Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook meeschrijven? Hier gaan we ook voor een tweede. Als het goed is word ik deze week ongesteld en daarna gaan we beginnen. Ons mannetje is ruim 1
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Welkom Weetje! Dit begint al een aardig groepje te worden! En ook voor de tweede. Jullie zijn er allemaal wel sneller bij dan ik Haha..

Ben benieuwd wie de eerste zwangere zal zijn!
Alle reacties Link kopieren
Oeps, ruim 1,5 moest het zijn. Dus bij ons valt het ook nog wel mee hoor Vlammetje!

Maken we ook een tabel zodat we een beetje overzicht houden?
Ik heb zelf alleen geen idee hoe dat moet.
Alle reacties Link kopieren
Ja lijkt me slim, heb ik eerder gedaan dus ik kijk er vanavond even naar, doe ik even achter de laptop. Wat zullen we vermelden?
Alle reacties Link kopieren
Leuk allemaal voor een 2e 😁
Ik wilde eigenlijk niet wachten tot mn menstruatie terug is. Hoop dat ik gewoon vruchtbaar ben. Met borstvoeding kan het nog erg lang uitblijven. Tis de 2e keer dat we met de kleine op vakantie gaan. Zijn in het voorjaar naar texel geweest 🙈
Ik word over 2 weken 26 en mijn man is 34.

Ik heb trouwens ook hier geschreven de eerste keer 😊

Voor de tabel misschien leuk “hoeveelste kindje” “leeftijd” en later geslacht buikbaby. Misschien geslacht eerste kindje erbij 😋
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Mag ik ook meedoen? Heb nog geen kindjes, gaan voor de eerste :) Ben nog een leek mbt ovulatie, borstvoeding etc. Wellicht leer ik een hoop van jullie!

Ik ben 35 en mijn vriend is 38.
Alle reacties Link kopieren
Goed idee, een tabel.
Voor mij:
32 jaar, man 29. 1e kindje is een zoon. We gaan vanaf eind november voor een tweede kindje.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Miamora, leuk voor een eerste kindje, spannend :)
En we zullen vast allemaal veel van elkaar leren haha!
Alle reacties Link kopieren
Leuk Miamora! Welkom. Ik vond het de eerste keer heel fijn om met een clubje mee te schrijven, daar waren ook een aantal die een tweede kindje kregen. Die kunnen je toch iets meer ervaringsverhalen vertellen en dat vond ik vorige keer heel fijn.
Al blijft het denk ik ontdekken want het is toch weer een ander kindje en we lopen vast allemaal wel weer tegen zaken aan. Maar goed, eerst maar eens zwanger worden :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een opzetje voor de tabel gemaakt. Geef maar aan of jullie iets missen of ik iets verkeerd heb genoteerd ofzo dan pas ik het aan. Ik dacht ik pas later dingen aan zoals echo en uitgerekende datum enzo, is nu nog wat voorbarig.

@Bugaboo, wil je ook meeschrijven? Je bent natuurlijk al zwanger maar dat kan wat mij betreft gewoon hoor, laat maar even weten dan kan ik je eventueel nog toevoegen.
Hoi allemaal,

Wat een leuk topic, zou me graag bij jullie aansluiten!

Wij zijn ook dit najaar begonnen voor een tweede kindje. We hebben al een zoontje van 1 jaar😍 was, hoe toevallig(!), ook de eerste keer raak. Nu in ronde drie aanbeland. Kans is dan natuurlijk ook groot dat het langer duurt dan de eerste keer.

Zou het leuk vinden om hier ervaringen te delen en de spannende tijd samen te beleven.

Groetjes,
Elle
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk! Steeds meer meiden die meeschrijven. Laten we hopen op vele mooie zwangerschappen.
Ik vind het overigens evengoed weer doodeng. Mijn eerste zwangerschap is best easy geweest. Kan haast niet weer zo goed gaan. Al hoop ik van wel natuurlijk. Hier echt nauwelijks misselijk, geen dikke voeten, prima bloeddruk de hele zwangerschap, geen suiker en ook geen bekkenklachten.

Nu dus best wel zenuwachtig haha.

Hoe zit dat bij de rest van de dames die al een kindje hebben? :-)
Ja zeker Rose laten we daar op hopen!

Wat fijn dat je toen zo'n goede zwangerschap had, dat pakt niemand je meer af 😊Kan me dat voorstellen ja. Alsof je dan niet nog eens dat geluk kunt hebben. Al kan dat natuurlijk wel! Ik had ook een prima zwangerschap tot het eind, toen hellp syndroom gekregen. Daar ook wel een beetje bang voor, voor herhaling. Hebben veel geluk gehad toen!

Ik herken ook wel wat volgens mij vlammetje zei dat je je afvraagt of alles nog "goed" is en functioneert na de vorige zwangerschap en bevalling. En of het dan wel lukt om weer zwanger te worden.

Zo heeft iedereen weer zijn eigen twijfels en zorgen denk ik, fijn om dat hier te delen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi, mag ik aansluiten?
36, we gaan voor een 2e kindje samen, 4e kindje voor mij, laatste ac eind december.

Laatste bevalling eindigde in een keizersnede dus blijft spannend of het allemaal nog lukken mag.
Alle reacties Link kopieren
Rose-87 schreef:
31-10-2017 23:17
Ik vind het overigens evengoed weer doodeng. Mijn eerste zwangerschap is best easy geweest. Kan haast niet weer zo goed gaan. Al hoop ik van wel natuurlijk. Hier echt nauwelijks misselijk, geen dikke voeten, prima bloeddruk de hele zwangerschap, geen suiker en ook geen bekkenklachten.

Nu dus best wel zenuwachtig haha.

Hoe zit dat bij de rest van de dames die al een kindje hebben? :-)
Hetzelfde hier.. super fijne en kwaaltjesloze zwangerschap gehad. Bloeddruk keurig, niet veel aangekomen en weinig vocht vasthouden terwijl ik in de zomer hoogzwanger was. Heb er echt van genoten. Alleen vond ik de laatste loodjes zwaar maar dan meer geestelijk dan lichamelijk. Iedereen beviel vroeger om me heen en ik zat maar te wachten. Daar werd ik erg gespannen van. Uiteindelijk met 41 weken en 1 dag bevallen. Ik zeg ook steeds tegen man dat het wel tegen kan vallen dit keer. Kan me nu wel ziek voelen misschien en je hebt minder tijd om te rusten met een peuter natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
@Elle en Twingo, leuk dat jullie meeschrijven! Als jullie ook in de tabel willen, zetten jullie dan even de gegevens in een post? (Liefst even vetgedrukt?). Dan zet ik jullie erin..
Oh wat lastig vlammetje dat wachten. Snap dat je daar heel zenuwachtig van werd. Fijn ook zo'n goede zwangerschap verder qua kwaaltjes en lichamelijk. Al zegt dat inderdaad natuurlijk niets over hoe je je psychisch voelt.

Voor in de tabel:
naam Elle_86
leeftijd 31
Tweede kindje, zoontje 1 jaar
Gestart in september


Leuk, bedankt meiden!
Alle reacties Link kopieren
Wordt al een leuk groepje zo!
Voor in de tabel: ik ben 31.

Ik was bij de eerste binnen drie maanden zwanger. Om me heen zijn er veel mensen bij wie het heel lang duurt. Dat vind ik nu extra spannend. Ik ben me er heel erg van bewust dat het gemiddeld een jaar duurt, dus we hebben de eerste keer al veel geluk gehad. Tenminste zo zie ik het.

Ik had bij ons zoontje een fijne zwangerschap. Halverwege kreeg ik problemen met harde buiken, dus uiteindelijk met 30 weken halve dagen gaan werken, maar verder was het goed te doen.

Super stom. De eerste ronde is nog niet eens ingegaan en vind mijn lijf nu al raar doen, met allerlei vage klachten. Komt doordat je er nu echt op gaat letten. Wat kun je jezelf toch gek maken en we zijn nog niet eens begonnen :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Hahaha heel herkenbaar Weetje5. Hier net pas begonnen met foliumzuur dus we doen het gewoon nog veilig. Maar sinds ons besluit om er weer voor te gaan voel ik vanalles. Waarvan ik nu dus gewoon ECHT weet dat het nog niet kan.
Dat beloofd nog wat.

@Vlammetje-1 ruim 41 weken? Poeh. Bij mij kwam ze iets te vroeg. Met 38 weken en 4 dagen. Maar dat vond ik helemaal niet erg nee.
Ook geen garantie voor een volgende keer. Wil echt proberen zo 'neutraal' mogelijk deze periode in te gaan. Zonder teveel te vergelijken. :-)
Alle reacties Link kopieren
Ja joh herkenbaar. Ik had dat vorige keer ook maar bleek toen dus ook echt zwanger achteraf. Erg benieuwd hoe dat nu zal gaan!

Hebben jullie een voorkeur of gevoel bij het geslacht? Heel vreemd maar ik kan me werkelijk niet voorstellen dat we een zoon zouden kunnen krijgen. Ben benieuwd wat voor gevoel ik heb wanneer ik zwanger ben. Het maakt me trouwens echt niet uit. Een tweede dochter zie ik helemaal voor me, 2 zussies samen.. Maar ik ben ook benieuwd hoe het is om een zoon te hebben. Ook mijn man maakt het niet uit, vindt nog een meisje net zo leuk als een zoon. Ben daar al zo benieuwd naar!
Alle reacties Link kopieren
Vlammetje-1 schreef:
01-11-2017 09:08

Hebben jullie een voorkeur of gevoel bij het geslacht? Heel vreemd maar ik kan me werkelijk niet voorstellen dat we een zoon zouden kunnen krijgen. Ben benieuwd wat voor gevoel ik heb wanneer ik zwanger ben. Het maakt me trouwens echt niet uit. Een tweede dochter zie ik helemaal voor me, 2 zussies samen.. Maar ik ben ook benieuwd hoe het is om een zoon te hebben. Ook mijn man maakt het niet uit, vindt nog een meisje net zo leuk als een zoon. Ben daar al zo benieuwd naar!
Geen voorkeur. Wel een gevoel. En eigenlijk iedereen om ons heen benoemt dat. Dat wij echte meisjes ouders zijn. Iedereen heeft dat gevoel/idee dat wij alleen meisjes op de wereld zetten haha.

Bij onze dochter had ik zwaar het voorgevoel dat ze een jongetje was. Echt bizar hoe overtuigd ik daar van was. Bij de geslachtsbepaling hing mijn mond dan ook bijna op de grond toen ze zei dat ze een meisje zag en daar ook echt voor 95% zeker van was.

Dus ja ik denk dan de 2e bij ons ook een meisje zal worden. Maar een jongetje is natuurlijk net zo gewenst.
Alle reacties Link kopieren
Wij waren bij onze dochter echt overtuigd van een meisje. En dat werd dus ook bevestigd bij de 20-weken echo.

Mijn man zei trouwens afgelopen weekend dat hij het dit keer niet wil weten. Nou ik wel! Maar ik ken hem een beetje en hij is veel te nieuwsgierig dus tegen die tijd wil hij het volgens mij echt wel weten! Maar goed ik loop enorm op de zaken vooruit haha.
Alle reacties Link kopieren
Vlammetje, bedankt voor het maken van de tabel, ziet er goed uit!

Elle_86, leuk dat je ook meeschrijft. Wat heftig, hellp syndroom. Dan sta je zeker bij een volgende zwangerschap onder extra controle?

Rose_87, ik herken deels wel wat je schrijft. De zwangerschap van mijn zoontje was eigenlijk heel relaxed, voelde me prima. Het is natuurlijk maar afwachten hoe dat een eventuele volgende keer is. Maar ik ben (nog) niet echt zenuwachtig daarover, je kan er uiteindelijk toch niets aan doen..

Vlammetje, wat jij zegt dat spookt dan wel eens door mijn hoofd: hoe ga ik dat doen met mijn energieke dreumes, zwanger zijn. Ik ben nu de hele dag met hem in de weer, ik geniet er echt van, lekker ravotten, wandelen, spelen. Maar als ik zwanger zou zijn kan ik me indenken dat dat wat lastiger gaat. Maar goed, ook dat is iets waar je niets aan kan veranderen en vooral moet afwachten.
twingo1981, welkom! 4 kindjes, wat gaaf!

Een voorkeur voor geslacht heb ik niet. Ik vind mijn zoontje zo leuk, echt een wildebras en tegelijkertijd een grote knuffelkont. Maar ik heb niet het idee dat dat nou typisch jongensachtig is of zo. Ik heb wel dat ik me helemaal niet kan voorstellen dat ik een meisje zou hebben, twee jongens zie ik dan wel weer voor me.

Hebben jullie ook dat de tijd nu even niet snel genoeg kan gaan? Wij moeten nog een maand wachten en dat duurt echt lang voor mijn gevoel :) Natuurlijk hoeft het niet zo te zijn dat ik volgende maand gelijk zwanger ben, maar dan is de kans er wel. Spannend hoor!
Alle reacties Link kopieren
Ja vandaar dat ik dit topic heb geopend. Nu we besloten hebben ervoor te gaan ben ik er heel erg mee bezig. Maar je deelt dat verder niet met de buitenwereld. En ook wij beginnen dus pas over een maand vanwege de fz. Vind ik eigenlijk irritant want wij zijn niet van het plannen met dit soort dingen. We besluiten vrij plotseling dat we eraan toe zijn (was bij de eerste ook zo) en dan moet je nog beginnen met de fz. Bij mijn dochter was ik al zwanger toen ik begon met fz omdat ik gewoon geen idee had dat dat moest. Haha niet echt goed voorbereid dus. Maar dat past bij ons.. dit keer wilde ik het wel goed doen, dus minstens een maand slikken voor we starten. Pfff net 2 dagen erop zitten.. duurt nu al lang!
Alle reacties Link kopieren
Haha echt he, wat duurt dat dan lang. Wel mooi dat jullie dat zo spontaan besluiten. En ook tegelijkertijd er aan toe, dat hoor je ook wel eens anders.
Bij ons was het wat minder spontaan maar we waren er wel allebei echt klaar voor, gelukkig maar. Nu weer, ik vond het best eng om er over te beginnen tegen mijn man, maar hij zei al 'JA!' voor ik was uitgepraat :-D

Doen jullie nog andere dingen om je voor te bereiden? Ik heb besloten vanaf vandaag geen alcohol meer te drinken. Niet dat ik dat nou zo vaak deed, maar toch wel een wijntje of twee in het weekend. Ook wil ik wat minderen met koffie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven