Vakantie gezin drie kleine kinderen

28-10-2017 15:18 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een paar jaar niet op (zomer) vakantie geweest te zijn, willen we volgend jaar juni weer een keer op vakantie. We zijn tussendoor wel naar Centerparcs geweest maar willen nu weer eens wat verder weg. We hebben drie kleine kinderen van dan 9 maanden, 2 en 4 jaar. We zitten te dubben over wat handig is om te doen; een huis huren met privé zwembad, hotel/appartement met ontbijt erbij of juist een stacaravan op een camping. Voor alles is wat te zeggen en door een eerdere ervaring met twee weken slecht weer op een camping in Spanje weten en inmiddels drie kinderen om te vermaken weten we het niet zo goed. Ook zien we door de bomen het bos niet meer met alle aanbieders. We gaan sowieso met de auto en kijken naar Frankrijk, Spanje of Italie. Kroatie zou ook nog een optie zijn.

Wat voor accomodatie zouden jullie kiezen (en waarom?) en misschien hebben jullie wel de gouden tip voor een mooie vakantiebestemming?
Dankjulliewel alvast!
Ik zou hoe dan ook kiezen voor een vakantie waar er ook andere kleintjes komen en waar de omgeving op is ingericht. De jongste twee kinderen zullen niet veel met andere kindjes doen, maar de oudste zou dan al best een vriendje kunnen vinden.

Ik zou waarschijnlijk gaan voor een camping achtige accomodatie, maar dan kijken of je er een bungalow oid kunt huren, zodat je met slecht weer niet in de nattigheid zit. En verder een overdekte (speel)kantine, waar je als ouders in geval van nat weer even kunt zitten, maar waar de kinderen een speelcorner hebben.
Dus echt nog een vakantie gericht op de jonge kinderen. Daar hebben ze meestal alle voorzieningen die wel zo makkelijk zijn als jong gezin. Denk aan campingbedje, kinderstoel, soms zelfs oppasservice, kinderporties qua eten. Misschien niet het meest uitdagende wat je voor jezelf zou zoeken met vakantie, maar mijn opinie is dat je met kleintjes al genoeg uitdaging hebt qua bezig houden, dus dat je het voor jezelf zo low profile moet zien te houden. Kies voor gemak!
diyer schreef:
28-10-2017 15:28
Ik zou hoe dan ook kiezen voor een vakantie waar er ook andere kleintjes komen en waar de omgeving op is ingericht. De jongste twee kinderen zullen niet veel met andere kindjes doen, maar de oudste zou dan al best een vriendje kunnen vinden.

Ik zou waarschijnlijk gaan voor een camping achtige accomodatie, maar dan kijken of je er een bungalow oid kunt huren, zodat je met slecht weer niet in de nattigheid zit. En verder een overdekte (speel)kantine, waar je als ouders in geval van nat weer even kunt zitten, maar waar de kinderen een speelcorner hebben.
Dus echt nog een vakantie gericht op de jonge kinderen. Daar hebben ze meestal alle voorzieningen die wel zo makkelijk zijn als jong gezin. Denk aan campingbedje, kinderstoel, soms zelfs oppasservice, kinderporties qua eten. Misschien niet het meest uitdagende wat je voor jezelf zou zoeken met vakantie, maar mijn opinie is dat je met kleintjes al genoeg uitdaging hebt qua bezig houden, dus dat je het voor jezelf zo low profile moet zien te houden. Kies voor gemak!
Niets meer aan toe te voegen.
ZIjn je kinderen gewend aan lange stukken rijden? Zou dat ander sowieso een beetje gaan oefenen anders komen jullie gesloopt aan op de bestemming ;-)

Ik zou voor huisjesachtig iets op camping gaan.
Alle reacties Link kopieren
Toen onze kinderen zo klein waren gingen we in een stacaravan in Lido di Spina....Super strand voor overdag, en de kinderen hadden altijd vriendjes op een camping.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zo ver weg erg ambitieus met 3 jonge kinderen! Ik zou iets dichterbij kiezen en dan iets meer comfort dan een tent.
Bv een huisje op een Waddeneiland. Dan bestaat de kans dat wanneer er 1 's nachts wakker is, de rest doorslaapt; als het regent, is niet alles vochtig. De jongste tijgert vast, dan is de vloer in het huisje nog iets schoon, beter dan een tent.
3 zulke jonge kinderen hebben niet veel nodig en zelf ga je volgens mij ook niet een hele dag een stad in, lange wandeling maken, uitgebreid een museum bezoeken etc.

Alvast een fijne vakantie!
Neem zuid Duitsland ook mee in je zoektocht. Een aangenaam zomerklimaat, niet al te ver rijden en super kindvriendelijk. Wij hebben daar met onze kinderen fijne tijden gehad.
Alle reacties Link kopieren
een huisje met eigen zwembad terwijl je drie kinderen hebt die nog geen zwemdiploma hebben: zou ik niet doen! tenzij het zwembad heel erg goed afgeschermd is, maar dat is meestal niet zo.

1 hotel kamer waar je de hele tijd met z'n vijven in 1 ruimte bent, en dus jullie niet apart kunnen zitten als de kinderen slapen: lijkt me voor jullie zelf niet fijn.

stacaravan op de camping, met eigen slaapkamers voor de kinderen, met ruimte voor de stacaravan om te spelen, met een zwembad op het park , en waar ze op kleine kinderen ingesteld zijn... dat klinkt naar mijn idee veel beter
gruffalo wijzigde dit bericht op 28-10-2017 16:29
0.68% gewijzigd
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Is die van 9 maanden al geboren?
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn naar iets kleinschaligs gegaan. ( max 10 huisjes) en afgesloten zwembad.
Zo heb je toch veel privacy door je eigen huisje en kunnen de kinderen veilig en overzichtelijk rond banjeren en met andere kinderen in contact komen en voelt het voor de ouders ook erg als vakantie.
Bij l'etoile dore wordt er 2 keer per week iets vrijblijvends georganiseerd zoals gezamenlijk eten


http://www.letoiledore.com/

http://www.hetgrasisgroener.nl/
Gms schreef:
28-10-2017 15:18

Wat voor accomodatie zouden jullie kiezen
Ik zou zeker een huis(je) huren, in een tent ofzo met 3 kleintjes.. Brrr.
Bij ons is de derde op komst en we hebben een kind van 3 jaar. De oudste is net 5.

Zwembad naast de deur met 3 niet-zwemmertjes lijkt me een onprettig gevoel.. Liever iets verder lopen naar het water.

Ik woon in zuid Duitsland en vind het hier goed toeven. Als wij weg gaan rijden we 3 tot 4 u en nemen dan een langere pauze. Vaak kijk ik van tevoren online waar langs de snelweg een prettig restaurant met speeltuin is.

Wat vind je van een boerderijvakantie? Vaak meerdere appartementen met jonge gezinnen hij een boerderij, dus leeftijdsgenootjes, genoeg avontuur en tegelijkertijd lekker betaalbaar. Zoek maar eens naar "ferien auf dem bauernhof". Bijvoorbeeld in de buurt van de bodensee of brombachsee. Heb je ook nog wat te zwemmen en varen in de buurt.

Hoe dan ook, ik wens jullie veel succes en een goede reis!
Alle reacties Link kopieren
ik heb altijd gekampeerd met de kinderen toen ze die leeftijd hadden. Wij hadden een tent. Kozen campings waar voldoende te doen was en goede sanitaire voorzieningen. In begin in NL en later Frankrijk.. Ik ben niet van hotels of huisjes ...

qua landen Europa is overal wel leuk, Kroatie vond ik echt heel erg leuk.

Vliegen vond ik Kreta met de kinderen echt geweldig , daar hadden we appartement
Alle reacties Link kopieren
mardejo schreef:
28-10-2017 15:56
Ik vind zo ver weg erg ambitieus met 3 jonge kinderen! Ik zou iets dichterbij kiezen en dan iets meer comfort dan een tent.
Bv een huisje op een Waddeneiland. Dan bestaat de kans dat wanneer er 1 's nachts wakker is, de rest doorslaapt; als het regent, is niet alles vochtig. De jongste tijgert vast, dan is de vloer in het huisje nog iets schoon, beter dan een tent.
3 zulke jonge kinderen hebben niet veel nodig en zelf ga je volgens mij ook niet een hele dag een stad in, lange wandeling maken, uitgebreid een museum bezoeken etc.

Alvast een fijne vakantie!
Ambitieus ? Welnee... Toen mijn jongste 6 maanden was (middelste net 2 en oudste 4) gingen wij naar de provence met de auto. 1 overnachting en we hadden een ingerichte huurtent. Ging prima hoor.. Voldoende stops en relax...
Ik zou thuisblijven.

De jongste 2 hangen nog aan 1 of 2 slaapjes per dag.
Jullie dus ook, wat ervoor zorgt dat je nagenoeg geen kant op kan.
En zelfs de oudste er weinig aan heeft.

Kan je evengoed het geld sparen en over een jaar of 2 à 3 een grotere reis doen.
Of een midweek naar CenterParcs.
Ik zou zeker niet naar een camping gaan. Je wilt zelf toch ook wel vakantie hebben.
Alle reacties Link kopieren
CAMOU G GEROLT

ik kan je bungalowpark/camping in gerolstein (duitsland) aanraden.

kleine camping en iets van 60 huisjes. kies een huisje voor 6 personen (even op de plattegrond kijken en een voorkeur doorgeven).. hoewel ik weet niet of daar een campingbedje in past. wordt een beetje schuiven.
autovrij, mooi gelegen, fijne speeltuin, mini zwembad voor peuters/kleuters, pas voor het grote zwembad in het dorp, veel grasvelden om op te spelen , animatie voor de kinderen. veel gezinnen met kinderen.
Een beetje de combi tussen het campinggevoel en toch de luxe van een huisje

erg mooie omgeving. supermarkten in het dorp en ook wat restaurants.
Tornacense schreef:
28-10-2017 19:10
Ik zou thuisblijven.

De jongste 2 hangen nog aan 1 of 2 slaapjes per dag.
Jullie dus ook, wat ervoor zorgt dat je nagenoeg geen kant op kan.
En zelfs de oudste er weinig aan heeft.

Kan je evengoed het geld sparen en over een jaar of 2 à 3 een grotere reis doen.
Of een midweek naar CenterParcs.
Wat een overdreven getut zeg!
Met 3 kinderen kun je prima op reis.
Ik zou kijken naar een huisje. Zonder zwembad bij het huisje zelf, maar wel vlakbij zwembad en speeltuin. Zorg voor airco in het huis. In de buurt van strand zou helemaal geweldig zijn.
Kamperen zou ik afraden. Zo’n luxe vaste tent is nog wel een optie.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor jullie ideeen; het wordt waarschijnlijk een stacaravan op een camping. Duitsland nemen we mee in de zoektocht!
Wij gingen altijd naar campings toen de kinderen klein waren. Wat ik een prettige streek vind en niet te ver Weg is de languedoc in zuid frankrijk. Daar liggen meerdere campings langs de Kust. We hadden een stacaravan. Dan konden de kinderen slapen terwijl je zelf op het terras zit. Qua afstand vond ik die regio ook goed te doen.
Kijk eens naar yelloh village campings
Alle reacties Link kopieren
Kroatië en Spanje zijn heel erg ver weg. Zou ik zeker niet doen.
_Marana_ schreef:
29-10-2017 08:42
Kroatië en Spanje zijn heel erg ver weg. Zou ik zeker niet doen.
Ja, einde van de wereld :wtf:

Een stacaravan/huisje op de camping lijkt mij ook het meest voor de hand liggen. En dus wel lekker naar het zuiden gaan.
Alle reacties Link kopieren
Met drie kleine kinderen die lange ritten niet gewend zijn he? Gezellig, zo ineens 1500 km rijden. Je doet alsof ik wereldvreemd ben :sarcastic:
_Marana_ schreef:
29-10-2017 09:03
Met drie kleine kinderen die lange ritten niet gewend zijn he? Gezellig, zo ineens 1500 km rijden. Je doet alsof ik wereldvreemd ben :sarcastic:
40 jaar geleden reden mijn ouders al met mijn zus en mij naar helemaal Spanje. En zo nog meer heel veel ouders die dat deden en doen.
En niemand is de 1e keer gewend aan lange ritten maar als je het niet doet, zal je ook nooit weten of het kan.

Het is maar wat je zelf van de reis maakt. Of in de nacht rijden of één of meerdere overnachtingen.
Alle reacties Link kopieren
En toen was de jongste van jullie ook nog maar negen maanden? En zat je met zn drieen op de achterbank?
Alle reacties Link kopieren
http://www.placedelafamille.nl


dit is echt een fantastische kleine camping die helemaal is ingericht op gezinnen met kleine kinderen.
Er zijn veel leuke dingen in de omgeving die je door de campinghouders op een presenteerblaadje worden aangereikt. Ze hebben mapjes met uitstapjes en daar kan je dan een A4tje uithalen.

En als je wil kan je een paar maal per week samen met de andere gezinnen eten, heel gezellig. En ieder gezin heeft een eigen badkamer.

kijk maar op zoover wat een goede recensies ze krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven