Werk & Studie alle pijlers

ICT beheerder examen

04-11-2017 17:22 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedeavond allemaal,

Volgende week donderdag en vrijdag heb ik dus mijn systeembeheerder MBO niveau 4 examen zogezegd een kerntaak.

Nu is onze ICT leraar (die het vak geeft waarover de examens gaan), al enkele weken afwezig waardoor er een heleboel onduidelijkheden zijn betreft onze examens. Iedereen weet wat we over het algemeen gaan krijgen, maar ik heb nog vooral wat vragen bij enkele punten en ik denk niet dat ik de enige ben.. De andere docenten kunnen dit niet beantwoorden omdat ze allemaal weinig/ geen ICT achtergrond hebben. Ik hoop dat jullie mijn een duwtje in de rug kunnen geven.

Er is trouwens al een oplossing geregeld met de directie namelijk dat we sowieso een tweede kans krijgen om dit opnieuw te maken , en daarboven op nog een herkansing zit die we de dan kunnen gebruiken mocht het toch mis gaan.

Nu wil ik toch mijn beste beentje voorzetten en het er beste van maken. Als ik dit jaar haal ben ik het eerste meisje dat geslaagd is voor deze opleiding 8-)

Waarom ik het niet aan mijn klasgenoten vraag? Ik heb weliswaar geen tot een slechte band met mijn klasgenoten. Ik ben het enigste meisje dusjaa en redelijk introvert....

Nu ben ik onzeker over twee onderdelen in het project namelijk Evalueren en systeemdocumentatie.

Bij evalueren gaat het over de evaluatie na een project, dus hoe het verlopen is, of het project voldoen aan eisen van werkgever , resultaat etc.

Ik heb hier dus helemaal geen idee hoe ik het ga invullen. Heeft iemand een voorbeeld document over een projectevaluatie zodat ik weet wat er ongeveer ingevuld moet worden?

Ook moeten we dus zogezegde servers gaan configureren. Dit moeten we documenteren, en dus verwerken in een word document.

Ik heb beide geen idee hoe ik dit ga doen, Heeft iemand een template/voorbeeld voor me over hoe die ingevuld moet worden? Op google kon ik niks specifieks vinden over een voorbeeld van een evaluatie over een project of een systeemdocumentantie van een server.
Alle reacties Link kopieren
Je kan veel voorbeelden vinden op internet.

Voorbeeld: http://werken-aan-projecten.nl/projecte ... evaluatie/
Alle reacties Link kopieren
Majaaa schreef:
04-11-2017 17:26
Je kan veel voorbeelden vinden op internet.

Voorbeeld: http://werken-aan-projecten.nl/projecte ... evaluatie/
Met een voorbeeld bedoelde ik dus een evaluatie wat weliswaar echt werkelijk gebeurd kon zijn. Dus bijvoorbeeld bij een implementatie van een informatiesysteem bij een bedrijf. Hoe dat dus afgelopen is etc.

Zoiets kon ik niet vinden
Alle reacties Link kopieren
in de kerntaak examens staat heel uitgebreid beschreven welke hoofdstukken er in moeten komen. Vaak wordt er ook verwezen naar bijlages waarin al stukjes (voorbeeld) tekst staan.

Hiermee moet je een heel eind komen.

Heb je de kandidaatset al doorgelezen?
Alle reacties Link kopieren
Misschien hanteert je school eisen en standaarden, waaraan ze jou als student houden. In het geval van wel kun je deze gebruiken om te zorgen dat je project evaluatie hieraan voldoet. Dan kun je eventueel alles wat je noteert tijdens het configureren van servers verwerken in een template die zelf hebt
samengesteld met de gevonden eisen.
Alle reacties Link kopieren
mikado123 schreef:
04-11-2017 17:35
in de kerntaak examens staat heel uitgebreid beschreven welke hoofdstukken er in moeten komen. Vaak wordt er ook verwezen naar bijlages waarin al stukjes (voorbeeld) tekst staan.

Hiermee moet je een heel eind komen.

Heb je de kandidaatset al doorgelezen?
Ja dat heb ik op SPL al gelezen, maar ik heb echt helemaal geen idee hoe ik het moet gaan invullen bij evalueren, bij de voorgaande taken lukt het me wel. Maar bij evalueren weet ik echt niks, ik heb al geen idee hoe ik het moet mee gaan beginnen en wil daarom echt graag een goed voorbeeld zien als inspiratiebron.

Heb jij ze ook gehad trouwens?
Alle reacties Link kopieren
jassenROMY schreef:
04-11-2017 17:28
Met een voorbeeld bedoelde ik dus een evaluatie wat weliswaar echt werkelijk gebeurd kon zijn. Dus bijvoorbeeld bij een implementatie van een informatiesysteem bij een bedrijf. Hoe dat dus afgelopen is etc.

Zoiets kon ik niet vinden
Ik gok dat je dit ook niet zo snel gaat vinden, dit is natuurlijk informatie die voor een bedrijf mogelijk slecht uit kan pakken (reputatie, mogelijk toekomstige opdrachten).
Ik zou gewoon eens een implementatie van een server uitvoeren waarbij je dus de vragen uit de link meeneemt. Dus je stelt vooraf vast wat de klant zou willen en daarna ga je de implementatie uitvoeren en evalueren n.a.v. de vragen uit het document.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
:thumbsup:
anoniem_327481 wijzigde dit bericht op 05-11-2017 11:23
99.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
jassenROMY schreef:
04-11-2017 17:45
Ja dat heb ik op SPL al gelezen, maar ik heb echt helemaal geen idee hoe ik het moet gaan invullen bij evalueren, bij de voorgaande taken lukt het me wel. Maar bij evalueren weet ik echt niks, ik heb al geen idee hoe ik het moet mee gaan beginnen en wil daarom echt graag een goed voorbeeld zien als inspiratiebron.

Heb jij ze ook gehad trouwens?
Nee ik heb ze niet gehad maar ik ben wel bekend met soortgelijke examens.
bij een evaluatie willen ze meestal dat je beschrijft wat er goed ging en wat er beter kan. en dat naar aanleiding van je eigen bevindingen en bijvoorbeeld een gesprek met een klant.

Echt als je de opdracht straks goed leest kom je een heel eind.
Alle reacties Link kopieren
nvm

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven