Geld & Recht alle pijlers

Bewindvoering

03-11-2017 17:39 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn vriendin staat onder de bewindvoering van haar moeder, en haar moeder houd alles in en als wij bijv. op vakantie willen dan kan zij niet eens meebetalen wat dus betekent dat ik alles vanuit mijn eigen zak moet betalen.
Ook als we uit eten gaan kan het ook niet half betaalt worden dus dan moet alles van het mij komen.

Als ze ook maar een klein bedrag vraagt bijvoorbeeld 5 of 10 euro dan is dat al te veel gevraagd.

Een vakantie is natuurlijk best duur nou zouden we graag willen dat ze wat mee kon betalen maar zo dat kan dus niet omdat haar moeder dus alles inhoud, iemand weet wat we eraan kunnen doen?

Mvg
Alle reacties Link kopieren
Wat is de reden dat ze onder bewindvoering staat? Hoe oud is ze?
Alle reacties Link kopieren
En met uit eten gaan kan je misschien wel trakteren.
Je vriendin staat niet voor niets onder bewind. Dus even geen etentjes, vakanties of luxe dingen.
Alle reacties Link kopieren
Bewindvoering is er inderdaad niet voor niets.

Luxe dingen zijn dan gewoon even niet van toepassing.
Alle reacties Link kopieren
SilverShadow schreef:
03-11-2017 17:42
Je vriendin staat niet voor niets onder bewind. Dus even geen etentjes, vakanties of luxe dingen.
Het is haar moeder die de zaken over neemt, je bent vast in de war met ander soort bewindvoerder.
Alle reacties Link kopieren
7102 schreef:
03-11-2017 17:43
Het is haar moeder die de zaken over neemt, je bent vast in de war met ander soort bewindvoerder.

Ook in die situaties mag een ouder of ander familielid de bewindvoering al dan niet tijdelijk overnemen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom bewindvoering?
Alle reacties Link kopieren
Niets, als er naast het leefgeld wat zij krijgt niets gespaard (kan) word(en), dan is daar geen ruimte voor.
(ik ga er even van uit dat dit bewind door de rechter is bekrachtigd)

Voorbeeld:
Wij hebben een gezin van 6, hebben beschermingsbewind,
Leefgeld per week is €90, en daar moet alles van gedaan worden,
Budget om te sparen is er niet, dus extra'zijn niet te doen.

Helaas
paulaner wijzigde dit bericht op 03-11-2017 17:46
Reden: typo
0.26% gewijzigd
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Ik heb je geloept.
Vorig jaar was ze nog 17 en haar ouders hielden haar erg onder de duim wat betreft de financien.
Ze is nu 18 en volwassen.'
Ze kan vanaf nu haar eigen plan trekken.
Alle reacties Link kopieren
To aangezien je nog een ander topic hebt gehad over je vriendin zou het prettig zijn als je mee komt reageren.
Alle reacties Link kopieren
karin12345 schreef:
03-11-2017 17:47
Dat ligt er aan niet iedereen kan zelfstandig handelen als een 18 jarige.
Alle reacties Link kopieren
Dit speelt al ruim een jaar (loepje) dus er is wel degelijk iets niet in orde binnen het gezin van je vriendin.

Je bent nog zo jong, stap uit deze hopeloze relatie zodat je een normale toekomst kan opbouwen.
Alle reacties Link kopieren
TO heeft in geen enkele topic een reactie gegeven na de openingspost.
Alle reacties Link kopieren
Verspilde moeite dus om hem te waarschuwen
Check voordat je iets met je vriendin onderneemt of zij haar deel kan betalen. Als dat niet zo is; niet gaan.
Alle reacties Link kopieren
7102 schreef:
03-11-2017 17:52
TO heeft in geen enkele topic een reactie gegeven na de openingspost.

Fijn dat soort mensen, typen we een beetje voor
.. .eh jandoedel.
Alle reacties Link kopieren
Interessant, waarom bewindvoering?
Op vakantie kan ook door bijvoorbeeld als begeleider mee te gaan met een vakantiekamp voor kinderen met een beperking.

Uit eten kun je trakteren of goedkoper doen (hamburger ergens is ook lekker). Of een van jullie twee kookt.
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
03-11-2017 17:55
Verspilde moeite dus om hem te waarschuwen
Ga lekker boven de wc hangen...
Alle reacties Link kopieren
7102 schreef:
03-11-2017 17:41
Wat is de reden dat ze onder bewindvoering staat? Hoe oud is ze?
18 jaar in Feb word ze 19
Alle reacties Link kopieren
karin12345 schreef:
03-11-2017 17:47
Ik heb je geloept.
Vorig jaar was ze nog 17 en haar ouders hielden haar erg onder de duim wat betreft de financien.
Ze is nu 18 en volwassen.'
Ze kan vanaf nu haar eigen plan trekken.
Kan wel zo makkelijk zeggen je eigen plan trekken. Maar ze heeft niet eens het wachtwoord van haar telefoonabonnement wat overigens wel op haar naam en adres staat. Ze heeft geen digid, geen inloggevens voor de bank. Sommige financiële dingen heb ik geleerd van mijn pa. Zij heeft daar nog nooit wat over gehoord. Ik moet haar zelfs met nogal wat moeite uitleggen hoe mijn bankrekening werkt en dat zijn dan simpele dingen zoals het overmaken van het geld van bank naar sparen.
Alle reacties Link kopieren
LizBakker schreef:
03-11-2017 17:57
Check voordat je iets met je vriendin onderneemt of zij haar deel kan betalen. Als dat niet zo is; niet gaan.
Het ligt hem niet in kan ik meebetalen, heb ik daar geld voor?
Neen, het probleem ligt hem in: "ik heb niks want ik heb geen zicht op mijn financiën"
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
03-11-2017 17:51
Dit speelt al ruim een jaar (loepje) dus er is wel degelijk iets niet in orde binnen het gezin van je vriendin.

Je bent nog zo jong, stap uit deze hopeloze relatie zodat je een normale toekomst kan opbouwen.
Van iemand waarvan je al 10 jaar op verliefd bent en zielsveel van houd laat je niet los... Daar ga je samen door heen, dik en dun...
Alle reacties Link kopieren
7102 schreef:
03-11-2017 17:43
Het is haar moeder die de zaken over neemt, je bent vast in de war met ander soort bewindvoerder.
Nee het is haar moeder die onder bewind staat omdat ze haar zwaar verwaaloosde kind (mijn vriendin) de kinderbijslag hebben gebruikt om een flatscreen, nieuwe opel zafira, tuinonderhoud, sere laten bouwen en nog andere dingen... Sorry als die zin niet klopt, je weet wat ik bedoel.
Je ziet haar op straat. Gaten in haar jas, gaten in haar broek, als ze haar moeder smst voor nieuwe schoenen omdat ze perse voor stage zwarte schoenen moet hebben zonder leuke opzichte kleurtjes (ze deed horeca gastvrouw niv 2) dan is het antwoord "nee daar heb ik geen geld voor) overigens hebben ze nog 3 honden + een andere dochter. Ik weet van mijn broer dat honden niet goedkoop zijn en al helemaal als je 3 labra's hebt. Dan vraag ik me af, wil je kinderen of wil je alleen huisdieren? Want dan kan mijn vriendin net zo goed ook op 4 poten gaan lopen want zo word ze behandeld. Ze heeft haar school verkloot omdat ze niet voldeed aan de kleding voorschriften. Wat heb ik nog te zeggen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven