Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

26-08-2017 15:04 2954 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken G
Wachten op start gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18
Prikken & slikken MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo
Wachten op cryo-tp windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs
In de wachtweken Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF4 start 2018 ?
flipje2
(29/41)
okt 2014 sep 2015 <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) ICSI2 3 cryos over bij VUmc
PGS-traject opstarten in België
VUmc
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
Animal2307
(37/37)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt
IVF/ICSI4 volgende cyclus startl Dusseldorf
MevrouwStippel
(37/40)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
AMC
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) ICSI2 ICSI 2.2: wachten op cryo-tp LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's
ICSI2 wachten op start ICSI2
Zizo
(34/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start icsi2
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt ICSI 2 Wachten op start icsi2 (mrt) -
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken
IVF2 IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken
Labgeek1990
(26/31)
zeer slecht zaad, mk (10w) ICSI1 wachten op cyclus
7 cryo's over
Amphia/EMC
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) IVF/ICSI2 freeze all, 1 cryo, pauze
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos, nog 6 over
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) ICSI2 wachten op terugplaatsing
Rucio 2015 februari 2017 zeer slecht zaad
3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk)
IVF2 bezig met nieuwe behandeling
Pippeltje
(?)
jul
2017
2de
kindje
Tweeling uit eerdere IVF
IVF1 (jul '17) mislukt
IVF2
(met scratch)
wachten op start
Twin84
(33/39)
dec
2012
sep
2016
slecht zaad
poliep in bm gehad
ICSI1 VUmc
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 Verse TP mislukt, 4 cryo's OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's IVF2 bezig met prikken
Mangoest
(30 / 39)
okt 2015 maart 2017 slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1 Bezig met prikken
pinguin00
(22 / 32)
Aug 2014 ? Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1
Thjs
(32 / 36)
juli 16 nov 17 slechte zaadkwaliteteit ICSI 1 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus Olvg-oost in samenwerking met AMC
Taart1
(29)
IVF1
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:heart: Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

:duckie: Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring met muizen in huis (in kruipruimte/spouw)? :'(
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Goeiemorgen dames!

Flipje héééél erg veel succes vandaag!!! ZOooooo blij voor jou!

Animal, oei waarom zit je noodgedwongen thuis? Ik heb iets gemist denk ik? Hoe gaat het verder nog met je intussen?

Stippel, welkom terug!! Hopelijk een goede volgende poging! Succes!

Smurfff geen ervaring met die test, maar wat spannend! Denk eerlijk gezegd dat je gewoon nog een dagje te vroeg bent! Morgen nog eens proberen, dan hopelijk wat meer duidelijkheid! Hoop dat het positief is!!

Boulu, ach nee dit vind ik zoooooo ontzettend rot voor jou, gunde je zo een vlotte start en nu dit, pff, het is allemaal al zwaar genoeg en dan altijd nog zo'n gedoe errond.. word je toch gek van.. lieve boulu toch... maar wat iemand al schreef: moet bms niet net dik worden? Dat is toch net de bedoeling? Of omdat je in het begin zit moet dit nu nog dun zijn?

Sense jeetje weet niet goed hoe te reageren op je verhaal maar je klinkt zo'n sterke moedige vrouw :hug: , hoe voel je je vandaag? Nog veel pijn?

Miekje, geniet maar van je daagjes verlof, kan inderdaad echt eens deugd doen!

Baggal, oh wat lief van je ouders dat ze alsnog zouden terugkomen! Wanneer zou dit zijn dan? & ach die arme Sophie :( hopelijk gaat het intussen weer wat beter?

Hoe is het met iedereen op het wachtbankje?

ik ga dinsdag weer op controle, de maand de pil nemen zit er al weer op en zit nu zogezegd in mijn stopweek dus net mijn ontrekkingsbloed gekregen. Benieuwd wat de gyn dinsdag gaat zeggen, zou ergens liefst gewoon meteen starten met progynova, maar mijn man stelde voor om een maandje niets te doen, ook geen pil, gewoon, een maandje rust voor mijn lichaam, maar dat weet ik toch nog niet zo goed ;) eerst even horen wat de gyn dinsdag zegt! Ik ga zo meteen sporten! Fijne zondag dames!
Baggal hoe is vannacht gegaan? Dat is idd heel naar als je niets anders kan dan troosten. Heel vaak horen krampjes erbij, maar moet natuurlijk niet hele vervelende vormen aannemen? Helpt zachtjes masseren niet (met de klok mee!)? Mijn ervaring is dat je er doorheen moet. Wist ik niet joh blaasontsteking :hug: hoe ging vannacht?

Smurff ik hoop dat je blij nieuws mag brengen.....

Morgen reageer ik uitgebreider. Deze x wachtweken valt me zwaar. Totaal niet het gevoel dat er wat gebeurt en dat is waars ook nog logisch 9DPO maar toch... :-(
Even een snelle succeswens aan flipje! (En ja, wij hebben muizen...En een ouwe kat...De muizen smullen vooral van zijn kattenbrokjes...)
Oh meiden, ik heb mijn verhaal gisteren niet opgeschreven, sorry. Ik dacht dan wordt het weer zo´n lang verhaal.
Maar het komt er op neer dat ik niet langer hoef te wachten dan wat ik had verwacht. Het was zo: ik had een provera kuur gehad, ongesteld geworden, aan het einde van menstruatie uitgangsecho gehad en nog dikker baarmoederslijmvlies dan ze wilden en een eiblaasje van 17mm. Dat is dus wel vreemd, de arts snapte het ook niet geloof ik. Bloedbeeld past wel bij mijn cyclus. Toen kon ik me die dag zelf niet aanmelden en daar was ik gefrustreerd over want ik wilde het gewoon weten.
Dus uiteindelijk mocht ik me wel aanmelden, maar een dag later en ik was gewoon teleurgesteld over hoe alles ging. Dat ik nou niet weet hoe dat eiblaasje van 17mm er kan zijn en hij nogal warrig deed en onpersoonlijk.
Maar het is niet dat ik een maand hoef te wachten hoor!! Ja eind november pas de punctie, maar zo lang duurt zo'n protocol nou eenmaal...

@Flipje: Haha nee hier geen muizen gelukkig. Ben eerder bang voor spinnen ook. Slechte nacht gehad dus? Heel veel succes zo!! Dit is zo spannend!

@Baggal: Wat naar van de krampjes van je meisje. Natuurlijk mag je daarover vertellen, het lijkt me ook echt niet makkelijk, helemaal als je niet weet wat je kunt doen voor haar. Begreep ook dat je nog veel pijn had van de keizersnede? En dan ook nog misschien blaasontsteking... pff, heb je niet verdiend!! Fijn als je ouders misschien toch weer terug komen om te helpen.

@Smuff: Spannend nu!! Ik ben benieuwd. Succes!

@Animal: Wat vervelend dat er ook binnen je familie/vrienden kring iets verdrietigs is gebeurd. En daardoor ook nu thuis dus? Heel veel sterkte... niet eerlijk wat er allemaal op je bordje komt!!

Hmm verder weet ik het niet meer...sorry!

Hebben jullie soms ook last van mannen die gewoon maar erop los gaan met alcohol? Mijn man is echt super lief, we hebben het echt fijn samen maar heel soms kan hij zich gewoon niet inhouden met drinken. Zo een paar keer per jaar dat het echt teveel is, vind ik. Ik vind hem aangeschoten/dronken trouwens ook zo onaantrekkelijk.
Maar nu we weer gaan starten vind ik het helemaal belangrijk dat hij er rekening mee houdt, maar hij heeft niet het gevoel dat het verschil maakt en vindt het gezellig enz. Nu zegt hij wel dat hij geen spijt heeft voor zichzelf maar wel voor mij en de komende tijd tot en met oud en nieuw in ieder geval max 3 biertjes per keer gaat drinken. Maar is het nu al niet te laat?!
Pff ik ben er boos over maar ik heb ook geen zin om boos te blijven. Inmiddels krijg ik het wel voor elkaar dat hij nu alles in huis gaat doen haha.
Flipje: Allereerst jij: weer een verse TP! Ik hoop dat het allemaal goed mag gaan en wens je het allerbeste toe!! En muizen had ik vroeger in mijn studentenhuis. Het enige dat hielp waren die korrels. Mijn ouders hebben ook wel eens muizen in de kelder (wonen in een bosrijke omgeving in zo'n jaren '30 huis) waar de muizen ook overal inkomen. Succes! De enige muizen die ik jou gun zijn de beschuit met muisjes als je bevallen bent!

Selin: Lastig! Enerzijds zou ik me kunnen voorstellen dat je het liefst zo snel mogelijk weer een kans zou hebben op een zwangerschap, anderzijds is het ook fijn om dingen op eigen tempo te doen. Mijn ouders werken niet meer (Vader is sinds zijn 62e met pensioen en is nu 74) dus die kunnen terug wanneer zij willen. Ik belde mijn moeder ook in tranen hoor. Was de eerste keer dat ik niet meer wist waar ik het zoeken moest. En ik schaamde me ook voor die gevoelens. Want ik ben enorm blij met haar. Maar vond het zo zielig voor haar en zat er zelf ook even doorheen. Vandaar dat mijn moeder het aanbood. Hopelijk doet ze het beter met de druppels in de afgekolfde melk.

Lilly: Vannacht was ze tussen 12:30 en 03:50 wakker. Zo zielig, want je ziet dat ze echt last heeft. Pffff. En de klassieke trukjes werken niet echt.
Ga deze week even langs de HA: het is echt een klassieke blaasontsteking, maar AB met BV vind ik niet zo geslaagd. Ga iig aan de Cranberry sap.
Hoe voel jij je @ wachtbank?

Boulu: Pijn C-Sectio valt mee hoor. Ik ben erg mobiel en heb ook buiten gewandeld. Eerste dagen trok de womd nogal gemeen, maar nu mag ik niet klagen. Alcohol en fertiliteit gaan niet goed samen. Af en toe een drankje moet echter wel kunnen. Als het slechts een paar keer per jaar is, en het dus incidenteel is, zou ik er niet zo veel van zeggen tegen je man. Natuurlijk is het het beste om te stoppen, maar het is lastig om dat te verlangen. Ik drink zelden maar op de festive party van kantoor eind December had ik ook (te) veel gedronken. Maar dat zie ik als een incident... Dus ja, wat is te veel?! Als hij iig wil minderen is dat fijn! En November een puncture/TP Klinkt goed. Jammer dat de arts zo onpersoonlijk en onduidelijk was. Ze zien natuurlijk de nodige patienten Maar in jullie geval zou, na alles, een beetje duidelijkheid en warmte niet slecht zijn... dikke knuffel!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Oh en voordat ik het vergeet: Smurff: Succes met testen!! Ik hoop dat we de smileys van stal mogen halen!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Vanochtend FM gehad, zo'n 6/7 die mee doen en 4 kleintjes waarvan er misschien nog iets een groeispurtje krijgt maar was beneden de 10 mm. Vanaf 15 mm zei ze dat er een eicel uit kan komen. Valt me toch weer een beetje tegen, maar vorige keer zeiden ze ook 6 en uiteindeljk 8 eicellen. Morgen alweer terug om te kijken..

Windmolen geen genetische tests maar met teveel erfelijk materiaal bedoelen ze dat de eicel door meer dan een zaadcel is bevrucht. Die mogen ze dan niet terugplaatsen. Dus hield ik er drie over van de 8 eicellen. Niet zo'n hele hoge score. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik nu 5 jaar ouder ben dan de eerste keer en dat zal echt wel zijn weerslag hebben...

Smurf en al getest??

Baggal wij hadden toen ook veel last van de krampjes met de meisjes, de Infacol hielp niet zo goed maar druppeltjes uit Duitsland hadden bij ons wel echt goed effect. Sab-Simplex heten ze!

Flipje succes met de TP vandaag!!

Lilly jij ook sterkte met wachten... logisch inderdaad dat je nog niets voelt :) ik voelde toen ik zwanger was pas met 6 weken echt iets... toen ook meteen tot en met week 16 compleet uitgeschakeld :|
Boulu: laat je man het bij de volgende afspraak even aan je arts vragen (of stel de vraag zelf waar hij bij zit). Die lukt het waarschijnlijk wel om hem echt duidelijk te maken hoe belangrijk het is.
flipje2 wijzigde dit bericht op 15-10-2017 13:29
0.25% gewijzigd
Boulu, dat drinken is wel een beetje herkenbaar. Met IVF 2 weer een discussie gehad (mijn man zijn sperma is top en dan maakt het mij verder niet zoveel uit, maar wel de laatste week voor de punctie, is meer psychologisch dan wetenschappelijk bewezen. Stel dat er nog een paar halve spermacellen zijn die toch een bevruchting opleveren, daar heb je natuurlijk niets aan). En toen zei ik: als het niet goed gaat, dan vergeef je je zelf dat nooit (of zo iets). Het was net of de duivel er mee speelde, we hadden geen bevruchtingen. Bij IVF 3 (eigenlijk ISCI) niets hoeven zeggen en doen ;-) Het is wel lastig als je een verjaardag hebt en mijn man eigenlijk wel drinkt. Dan wordt er ook zo aangedrongen of hij echt niets wil etc. Is ook wel erg vervelend.
Die follikel die ze zagen, misschien zeg ik iets heel erg stoms, maar kan dat geen cyste zijn? Of een bloedvat? Een gyn in opleiding zei bij mij eerst dat mijn cyste een follikel was en later moest ik vragen of de andere follikels van ong de grootte die jij aangeeft of dat geen bloedvat was. Ja dus. Ik snapte er al niets van dat ik met IUI ineens 2 follikels meer zou hebben op een tijdstip dat dat eigenlijk niet kon. Hopelijk is het bij jou ook zoiets en mag je gewoon starten zonder dat er problemen zijn. Wel vreemd dat een "echte" gyn niet even mee kon kijken. Is toch van de zotte??? Ik denk wel dat ik dat aan zou geven bij een volgende keer.

Flip, als je er vanaf wil dan zou ik inderdaad een kat nemen. Je mag er wel 1 van mij lenen, die vangt ze vast wel. En als je er graag mee wil fokken dan zou ik een paar druppels pregnyl rondstrooien, dan heb je over 3 weken heeeeeel veel muisjes. :-D
Muizenvallen in de kruipruimte? Gif houd ik niet zo van, ze gaan zo langzaam dood....

Dit had ik getypt na Boulu, haar reactie en toen moest ik naar een spoed geval. Ik ga vanaf hier maar gewoon verder.
Goede tip van Flip om het de arts te vragen.

Baggal, wat ontzettend rot voor jullie meisje en jullie zelf natuurlijk. Echt heel fijn dat jouw ouders komen.

Pippeltje doen jullie IVF of ICSI? Het lijkt me dat er met ICSI maar 1 sperma cel binnen kan dringen (of die moet genetisch afwijkend zijn, maar zo te lezen zijn er 2 sperma cellen binnen gedrongen) dus misschien is dat in jullie geval beter? Volgens mij sluit de eicel dan niet snel genoeg de wand om indringen van meerdere sperma cellen te voorkomen. Of dat ook iets zegt over de kwaliteit van de eicellen weet ik niet.

Smurf, ik hoop op goed nieuws van jouw kant!

Flip, op naar goed nieuws!!
Hoi allemaal, helaas geen positieve test.. nu weer opknappen en genieten van andere dingen. Weet nog niet wanneer we weer verder gaan. Bedankt voor jullie steun!!
-nobody said it was easy-
Wat jammer Smurff_4... :-[ :hug: Sterkte...
Oh Smurf wat jammer en een teleurstelling. :(

Animal wij doen IVF dus inderdaad zijn er twee zaadcellen binnengedrongen.
Allereerst Smurff_4 :-( balen zeg! Veel sterkte :hug:

Flipje Muizen, ja ook eens gehad. heb het gat waar ze doorkwamen (in een kelderkast was het) dichtgestopt met muurvuller, toen geen last meer gehad.
Veel succes vandaag bij de TP!! En nu maar fijn broeden!! :-)

Baggal Sneu dat ze krampjes heeft en voor jou een blaasontsteking.. auw.. ook niet fijn.. lekker je ouders terug laten komen zou ik zeggen :)

Lilly en doces heel veel succes op het wachtbankje! dat er maar positief nieuws uit mag komen!

windmolen bedankt dat je me in de tabel gezet hebt, het luktte mij maar niet om er een regel bij te kopieren.
animal thnx het zegt idd weinig nog dat aantal eitjes. ik probeer me maar rustig te houden. heb me voorgenomen om volgende keer assertiever te zijn in het zh.

taart welkom hier!

Diamond heel veel succes met de escape IUI!!!

hier heb erg weinig energie door de deca en gonal. ik geef me er maar zoveel mogelijk aan over. Met dekentje op de bank,
#couldbeworse :-)

Fijne zondag verder iedereen!!
Mooie 8-cellige aan boord.
Ik weet even niet of ik heel erg blij ben nu. Nou ja, het is in elk geval een stap vooruit.
Neeeee toch Smurff :-( ik had het zo gehoopt voor je!

Dames, waarom wil het nou niet lukken de laatste tijd hé, zo verdrietig allemaak :cry:
Ik hoop zo dat wij deze spiraal gaan doorbreken Lilly... Hoe gaat het bij jou? Ik voel / merk echt he-le-maal niets... Ik weet dat dat niets hoeft te betekenen, maar toch zoek je naar symptomen of signalen van je lijf dat er iets gebeurt...
Wil iemand mij op het wachtbankje zetten (26 okt)?
Done Flipje! Succes in de extreem spannende wachtweken!
Smurff: wat ontzettend zuur zeg :-( Mooi dat er duidelijkheid is, maar dit is niet de gewenste uitslag. Sterkte!

Doces: ook Ik hoop dat jij en Lilly met goed nieuws gaan komen. Het wordt wel even tijd voor positief nieuws.

Pippel: dank voor de suggestie mbt infacol. Is zeker het proberen waard. De druppels so far doen volgens mij niet zoveel. En zodra ze neergelegd wordt, begint het huilen. Zo sneu.

Flipje: begrijp je gemengde gevoelens over de TP. Natuurlijk is het mooi om weer in de race te zijn, maar jij/jullie hebben al zoveel ellende gehad, dat je volgens mij zelfs met een positieve test niet juichend de tent door durft te gaan. Maar Ik duim wel dat het positief voor je uitpakt! Knuffel.

Ik ga deze week even aan kijken en misschien dat de infacol helpt. Zo niet dan bel ik wellicht mijn moeder.
Even een teken van leven.
Ik ben druk met de verbouwing van ons nieuwe huis. Ik werk deze vakantie harder dan wanneer ik geen vakantie heb geloof ik ;-)
We schieten lekker op, maar het begint ook steeds meer zichtbaar te worden hoeveel we nog moeten doen. Nou ja, we hebben er een half jaar voor uitgetrokken en dat lijkt wel reëel. De afleiding is prettig. Ik merk nu hoe hard ik er eigenlijk aan toe was om even niet druk te zijn met zwanger worden. Deze maand extra uitstel is wel even goed voor me. Ik heb me gisteren wel aangemeld bij het 'nieuwe' ziekenhuis en het schema voor de volgende poging is ook binnen. Hopelijk word ik deze week ongesteld, en dan begin ik in de cyclus daarna weer. Week of 5-6 nog dus.

Animal, wat een slechte berichten... ik had zo gehoopt dat het dit keer raak zou zijn. Sterkte met alles :hug:

Diamond wat jammer dat het een escape iui moest worden. Maar wel beter zo. Nu vergooi je in elk geval geen poging. En wie weet... iui is ook een kans natuurlijk. Voor jullie althans.

Lilly, spannend weer. Ik ga voor je duimen.

Flipje, wat een goede opbrengst en wat fijn dat je een terugplaatsing hebt gehad. Ik snap heel goed dat je er een dubbel gevoel bij hebt. Maar zonder terugplaatsing sowieso geen kindje... Wel heel naar om op voorhand al te weten dat je, ook met een positieve test, een hele zware en lastige tijd tegemoet gaat. Ik hoop ontzettend keihard op een heel mooi gezond kindje over 9 maanden. Het is jullie zo gegund.

Baggal, wat naar dat je meisje zo'n pijn heeft en onrustig is. Lijkt me heel vervelend om te zien. Hoop dat jullie je een beetje redden en anders is het inderdaad heel fijn om je moeder weer even over te laten komen. En waarschijnlijk vindt zij het ook alleen maar fijn om haar kleinkind weer te zien en jullie een beetje te kunnen ontlasten. Daar zijn moeders / oma's voor ;-)

Windmolen, het is zo logisch dat je er af en toe even doorheen zit in dit hele traject. Maar dat maakt het niet minder k*t. Hoop dat het snel beter met je gaat. Zorg goed voor jezelf.

Sorry aan iedereen die ik vergeten ben, bijlezen na ruim een week lukt niet zo goed meer...
Iedereen heel veel succes!
@Selin: Spannend morgen! Je hebt nog cryo's denk ik? Omdat je het hebt over progynova? Ik zou denk ik meteen weer beginnen haha! Maar dat heb ik altijd.

@Smurff: Nee wat jammer zeg!! :(. Ik had nog goede hoop voor je door het lichte streepje de avond ervoor. Nog wel 6 cryo's dus? Maar snap dat je nu eerst even heel verdrietig bent, sterkte.

@Flipje: Wauw je bent weer PUPO!!! Yes! Maar...snap je dubbele gevoel heel goed. Ik zal ook nooit meer echt blij zijn. Nu maar weer wachten dus.
Heb je trouwens zojuist een PB gestuurd, hoop dat ie aan is gekomen?!

@Baggal: Wat naar dat Sophie-Alexandra zoveel krampjes heeft zeg, lijkt me heel machteloos voelen! Die eerste weken lijken me sowieso heel pittig. Je hoeft ook echt niet op die roze wolk te zitten hoor.
Wat goed dat je alweer een rondje hebt gelopen buiten!

@Pippeltje: Op zich zou 8 volgens mij een hele mooie score zijn!! Ik had er de eerste keer ook 6, viel me ook erg tegen (en inmiddels weet ik dat beter kan), maar op zich is het niet heel weinig. Spannend deze weken!

@Duufje: Wat fijn dat je lekker veel afleiding hebt met het verbouwen!! Is zo fijn he om er even niet mee bezig te zijn! Dat hadden wij tijdens onze reis, ik zou zo weer terug gaan haha. Wel goed te weten wanneer je ongeveer weer verder kunt.

Het einde van de week denk ik weer wat testen... Wanneer is jou nod Dazzle?
Er moet nu toch wat positief nieuws komen weer!!
Goedemorgen dames, fijn weekend gehad?

Selin morgen naar de gyn, benieuwd wat die zegt. Neig je zelf meer naar starten of een maand wachten?

Lilly oh ik snap zo goed dat je baalt dat je niks voelt (Doces ook) maar zoals je zelf al zegt is dat ook erg logisch op 9DPO. Nog eventjes!! 💪🏼

Doces op welke dag zit jij nu? Ook jij succes met de wachtdagen! 💋

Boulu dat is wel een rare cyclus dan maar gelukkig hoef je niet langer dan nodig te wachten! Betreft mannen + drank: bij ons ligt het probleem bij mijn vriend en hij heeft het af en toe heel lastig met niet drinken. Als we met vrienden zijn of op een feestje dan drinkt hij max 2 glazen alcohol. En heel af en toe een derde. Gemiddeld komt dat neer op 3 glazen per week en daar heb ik vrede mee. Stress is ook niet goed en hij moet wel een beetje plezier blijven houden buiten onze wens om. Ik drink overigens geen druppel meer sinds start deca, en daarvoor af en toe een port of wijntje.

Pippeltje vandaag weer een echo! Hopelijk is er nog een kleintje bijgekomen! Hoe laat moet je?

Smurff, zo jammer!! Is het inmiddels ook doorgebroken of dat niet? Misschien is er dan nog een klein kansje op een late innesteling?

Flip gefeliciteerd met het mooie aantal eicellen en een superscore embryo bij de terugplaatsing. Ik snap dat je dubbele gevoelens hebt na alle ellende die jullie te voorduren hebben gekregen maar zoals Duufje ook al zei, zonder tp geen kindje dus je moet er even doorheen. Succes met wachten! 😘

Duuf fijn dat de verbouwing afleiding bied en dat je ook een goed gevoel hebt over de beslissing om dan liever een maand te wachten. Hopelijk word die maand beloond met een super poging en positief resultaar!

Hier even een vraagje. Ik zit vandaag op stimulatiedag 6, heb nu 5 x gonal gespoten. Ik begin nu al druk te voelen in mn eierstokken. Gister tijdens het vrijen, vanmorgen tijdens het plassen en af en toe als ik zit. Is dit normaal op dag 5/6? Ik heb vrijdag pas de eerste echo. Op welke dag voelden jullie je eierstokken voor het eerst?
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Morning ladies,
Na een weekend vol zon en genieten ervan ben ik er ook weer.

Baggal zeker weten dat doe ik ook. Hoop dat er alleen niks hoeft weg geprikt te worden. Wat vervelend voor jullie meisje, :-( gaat het nu weer beter? Kan me voorstellen dat je je dan even hopeloos voelt omdat je niet iets voor haar kan doen. Hopelijk komen je ouders jullie weer helpen dat zou erg fijn zijn. :hug:
Windmolen Ja klopt dat hoopte ik idd, in ieder geval de kwaliteit beter. Klopt er zaten wat kleintjes, maar die zouden niet mee doen. Donderdag had ik maximaal 3 wat grotere die wellicht mee zou kunnen doen. Ik had 300 eenheden geprikt en vorige week was het opgehoogd naar 450 voor 3 dagen. Ik krijg straks eerst weer een echo om te kijken hoeveel er nu groeien. Ik weet even niet meer hoeveel de max voor IUI ook alweer is? 3 dacht ik? Voor mij ook heel herkenbaar mbt ouders, ik heb ook nu weer het gevoel dat mijn ouders er heftiger op reageren dan ikzelf, ze zeiden gisteren nog het is dan wel weer een teleurstelling die je moet verwerken, maar ik probeerde ze ook uit te leggen dat ik deze IUI wel als een kans zie, het blijft toch lastig om je te kunnen inleven in deze situatie als je het zelf niet meemaakt. Ik wil je even een hele dikke knuffel geven meid! Veel sterkte :hug: :hug:
Duufje ben je aan het genieten van je vakantie, volgens mij ging je klussen in het nieuwe huis? Veel succes. Ik lees net dus dat je hard aan het werk ben, wel even fijn om de focus ergens anders op te leggen. Zodat je straks weer klaar bent voor een nieuwe poging. Gelukkig heb je het schema binnen. :bigkiss:
Animal hoe gaat het ie nog geen lijst van bijwerkingen? Heel veel succes. :thumbsup:
Taart1 welkom meid! Zo te lezen heb je ook al een hele weg bewandeld. Heel herkenbaar. Heel veel succes en hopen dat IVF voor jullie de behandeling is die zal gaan slagen. :thumbsup:
Sheela heeft de verhoogde dosis geholpen? 5 follikels vind ik wel als een mooi aantal klinken. Dank je! :heart:
Flipje Yes! :yes: Je hebt de TP gisteren gehad als ik het goed begrepen heb. Klinkt wel als een mooi embryo, heb je daar zelf twijfels over? Heb je bij deze poging ook cryo’s? Ik duim voor je meid! :thumbsup:
Pippeltje Dank je lief van je. :bigkiss: 6/7 klinkt als een mooi aantal, succes vandaag maar weer bij de FM.
Miekje heerlijk ff een weekje vrij, geniet ervan en hopelijk werkt dit ook wat mee in het verwerkingsproces. Klopt ik zie het ook als een extra kansje zonder dat er een poging voorbij zal gaan.
Boulou de vorige keer had ik gonal en nu gestart met menopur blijkbaar reageer ik daar dan toch slechter op dan ik had gehoopt. Het was wel ff zuur idd, maar ik zie de escape IUI als een extra kansje. Ja veel vertrouwen heb ik er idd niet in, gezien de 6 mislukte IUI’s. Nee, ze willen dan eerst weer een evaluatie en een bloedonderzoek doen voordat we verder gaan met poging 2. Daar sluit ik mij ook bij aan, hoop alleen wel dat dat niet te lang duurt, want ik wil dan wel zo snel als mogelijk weer verder. Ooh bah dat is geen fijne start zo vorige week maandag. Gelukkig heb je de planning, doe jij ook het lange traject met de pil? Veel sterkte en probeer de goede moed erin te houden. Ik las net je post over mannen en alcohol, :hihi: ik heb er ook zo 1 hier zitten, kan mij er soms zo over frustreren..maar ik kan hem niks verbieden, hij is al gestopt met roken dus dat is wel erg goed van hem. Hahah wel goed dat jij je man zover hebt gekregen dat hij in huis alles doet :thumbsup: :hihi: , zie dat als een soort overwinning en dan blijf je ook niet lang meer boos haha.
Smurff4 jeetje wat was het een spannend weekend voor jou, maar helaas zo’n witte test hakt er dan wel ff in, bah wat balen zeg. Heel veel sterkte en een dikke knuffel! :hug: :hug:
Dazzle heerlijk genieten! :sun: :sun: Succes op het wachtbankje. :thumbsup:
Selin voor jou ook weer wat actie na het slikken vd pil. Succes morgen meid! :thumbsup:

@hier vandaag gaan we er voor, zo eerst een echo en daarna de IUI. Ik denk dat ik bij de evaluatie ga voorstellen of ik een combi kan gaan prikken met Gonal en Menopur, heb gelezen dat dat mogelijk is dus hopen dat ze daar dan ook achter staan.
Ik kan echt niet geloven dat het ergens anders aan zou kunnen liggen omdat ik met gonal wel een mooi aantal had en nu met menopur zo weinig.
Shine bright like a diamond
tinkerbell crosspost, ik heb er geen ervaring mee als zo vroeg in de cyclus. Mssn het beste even het zkh bellen? Ik heb er altijd pas last van rond mijn eisprong. Heb je een regelmatige cyclus? Mssn is het gewoon een teken van dat er wat groeit?
Shine bright like a diamond

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven