Vermist Anne Faber

01-10-2017 14:08 3012 berichten
Lukt me niet om een link te plaatsen:-(

Zag via Facebook dat er een vrouw van 25 wordt vermist, Anne Faber, sinds vrijdag uit Utrecht.

Haar vriend Nathanael Fidder heeft iig een oproep geplaatst.

Ze zou een lange fietstocht hebben gemaakt naar onbekende bestemming/ route en weer terug naar haar vriend zijn huis keren, of na een feest, als ik mij niet vergis, waar zij niet is verschenen.

Dit was toen het zo hard regende op vele plaatsen.
Zij heeft haar vriend nog een selfie geappt in de regen, dit was als ik mij niet vergis in Baarn, of Hollandse rading, vlakbij Hilversum/Utrecht.

Hopelijk is er niks gebeurt.
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 14:48
3.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
14-10-2017 22:54
Tja dan moet je dat via de politiek zien te veranderen.
Daar maken en wijzigen ze wetten.

In Nederland is verkrachting binnen het huwelijk strafbaar, met een aangifte de vader van je kinderen levenslang laten opbergen vind ik nogal wat.
Ik hoop dat een politicus hier werk van gaat maken maar realistisch gezien gaat dit uiteraard niet gebeuren, net als heel veel andere zaken. Het is gewoon mijn mening.

Iemand erin luizen kan altijd en zal ook altijd geprobeerd worden, ook met andere delicten. En uiteraard moet iemand alleen levenslang de cel in als er gedegen onderzoek gedaan is, niet als iemand gewoon maar wat loopt te roeptoeteren. Dat is met andere delicten toch ook niet?
'Cause the sweetest kiss I ever got is the one I've never tasted.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
14-10-2017 22:55
Of een vrouw die haar tong in de mond van een onwillig vriendje drukt.
Een voordeel, we zijn per direct van ons cellen overschot af :mrgreen:
Ja, ook dat.
Alle reacties Link kopieren
Bobby-Pin schreef:
14-10-2017 22:20
Dit was het topic over een armband met pepperspray

geld-recht/armband-met-pepperspray-waar ... #p27644169
Stukje gelezen. De to is op anoniem gegaan en heeft een deel van haar topic gewist. Begrijpelijk na de veelal sarcastische opmerkingen.
Voor het een serieuze discussie kon worden is het topic al de nek omgedraaid. Jammer.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
14-10-2017 22:54
Tja dan moet je dat via de politiek zien te veranderen.
Daar maken en wijzigen ze wetten.

In Nederland is verkrachting binnen het huwelijk strafbaar, met een aangifte de vader van je kinderen levenslang laten opbergen vind ik nogal wat.
Bovendien geloof ik niet in het gevaar van herhaling bij sommige incidenten. En een zedendelict kan ook een incident zijn.
hollebollegijs schreef:
14-10-2017 22:24
Ik kwam dit op de site van de NOS tegen.

Afbeelding

Op de 50.000 keer per jaar dat een TBS er met verlof gaat zijn de incidenten op een hand te tellen.
Ja, meer dan 1000 TBS ers doen het goed tijdens hun verlof en vanwege die 5 á'6 TBSers die de fout ingaan tijdens hun verlof kan het systeem ons dus niet garanderen van een maximale veiligheid.

Voelt toch niet goed.
Alle reacties Link kopieren
Misschien had de rechter vijf jaar geleden nog hoop dat Michael P. erover heen zou groeien, in het gevang... Een jaartje in de kliniek en het zou wel goed komen. Zou zo mooi zijn als het zo zou werken, dus waarom daar niet in geloven? Wat maakt die paar jaar extra zitten wezenlijk uit?
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Siofra schreef:
14-10-2017 23:15
Misschien had de rechter vijf jaar geleden nog hoop dat Michael P. erover heen zou groeien, in het gevang... Een jaartje in de kliniek en het zou wel goed komen. Zou zo mooi zijn als het zo zou werken, dus waarom daar niet in geloven? Wat maakt die paar jaar extra zitten wezenlijk uit?
Een verkrachter van twee minderjarige meisjes die ook nog eens zegt er trots op te zijn en dat het een uitgekomen droom was?
Wat valt daar nog van te verwachten :(
Alle reacties Link kopieren
Bobby-Pin schreef:
14-10-2017 23:20
Een verkrachter van twee minderjarige meisjes die ook nog eens zegt er trots op te zijn en dat het een uitgekomen droom was?
Wat valt daar nog van te verwachten :(
Ik zou het niet weten. Driewerf niets? Het is een eng idee dat je iemand kan treffen die veroordeeld is geweest voor een dergelijke misdaad.
anoniem_353404 wijzigde dit bericht op 14-10-2017 23:22
15.50% gewijzigd
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Dat wat de jonge vrouw overkomen is waar dit topic over gaat.
Alle reacties Link kopieren
Bobby-Pin schreef:
14-10-2017 23:13
Ja, meer dan 1000 TBS ers doen het goed tijdens hun verlof en vanwege die 5 á'6 TBSers die de fout ingaan tijdens hun verlof kan het systeem ons dus niet garanderen van een maximale veiligheid.

Voelt toch niet goed.
Waarom MOET een maximale veiligheid gegarandeerd worden?
Dat vragen we nergens.

Wat we wel kunnen vragen of ze kunnen streven naar maximale veiligheid.

En wat is het alternatief?

Schets me eens een systeem met MAXIMALE veiligheid zonder dooddoeners als levenslang en de doodstraf.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Bruise schreef:
14-10-2017 23:21
Dat wat de jonge vrouw overkomen is waar dit topic over gaat.
Dat is wel helder inmiddels, dan is er ook ruimte voor een evaluatie toch?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
14-10-2017 23:26
Waarom MOET een maximale veiligheid gegarandeerd worden?
Dat vragen we nergens.

Wat we wel kunnen vragen of ze kunnen streven naar maximale veiligheid.

En wat is het alternatief?

Schets me eens een systeem met MAXIMALE veiligheid zonder dooddoeners als levenslang en de doodstraf.
Kinderen de juiste begeleiding geven en weghalen uit ,voor hen, desastreuze situaties nog voordat het monsters worden.
Alle reacties Link kopieren
Tarlin schreef:
14-10-2017 23:30
Kinderen de juiste begeleiding geven en weghalen uit ,voor hen, desastreuze situaties nog voordat het monsters worden.
Dus de oorsprong van iedere zedendelinquent zit opgesloten in zijn / haar jeugd?

Ik geloof daar niet in.

Ja ik geloof dat mensen door omstandigheden omvormen tot ongeleide projectielen maar nee ik geloof niet dat ieder kind met de juiste zorg en opvoeding op het rechte pad blijft.

Er zijn mensen met een aangeboren talent voor criminaliteit dat er links of rechtsom een keer uitkomt.
hollebollegijs wijzigde dit bericht op 14-10-2017 23:40
0.43% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Tarlin schreef:
14-10-2017 23:30
Kinderen de juiste begeleiding geven en weghalen uit ,voor hen, desastreuze situaties nog voordat het monsters worden.
Mooi streven. Maar wie kan dat beoordelen? Als daarin fouten worden gemaakt kunnen het net zo goed monsters worden.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
14-10-2017 23:37
Dus de oorsprong van iedere zedendelinquent zit opgesloten in zijn / haar jeugd?

Ik geloof daar niet in.

Ja ik geloof dat mensen door omstandigheden omvormen tot ongeleide projectielen maar nee ik geloof niet dat ieder kind met de juiste zorg en opvoeding op het rechte pad blijft.

Er blijven mensen met een aangeboren talent voor criminaliteit dat er links of rechtsom een keer uitkomt.
Klopt en bij velen zouden er al rond de kinderleeftijd alarmbellen af moeten gaan. Of dat nou aan opvoeding ligt of niet.
Alle reacties Link kopieren
meikebikker schreef:
14-10-2017 23:38
Mooi streven. Maar wie kan dat beoordelen? Als daarin fouten worden gemaakt kunnen het net zo goed monsters worden.
Ik heb ook geen waterdicht systeem voor handen, maar ik ben ervan overtuigd dat veel leed al veel eerder voorkomen had kunnen worden in somnige gevallen.
hollebollegijs schreef:
14-10-2017 23:26
Waarom MOET een maximale veiligheid gegarandeerd worden?
Dat vragen we nergens.

Wat we wel kunnen vragen of ze kunnen streven naar maximale veiligheid.

En wat is het alternatief?

Schets me eens een systeem met MAXIMALE veiligheid zonder dooddoeners als levenslang en de doodstraf.

Dooddoener of niet, levenslang is wel een manier om deze gedetineerden uit de samenleving te houden, voor de doodstraf ben ik dan weer niet, alleen al niet omdat je daarmee de rechter een loodzware taak oplegt om die beslissing te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Bobby-Pin schreef:
14-10-2017 23:43
Dooddoener of niet, levenslang is wel een manier om deze gedetineerden uit de samenleving te houden, voor de doodstraf ben ik dan weer niet, alleen al niet omdat je daarmee de rechter een loodzware taak oplegt om die beslissing te nemen.
Daar hebben ze in Amerika anders geen moeite mee.
Alle reacties Link kopieren
Tarlin schreef:
14-10-2017 23:45
Daar hebben ze in Amerika anders geen moeite mee.
Klopt maar niet voor zedendelicten of er moet moord bij zitten.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Zolang de mensheid bestaat hebben dit soort afschuwelijke situaties ook bestaan. De wereld zal nooit een veilige plek voor ons allen zijn of worden. Zelfs de doodstraf invoeren zal onze maatschappij niet veiliger maken, kijk maar naar Amerika. Je bent een monster of je bent het niet, geen straf, geen maatregel gaat dat voorkomen of veranderen helaas. Was er maar een pasklare oplossing om onze kinderen en onszelf, onze naaste te beschermen tegen dit soort zieke geesten.

Kon het maar, was het maar. Dit soort excessen zullen nooit voorkomen kunnen worden, zelfs niet met de doodstraf. Wat en hoe dan om het zoveel mogelijk te voorkomen? Ik weet het niet, wie het weet mag het zeggen..
Tarlin schreef:
14-10-2017 23:45
Daar hebben ze in Amerika anders geen moeite mee.
Er zijn er toch nog maar een paar staten daar die de doodstraf toepassen?
Ik kan me niet voorstellen dat een rechter daar geen moeite mee heeft maar goed in hun strafrechtstysteem wordt het toegepast. Maakt van de rechter eigenlijk ook een moordenaar, vind je niet?
Alle reacties Link kopieren
Bobby-Pin schreef:
14-10-2017 23:43
Dooddoener of niet, levenslang is wel een manier om deze gedetineerden uit de samenleving te houden, voor de doodstraf ben ik dan weer niet, alleen al niet omdat je daarmee de rechter een loodzware taak oplegt om die beslissing te nemen.

Per week doen 24 vrouwen aangifte van verkrachting.
https://www.ad.nl/binnenland/elke-week- ... ~a9c3be53/
Nu meen ik ergens gelezen te hebben dat in ongeveer 50% een veroordeling volgt.

Dat is 624 keer levenslang per jaar.

Momenteel wordt er gemiddeld 1 a 2 keer per jaar levenslang gegeven.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Bobby-Pin schreef:
14-10-2017 23:50
Er zijn er toch nog maar een paar staten daar die de doodstraf toepassen?
Ik kan me niet voorstellen dat een rechter daar geen moeite mee heeft maar goed in hun strafrechtstysteem wordt het toegepast.

Ze hebben het nog wel maar in veel staten gebruiken ze het in de praktijk niet meer.
https://www.nrc.nl/nieuws/2015/12/18/wa ... s-a1405414
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wordt hier opeens over de doodstraf gediscussieerd ?

En op een tamelijk achteloze wijze ?
nounou
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
15-10-2017 00:00
Waarom wordt hier opeens over de doodstraf gediscussieerd ?

En op een tamelijk achteloze wijze ?
Omdat we hopen op een eeuwig brandende hel?
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven