe pijp door de oude paste. Ik zag het al helemaal voor me dat ons huis vol zou komen te staan met marsmannetjes die dat er allemaal uit moeten halen. Was erg opgelucht dat dat niet nodig was. Hopelijk kan je snel van je kacheltje gaan genieten want het is er wel weer voor. Onze kachel brand weer volop! heeeeerlijk die warmte.

Het gaat hier trouwens erg goed. Ik ben gisteravond zelfs nog even op stap geweest. we hebben het niet heel laat gemaakt maar het was wel erg gezellig om even ouderwets de kroeg in te gaan voor een dansje. Vandaag lekker brak dagje voor de houtkachel met me liefje. Ik heb wel steeds meer last van maagzuur helaas maar gelukkig gebruik ik daar nu omeprazol tegen en dat helpt mij goed. En voor de zekerheid heb ik altijd Rennies op zak.. Wonders pul!

Vandaag precies 28 weken zwanger en onze babykamer is nu helemaal klaar. Ik ben zo blij met het eindresultaat en ook het gevoel dat het nu af is geeft echt rust.

Zijn jullie al geboorte kaartjes aan het uitzoeken ?
Goede zondag iedereen!

Sorry ik was lekker 2 weekjes op vakantie en ik lees wel vaak even snel alles, maar vergeet dan ook even iets te zeggen.
Ik baal gewoon nog steeds van de website, blijft onprettig.

Fijn dat de operatie zo goed verlopen is Nx3. Hoelang moet hij nu die zware medicijnen nog innemen? Of was dat alleen maar voor kort na de operatie?

Oh my SuperPannenkoek, wat een gedoe zeg! Asbest altijd vervelend. Hopelijk was het niet een hoeveelheid waarbij je allerlei instanties moet inschakelen en het je klauwen met geld kost! Zo zonde allemaal. Komt vast wel goed met de babykamer en anders maar later.

Nou Floor, stappen.. Pff word al moe als ik er aan denk. Ik was ook gevraagd voor een 80s party aan het einde van deze maand, heb gezegd dat ik wel een kaartje aan de deur koop, want ik weet echt niet of ik dat dan nog trek de hele avond staan.

Hier gaat alleswel goed eigenlijk. Afgelopen vrijdag naar de verloskundige geweest. Kleine was nu wat rustiger dus kon ze goed het hartje luisteren, dat was de vorige keer nogal een gedoe, hii/zij pingpongde echt door mn buik heen, dus zei er steeds achteraan met dat ding.. Haha!
Voor het aantal weken scheen mijn baarmoeder al erg hoog te zitten. Conclusie was een lange smalle baarmoeder.. Nou ja oke, weer wat geleerd. Verklaarde wel waarom ik de kleine al een paar keer vrij hoog in mn buik had gevoeld.
Morgen naar het ziekenhuis voor een groeiecho. Ben benieuwd of ie goed gegroeid is. Vorige keer was ie in 2 weken tijd 240 gram gegroeid, dus ben benieuwd na 4 weken!
Ukkepuck Jaa aan het eind van de maand durf ik zulke dingen ook niet te plannen hoor .. dit was een spontane actie en die pakte goed uit :)

Spannend die groei echo.. dat hebben wij nog helemaal niet gehad . Ik zal morgen eens vragen .. dan moet ik weer op controle bij de vk.
Vorige week ook weer een controle gehad, ook mijn baarmoeder bleek te groot voor het aantal weken zwangerschap. Dik 3 welteverstaan! Volgende week krijg ik een groeiecho om te kijken of de kleine jongen inderdaad ook zo groot is en ik moet me laten testen op suiker. Er is bij ons altijd twijfel geweest over het moment van de bevruchting aangezien de zwangerschap totaal onverwachts was. Het zou mij dan ook niet verbazen dat er niets aan de hand is en dit een kerstkindje gaat worden.
Ook staat er weer bloedprikken op de agenda vanwege de rhesus-factor. Dacht altijd dat dat alleen maar bij de eerste hoefde te gebeuren aangezien ik toen de prikken ook allemaal heb gehad.

Verder ben ik dood en dood moe, zou het liefst in winterslaap gaan.
Asbest is inmiddels verwijderd en komende zondag wordt de schoorsteen opnieuw gemetseld, hopelijk is er dan ook nog tijd over om gelijk de houtkachel aan te sluiten, ik kan niet meer wachten! :D

De babykamer vordert gestaag, inmiddels is er een balken plafond geplaatst en de afspraak met de stukadoor staat gepland. Helaas heeft hij het heel erg druk en kan hij pas eind November komen stucen. Maar goed, er zijn nog wel wat andere dingetjes die we moeten doen dus daar hebben we dan nog even de tijd voor.

Het babykaartje hebben wij in principe al klaar, we hebben een familie kaartje die vroeger in de oorlog is getekend. Dit kaartje gaat nog steeds van generatie naar generatie en dat willen we er graag in houden. Wel hebben we hem iets meer van deze tijd gemaakt.
We zijn alleen nog steeds niet bezig met de naam. Vriend is er al uit, maar ik twijfel nog heel erg. Maar ik kan me er ook nog steeds niet toe zetten om er eens voor te gaan zitten.

Wanneer gaan jullie eigenlijk met verlof? Ik ben al aan het aftellen, erg hé! Mijn offiiciele verlof begint pas half december, maar ik had vrije dagen gespaard zodat ik vanaf 1 december lekker thuis kan blijven. Bij mijn eerste zwangerschap vond ik het heerlijk die weekjes voor de bevalling niets te hoeven. Nu heb ik dus 2 weekjes extra. Heerlijk vooruitzicht!
ik moet morgen weer naar de vk toe, ben benieuwd. ik vraag me ook echt af hoe groot deze baby is.
ik merk wel dat ze een stuk omhoog gegaan is eindelijk want voel haar voetjes tegen me ribben aan zitten.

ik heb een babykaartje online ontworpen maar ik twijfel nog, heb ook boeken can een drukkerij maar vind ze zo duur allemaal.

ik zit al weken thuis, begin dat soms ook wel beu te raken.. maarja het is niet anders , kan niet wachten tot het zover is.
ben momenteel ook stront verkouden weer kom er maar niet vanaf echt heel irritant.
heb gisteren ook mijn kraampakket al binnen gekregen, zat ook een badcape in en een soort van knuffeltje.
doen jullie klossen onder jullie bed??
ik ga het niet doen heb het bij de vorige ook niet gedaan, is ook erg lastig met mijn bed
Ik moet me nog eigenlijk verdiepen in wel of geen klossen.
Wij hebben alles gelijkvloers dus in eigen bed zou wel fijn alhoewel ik het niet helemaal wil gaan verbouwen.
Ik moet mijn kraampakket ook nog ophalen, heb er steeds geen zin in! hahahha :proud:
Ik beval in het ziekenhuis, maar wij hebben destijds het bed op kratjes gezet en sindsdien zo gelaten :rolling: Ik vond het wel handig. Alleen een krukje nodig om in te stappen nu.

Kraampakket wordt bezorgd als het goed is. Vorige keer was het een vrij basic pakket, ik verwacht nu dus ook geen extra toevoegingen qua cadeautjes.

Mijn eerste verlofdag is 4 december. 5 weken voorafgaande aan de uitgerekende datum. Dus nu nog 7 weken en 1 dag werken :cheer:
Of beter gezegd, nog 18 dagen werken :yes:!
Zin in!

Hier gaat alles nog steeds goed. Gisteren een groeiecho gehad. Alles was goed met de kleine, prima in verhouding en inmiddels 1138gram! Zo'n gek idee dat deze baby al 2x zo zwaar is als zn grote zus.
Over 3 weken een nieuwe groeiecho.
18 dagen werken Uckepuckje, wat klinkt dat heeeeeerlijk! Ik moet er helaas nog wat meer, 38 dagen werken. Maar ik werk dan ook fulltime. :D

Ik moet mijn kraampakket toch echt zelf ophalen, het is niet eeeeerlijk!!
Lijkt me heftig pannekoek en verbouwen en zwanger. Leuk dat jullie een familie kaartje hebben! Wat speciaal.

Nx3 Jaa het is niet goedkoop kaartjes sturen.. wij zijn er gelukkig al uit.. ik had eerst een kaartje gevonden wat natuurlijk de duurste van het hele boek was :facepalm: toch maar even verder gezocht.

Woeehoeee ukkepuck zelfde datum verlof. Helaas moet ik nog 30 dagen werken.. beetje meer .

Ons kraampakket is al binnen! Allemaal zeepjes extra als cadeau! Altijd leuk. En nog een mutsje voor de kleine man.
vandaag naar dr vk geweest. opzich was alles goed, als mijn baarmoeder (althans dat denk jk) volgende keer niet iets naar boven is gegaan dan krijg ik een groei echo. voor nu zit het nog goed maar wel net op het randje ofzo.
moest hb prikken en die is 6.6 begint al langzaam naar beneden te gaan ben benieuwd de volgende keer. ze wil hem boven de 7 zien maar dat ga ik niet redden, het is bekend bij mij dat het steeds verder naar beneden loopt hoe verder ik zwanger ben.
verder qua gewicht was ik weer 6 kilo aangekomen pfff zit al op 20 kilo nu en ergste moet nog komen. gelukkig ook dit meer geen striemen tot nu toe, hopelijk komen ze ook niet zou jammer zijn km bij de laatste striemen te krijgen op mijn buik. maar goed mocht het wel zo zijn dan is dat zo.
moet over 3 weken weer terug komen gaat toch best snel nu. vandaag 28 weken zwanger.
Wow nx3 dat is best veel al 20 kg. Gelukkig geen striemen.. vet je je buik ook regelmatig in? Ik hoorde dat het geen zin heeft hoor maar gevoelsmatig moet ik het wel doen van mijzelf.

Was je de vorige keren ook zoveel aangekomen ? En was je het wel weer snel kwijt?
jaa ben bij alle 3 ong 30 kilo aangekomen, maar dat ik nu al op 20 zit is w3l veel al zelfs voor mij haha. zeker als ik ong 2 kilo per week aankom pff.ik doe elke dag wel me buik insmeren maar denk niet dat dat echt helpt verder ofzo haha.
gelukkig ben ik tot nu toe alles binnen 6 maand weer kwijt geraakt zonder er iets voor te hoeven doen. er mag 10 kilo aan blijven dan ben ik blij maar ik val heel snel af als ik niet zwanger ben.
we zullen het zien dit keer hoe het gaat verlopen.
O fijn dat je het wel snel weer kwijt bent zonder dat je er wat voor hoeft te doen. Hopelijk is dat nu ook gewoon weer het geval.
Is het dan vocht dat je vasthoud of eet je meer dan normaal? (Sorry voor zoveel vragen)
Hey meiden,

Wat leuk, er is weer wat gezelligheid hier! Ik ben ook stil geweest hoor (vakantie, en gewoon te moe).

Jeetje nx3, dat klinkt wel veel al qua kilo's, gaat het er wel steeds snel weer af na de bevalling? Is het niet gewoon vocht?

Ukkepuckje, wat een mijlpalen steeds voor jullie! Zo fijn dat alles nu goed gaat, en dat jullie kleine ook zo goed groeit!

Superpannenkoek, jeetje, het klinkt wel heel zwaar allemaal, verbouwen, de babykamer.... Überhaupt zwanger zijn. Heb je wel wat tijd voor jezelf, en ook om er van te genieten?

En wat raar dat al die kraampakketten zo verschillen... Ik heb de mijne nog niet (ook nog niet gehoord wanneer ik die krijg/ of moet halen) ben benieuwd.

Hier gaat t verder ok. De zwangerschapsdiabetes heeft me goed moe gemaakt. Daarbij ben ik juist afgevallen de afgelopen weken ipv aangekomen :( En nog heb ik pieken in mijn suiker, dus moet nu insuline gaan spuiten en hopelijk krijg ik dan alles een beetje stabiel. Werk al een stuk minder, fulltime zat er echt niet meer in, moet 'smiddags gewoon slapen, want anders val ik om.
Gelukkig gaat t met de mini's wel goed, volgende week weer een groeiecho, ben benieuwd!
Floor789 schreef:
11-10-2017 17:29
O fijn dat je het wel snel weer kwijt bent zonder dat je er wat voor hoeft te doen. Hopelijk is dat nu ook gewoon weer het geval.
Is het dan vocht dat je vasthoud of eet je meer dan normaal? (Sorry voor zoveel vragen)
ik eet echt heel veel meer als normaal, ik kan nu letterlijk heel de dag door eten zonder een gevoel van vol te zitten. moet er zelfs snachts uit om.te gaan eten anders slaap ok niet meer.
maar ook gedeelte vocht maat meeste komt van het eten.
wolkje85 schreef:
12-10-2017 10:28
Hey meiden,

Wat leuk, er is weer wat gezelligheid hier! Ik ben ook stil geweest hoor (vakantie, en gewoon te moe).

Jeetje nx3, dat klinkt wel veel al qua kilo's, gaat het er wel steeds snel weer af na de bevalling? Is het niet gewoon vocht?

Ukkepuckje, wat een mijlpalen steeds voor jullie! Zo fijn dat alles nu goed gaat, en dat jullie kleine ook zo goed groeit!

Superpannenkoek, jeetje, het klinkt wel heel zwaar allemaal, verbouwen, de babykamer.... Überhaupt zwanger zijn. Heb je wel wat tijd voor jezelf, en ook om er van te genieten?

En wat raar dat al die kraampakketten zo verschillen... Ik heb de mijne nog niet (ook nog niet gehoord wanneer ik die krijg/ of moet halen) ben benieuwd.

Hier gaat t verder ok. De zwangerschapsdiabetes heeft me goed moe gemaakt. Daarbij ben ik juist afgevallen de afgelopen weken ipv aangekomen :( En nog heb ik pieken in mijn suiker, dus moet nu insuline gaan spuiten en hopelijk krijg ik dan alles een beetje stabiel. Werk al een stuk minder, fulltime zat er echt niet meer in, moet 'smiddags gewoon slapen, want anders val ik om.
Gelukkig gaat t met de mini's wel goed, volgende week weer een groeiecho, ben benieuwd!
gaat gelukkig snel er weer af, afvallen kan mijn lichaam als de beste ook als het niet nodig is helaas. aankomen lukt me alleen als ik zwanger ben.
ik ben smiddags ook helemaal gesloopt en moet dan ook echt even liggen omdat ik gewoon super moe ben dan. eigenlijk is het hier heel de dag door wel dat ik me moe en futloos voel totaal geen energie meer.
ben der ook echt wel klaar mee als ik eerlijk ben.
Ik ken het gevoel Nx3. Ik ben op het moment zo uitgeput dat ik ieder moment in huilen uit kan barsten.
Afgelopen week mijn zoontje wat ziek geweest en die is rond 3:00 standaard wakker. Ik ben dan een uur in de weer om hem weer in slaap te krijgen maar helaas kom ik dan zelf ook niet meer in slaap. Tegen een uur of 5:00 vallen mijn luiken dicht en om 5:40 gaat de wekker weer. Hij is nu niet meer ziek, maar snachts nog wel wakker helaas... Van het weekend ga ik smiddags ook maar even liggen, anders hou ik het niet vol.

Voel me echt vreselijk! Herken dit totaal niet van de eerste zwangerschap, daar ben ik zo doorheen gefietst en ik vond het fantastisch. Nu ben ik blij als ik er straks vanaf ben. Maar ik wil niet ondankbaar klinken, want dat ben ik totaal niet. Juist super dankbaar dat het tot nu toe allemaal (nog) goed gaat met de baby. Maar ik zou me graag wat energieker voelen.
Heb ook sinds een paar dagen dat ik niets meer wil eten. Het voelt alsof de baby zo ongeveer in mijn keel zit.
Dinsdag mag ik me melden in het ziekenhuis om het beroemde suikerdrankje te drinken! :-|
Aaah bah pannekoek wat vervelend dat je er even zo doorheen zit. Zorg goed voor jezelf en doe rustig aan. Wat een verschil dan .. maar je hebt natuurlijk nu nog iemand waar je voor moet zorgen, dat lijkt mij ook veel zwaarder dan als je van de eerste zwanger bent.

Nog even volhouden we doen het allemaal voor het goede doel!

Aah dat suikerdrankje lijkt me een hel.
Hopelijk kom ik daar niet voor in aanmerking .. even de bloeduitslagen afwachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven