RAL grijs, maar welke?

12-10-2017 16:27 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Qua deuren en muren ga ik altijd voor het 'veilige' (saaie: I love saai) 9010 (Sikkens Alpahaxylan, 'krijtverfuitstraling maar betere kwaliteit en goedkoper) en hoogglans wit op het hout.

Nu wil ik uit de band gaan springen en mijn trap en vaste kast grijs gaan verven. Het is een monumentale trap in een witte gang met ornamenten, marmeren vloer en lambrisering.

Ik ken alle prachtige namen van Painting the Past, Farrow & Ball etc, maar wie geeft mij de 'perfecte' RAL kleur? Een mooie warme grijstint.

Ik dacht zelf aan RAL 7039 (quartsgrijs) of RAL 7044 (zijdegrijs). Maar er zijn er zoveel (ook binnen de zwart- en wittinten) dat ik niet kan kiezen.

Wie heeft er ervaring met al die tinten grijs?
Uit de band springen met grijs????
Alle reacties Link kopieren
karin12345 schreef:
12-10-2017 16:29
Uit de band springen met grijs????
Dat was ironisch bedoeld uiteraard. Voor mij geen VT wonen - hippige ellende etc.
Alle reacties Link kopieren
https://www.ralkleuren.com/grijstinten

Zorg well voor een "full color display" wanneer je ze gaat bekijken
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
ohboy schreef:
12-10-2017 16:35
Dat was ironisch bedoeld uiteraard. Voor mij geen VT wonen - hippige gekkigheid etc. Bij mij moet een auto zwart zijn, een pak donkerblauw etc. dit om mijn kleurrijke persoonlijkheid wat te neutraliseren. En ik heb veel kleurrijke schilderijen.
Alle reacties Link kopieren
ohboy schreef:
12-10-2017 16:35
Dat was ironisch bedoeld uiteraard. Voor mij geen VT wonen - hippige ellende etc.
Grijs=vtwonen
ghostly41 schreef:
12-10-2017 16:43
Grijs=vtwonen
Nou dit. Grijs is echt van deze tijd.
Persoonlijk vind ik het verschrikkelijk lelijk in interieurs.
Maar goed, van flexa kun je kleine testers krijgen, misschien een paar uitproberen? Hoe een kleur is kun je toch het beste zien op de trap ivm lichtval ed.
anoniem_351214 wijzigde dit bericht op 12-10-2017 16:59
0.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een monumentale trap in grijs....kzou ut nie doen.
Als je persé wel wil neem dan een bruinige grijs en zeker geen blauwige.
Alle reacties Link kopieren
Ral 7004
dat is licht grijs..
is echt een mooie kleur.
zit hier op de garage/gang deur en trapleuningen
Alle reacties Link kopieren
Een "warme" grijstint ?

Bestaan die dan ?
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
12-10-2017 17:06
Een "warme" grijstint ?

Bestaan die dan ?
RIJKS grijs bijvoorbeeld... Rijksmuseumkleur van Sikkens.
Alle reacties Link kopieren
Het ene grijs is het andere niet... Ontelbaar veel nuances dat is 't 'm juist.

Zwartgrijs, off black, vind ik ook wel mooi.

VT wonen is = draadmandjes, kleine bijzettafeltjes bij elkaar, historische trap omzeephelpen met upstairs, ehhh, verschillende stoelen om tafel, kleurvlak op muur, peertjes aan koord etc. Geef mij maar Residence.
ohboy wijzigde dit bericht op 12-10-2017 17:16
6.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
12-10-2017 16:57
Een monumentale trap in grijs....kzou ut nie doen.
Als je persé wel wil neem dan een bruinige grijs en zeker geen blauwige.
Wat zou jij doen? Hij is nu grrrroen... Heel lelijk vind ik het, zo'n oud-hollandsche kleur.
Alle reacties Link kopieren
Neem op de treden wel echte trappenlak, die is in elke kleur te maken ook RAL kleuren maar is harder dan gewone lak.
Ik zou gaan zoeken naar plaatjes die je aanspreken en die aansluiten bij jouw huis (stijl/ omvang/ lichtinval) dan filter je er wel uit of je meer van bijna zwart-grijs bent, blauwgrijs of een lichte muisgrijs. Met dat filter een voorselectie maken en dan 2-4 stalen in huis halen die je bij verschillende lichtinval kunt bekijken voor je de knoop doorhakt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
[quote=RegretteRien post_id=27657214 time=1507821892 user_id=266815]
Ik zou gaan zoeken naar plaatjes die je aanspreken en die aansluiten bij jouw huis (stijl/ omvang/ lichtinval) dan filter je er wel uit of je meer van bijna zwart-grijs bent, blauwgrijs of een lichte muisgrijs. Met dat filter een voorselectie maken en dan 2-4 stalen in huis halen die je bij verschillende lichtinval kunt bekijken voor je de knoop doorhakt.

Alle reacties Link kopieren
https://www.aadjanse-stoffering.nl/proj ... ootborden/

de trap leuningen zijn RAL 7004.

ik ben erg blij met mijn trap. ja inderdaad de trap van de link..
Alle reacties Link kopieren
Veelzijdig grijs

Grijs is de meest rijke en veelzijdige kleur. Er zijn honderden kleuren die grijs ogen, maar die duidelijk van elkaar te onderscheiden zijn wanneer je ze naast elkaar legt. We kunnen onderscheid maken in warme en koude, vuile en schone en groen- blauw- en bruinachtige grijzen.

Grijs biedt oneindig veel variatiemogelijkheden. Temeer omdat grijs kan worden gecombineerd met alle andere kleuren uit het kleurenspectrum.

Niet voor niets is grijs naast wit de meest toegepaste kleur.

Combinaties met grijs

Grijs wordt gevormd door het mengen van wit en zwart, of van kleuren die tegenover elkaar in de kleurencirkel liggen.

Grijs kan zeer goed dienen om kleuren in te kaderen, zodat deze beter tot hun recht komen. In combinatie met grijs ogen felle kleuren zachter.

Grijs is een uitstekende basiskleur voor zowel het interieur als het exterieur. Het kan een chic, minimalistische, sobere en moderne uitstraling geven, alsook een elegant klassieke.

Farrow Ball "Down Pipe" ook mooi.
Afbeelding

Wij hebben hier RAL 7021 zwartgrijs, ziet er ongeveer zo uit.
Mijn man ligt er nu nog voor, maar dit gaat binnenkort ook gebeuren met onze vaste kast :-D

Afbeelding

Of heb jij een vaste kast met een deur?

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ja 7021 is ook mooi vind ik.
Ik zou wel voor hoogglans gaan denk ik, zijdeglans absorbeert heel veel licht. Maar goed dat ligt natuurlijk maar net aan de lichtinval.
Alle reacties Link kopieren
ohboy schreef:
12-10-2017 17:14
Wat zou jij doen? Hij is nu grrrroen... Heel lelijk vind ik het, zo'n oud-hollandsche kleur.
Ligt natuurlijk aan de rest van de gang/hal/ inrichting maar kaalschuren en beitsen en dan met parketlak. Of roomkleurig met bruin grijs .
Afbeelding
Ligt natuurlijk een beetje aan je beeldscherm en instellingen hoe dit er voor jou uitziet.

Te licht zou ik persoonlijk niet doen Maar gelukkig smaken verschillen :D
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan wat de andere kleuren zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Hoe de lichtinval is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven